مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته آسیب شناسی در پرتغال

رشته آسیب شناسی در پرتغال

در طی سال های اخیر استقبال زیادی از پرتغال به عنوان مقصد مهاجرتی صورت پذیرفته و رشته آسیب شناسی در پرتغال، جزو گزینه های عمده بوده است. چراکه در دانشگاه های معتبری مثل پورتو با پرداخت سالانه 3000€ (یورو) امکان تحصیل در این رشته فراهم شده است و با 500€ (یورو) هزینه زندگی، در مجموع سالی 3500€ تا 3800€ (یورو) هزینه تحصیل در رشته اسیب شناسی در دانشگاهی معتبر است. درحالیکه برخی از دانشجویان ممتاز می توانند توسط موسسه برای تدریس پاره وقت استخدام شوند و دانشگاه ها معمولاً فرصت های پاره وقت در بخش های مختلف را به دانشجویانی که دائماً از نظر علمی برتر هستند ارائه می دهند. موسسه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا بستر حضور شما را در بهترین شهرها و دانشگاه های پرتغال فراهم نماید.

هزینه اجاره دانشجویان رشته آسیب شناسی در پرتغال

مردم در پرتغال تمایل دارند تنها درصد کمی از درآمد خود را صرف اجاره خانه کنند. بسته به منطقه ای از پرتغال که در آن هستید متفاوت است. با این حال، حتی در شهرهای بزرگتر نیز احتمالاً مشکل زیادی نخواهید داشت. به طور کلی، میزان هزینه ای که برای اجاره هزینه می کنید به نوع مجموعه ای که به دنبال آن هستید بستگی دارد. اجاره یک اتاق در یک آپارتمان مشترک احتمالا ارزان ترین گزینه شما خواهد بود. این بیشتر در لیسبون و پورتو رایج است که مراکز اصلی کارگران و دانشجویان جوان هستند. در خارج از این شهرها احتمالاً باید آپارتمان خود را پیدا کنید، اما اینها حتی آنقدر گران نیستند. آپارتمان های مرکز شهر معمولا کوچک هستند، بنابراین خانواده های مهاجر بیشتر در مناطق حومه شهر و روستا زندگی می کنند. وقتی نوبت به یافتن یک اتاق یا آپارتمان می رسد، چند گزینه پیش رو دارید.

Sapo یک وب سایت محبوب برای همه چیز در پرتغال است – مشابه Gumtree در بریتانیا یا Craigslist در ایالات متحده. این یک نقطه شروع عالی برای لیست املاک است – چه علاقه مند به خرید یا اجاره باشید. اگر به دنبال اتاقی در یک آپارتمان مشترک هستید، فیس بوک نیز ابزاری باورنکردنی است. اما در کل هزینه اتاق در یک آپارتمان مشترک 400$ الی 700$ (دلار) و در آپارتمان خصوصی 800$ الی 1500$ (دلار) و ویلای لوکس 1750$ (دلار) و بالاتر. پیدا کردن یک آپارتمان ممکن است زمان بر باشد. بنابراین رزرو Airbnb یا هاستل در پرتغال (اگر نیاز به صرفه جویی در هزینه دارید) یک راه عالی برای برنامه ریزی همه چیز از قبل است. همچنین به شما امکان می دهد از همان روز اول مقصد خود را مانند یک محلی تجربه کنید. توصیه می کنیم یکی را برای 4-6 هفته رزرو کنید.

هزینه های دیگر دانشجویان رشته آسیب شناسی در پرتغال

یکی از موضوعات دیگر برای هر دانشجوی مهاجر بحث حمل و نقل است. گردش در پرتغال گاهی اوقات می تواند یک امر خسته کننده باشد. سیستم ‌های راه‌آهن شهری در لیسبون و پورتو بسیار گسترده هستند، اما با چند دقیقه تاخیر نیز شناخته می‌ شوند. به نظر می رسد شبکه اتوبوسرانی نیز از جدول زمانی خود پیروی می کند، اما کل شهر را پوشش می دهد. این به این معنی است که می توان بدون ماشین در آن مکان رفت و آمد کرد – فقط به کمی صبر نیاز دارید. به همین ترتیب، سفر در داخل کشور هم آسان و هم خسته کننده است. اتصالات قطار عالی بین لیسبون و پورتو وجود دارد، اما برای رفتن به سمت جنوب به اتوبوس نیاز دارید. با کمال تعجب، در واقع رفتن از پورتو به اسپانیا آسان تر از لیسبون است. این بدان معناست که اگر قصد عبور از مرز را در هر زمانی دارید، ممکن است ارزش پرواز را داشته باشد.

در سراسر اقیانوس اطلس، اگر می خواهید به مادیرا بروید، باید یک پرواز داشته باشید. تنها قایق هایی که در آنجا پهلو می گیرند کشتی های کروز هستند. با این حال، اگر در پایتخت مستقر هستید، به راحتی می توانید سفرهای یک روزه عالی را از لیسبون انجام دهید. وقتی صحبت از مادیرا شد، رفت و آمد در مناطق روستایی بیشتر (هم در سرزمین اصلی و هم در سرزمین های جزیره) می تواند کمی آزاردهنده تر باشد. اتوبوس ها به مراتب کمتر هستند و قضاوت در مورد اینکه آیا واقعاً به موقع می رسند یا نه دشوار است. در این مناطق رانندگی قطعا راحت تر است. اگر می توانید، خرید ماشین را به شما پیشنهاد می کنیم. این بسیار ارزان تر از اجاره دراز مدت است.

در شکل زیر هزینه های حمل و نقل در پرتغال توضیح داده شده است:

 

دلایل تحصیل رشته آسیب شناسی در پرتغال

پرتغال یکی از محبوب ترین کشورها برای برنامه های تبادل دانشجو است و بسیاری از دانشگاه ها اعضای فعال برنامه Erasmus+ هستند. دانشگاه های پرتغال هم بر ارائه دانش نظری ارزشمند و هم بر مشارکت دادن دانشجویان در پروژه های تحقیقاتی رایج تمرکز دارند. بسیاری از دانشگاه ها به چندین مرکز تحقیقاتی وابسته هستند و در بیش از 1% از نشریات تحقیقاتی پراستناد جهان مشارکت داشته اند. به عنوان دانشجویی که در یکی از دانشگاه های پرتغال ثبت نام کرده اید، می توانید مدرک خود را با یک دوره کارآموزی در یک شرکت محلی تکمیل کنید و در کارگاه های آموزشی جالب تحت آموزش کارشناسان بین المللی شرکت کنید. موضوع دیگری که تحصیل در پرتغال را جذاب تر می کند این واقعیت است که در دانشگاه های دولتی، دانشجویان بین المللی باید بین 500€ تا 5000€ (یورو) در هر سال تحصیلی بپردازند.

البته دانشجویان غیر اتحادیه اروپا معمولا کسانی هستند که هزینه های بیشتری را پرداخت می کنند. اگر به این واقعیت اضافه کنیم که هزینه های زندگی نیز پایین است، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از خارجی ها پرتغال را برای تحصیلات عالی خود انتخاب می کنند. از سوی دیگر تحصیل در دانشگاه پرتغال نیازی به دانستن زبان پرتغالی ندارید، اما اگر حداقل اصول اولیه را یاد بگیرید بسیار مفید خواهد بود. تعاملات روزمره، خرید و سایر فعالیت های شما را بسیار آسان تر می کند. علاوه بر این می توانید از از آب و هوای مدیترانه ای لذت ببرید. در واقع هر کسی که در پرتغال زندگی می کند یا حداقل از آن بازدید می کند، عاشق آب و هوای محلی می شود. تابستان‌ها گرم و زمستان‌ ها فقط سرد است، که برای افرادی که نمی‌ توانند هوای سرد را تحمل کنند، عالی است.

دلایل تحصیل رشته آسیب شناسی در پرتغال

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در پرتغال

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در پرتغال کار می کند، معمولاً حدود 5770€ (یورو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 2650€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 9170€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​6230€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند کمتر از 6230€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 6230€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 4000€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که 75% از آنها بیش از 4000€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 8320€ (یورو) درآمد دارند.

یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 3010€ (یورو) در ماه است. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 4020€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 5940€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در پرتغال می باشد:

 

در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات دیگری در موضوعات مرتبط با پرتغال از جمله هزینه تحصیل و زندگی در کشور پرتغال وجود دارد، که شما می توانید از آن جهت افزایش اطلاعات خود استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *