مهاجرت تحصیلی موناکو

رشته آنکولوژی در موناکو

رشته آنکولوژی در موناکو

از آنجایی که موناکو فقط 1 دانشگاه دارد رشته آنکولوژی در موناکو در سطح دانشگاهی ارائه نمی شود. لذا علاقه مندان باید به فرانسه مراجعه کنند. موناکو کشوری مرفه درست در جنوب فرانسه است و از نظر فرهنگ و زبان تفاوتی با فرانسه ندارد. لذا زبان مردم این کشور فرانسوی است و بازار کار آن نیز به زبان فرانسوی است. با کسب مدرک از دانشگاه های فرانسه می توانید در کشور موناکو در مراکز درمانی و خدماتی رشته آنکولوژی کار کنید. چنانچه خواهان زندگی در موناکو و تحصیل در فرانسه هستید بایستی دارای ویزای بلند مدت موناکو و حداقل اعتبار اقامت 1 ساله باشید. اگرچه هزینه زندگی در این کشور بیشتر از فرانسه است. با استفاده از تجربه و دانش متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای کسب انواع ویزا اقدام کنید.

تحصیل رشته آنکولوژی در موناکو

متخصصان آنکولوژی یک پزشک متخصص هستند. آنها ابتدا مدرک کارشناسی می گیرند و سپس 3 تا 5 سال دیگر در دانشکده پزشکی برای کسب تخصص تحصیل می کنند. در طول دوره پزشکی دانشجویان دو سال اول را صرف گذراندن دوره ها و 4 سال دوم را در تکمیل دوره های بالینی می گذرانند. اکثر آنکولوژیست ها در موناکو آموزش تخصصی را در فرانسه که اغلب 3 تا 5 سال به طول می انجامد، تکمیل می کنند. برنامه درسی آنکولوژی ممکن است شامل بالینی، رادیولوژی، دوزیمتری، آنکولوژی کودکان و سرطان شناسی زنان باشد. دانشجویان همچنین در تحقیقات، کنفرانس های حرفه ای و سایر تجربیات شرکت می کنند. همه پزشکان باید مجوز داشته باشند، که مستلزم تکمیل اقامت و گذراندن چندین معاینه است.

تحصیل رشته آنکولوژی در موناکو در کشور همسایه انجام می گیرد لذا در زیر دانشگاه های معتبر فرانسوی برای تحصیل رشته آنکولوژی معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پاریس
2دانشگاه اکسی مارسی
3دانشگاه سوربن
4دانشگاه مون پلیه
5دانشگاه کلود برنارد

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را در اینجا بخوانید.

گرایشات رشته آنکولوژی در موناکو

سرطان شناسان سرطان را تشخیص داده و بیماران را با استفاده از تکنیک هایی مانند برداشتن جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی درمان می کنند. پزشکان و جراحان متخصص آنکولوژی معمولاً دارای تخصصی مانند آنکولوژی جراحی، رادیوتراپی، آنکولوژی کودکان یا آنکولوژی عصبی هستند. کار به عنوان متخصص انکولوژی نیاز به چند سال تحصیل و آموزش اضافی دارد، علاوه بر شرایط معمول برای تبدیل شدن به یک پزشک مجاز برخی از متخصصان سرطان در درمان انواع خاصی از سرطان، مانند سرطان های عصبی یا سرطان های زنان، تخصص دارند. با این حال، بیشتر برای متخصصان آنکولوژی در ارائه نوع خاصی از درمان سرطان، مانند شیمی درمانی یا پرتودرمانی تخصص دارند. در اینجا چند نوع متخصص آنکولوژی و انواع درمانی آورده شده است:

  • آنکولوژیی پرتویی (پرتودرمانی)
  • آنکولوژی جراحی (بیوپسی و برداشتن جراحی)
  • آنکولوژی پزشکی (شیمی درمانی)

گرایشات رشته آنکولوژی در موناکو

کار آنکولوژی در موناکو

آنکولوژی یک رشته پزشکی تخصصی است که به تشخیص، درمان و مراقبت های بعدی بیماران سرطانی می پردازد. علاوه بر تشخیص و برنامه ریزی درمان سرطان، برخی از سرطان شناسان غربالگری پیشگیرانه سرطان را برای افراد سالم انجام می دهند. یک متخصص آنکولوژی از روش های مختلفی برای تشخیص سرطان استفاده می کند، از جمله اشعه ایکس، آزمایش خون، MRI و بیوپسی. روش های درمان آنکولوژی نیز متفاوت است، زیرا سرطان یک بیماری پیچیده است که اشکال مختلفی دارد. برخی از گزینه ها شامل شیمی درمانی، پرتودرمانی، جراحی ایمونوتراپی و پیوند مغز استخوان است. آنکولوژیست ها همچنین ممکن است مراقبت تسکینی را برای تسکین درد بیماران مبتلا به سرطان غیر قابل عمل هماهنگ کنند. آنکولوژیست ها در موناکو معمولاً در بیمارستان ها یا مراکز درمانی به عنوان کارمند حقوق بگیر کار می کنند.

درآمد آنکولوژیست ها در موناکو

میزان درآمد کار در رشته آنکولوژی در موناکو بسیار زیاد است. اساسا موناکو محل زندگی ثروتمندان زیادی است. همچنین کار در این حرفه لازمه سال ها تحصیل و اخذ تخصص و دانش در این رشته است. به همین ترتیب میزان حقوق ماهیانه کار در موناکو در مشاغل مربوط به رشته آنکولوژی به صورت متوسط 10500€ (یورو) در ماه است که سالانه حدود 126000€ (یورو) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته آنکولوژی در موناکو به میزان 5360€ (یورو) و حداکثر به میزان 16200€ (یورو) می باشد. در اینجا می توانید شرایط اخذ ویزای کاری کشور موناکو را مطالعه کنید.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق مشاغل آنکولوژی در کشور موناکو با سایر مشاغل آورده شده است:

مقایسه حقوق مشاغل آنکولوژی در کشور موناکو

درباره رشته آنکولوژی در موناکو

آنکولوژی شاخه ای از پزشکی است که به تحقیق، شناسایی و درمان سرطان می پردازد. پزشکی که در زمینه سرطان شناسی فعالیت می کند، یک متخصص سرطان شناسی است. سرطان شناسان ابتدا باید سرطان را تشخیص دهند، که معمولاً از طریق بیوپسی، آندوسکوپی، اشعه ایکس، سی تی اسکن، MRI، اسکن PET، سونوگرافی یا سایر روش های رادیولوژیکی انجام می شود. از داروهای هسته ای نیز می توان برای تشخیص سرطان، آزمایش خون یا نشانگرهای تومور استفاده کرد. آنکولوژی اغلب با هماتولوژی مرتبط است، که شاخه ای از پزشکی است که با اختلالات مربوط به خون و خون سروکار دارد. پس از تشخیص بیماری، آنکولوژیست مرحله بیماری را با بیمار در میان می گذارد. مرحله بندی درمان سرطان را تعیین می کند:

  • شیمی درمانی که به عنوان تخریب سلول های سرطانی تعریف می شود
  • همچنین پرتودرمانی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.
  • جراحی برای از بین بردن تومورها استفاده می شود.
  • هورمون درمانی برای درمان انواع خاصی از سرطان ها استفاده می شود
  • درمان های آنتی بادی مونوکلونال محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

تحقیقات در مورد واکسن های سرطان و ایمونوتراپی در حال انجام است. مراقبت تسکینی در سرطان شناسی درد و سایر علائم سرطان را درمان می کند. سرطان اغلب با تلاش گروهی و حداقل 2 یا 3 نوع آنکولوژی شامل پزشکی، جراحی یا اشعه درمان می شود. تیم درمان آنکولوژی همچنین ممکن است شامل یک آسیب شناس، یک رادیولوژیست تشخیصی یا یک پرستار آنکولوژی باشد. در صورت بروز یک مورد جدید یا درمان سرطان، تیم مراقبت از سرطان می تواند با هیئت مدیره تومور، متشکل از متخصصان مختلف پزشکی از همه رشته های مربوطه مشورت کند. درباره کار در موناکو بیشتر در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *