مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته آسیب شناسی در لهستان

رشته آسیب شناسی در لهستان

غالب دانشجویانی که برای دریافت مدرک در رشته آسیب شناسی در لهستان به این کشور سرسبز اروپایی مهاجرت می کنند از دو چیر رضایت فراوان دارند. از سویی حمایت های مادی دولت از دانشجویان و آرامش این کشور. در واقع لهستان جزو یکی از آرام ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود که متخصصان آن مشغول پژوهش در امور علمی هستند و اوقات فراغت خوبی را پس از دوران کاری و تحصیلی سپری می کنند. اگر شما از علاقه مندان حضور در برنامه های تحصیلی لهستان هستید، می توانید با خواندن مطالب این مقاله و سایر نوشته های منتشر شده از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و همچنین برقراری تماس تلفنی با کارشناسان ما به آگاهی بیشتری از سبک زندگی و فرهنگ لهستان دست پیدا کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در لهستان

نه تنها کیفیت بالای آموزش و ایمنی، بلکه هزینه پایین زندگی در لهستان نیز این کشور را برای دانشجویان اروپایی و بین المللی بسیار جذاب کرده است. با توجه به روند توسعه اقتصادی مداوم لهستان، هزینه زندگی به طور قابل توجهی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است. به طور کلی، شما به حدود 500$ (دلار) در ماه برای هزینه های اقامت، غذا و حمل و نقل خود نیاز دارید. خوردن و آشامیدن بیرون بسیار ارزان است، در حالی که برای کارت حمل و نقل ماهانه فقط باید 15-17$ (دلار) با تخفیف دانشجویی پرداخت کنید. در مورد خوابگاه دانشجویی هم خبر خوبی داریم. خوابگاه دانشجویی در لهستان بسیار مناسب برای دانشجویان است و قیمت آن از 70$ تا 90$ (دلار) در ماه برای یک اتاق مشترک در خوابگاه های دانشجویی و 120$ تا 180$ (دلار) برای یک اتاق یک نفره شروع می شود.

هر دانشگاه خوابگاه ها و گزینه های متفاوتی را ارائه می دهد، بنابراین برای اطلاعات بیشتر با دانشگاه پذیرفته شده خود تماس بگیرید. به عنوان یک دانشجو، شما همچنین می توانید در محل اقامت خصوصی زندگی کنید. هزینه زندگی بسته به شهر متفاوت است. در شهرهای بزرگتر مانند ورشو یا کراکوف هزینه ماهانه اجاره آپارتمان بالاتر است و به 400$ (دلار) می رسد. در شهرهای دانشجویی کوچکتر مانند گدانسک، پوزنان یا وروتسواف هزینه کمتر است. یک راه بسیار خوب برای ملاقات با افراد جدید و به حداقل رساندن هزینه های زندگی در لهستان، اشتراک آپارتمان با افراد محلی است. به این ترتیب شما فقط باید حدود 180$ الی 240$ (دلار) در ماه بپردازید.

در اینجا چند نمونه از هزینه های زندگی در لهستان در قالب جدول اشاره شده است:

مورد مصرفیهزینه مورد نیاز
وعده غذایی12000PLN
قهوه900PLN
بلیط سینما2500PLN
اجاره ماهانه1700PLN الی 4000PLN

ویزای دانشجویی رشته آسیب شناسی در لهستان

روند ویزای دانشجویی لهستان به این شکل است که ابتدا محل دانشگاه خود را تأیید کنید و مدرک تحصیلی خود را داشته باشید و سپس نزدیکترین کنسولگری لهستان را پیدا کنید. برای رسیدگی به درخواست ویزا باید به سفارت یا کنسولگری لهستان در کشور خود مراجعه کنید. شما می توانید نزدیکترین کنسولگری لهستان خود را در اینجا پیدا کنید. تعیین وقت ویزا با کنسولگری مورد بعدی است که باید مشغول آن شوید و احتمالاً ابتدا باید از طریق وب سایت کنسولگری لهستان به صورت آنلاین ثبت نام کنید. سپس اسناد خود را آماده کنید. در این مورد، برای لیست کامل اسنادی که نیاز دارید ممکن است بین کنسولگری ها متفاوت باشد، بنابراین ابتدا با آنها تأیید کنید. سپس در قرار خود شرکت کنید و مدارک خود را ارسال کنید: تمام مدارک شامل فرم درخواست چاپ شده و امضا شده و هزینه ویزا را ارسال کنید.

از سوی دیگر شما باید ظرف دو تا سه هفته تصمیم بگیرید. در مورد مزیت های ویزای دانشجویی که با ویزای نوع (D) می شود، باید گفت که ویزای نوع D به شما امکان می دهد یک سال در لهستان بمانید، بنابراین برای اقامت طولانی تر، برای مثال، اگر در حال تحصیل در یک برنامه سه ساله لیسانس هستید، باید برای اقامت موقت درخواست دهید. شما می توانید با مراجعه به دفتر Voivodship محلی خود برای مجوز درخواست دهید. شما باید مدارک زیر ارسال کنید:

  • فرم درخواست
  • مدارک هویتی
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک بیمه سلامت
  • اثبات اینکه سرمایه کافی دارید.

اولین مجوز شما به مدت 15 ماه معتبر خواهد بود، اما می تواند تا 3 سال تمدید شود، اما نه بیشتر از باقیمانده تحصیل . شما فقط زمانی می توانید درخواست دهید که به طور قانونی در لهستان زندگی می کنید، اما قبل از انقضای ویزا.

ویزای دانشجویی رشته آسیب شناسی در لهستان

شرایط پس از ریجکت ویزای رشته آسیب شناسی لهستان

یک سوال بسیار متداول در مورد ویزای لهستان این است که اگر درخواست ویزای رد شد چه باید کرد؟ در پاسخ باید گفت که رد شدن درخواست ویزای دانشجویی لهستان می تواند ناامید کننده باشد، اما به این معنی نیست که برنامه های تحصیلی شما در خارج از کشور به پایان رسیده است. برخی از رایج ترین دلایل برای رد درخواست عبارتند از: شواهد مالی ناکافی که می توانید در طول تحصیل از خود حمایت کنید، فرم درخواست ناقص، اسناد مفقود یا ناکافی، پاسپورت نامعتبر، نبود بیمه مسافرتی مناسب که بسیاری از این مشکلات را می توان با ارسال یک برنامه جدید با ارائه هرگونه اطلاعات گم شده یا ناکافی حل کرد.

اگر ویزای شما رد شده است و با تصمیم موافق نیستید، می توانید یک نامه تجدید نظر بنویسید. نامه شما باید به کنسولگری محلی شما ارسال شود و توضیح دهید که چرا فکر می کنید درخواست شما باید پذیرفته شود.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در لهستان

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در لهستان کار می کند، معمولاً حدود 15800PLN (زلوتی) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 7750 PLN (زلوتی) در ماه (حداقل حقوق) تا 24700 PLN (زلوتی) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 16100 PLN (زلوتی) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک – پاتولوژی کار می کنند کمتر از 16100 PLN (زلوتی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 16100 PLN (زلوتی) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از پزشکان پاتولوژی کمتر از 10700 PLN (زلوتی) درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 10700 PLN (زلوتی) درآمد دارند. همچنین 75٪ از پزشکان پاتولوژی کمتر از 20800 PLN (زلوتی) درآمد دارند.

یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 9190 PLN (زلوتی) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 11800 PLN (زلوتی) در ماه درآمد داشته باشد که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 16300 PLN (زلوتی) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در لهستان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در لهستانسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر مطالب موجود، مطالب مختلفی را پیرامون فرهنگ، شرایط و هزینه اقامت لهستان منتشر نموده است که برای انتخابی آگاهانه می توانید از این مطالب استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *