مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته آنکولوژی در ایتالیا

رشته آنکولوژی در ایتالیا

به دلیل محبوبیت رشته آنکولوژی در ایتالیا رقابت بسیاری در بین دانشجویان به خصوص در بین دانشجویان بین المللی برای قبولی وجود دارد. این کشور، یکی از کشورهای اروپایی است که در آن دانشجویان از سراسر جهان آمده اند. اکثر دانشجویان بین المللی در این کشور تحصیل می کنند. این امر به دلیل، سطح بالایی از تحصیلات با شهریه نسبتا کم می باشد. برای مقایسه، باید گفت که تحصیل در آلمان یا انگلستان بسیار گرانتر است.

ممکن است کسی فکر کند که تفاوت بین تحصیل در کشور خود به جای مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل در همان دوره زمانی که به راحتی در کشور آن ها در دسترس است. با کاهش مداوم جهان و ارائه بهترین کالج ها و دانشگاه ها که دوره های خود را در آستانه دانشجو ارائه می دهند، دلایل متعددی وجود دارد که چرا دانشجویان تحصیلات عالی را در این کشور انتخاب می کنند. در این راهنما که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، درباره رشته آنکولوژی در ایتالیا و بازار کار آن صحبت شده است.

معرفی رشته آنکولوژی در ایتالیا

تحصیل در این کشور، بسیار ارزان تر از سایر کشورها است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا بین 500€ تا 4000€ (یورو) در سال است. آن ها می توانند بسته به دوره ای که در آن ثبت نام کرده اید و مهم تر از همه، بر اساس درآمد خانواده شما متفاوت باشد. شما باید یک برنامه تقاضا برای ارزیابی درآمد خانواده خود ارسال کنید تا دانشگاه سطح کارمزد شما را تعیین کند. این بدان معناست که هزینه های شما می تواند بسیار ارزان تر باشد.

در جدول زیر دانشگاه های رشته آنکولوژی در ایتالیا معرفی شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های آنکولوژی
دانشگاه تورین21741
دانشگاه میلان16478
دانشگاه بولونیا11289
دانشگاه سیه نا367100
Vita-Salute San Raffaele University352131
دانشگاه میلان – بیکوکا281161
دانشگاه جنوا264162
دانشگاه پادوا114169
دانشگاه فلورانس235177
دانشگاه ساپینزا رم114181
دانشگاه پیزا189189
دانشگاه کاتولیک قلب مقدس459199
دانشگاه ناپل فدریکو II192202
دانشگاه پروجا316238
دانشگاه ورونا529238

این کشور، فقط یک بهشت گردشگری نیست. با داشتن دانشگاه های دارای رتبه بالا، لیست رو به رشد برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی و شهریه مقرون به صرفه، این کشور فوق العاده باید در رادار هر دانشجوی بین المللی قرار گیرد.

معرفی رشته آنکولوژی در ایتالیا

بازار کار رشته آنکولوژی در ایتالیا

در حالی که اکثر آنکولوژیست ها در محیط های دانشگاهی تمرین می کنند، تعداد بیشتری در حال حاضر به صورت خصوصی فعالیت می کنند. اعضای هیات علمی مدت زمان متفاوتی را صرف تدریس، انجام تحقیقات یا انجام وظایف اداری می کنند. فارغ اتلحصیلان رشته آنکولوژی در ایتالیا متخصص اطفال و آنکولوژیست ها می توانند یک پزشک مطلق باشند یا تحقیقات را با مسئولیت های بالینی ترکیب کنند. آنکولوژی کودکان تأکید بی نظیری بر مشارکت در کارآزمایی بالینی دارد که عملا استاندارد مراقبت از بیماران مبتلا به بدخیمی را مشخص می کند.

بنابراین، پزشکان اعم از خصوصی و علمی می توانند در آزمایشات بالینی بین المللی شرکت کنند. برخی از آنکولوژیست های اطفال تصمیم می گیرند که تحقیقات بالینی را جزء مهمی از حرفه خود قرار دهند. این افراد اغلب دارای مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی یا کارشناسی ارشد در علوم بالینی می باشند. کسانی که بر علوم آزمایشگاهی تمرکز دارند، بیشتر وقت خود را صرف انجام تحقیقات می کنند و وظایف بالینی کمتری نسبت به همکاران بالینی خود دارند.

فرصتی برای فوق تخصص وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از مراکز دارای متخصصان نهادی در زمینه اجزای خاص آنکولوژی (سلول داسی شکل، هموفیلی، ترومبوز و غیره) و همینطور اجزای خاص آنکولوژی (سرطان خون، تومورهای جامد، نورو آنکولوژی یا بقا) می باشند. مراکزی که پیوند سلول های بنیادی را انجام می دهند، عموما دارای متخصص آنکولوژیست اطفال هستند که مشاغل خود را در این زمینه متمرکز می کنند.

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا برای آنکولوژیست ها در نمودار زیر نشان داده شده است:

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا به میزان قابل توجهی پایین تر از سایر کشورهای اروپاست. موسسات آموزش عالی در این کشور هزینه تحصیل خود را تعیین می کنند. برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه دارند، حداقل هزینه قانونی برای ثبت نام و حداکثر هزینه برای کمک های دانشجویی وجود دارد که باید بردازند. به طوری که، نمی تواند از 20% بودجه دولتی تجاوز کند. پذیرش کارشناسی ارشد و دیگر دوره های تخصصی در این کشور ممکن است دارای شهریه بسیار بالاتری به ویژه در موسسات خصوصی باشد. دانشجویان دکترا که کمک هزینه دانشگاه دریافت می کنند، شهریه نمی پردازند. اما دارندگان فاقد کمک هزینه باید شهریه های مربوط به دانشگاه خود را بپردازند.

هزینه تحصیل در انواع دانشگاه های این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

هزینه تحصیل در انواع دانشگاه های ایتالیا

کار حین تحصیل در ایتالیا

قانون ایتالیا به دارندگان اجازه اقامت برای مقاصد تحصیلی امکان کار به عنوان کارمند (کار فرعی)، اما پاره وقت را می رساند. به طور خلاصه، یک دانشجوی خارجی می تواند در این کشور کار کند اگر واجد شرایط زیر باشد:

  • دانشجو فقط به عنوان کارمند کار می کند (نمی تواند مشاغل آزاد راه اندازی کند).
  • دانشجو نباید از محدوده ساعات مورد نیاز قانون، 1040 ساعت در سال تجاوز کند. به عنوان مثال، او می تواند 12 ماه به صورت پاره وقت (20 ساعت در هفته) کار کند.
  • کارآموزی ها برای محاسبات بالا ساعت کار محسوب نمی شوند.

برای یک دانشجو، به منظور کار بیش از 1040 ساعت در سال یا شروع فعالیت خود اشتغالی، لازم است اجازه اقامت برای تحصیل را به مجوز کار زیرمجموعه (در صورت داشتن پیشنهاد کار) یا خود تبدیل کنید. همه دانشجویانی که مدرک تحصیلی مناسب را در این کشور دریافت می کنند، و برای جوانانی که در سن 18 سالگی به طور قانونی در این کشور اقامت دارند، قانون امکان تبدیل اجازه اقامت تحصیل به کاری را بدون انتظار برای نقل قول مهاجرت فراهم می کند. این امر، به مدت 1 سال معتبر و در صورت یافتن شغل یا راه اندازی کسب و کار قابل تمدید است. چنانچه تمایل به مهاجرت به ایتالیا دارید، با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه می توانید بهترین روش را برای خود انتخاب نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *