مهاجرت تحصیلی قطر

رشته آسیب شناسی در قطر

رشته آسیب شناسی در قطر

قرارگیری در موقعیت مهاجرت تحصیلی جهت آغاز رشته آسیب شناسی در قطر شامل مزیت های بسیار زیادی به خصوص برای ایرانیان است. کشور قطر به دلیل نزدیکی به ایران، دانشجویان ایرانی را دچار دردسرهای عاطفی مهاجرت نمی کند. چراکه امکان سفر به راحتی برقرار است و هزینه زیادی را نیز نمی خواهد. از سوی دیگر دانشگاه های قطر در به کارگیری اساتید خارجی و بازکردن درهای خود به سمت دانشجویان بین المللی در منطقه خاورمیانه پیشگام شده اند و این موضوع موجب شده که مدارک این کشور دارای ارزش بین المللی برای موسسات دیگر باشد و موقعیت های شغلی خوبی را امکان پذیر کند. چناچه شما قصد جدی برای حضور در برنامه های تحصیلی قطر را دارید، می توانید مسیر مهاجرتی خود را با اتکا به تجارب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پشت سر بگذارید.

هزینه زندگی دانشجویی در قطر

وقتی صحبت از هزینه زندگی به میان می‌ آید، به یک چیز بستگی دارد: اینکه آیا حقوق خود را در قطر می ‌گیرید یا هر جای دیگری. کسانی که در قطر زندگی می ‌کنند و درآمد کسب می‌ کنند مشکلی برای تامین هزینه‌ های زندگی ندارند، اما معمولا گردشگران از سراسر جهان از گرانی این کشور شوکه می‌ شوند. غذا برای مردم قطر نسبتاً هزینه کمتری دارد، شما می توانید مکان های گران بسیاری و همچنین مکان های ارزان را پیدا کنید. شما می توانید یک غذای مناسب را در یک رستوران ارزان قیمت حدود 7$ (دلار) میل کنید، یا یک وعده غذایی سه وعده برای 2 نفر در یک رستوران متوسط ​​با قیمت حدود 50$ (دلار) میل کنید. فراموش نکنید که این کشور گرانی است، بنابراین رستوران های گران قیمت وجود دارند. البته مواد غذایی در قطر بدون مالیات هستند بنابراین بیرون از رستوران ارزان هستند.

برای میوه ها و سبزیجات، غلات، نان، گوشت و محصولات خشک از فروشگاه های Al Meera استفاده کنید. از یکی از بازارهای ماهی مرکزی ماهی بخرید (برای این کار باید خیلی زود از خواب بیدار شوید). فروشگاه ‌های خرده ‌فروشی شیک مانند Monoprix را برای چیزهایی مانند پنیر غیرپاستوریزه و بستنی‌ های ارگانیک ذخیره کنید. در موضوع حمل و نقل، اگر شغل یقه سفید دارید، رفت و آمد با اتوبوس دشوار خواهد بود، زیرا در حالی که آنها وجود دارند و کار می کنند، مسیرها به بخش های بزرگتری از شهرها خدمات نمی دهند و عمدتا غیرعملی هستند. اگر در اینجا کار می کنید باید یک ماشین تهیه کنید. اجاره ماشین همیشه ارزان نیست، بنابراین بهترین گزینه خرید یک ماشین دست دوم است که گاهی اوقات می توانید آن را از نمایندگی ها پیدا کنید.

هزینه های زندگی و تحصیل رشته آسیب شناسی در قطر

هزینه خدمات شهری حداکثر حدود 140$ (دلار) در ماه است، مگر اینکه هر شب یک ساعت دوش آب گرم بگیرید و در تمام طول روز از AC استفاده کنید. خدمات تلفنی ارزان و موثر است و اینترنت به خوبی کار می کند. اساساً برای یک آپارتمان 85 متر مربعی کلیه خدمات اولیه مانند برق، آب، گاز و خدمات زباله حدود 65$ (دلار) هزینه دارد. بسیاری از افرادی که در قطر زندگی می کنند، می گویند که در این کشور کارهای سرگرم کننده زیادی برای انجام دادن وجود ندارد یا فرصت های تفریحی متعددی وجود دارد. هنوز سینماها اینجا و آنجا وجود دارد و بلیط تماشای فیلم در یکی از آنها حدود 9$ (دلار) برای شما هزینه دارد و اگر ترجیح می دهید اوقات فراغت خود را در یک باشگاه بدنسازی یا باشگاه بدنسازی بگذرانید، عضویت در یکی از آنها 100$ (دلار) هزینه دارد.

در موضوع پوشاک و کفش، درست مانند خواربارفروشی ها، پوشاک و لوازم الکترونیکی در مقایسه با سایر مناطق جهان، بدون مالیات و ارزان هستند. قیمت ها خیلی بالا نیستند، اما ممکن است بخواهید منتظر فروش ترخیص کالا در مراکز خرید باشید. شما می توانید شلوار جین با کیفیتی مانند Levi’s را با قیمت حدود 60$ (دلار) بخرید در حالی که کفش های دویدن بسیار گران تر هستند و قیمت هر جفت آن بیش از 90$ (دلار) است. گران ترین چیز در قطر اجاره بها است در واقع گران تر از اکثر نقاط جهان است! شما می توانید انتظار داشته باشید که حداقل برای یک استودیوی بدون مبلمان خوب حدود 15000$ (دلار) بپردازید. یک ویلای بزرگتر با 3 اتاق خواب و دو طبقه برای مثال در غرافه، که درست خارج از دوحه است، حدود 3100$ (دلار) هزینه خواهد داشت.

هزینه های زندگی و تحصیل رشته آسیب شناسی در قطر

معرفی برنامه رشته آسیب شناسی در قطر

یکی از دوره های معروف مرتبط با رشته آسیب شناسی در قطر، رشته آسیب شناسی آناتومیک است که در این دوره بیشتر زمان صرف خدمات پاتولوژی جراحی می شود که در آن دانشجو در معرض انواع زیادی از نمونه های تشخیصی جراحی و پزشکی از جمله مامایی-زنان، دستگاه گوارش، پستان، نوروپاتولوژی، دستگاه ادراری تناسلی، پوست، سر و گردن و موارد هماتوپاتولوژیک قرار می گیرد. از سوی دیگر دانشجو از نزدیک با ساکنان و کارکنان شرکت کننده همکاری خواهد کرد. همچنین دانشجویان نقش پاتولوژیست در مراقبت از بیمار را با مشاهده رویه ‌هایی مانند برش ‌های منجمد، ریزش نمونه ‌ها و علامت میکروسکوپی می ‌آموزند. علاوه بر پاتولوژی جراحی عمومی، دانشجو با سیتوپاتولوژی نیز آشنا خواهد شد.

کنفرانس های چند رشته ای زیادی وجود دارد که دانشجو نیز می تواند در آنها شرکت کند. پذیرش انتخابی را می توان برای برآورده کردن اهداف شغلی دانشجو سفارشی کرد. پس از اتمام دوره انتخابی، دانشجو درک خوبی از عملکرد پاتولوژی آناتومیک و نقش پاتولوژیست در ایجاد یک مرکز پزشکی بزرگ خواهد داشت. انتخابی باید با تایید قبلی اسپانسر و برنامه ریزی قبلی حداقل 2 ماه قبل ترتیب داده شود.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در قطر

فردی که به عنوان یک پزشک پاتولوژی در قطر کار می کند، معمولاً حدود 33000QAR (ریال) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 16200 QAR (ریال) در ماه (حداقل حقوق) تا 51500 QAR (ریال) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 33600 QAR (ریال) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 33،600 QAR (ریال) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 33،600 QAR (ریال) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% پزشکان پاتولوژی کمتر از 22400 QAR (ریال) درآمد دارند، در حالی که 75% آنها بیش از 22400 QAR (ریال) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 43400 QAR (ریال) درآمد دارند.

یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 19200 QAR (ریال) در ماه است. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 24600 QAR (ریال) در ماه کسب کند که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 34000 QAR (ریال) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در قطر می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در قطرشما با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید ضمن آگاهی از قوانین این کشور از هزینه زندگی در قطر به شکل دقیق تری آگاه شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *