مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته آنکولوژی در اوکراین

رشته آنکولوژی در اوکراین

رشته آنکولوژی در اوکراین به دلیل امکان تحصیل به زبان انلگیسی مورد توجه دانشجویان بسیاری به خصوص دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. دانشجویان سالانه جهت مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. این کشور، دومین کشور بزرگ اروپا، پس از روسیه است و در قسمت شرقی قاره واقع شده است. پس از به دست آوردن استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، این کشور از آن زمان در مرحله توسعه قرار داشت و علیرغم چند اشکال ناشی از درگیری های مسلحانه در اواسط دهه 2010، این کشور در مسیر تبدیل شدن به یک کشور مدرن اروپایی با روابط نزدیک و همکاری با سایر کشورهای قاره است.

این کشور یکی از ارزان ترین کشورها در اروپا است و تعدادی موسسه آموزش عالی با کیفیت خوب وجود دارد که هزینه زیادی نخواهد داشت اما شما را به دیپلم کالج معتبر مجهز می کند. برای تحصیل داوطلبان بین المللی در این کشور، آن ها باید کپی گذرنامه و دیپلم تحصیلات متوسطه خود را ارائه دهند. آن ها همچنین باید مدرکی را ارائه دهند که نشان می دهد دانش کافی از موضوعی را که مایل به مطالعه هستند، دارند. پس از پذیرش، آن ها همچنین باید مراحل اخذ ویزا را طی کنند. در این مقاله با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اطلاعات درباره تحصیل رشته آنکولوژی در اوکراین، بازاکار این رشته و هزینه تحصیل همراه باشید.

معرفی دانشگاه های رشته آنکولوژی در اوکراین

از سال 2005 این کشور عضو کامل منطقه آموزش عالی اروپا است. برنامه های تحصیلی در موسسات آموزش عالی این کشور مطابق با الزامات فرآیند بولونیا طراحی شده است. همه فارغ التحصیلان مجوز دیپلم دریافت می کنند که اجازه می دهد مدارک این کشور در اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شود.

سطح اول آموزش عالی معادل 4 سال تحصیل رسمی است و منجر به دریافت مدرک کارشناسی می شود. در این کشور، همچنین می توانید مدرک کوتاه مدت حداکثر تا 2 سال دریافت کنید. بر اساس درجه اول، کارشناسی ارشد را می توان پس از 1 دوره تحصیل بیشتر تا 2 سال دریافت کرد. برنامه های مقطع دکترا معمولا 4 سال طول می کشد.

این کشور از سیستم انتقال و انباشت اعتبار اروپا (ECTS) استفاده می کند. بنابراین، یک سال تحصیلی تمام وقت معادل 60 واحد ECTS است.

دانشگاه های رشته آنکولوژی در اوکراین عبارتند از:

  • دانشگاه ملی پزشکی BOGOMOLETS
  • دانشگاه ملی بهداشت و درمان شوپیک اوکراین
  • دانشگاه ملی uzhhorod

معرفی دانشگاه های رشته آنکولوژی در اوکراین

بازارکار رشته آنکولوژی در اوکراین

آنکولوژیست ها، پزشکانی هستند که وظیفه آن ها تشخیص و درمان سرطان است. این پزشکان متخصص روند بیماری و مرحله ای که در زمان تشخیص وجود دارد را برای بیمار توضیح می دهند. گزینه های درمانی را مورد بحث قرار می دهند و بهترین برنامه درمانی را توصیه می کنند. متخصصان سرطان می توانند در زمینه پزشکی، جراحی، پرتودرمانی یا اطفال تخصص داشته باشند. هر متخصص سرطان باید تخصص خود را در یکی از این زمینه ها انتخاب کند. هر آنکولوژیست با بیماران سرطانی کار می کند. اما هرکدام وظیفه متفاوتی دارند، ابزارهای مختلف و رویکرد متفاوتی برای درمان دارند.

از آنجا که مبارزه با سرطان بسیار دشوار است، هر یک از این مشاغل نقش مهمی در درمان سرطان ایفا می کنند و اغلب چندین نوع مختلف درمان برای یک بیمار واحد ترکیب می شود. متخصصان آنکولوژیست در درمان بیماران سرطانی کار بسیار دشواری دارند. اگرچه، بسیاری از متخصصان آنکولوژی این شغل را مفید می دانند. اما این کار نیز بسیار سخت و چالش برانگیز است. به دلیل طبیعت غیرقابل علاج این بیماری، غده شناسان اغلب موظفند اخبار سختی را در مورد بیماری های خود به بیماران بدهند. اگر در حال جستجوی حرفه ای به عنوان متخصص سرطان هستید، رشته هایی را که زیر چتر انکولوژی قرار دارند و شرایط مورد نیاز برای هر کدام را بشناسید.

حقوق ماهیانه کار در اوکراین برای آنکولوژیست ها در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه آنکولوژیست ها در اوکراین

هزینه تحصیل در اوکراین

هزینه تحصیل در اوکراین از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. هزینه تحصیل در رشته های مختلف و به زبان های مختلف در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به دلار
رشته های مهندسی، مدیریت و حقوق به زبان انگلبسی1750$ تا 2700$
تحصیل به زبان روسی1500$
رشته های پزشکی به زبان انگلیسی (دانشگاه های خصوصی)3500$ تا 4200$
رشته های پزشکی به زبان انگلیسی (دانشگاه های دولتی)3700$
رشته پزشکی به زبان روی3000$
رشته دندانپزشکی3500$ تا 4500$

به طور کلی، هزینه های تحصیل بسته به موضوع، زبان و (سطح) برنامه تحصیلی بسیار متفاوت است. برنامه های کارشناسی به طور کلی هزینه کمتری نسبت به برنامه های کارشناسی ارشد و برنامه های انگلیسی دارند. محدوده استاندارد شهریه در دوره های پزشکی کارشناسی بین 1700$ تا 4000$ (دلار آمریکا) است. در حالی که برنامه های کارشناسی ارشد به طور متوسط 4400$ (دلار) در سال تحصیلی است. برنامه های زبان انگلیسی گران تر هستند. دوره های مهندسی و برنامه های علوم بین 1800$ تا 5000$ (دلار)، علوم اجتماعی، مدیریت و علوم انسانی بین 1700$ تا 7000$ (دلار) در سال تحصیلی است. گاهی اوقات دوره های زبان مقدماتی مورد نیاز است. هزینه ها در دانشگاه ها و شهرها بین 1300$ تا 2100$ (دلار) متفاوت است.

پذیرش تحصیلی در اوکراین

روند پذیرش دانشگاه های اوکراین ساده است. نمودار زیر مراحل را نشام می دهد:

روند پذیرش دانشگاه های اوکراین

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، در ابتدا داوطلب باید به دانشگاه مراجعه کند. سپس، شرایط پذیرش دانشگاه را برآورده کند. در صورتی که دانشگاه دانشجو را قبول کند، نامه پذیرش را ارسال خواهد کرد. بعد از آن دانشجو باید به دنبال اخذ ویزای تحصیلی باشد تا بتواند برای تحصیل به این کشور برود. با این حال، گاهی اوقات آنطور که باید پیش نمی رود. ممکن است دانشگاه ها به موقع به سوالات پاسخ ندهند و ممکن است پیدا کردن دانشگاه مناسب برای دوره انتخابی دشوار باشد.

فرآیند پذیرش با توجه به واقعیت تاسف بار که اکثر دانشگاه های این کشور برای جذب دانشجویان بین المللی به خوبی کار نمی کنند، می تواند برای برخی از نامزدها یک مبارزه واقعی باشد. برای سهولت کار، توصیه می شود که جهت مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته تا بتوانید مراحل را به راحتی پشت سر بگذرانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *