مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته ارتودنسی در بلغارستان

رشته ارتودنسی در بلغارستان

رشته ارتودنسی در بلغارستان یک مقصد هیجان انگیز برای تمامی دانشجویان خارجی این کشور می باشد. جایی که اقتصاد آن سومین اقتصاد بزرگ در بالکان است. بلغارستان جایی است که فرهنگ اسلاو و هلنی در آن ادغام می شوند. علاوه بر این، پتانسیل زیادی برای کارآموزی در این کشور ایجاد شده است. رشته ارتودنسی در بلغارستان جز 10 شغل با بالاترین سطح درآمد می باشد. از این رو تقریبا شما نمی توانید با معادل سازی در این کشور کار کنید و باید حتما دوره ای را در دانشگاه های این کشور دیده باشید. دانشگاه های بلغارستان در مقایسه با بسیاری از دانشگاه ها از جمله هاروارد و کمبریج در یک رده از لحاظ علمی قرار دارند. اگر قصد تحصیل در بلغارستان را دارید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تاریخچه بلغارستان

بلغارستان، با نام رسمی جمهوری بلغارستان، کشوری که بخش شرقی شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا را اشغال می کند. بلغارستان که در قرن هفتم تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین ایالت های قاره اروپا است. مسیرهای تاریخی مهمی از شمال و شرق اروپا به حوزه مدیترانه و از غرب و مرکز اروپا به خاورمیانه قطع شده است. قبل از ایجاد دولت بلغارستان، امپراتوری‌های روم باستان، یونان و بیزانس حضور پررنگی داشتند و مردم و کالاها به دفعات در این سرزمین سفر می‌کردند. بلغارستان از شمال با رومانی، از جنوب با یونان، از جنوب شرقی با ترکیه، از غرب با صربستان و مقدونیه شمالی و از شرق با دریای سیاه همسایه است.

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در بلغارستان

بلغارستان بخشی از اراسموس است و تحصیل پزشکی در بلغارستان هم یک فرصت عالی است. این بدان معناست که شما می توانید بخشی از مدرک تحصیلی خود یا حتی یک دوره کارآموزی را در خارج از بلغارستان بگذرانید. حتی می توانید در حین تحصیل یا کار، بورسیه دریافت کنید. بسیاری از مدارک کارشناسی به زبان بلغاری تدریس می شوند و بسیاری از مدارک تحصیلات تکمیلی رشته ارتودنسی در بلغارستان به دو زبان انگلیسی و بلغاری در دسترس هستند. همانطور که گفته شد، بلغاری و انگلیسی در هر سه سطح آموزش عالی استفاده می شود. اگر در زبان انگلیسی مشکل دارید، برخی از دانشگاه ها دوره هایی را نیز به زبان آلمانی و فرانسوی ارائه می دهند.

مدارک مورد نیاز رشته ارتودنسی در بلغارستان

اگر برای ورود به بلغارستان برای تحصیل به ویزا نیاز دارید، باید ویزای نوع D دریافت کنید. الزامات می تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد، اما چیزی که شما برای دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان نیاز دارید:

  • گذرنامه
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • بیمه درمانی معتبر در سراسر اتحادیه اروپا
  • صورت های بانکی که نشان دهنده خودکفایی مالی است. این مقدار به طور کلی باید نیمی از هزینه های تحصیلی باشد.
  • مدرک پذیرش از دانشگاه در بلغارستان

دانشگاه های ممتاز رشته ارتودنسی در بلغارستان

دانشگاه های ممتاز رشته ارتودنسی در بلغارستان

برترین دانشگاه ها مجموعه پزشکی به شرح زیر است:

  • دانشگاه پزشکی پلوودیو
  • دانشگاه پزشکی صوفیه
  • دانشگاه پزشکی وارنا
  • دانشگاه پزشکی پلون
  • دانشگاه پزشکی تراکیا

هزینه های رشته ارتودنسی در بلغارستان

هزینه زندگی در بلغارستان نسبت به کشورهای اروپای غربی کمتر است. مرکز کشور صوفیه است و هزینه ها در این شهر معقول است. شما حتی می توانید در خارج از شهر نیز زندگی منید و هزینه های خود را کاهش دهید. اگر شما در خوابگاه اقامت داشته باشید هزینه زندگی برای یک نفر در ماه حدود 920BGN (لو بلغارستان) است. از طرفی شما باید حدود 4000€ (یورو) در هر ترم برای رشته ارتودنسی در بلغارستان بپردازید. به طور متوسط هزینه های زندگی در بلغارستان پایین است. در واقع آنها در بین بیست و هفت کشور اتحادیه اروپا کمترین رتبه را از نظر هزینه دارند. متوسط هزینه مسکن نیز در بلغارستان کمتر است.

درآمد یک ارتودنتیست کار در بلغارستان

کار حین تحصیل در این کشور ممنوع نیست ولی به خاطر دشواری برخی از رشته ها از جمله پزشکی عملا این کار غیر ممکن است. ولی پس از اتمام تحصیل شرایط کار در این کشور به خصوص در شهر صوفیه بسیار زیاد است و شما می توانید به نوعی سریع مشغول به کار شده و ویزای کاری خود را کسب کنید. در صورتی که 30 ماه به طور مداوم در این کشور مجوز کار و فعالیت داشته باشید به شما ویزای دائم داده می شود. درآمد یک ارتودنتیست کار در بلغارستان ماهیانه 13000BGN (لو بلغارستان) می باشد. این مقدار برای یک زندگی باکیفیت در پایتخت این کشور کفایت می کند. اگر بلغارستان مقصد انتخابی شماست با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا در خصوص اعزام دانشجو به بلغارستان شما را راهنمایی کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *