مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته ارتودنسی در ایتالیا

رشته ارتودنسی در ایتالیا

رشته ارتودنسی در ایتالیا فرصتی برای دیدن زیبایی های فراوان، فرهنگ متمدن و تاریخ است. تحصیل در ایتالیا فرصتی بینظیر در باب ورود به اروپا است. تحصیل در ایتالیا با طیف گسترده ای از موسسات دانشگاهی عالی که در سراسر کشور گسترده شده اند و دانشجویان بین المللی به گرمی مورد استقبال قرار می گیرند. ایتالیا نقش مهمی در دانشگاه ایفا کرده است و اصلاحات آموزش عالی اروپا را از طریق فرآیند بولونیا تقویت کرده است. دانش‌آموزانی که در ایتالیا تحصیل می‌کنند، دانش ارزشمندی در کلاس درس و شایستگی فرهنگی مهم در یکی از جوان‌ترین جمهوری‌های اروپا به دست خواهند آورد. اگر شما نیز قصد ورود به این کشور زیبا را دارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تاریخچه ایتالیا

ایتالیا، کشوری در جنوب مرکزی اروپا، و در شبه جزیره‌ای در اعماق دریای مدیترانه قرار دارد. ایتالیا شامل برخی از متنوع ترین و دیدنی ترین مناظر روی زمین است و اغلب به عنوان کشوری به شکل چکمه توصیف می شود. در بالای عریض آن کوه های آلپ قرار دارند که در میان ناهموارترین کوه های جهان هستند. مرتفع‌ ترین نقاط ایتالیا در امتداد قله‌های مونت روزا در سوئیس و در امتداد مون بلان که قله‌ های فرانسه در آنجا قرار دارند. کوه‌ های آلپ غربی مشرف به چشم‌ اندازی از دریاچه‌های آلپ و دره‌های حکاکی‌ شده در یخچال‌ های طبیعی است که تا رودخانه پو و پیمونت امتداد دارند. توسکانی، در جنوب منطقه سیسالپین، شاید شناخته شده ترین منطقه این کشور باشد.

سیستم تحصیلی ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا جزو قدیمی ترین دانشگاه های دنیا هستند. برخلاف آمریکای شمالی یا اروپای شمالی که تدریس مبتنی بر بحث بسیار مورد تاکید است، ساختار سیستم آموزش عالی در ایتالیا رسمی‌تر است و بیشتر تدریس در ایتالیا در سالن‌های سخنرانی بزرگ انجام می‌ شود. همچنین انتظار می رود دانش آموزان مقدار قابل توجهی از ساعات خودآموزی را در خارج از کلاس درس بگذرانند تا برای امتحانات آماده شوند. امتحانات آموزش عالی بعد از دوره تدریس برگزار می شود و عمدتاً امتحانات شفاهی است، به این معنی که از طریق گفتگوی فردی با استاد خود مورد آزمایش قرار می گیرید. علاوه بر این، امتحانات در یک دوره بسیار طولانی 4 تا 6 هفته برگزار می شود و دانش آموزان می توانند زمان بندی امتحانات خود را در این دوره انتخاب کنند. همچنین دانشجویان رشته ارتودنسی در ایتالیا می توانند در صورت عدم رضایت از نتیجه اولیه خود مجدداً در آزمون شرکت کنند.

در ادامه برخی از برترین دانشگاه ها از لحاظ رتبه جهانی را می توانید مشاهده کنید:

  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه سپینزا رم
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه فررا

مدارک مورد نیاز رشته ارتودنسی در ایتالیا

دانشجویان ممکن است نیاز به ارائه یک یا تمام مدارک زیر به عنوان بخشی از درخواست خود برای ویزای تحصیلی در ایتالیا داشته باشند:

  • پاسپورت معتبر، با حداقل دو صفحه ویزا خالی و حداقل سه ماه پس از تاریخ پایان برنامه تحصیلی شما معتبر باشد.
  • نامه پذیرش از موسسه شما در ایتالیا
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • اثبات عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدرک مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بسته به زبان برنامه تحصیلی شما)
  • اثبات تمکن مالی کافی برای حمایت از خود

هزینه های تحصیل رشته ارتودنسی در ایتالیا

هزینه های تحصیل رشته ارتودنسی در ایتالیا

هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا به این علت که امکان دریافت بورسیه فراهم است، می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. از طرفی امکان کار کردن به صورت نیمه وقت می تواند بسیاری از هزینه های جانبی شما را پوشش دهد. در طول سال معمولا در حدود 5500£ (یورو) بورسیه تحصیلی به شما تعلق می گیرد. هزینه زندگی در این کشور حدود 8800£ (یورو) در سال است و شما می توانید متوسط 8500£ (یورو) درآمد سالیانه داشته باشید.

شرایط کار یک ارتودنتیست در ایتالیا

دانشجویان بین المللی که اتباع اتحادیه اروپا هستند، حق دارند در کنار تحصیل در ایتالیا کار کنند، اما نباید از 20 ساعت کار در هفته در طول دوره های تحصیلی معمولی تجاوز کنند. با این حال، ممکن است ساعات بیشتری را در طول دوره های تعطیلات بگذرانید. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا حتما باید به دنبال دریافت مجوز کار از یک کارفرمای مستقل باشند و این خود می تواند کمی پیچیدگی داشته باشد. در شرایط کنونی یک ارتودنتیست در ایتالیا می تواند درآمدی در حدود 11200€ (یورو) در ماه را تجربه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور ایتالیا شما می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *