مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته آنکولوژی در بلژیک

رشته آنکولوژی در بلژیک

رشته آنکولوژی در بلژیک از شاخه های علوم پزشکی بوده که برترین دانشگاه های این کشور این برنامه را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهند. این کشور، کشوری است که می تواند تجربه تحصیلی فوق العاده ای را به شما ارائه دهد. با وجود وسعت، این کشور دارای تاریخ فرهنگی بزرگی است و بیش از 11 میلیون نفر ساکن است. همچنین محل زندگی اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که آن را به یک مرکز سیاسی تبدیل کرده است. این کشور، که در اروپای غربی واقع شده و با آلمان، لوکزامبورگ، فرانسه و هلند هم مرز است.

تقریبا به 3 منطقه جداگانه تقسیم می شود. در ناحیه شمالی فلاندرز آن ها عمدتا هلندی (فلاندری)، در ناحیه جنوبی والونیا عمدتا فرانسوی و در منطقه بروکسل پایتخت اکثر مردم به 2 زبان فرانسوی و هلندی صحبت می کنند. این کشور، کشوری پرجمعیت است و محیطی استقبال کننده برای دانشجویان بین المللی است. برای آشنایی شما با رشته آنکولوژی در بلژیک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را تهیه کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته آنکولوژی در بلژیک

تحصیل در این کشور، به یک سیستم آموزشی 3 زبانه با کیفیت بالا با شهریه مقرون به صرفه و برنامه های تحقیقاتی متنوع تبدیل می شود. از زمان تصویب روند بولونیا، این کشور مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. علاوه بر این، می توانید کالج های دانشگاهی و هنرهای هنری را پیدا کنید که برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت یا آموزش حرفه ای حرفه ای ارائه می دهند. آموزش و پرورش در این کشور توسط هر منطقه به طور جداگانه اداره می شود و هر منطقه قوانین مربوط به پذیرش، شهریه و زبان آموزش را تعیین می کند.

در حقیق ، بیش از 40000 دانشجوی بین المللی قبلا این کشور را به عنوان مقصد مورد علاقه خود برای تحصیل انتخاب کرده اند و 8 دانشگاه این کشور در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. تحصیل در این کشور به شما این امکان را می دهد که از بین 65 دانشگاه و 1146 برنامه تحصیلی را انتخاب کنید.

برای تحصیل رشته آنکولوژی در بلژیک می توانید دانشگاه های زیر را انتخاب کنید:

  • دانشگاه آزاد بروکسل
  • دانشگاه کاتولیک لوون
  • دانشگاه گنت
  • دانشگاه آنتورپ
  • دانشگاه آزاد بروکسل
  • دانشگاه لیژ

جدول زیر رتبه دانشگاه های آنکولوژی در لیست بالا را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های آنکولوژی
دانشگاه آزاد بروکسل202109
دانشگاه کاتولیک لوون148116
دانشگاه گنت85178
دانشگاه آنتورپ212206
دانشگاه آزاد بروکسل271214
دانشگاه لیژ370226

بازارکار رشته آنکولوژی در بلژیک

یکی از شاخه های رشته آنکولوژی در بلژیک، آنکولوژی جراحی می باشد. آنکولوژی جراحی استفاده از جراحی برای درمان سرطان است. حقوق ماهیانه کار در بلژیک برای آنکولوژیست ها در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه آنکولوژیست در بلژیک

جراحی برای از بین بردن تومورهای سرطانی انجام می شود. جراحی می تواند به تنهایی برای درمان سرطان استفاده شود یا می تواند با درمان های دیگر انجام شود. جراحی می تواند به اعضای تیم مراقبت از سرطان کمک کند. مراحل آن در نمودار زیر نشان داده شده است:

مراحل جراحی آنکولوژی در بلژیک

همه سرطان ها را نمی توان با جراحی درمان کرد. در برخی موارد، بیمار ممکن است بیمار آنقدر سالم نباشد که بتواند جراحی کند. برای دیگران، تومور ممکن است بدون ایجاد مشکل برای بیمار برداشته نشود. تیم شما به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا جراحی برای شما مناسب است یا خیر. جراحی ممکن است تنها درمان برخی از بیماران باشد. برای بسیاری از افرا ، جراحی همراه با سایر روش های درمانی استفاده می شود. این ها می توانند شیمی درمانی، بیولوژیکی، درمانی هدفمند یا ایمنی، پرتودرمانی و هورمون درمانی باشند. سایر جراحی ها، مانند جراحی هایی که در تخصص های مداخله ای استفاده می شوند، نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرند.

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در بلژیک

در این کشور هم موسسات دولتی و هم خصوصی وجود دارد. شهریه دانشجویان بستگی به این دارد که کدامیک از این موارد را انتخاب کنید. اگر از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستید و قصد دارید به موسسه دولتی بروید، می توانید انتظار داشته باشید که سالانه حدود 850€ (یورو) پرداخت کنید. اگر اهل کشور دیگری هستید، می توانید بین 1000€ تا 4000€ (یورو) در سال هزینه کنید. برای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا، اکثر دانشجویان باید هزینه درخواست را بپردازند. یک موسسه خصوصی به احتمال زیاد هزینه بیشتری از این مبلغ دریافت می کند. بورسیه تحصیلی بلژیک موجود است. اما بسیار رقابتی است.

هزینه های زندگی شما بستگی به محل زندگی شما و همچنین اقامت شما در محل اقامت دانشگاه یا اقامتگاه خصوصی دارد. به طور متوسط ​، هزینه های زندگی شما می تواند بین 750€ تا 1100€ (یورو) در ماه باشد. این مبلغ شامل اقامت، مسافرت، مواد غذایی و تجهیزات دوره می شود. بسته به اینکه از کجا هستید، ممکن است بتوانید شغلی پاره وقت برای کمک به هزینه های زندگی خود دریافت کنید. اگر شما از کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستید، به احتمال زیاد می توانید بدون مجوز اضافی کار کنید. اگر اهل کشور دیگری هستید، ممکن است برای کار در طول تحصیل نیاز به کسب مجوز در قالب مجوز کار داشته باشید و احتمالا مجاز به کار تا 20 ساعت خواهید بود.

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در بلژیک

کار حین تحصیل در بلژیک

معمول است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی در طول تحصیل در بلژیک کار کنند. دانشجویان بین المللی مجاز به کار هستند اگر در یک دوره تمام وقت در دانشگاهی که توسط فدراسیون والونیا-بروکسل به رسمیت شناخته شده و دارای مجوز اقامت معتبر هستند تحصیل کنند. اگر دانشجویانی از کشورهای خارج از EEA می خواهند در این کشور کار کنند به مجوز کار نیاز دارند. به طور کلی، دانشجویان شاغل در منبع مورد استفاده در دانشگاه ها و کالج های خود قرار می گیرند. آژانس های کاری موقت اغلب مشاغل دانشجویی نیز ارائه می دهند.

 برخی از سازمان ها منبع مشاغل دانشجویان هستند عبارتند از:

  • مشاغل برای دانشجویان (FR/NL) در وب سایت Actiris ارسال می شود.
  • همچنین می توانید با استفاده از عبارت “studentjobs” در پایگاه داده VDAB (NL) جستجو کنید.
  • وب سایت Bruxelles-J لیستی از پیوندها و آدرس های مفید خدمات شغلی دانشجویی در بروکسل (FR) دارد.

مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی سوالات شما درباره مهاجرت به سایر کشورها می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *