مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته ارتودنسی در بلژیک

رشته ارتودنسی در بلژیک

رشته ارتودنسی در بلژیک یک محیطی مطالعاتی چند زبانه برای دانشجویان بین الملی به وجود می آورد. این کشور برای دانشجویان هلند و فرانسه محبوب است. اگر در بلژیک تحصیل کنید، این شانس را خواهید داشت که بیشتر پایتخت های اروپا را کشف کنید. بلژیک که به خاطر مناظر قرون وسطایی و افسانه‌ای خود و معماری خیره‌کننده رنسانس شناخته شده است، مقصدی است که باید از آن دیدن کرد. این کشور با اقتصاد پیشرفته و کیفیت زندگی یکی از امن ترین و آرام ترین کشورهای جهان به شمار می رود. به علاوه، این کشور برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه زیادی را در هر سطح علمی ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تاریخچه بلژیک

بلژیک، کشوری در شمال غربی اروپا است. این کشور یکی از کوچک‌ ترین و پرجمعیت‌ ترین کشورهای اروپایی است و از زمان استقلال خود در سال 1830، یک دموکراسی نماینده به رهبری یک پادشاه مشروطه موروثی بوده است. در ابتدا، بلژیک یک شکل حکومت واحد داشت. با این حال، در دهه‌ های 1980 و 1990، اقداماتی برای تبدیل بلژیک به یک کشور فدرال با اختیارات مشترک بین مناطق فلاندر، والونیا و منطقه پایتخت بروکسل انجام شد. چشم انداز بلژیک برای قرن ها به ویژه در دوران مدرن در طول نبرد واترلو (1815) و دو جنگ جهانی قرن بیستم میدان اصلی نبرد اروپا بوده است. با توجه به مساحت و جمعیت، بلژیک امروزه یکی از صنعتی ترین و شهری ترین کشورهای اروپاست. این کشور عضو اتحادیه اقتصادی بنلوکس (همراه با هلند و لوکزامبورگ)، اتحادیه اروپا (EU) و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. سازمان‌هایی که همگی دارای مقرهای خود در پایتخت بروکسل یا نزدیک به آن هستند.

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در بلژیک

سیستم آموزشی بلژیک بر اساس آموزش، تحقیق و خدمت به جامعه است. بسته به منطقه ای که برای تحصیل انتخاب می کنید، برنامه ها به زبان فرانسوی یا هلندی تدریس می شوند. برای برنامه های ارائه شده رشته ارتودنسی در بلژیک به زبان انگلیسی، می توانید صلاحیت زبانی خود را از طریق آزمون های زبان تافل یا آیلتس اثبات کنید. تا سال 1965 سیستم آموزشی بلژیک از رویکرد آموزشی سنتی فرانسه پیروی می کرد. اما با اصلاحات و قوانینی که در دهه 1970 صورت گرفت، امکان ایجاد مؤسسات آموزشی جدید فراهم شد. متعاقباً آموزش به کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم شد و منعکس کننده ویژگی متنوع آموزش عالی بلژیک است. درجه تحصیلی در بلژیک توسط 3 منطقه تعیین می شود. هر 2 سیستم درجه بندی منطقه فلاندری و فرانسه بر اساس مقیاس 0-20 است، اگرچه برخی از دانشگاه ها از سیستم نمره دهی مستقل خود به خصوص در فلاندر پیروی می کنند.

دانشگاه های برتر رشته ارتودنسی در بلژیک

بهترین دانشگاه های رشته ارتودنسی در بلژیک عبارتند از:

  • دانشگاه کاتولیک لوون
  • دانشگاه گنت
  • کاتولیک دانشگاه لووان
  • دانشگاه بروکسل
  • دانشگاه آنتورپ
  • دانشگاه لیژ
  • دانشگاه آزاد بروکسل
  • موسسه طب گرمسیری

مدارک مورد نیاز برای رشته ارتودنسی در بلژیک

مدارک مورد نیاز برای رشته ارتودنسی در بلژیک

برای درخواست ویزای دانشجویی بلژیک به مدارک زیر نیاز دارید:

  • نامه پذیرش از دانشگاه بلژیک.
  • فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده
  • گواهی های تحصیلی قبلی
  • پاسپورتی با حداقل 12 ماه اعتبار در لحظه درخواست ویزا.
  • اثبات پرداخت بدهی، به این معنی که شما دارای بودجه کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل هستید. حداقل مبلغ مورد نیاز برای بلژیک حدود 660€ (یورو) در ماه است و می توانید با ارائه صورتحساب بانکی آن را ثابت کنید.
  • گواهی حسن رفتار بدون سابقه کیفری قبلی.
  • گواهی پزشکی و بیمه. اگر یک تبعه اروپایی هستید، باید کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) را ارائه دهید.
  • اثبات پرداخت هزینه اداری.

هزینه های رشته ارتودنسی در بلژیک

هزینه های زندگی در بلژیک به خصوص برای دانشجویان مقرون به صرفه است. شما می توانید در خوابگاه ها اقامت داشته باشید و یا مسکن به راحتی اجاره کنید. در نهایت تمام هزینه ها به محلی که در آن زندگی می کنید نیز بستگی دارد. در منطقه فلاندر و بروکسل، خوابگاه های دانشجویی نسبتاً محدود است و اکثر دانشجویان در آپارتمان های دانشجویی خصوصی زندگی می کنند. با این حال، زندگی در یک خوابگاه دانشجویی به شما در کاهش هزینه های زندگی در بلژیک کمک می کند. بلژیک جزء آن دسته از کشورهایی است که می توانید در کنار تحصیل به کار مشغول شوید. شما در ماه متوسط 800€ تا 1000€ (یورو) هزینه خواهید داشت. البته این هزینه ها در شهرهای بزرگ مانند بروکسل است. خوبی اکثر دانشگاه های این کشور دریافت بورسیه تحصیلی می باشد. این امر بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد.

درآمد یک ارتودنتیست کار در بلژیک

پس از پایان تحصیل شما به مدت 12 ماه قادر خواهید بود تا به دنبال کار باشید و اقامت کاری دریافت کنید. البته این شرایط برای دانشجویان اتحادیه اروپا است. کسانی که از ایران برای قصد تحصیلی به این کشور مهاجرت می کنند، پس از اتمام تحصیل فرصت کوتاهی تا پیدا کردن یه کار مناسب با رشته خود دارند. البته جای نگرانی نیست و موقعیت شغلی بسیار است. درآمد یک ارتودنتیست کار حدود 2700€ (یورو) در ماه است و این برای یک زندگی باکیفیت در این کشور کفایت می کند. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور اروپای شمالی را دارید می توانید همین حالا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *