مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته آسیب شناسی در مالزی

رشته آسیب شناسی در مالزی

پیش از ورود به مالزی از نظر فرهنگی برای آغاز تحصیل در رشته آسیب شناسی در مالزی، شما باید خود را برای رویه اخذ ویزای دانشجویی آماده نمایید. چراکه قبل از ورود به مالزی، دانشجویان باید مکان فرودگاه، شماره پرواز و تاریخ و زمان ورود خود را به موسسه اطلاع دهند. نماینده ای از موسسه در ایست بازرسی مهاجرت در فرودگاه مالزی از آنها استقبال می کند. در مرحله بعد، ویزای دانشجویی از طریق تاییدیه در گذرنامه ملی معتبر برای آنها صادر می شود. ظرف 2 هفته، پاسپورت دانشجویی به اداره مهاجرت ارسال می شود و برچسب پاس دانشجویی روی آن چسبانده می شود. اما برای انجام درست کامل مراحل و کاهش هزینه های اخذ ویزا با همکاران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا با هزینه کمتری و اطمینان بیشتری مراحل را پشت سر بگذارید.

هزینه زندگی دانشجویی در مالزی

در مالزی هزینه زندگی به شکلی است که یک فرد مجرد نیاز به بودجه ای حدود 1000$ (دلار) در ماه دارد و در صورت داشتن همراه، به 2500$ (دلار) نیاز است و با این مبغل می توانند بسیار خوب زندگی کنند، اجاره در یک ساختمان مرتفع مدرن با استخر، سالن بدنسازی، نگهبانی 24 ساعته، فضای سرپوشیده ماشین یا دو، یک منطقه مشترک مشترک با باربیکیو، و هزینه آن بین 750$ (دلار) خواهد بود. اگر اهمیتی برای زندگی با چشم‌ انداز یا کنار ساحل ندارید، می ‌توانید یک مکان دو یا سه خوابه را با قیمتی در حدود 550$ تا 650$ (دلار) اجاره کنید، که به این معنی است که می ‌توانید به راحتی با کمتر از 2000$ (دلار) در ماه زندگی کنید. بخش بزرگی از هزینه زندگی حول سبک زندگی شما می چرخد. اگر در رستوران های گران قیمت غذا می خورید، بدیهی است که بودجه زیادی می خواهد.

البته با پذیرش شیوه زندگی محلی، می توانید کل هزینه های ماهانه خود را حتی بیشتر کاهش دهید. در فروشگاه های مواد غذایی و حتی در رستوران ها، غذاهای غربی گران تر است. اگر میوه‌ های بومی مانند انبه، پاپایا و موز می‌ خورید و گوشت محلی مانند گوشت مرغ می‌ خورید، مقرون به صرفه ‌تر از هر چیزی است که وارد می ‌شود. چراکه شما فقط برای یک بشقاب رشته فرنگی با مرغ و سبزیجات حدود 2$ (دلار) و برای یک ماهی کامل بخارپز تا 10$ (دلار) میپردازید. هزینه مراقبت های بهداشتی در مالزی آنقدر پایین است که تعداد کمی از مهاجران دارای بیمه درمانی هستند.

در جدول زیر به سایر هزینه های زندگی در مالزی اشاره شده است:

اقلام مورد هزینهمیزان هزینه به دلار
اینترنت و تلفن ثابت35$
هزینه خدمات برق و آب150$

ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در مالزی

برای اکثر دانشجویانی که قصد تحصیل در مالزی را دارند، در زیر شرایط و مراحل نحوه درخواست ویزای دانشجویی مالزی آورده شده است. این فرآیند برای هر دانشجوی مشتاق آسان و ساده است. ابتدا، آنچه دانشجویان به آن نیاز خواهند داشت: فرم درخواست ویزای دانشجویی تکمیل و امضا شده توسط متقاضی، پیشنهاد نامه از موسسه آموزشی منتخب تایید شده توسط بخش پاس و مجوز در ستاد مهاجرت مالزی، 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت، 2 فتوکپی از پاسپورت شما، رونوشت های سوابق تحصیلی، مدرک تحصیلی تمام وقت به تایید وزیر کشور، اثبات توانایی مالی برای پاسخگویی به هزینه های دوره و سایر هزینه ها، گواهی سلامت، مدارک امنیت و پیوند شخصی. علاوه بر این دانشجویان باید تاییدیه های خود را در بدو ورود نشان دهند. در مورد مراحل اخذ ویزا باید گفت که دانشجویان دیگر نیازی به تماس با سفارت محلی خود در مالزی ندارند.

مراحل انجام اما به این ترتیب است که مستقیما با موسسه تماس بگیرید. دانشجویان می‌ توانند مستقیماً از مؤسسه انتخابی برای دریافت گذراندن دانشجو اقدام کنند و می ‌توانند فرم درخواست خود را مستقیماً به مؤسسه خاص ارسال کنند. گذرنامه دانشجویی باید بیش از 1 سال اعتبار داشته باشد. در صورت کوتاه‌تر بودن مدت زمان، کارت دانشجویی آنها ترتیب اثر داده نخواهد شد. سپس منتظر تایید پذیرش باشید. دانشجویان آینده نگر از طریق مؤسسه آموزشی که خود انتخاب کرده اند، توسط اداره مهاجرت در مالزی از وضعیت درخواست خود مطلع می شوند. اعلان پذیرش معمولاً ظرف یک هفته ارسال می شود و موسسه نامه ای مبنی بر تایید پاس دانشجویی برای شما ارسال می کند نامه تاییدیه برای پاس دانشجویی توسط اداره مهاجرت مالزی منتشر می شود و پس از پذیرش به موسسه تحویل داده می شود. سپس موسسه این تایید نامه را برای دانشجویان ارسال می کند.

ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در مالزی

معرفی برنامه رشته آسیب شناسی در مالزی

مالزی کشوری است که برنامه های مختلفی را در حوزه آسیب شناسی ارائه می دهد. به عنوان مثال (آسیب شناسی تشریحی) ارائه شده در دانشگاه مالایا یک رشته بزرگ و متنوع است که به پزشک اجازه می دهد در چندین زمینه از این رشته شرکت کند یا دامنه خود را در یک منطقه خاص متمرکز کند. این یک تخصص است که بر کارهای تشخیصی شامل بافت‌ها، خون و پساب‌های بدن تمرکز دارد. مدت دوره های این دانشگاه 3 سال طول می کشید و شهریه حدود 19200$ (دلار) در سال دارد و تاریخ ثبت نام و درخواست برای هر دوره از ژوئن تا اکتبر است. علاوه بر این در دانشگاه های دیگر گرایش های مختلفی وجود دارد همچون لیسانس آسیب شناسی گفتار و زبان که جدیدترین برنامه مقطع کارشناسی است که توسط Kulliyah of Allied Health Sciences، IIUM ارائه شده است.

این دانشگاه طیف وسیعی از موضوعات مورد نیاز برای توسعه مهارت های شناسایی، ارزیابی و مدیریت اختلالات ارتباطی و بلع را ارائه می دهد. در سال اول، دانشجویان با گفتار، زبان و ارتباطات عادی آشنا می شوند. دانشجویان همچنین با حوزه هایی مانند زبان شناسی، شنوایی شناسی، روانشناسی، آناتومی و فیزیولوژی آشنا می شوند. این دانش بنیادی را برای دانش آموزان تشکیل می دهد قبل از اینکه آنها شروع به کشف جنبه های مختلف گفتار غیر معمول، زبان، شنوایی، صدا، روانی و بلع، و مدیریت بیماران کنند. آموزش بالینی و کاریابی برای پرورش و ارتقای شایستگی های بالینی دانشجویان به ویژه در سال سوم و آخر ضروری است. دانش آموزان برای ادغام نظریه ها و اخلاق اسلامی با عملکرد بالینی در ارزیابی و مدیریت اختلالات ارتباطی و بلع آموزش می بینند.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در مالزی

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در مالزی کار می کند، معمولاً حدود 15400MYR (رینیگیت) در ماه درآمد دارد که این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است. بر این مبنا حقوق پاتولوژی در مالزی از 8020 MYR (رینیگیت) در ماه (حداقل حقوق) تا 23600 MYR (رینیگیت) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 14800 MYR (رینیگیت) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 14800 MYR (رینیگیت) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 14800 MYR (رینیگیت) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% پزشکان پاتولوژی کمتر از 10300 MYR (رینیگیت) درآمد دارند، در حالی که 75% آنها بیش از 10300 MYR (رینیگیت) درآمد دارند. همچنین 75% کمتر از 18400 MYR (رینیگیت) درآمد دارند.

یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 9110 MYR (رینیگیت) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 12200 MYR (رینیگیت) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 15900 MYR (رینیگیت) در ماه دریافت می کند که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در مالزی می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در مالزیبرای درک بهتر از چگونگی هزینه زندگی در مالزی و تناسب آن با درآمد، می توانید با متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت نمایید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *