مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته آنکولوژی در آذربایجان

رشته آنکولوژی در آذربایجان

تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان به دلیل همسایگی این کشور با ایران یکی از انتخاب های دانشجویان ایرانی بوده و سالانه مورد توجه است. این کشور، نیز به عنوان یک مقصد گردشگری محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این کشور، از پارک های وسیع ملی آن گرفته تا شهر قدیمی باستانی و سنگی باکو تا آب آرام و گرم دریای خزر، وسعت زیادی در منطقه ای تا حدودی کوچک دارد. این کشور همچنین یکی از امن ترین و با ثبات ترین منطقه است. این کشور نرخ جنایت پایینی دارد. روابط خوبی با همسایگانش به غیر از ارمنستان دارد و همچنین از یک اقتصاد قوی سود می برد.

این کشور، یکی از ثروتمندترین کشورهای شوروی سابق است. با این حال، یک منطقه جدا شده وجود دارد که نام آن قره باغ است. این کشور، کشوری است که با سنت ها و میراث فرهنگی خود در ارتباط است. رویدادهای سنتی آواز، رقص و رژه اغلب برگزار می شود. غذاهای سنتی آذری مکمل این رویدادها می باشد. این کشور، یک کشور عجیب و غریب است. پیوندهای آن با سنت های آن تنها یکی از دلایل آن است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این راهنما را برای کسانی نگارش کرده اند، که قصد تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان دارند. بنابراین، با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات لازم و کافی را درباره این برنامه بدست آورید.

معرفی دانشگاه های رشته آنکولوژی در آذربایجان

محل ملاقات بین اروپا و خاورمیانه، این کشور، بین روسیه در شمال و ایران در جنوب قرار دارد. همچنین از شمال غربی با گرجستان، از غرب با ارمنستان و از شرق با دریای خزر همسایه است. کوچکتر نخجوان بین ارمنستان، ایران و ترکیه قرار دارد. این کشور از لحاظ سیاسی با روسیه متحد است اما از نظر فرهنگی با ترکیه در هم تنیده است. این زمینه را برای این کشور به عنوان یکی از جالب ترین کشورهای جهان آماده می کند.

برای متقاضیانی که قصد تحصیل رشته آنکولوژی در آذربایجان را دارند، 2 موسسه وجود دارد که عبارتند از:

  • دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان
  • مرکز ملی سرطان شناسی

معرفی دانشگاه های رشته آنکولوژی در آذربایجان

 رشته آنکولوژی در مرکز ملی سرطان شناسی آذربایجان

ماموریت مرکز ملی سرطان شناسی از بین بردن سرطان در این کشور است. به طوری که، از طریق برنامه های اختصاصی که خدمات، تحقیقات و پیشگیری با کیفیت را از طریق آموزش برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ساکنان، کارکنان، بیماران و عموم مردم ادغام می کند این ماموریت را انجام می دهد. NOC آغازگر و آژانس پیشرو در برنامه های پیشگیری و کنترل سرطان در این کشور بوده است. این برنامه از متخصصان سرطان شناسی و حرفه های بهداشت عمومی در این زمینه پشتیبانی روش شناختی، علمی و آموزشی ارائه می دهد.

در سال 2015، NOC ثبت ملی سرطان را بر اساس نرم افزار CanReg5 ارائه شده توسط IARC تأسیس کرد. NOC از طریق تحقیقات اپیدمیولوژیکی خود به گسترش دانش در مورد بروز سرطان، شیوع و توزیع عوامل خطر در بین جمعیت این کشور کمک می کند. بنابراین، به طراحی و توسعه برنامه های موثر و هدفمند پیشگیری و کنترل سرطان کمک می کند. مشارکت فعال NOC در تحقیقات مربوط به جنبه های مولکولی و ژنتیکی بیماری های آنکولوژیکی و همچنین تشخیص و درمان، به پیشبرد مراقبت از سرطان در این کشور کمک می کند.

حرفه آنکولوژیست در آذربایجان

فارغ التحصیلان رشته آنکولوژی در آذربایجان (که اصطلاحا آنکولوژیست نام دارند)، پزشک متخصص در زمینه درمان سرطان می باشند. آن ها با بیماران خود کار می کنند، مراقبت های خود را از طریق تشخیص درمان از جمله شیمی درمانی، جراحی، پرتودرمانی یا ترکیبی از آن ها مدیریت می کنند. در نمودار زیر جزئیات مدارک مورد نیاز، مهارت ها، مجوزها، گواهینامه، چشم انداز شغلی و دستمزد متخصصان سرطان شناسی ذکر شده است:

جزئیات آنکولوژیست در آذربایجان

آنکولوژیست ها می توانند در یکی از 4 زمینه اصلی سرطان، پزشکی، جراحی و پرتودرمانی فعالیت کنند. برخی از سرطان شناسان بیشتر در گروه بیمار یا نوع خاصی از سرطان تخصص دارند. به عنوان مثال، آنکولوژیست های کودکان در درمان سرطان در کودکان تخصص دارند. متخصص خون و سرطان شناسی در زمینه سرطان خون تخصص دارد. آنکولوژیست ها نتایج آزمایشات بیماران را بررسی می کنند. آن ها را در تشخیص خود راهنمایی می کنند.

آن ها همچنین گزینه های درمانی را مورد بحث قرار می دهند و توصیه های پزشکی را با دلسوزی ارائه می دهند. هنگامی که یک برنامه درمانی ایجاد شد، آنکولوژیست ها ممکن است پرتودرمانی و شیمی درمانی را برنامه ریزی کرده یا جراحی انجام دهند. آن ها باید با کادر متخصصان مراقبت های بهداشتی، از جمله رادیولوژیست ها، پرستاران و آسیب شناسان همکاری کنند تا از بیماری پیچیده مراقبت کنند.

حقوق ماهیانه کار در آذربایجان برای پزشکان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه پزشکان در آذربایجان به منات

هزینه تحصیل در آذربایجان

هزینه تحصیل در آذربایجان برای مقاطع مختلف در جدول زیر آمده است:

مقطعهزینه سالانه به دلار
دوره آمادگیبین 600$ تا 2000$
مقطع کارشناسیبین 1000$ تا 2500$
مقطع کارشناسی ارشدبین 1000$ تا 4000$
مقطع دکترابین 1500$ تا 4000$

دولت این کشور، هزینه دانشجویان آذری که از پیشینه محروم می باشند و همچنین برخی از افرادی که در زمینه STEM تحصیل می کنند را پوشش می دهد. بقیه باید هزینه های خود را بپردازند. بسیاری از مدارس هزینه های خود را برای دانشجویان خارجی با دلار آمریکا اعلام می کنند. اما طبق قوانین این کشور، تمام کالاها و خدمات باید با ارز این کشور یعنی منات پرداخت شود. این کشور، به دنبال افزایش حضور خود در آموزش عالی است. بنابراین، تعدادی بورسیه تحصیلی در دسترس است. این عدد رو به افزایش است. اگرچه، در کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده و کانادا به عددی که در دسترس است نزدیک نمی باشد.

بیشترین درخواست برای این بورسیه ها بورسیه دولت این کشور است. این بورسیه سالانه به گروهی از دانشجویان بین المللی اعطاء می شود. تمام هزینه های تحصیل، پروازهای بین المللی، هزینه های ویزا و 470$ (دلار) هر ماه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. این کمک هزینه برای کمک به هزینه های مسکن و زندگی می باشد. این بورسیه حتی هزینه بیمه درمانی را نیز پوشش می دهد. چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتری درباره بورسیه دارید، برای آگاهی از شرایط بورسیه تحصیلی در آذربایجان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *