مهاجرت تحصیلی دومینیکا

رشته آسیب شناسی در دومینیکا

رشته آسیب شناسی در دومینیکا

شروع تحصیل در رشته آسیب شناسی در دومینیکا و پیوستن به جمع دانشجویان بین المللی، اتفاقی است که طی چندسال گذشته رشد شتابانی به خود گرفته است. این استقبال از سویی به جهت درهای باز دانشگاه های پزشکی به روی دانشجویان بین المللی است و از سوی دیگر به دلیل رند اخذ ویزای کم دردسرتر این کشور است. البته هزینه های پایین زندگی برای یک دانشجو از هزینه های ارزان غذا تا خانه دلیل دیگر گرایش دانشجویان به خصوص ایرانی است. این مقاله از موسسه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بدین جهت به نگارش درآمده تا چشم اندازهای تازه ای پیش روی متقاضیان مهاجرت علمی قرار دهد، هرچند برای تکمیل اطلاعات متقاضیان می توانند از سایر مطالب ما در سایت موسسه استفاده نمایند. اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا برای تحصیل در این کشور برای ایرانیان الزامی است.

هزینه زندگی دانشجویی در دومینیکا

در مقایسه با ایالات متحده یا اروپا، هزینه زندگی در دومینیکا نسبتا پایین است. قیمت اجاره و املاک و مستغلات نسبت به اکثر جزایر کارائیب کمتر است، محصولات محلی ارزان هستند و همچنین حمل و نقل. اگر به دنبال زندگی یا بازنشستگی با بودجه هستید، دومینیکا بهترین مکان است. خوردن و آشامیدن بیرون در دومینیکا ارزان است. چراکه دومینیکا مملو از رستوران‌ ها و مکانی عالی برای صرف غذا است و ترکیبی از غذاهای محلی، بومی آمریکا، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی را عرضه می کنند. از همین رو گزینه های مختلفی برای صرف غذا وجود دارد و قیمت ها بر این اساس متفاوت است. یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت برابر با 7$ (دلار) است، در حالی که سه وعده برای دو نفر در یک رستوران متوسط ​​برابر با 70$ (دلار) است و هزینه های حمل و نقل دومینیکا، تاکسی‌ ها و اتوبوس‌ ها خصوصی شده‌ اند.

 

اما در همه جای دومینیکا با قیمت‌ های بسیار پایین‌ تری نسبت به ایالات متحده در دسترس هستند و تاکسی ها در واقع محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای رفت و آمد در جزیره هستند. خدمات بهداشت عمومی در دومینیکا رایگان است و خدمات بهداشتی خصوصی مقرون به صرفه نیز در دسترس است، با این حال ممکن است بسیاری از خدمات بهداشتی تخصصی را پیدا نکنید. توصیه می شود هنگام زندگی در جزیره دومینیکا از یک برنامه مراقبت بهداشتی خصوصی استفاده کنید. شرکت های بیمه سلامت مانند Allianz، Cigna Global Health و Clements Worldwide پوشش کاملی را برای کسانی که در دومینیکا زندگی می کنند ارائه می دهند. در کل یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ بودجه کم، مصرف محلی است. بازارهای محلی دومینیکا بسیاری از محصولات محلی را با قیمت مناسب عرضه می کنند.

ویزای دانشجویان رشته آسیب شناسی در دومینیکا

دانشجویان بین المللی باید بسته به کشور مبدأ خود ویزای دانشجویی دومینیکا دریافت کنند. ویزای تحصیلی دومینیکا تنها توسط اداره مهاجرت دومینیکا صادر می شود. مرحله اولیه این است که فرم درخواست را حداقل 3 ماه قبل از تاریخ شروع دوره پر کنید تا از تاخیر یا عجله لحظه آخری جلوگیری کنید و سپس آن را از طریق کنسولگری منطقه خود به اداره مهاجرت ارسال کنید. ویزای دانشجویی باید در زمانی که در کشور مبدأ خود هستید اخذ شود. با این حال، همیشه توصیه می شود در صورت وجود هرگونه تغییر، اطلاعات به روز شده در مورد شرایط ویزا را بررسی کنید. اسناد و الزامات کلی عبارتند از:

  • 2 عکس جدید به اندازه پاسپورت
  • گواهی تولد متقاضی به زبان انگلیسی
  • برگه های علامت و گواهی های متقاضی
  • گواهی نمره تافل و آیلتس هر کدام که در موسسه آموزشی مربوطه قابل اجرا باشد

سپس درخواست خود را برای مجوز تحصیل با دقت و به طور کامل پر کنید و با استفاده از جوهر سیاه، واضح تایپ یا چاپ کنید و به تمام سوالات با دقت، کامل و صادقانه پاسخ دهید. بسته های درخواستی ناقص پردازش نمی شوند اما به شما بازگردانده می شوند. پس از اینکه دفتر ویزا درخواست شما را دریافت کرد، ممکن است اطلاعات یا اسناد بیشتری را درخواست کند. این موارد ممکن است شامل موارد فوق باشد: اطلاعات پزشکی که برای دریافت مجوز پزشکی، باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید. در صورت نیاز به معاینه پزشکی، یک افسر ویزا دستورالعمل هایی را برای شما ارسال می کند. این فرآیند باید دنبال شود و به زمان بیشتری برای پردازش درخواست شما نیاز دارد (مثلاً 3 ماه دیگر). اطلاعات امنیتی که باید گواهی پلیس را مبنی بر صلاحیت اخلاقی ارائه دهد.

ویزای دانشجویان رشته آسیب شناسی در دومینیکا

معرفی رشته آسیب شناسی در دومینیکا

دکترا در حوزه رشته های پزشکی یا M.D برجسته ترین مدرکی است که یک پزشک می تواند دریافت کند. یک MD نشان می دهد که فارغ التحصیل آمادگی و تحصیلات پزشکی مناسبی دارد و می تواند به عنوان یک متخصص پزشکی توانمند عمل کند. کالج های علوم پزشکی در دومینیکا توسط MCI/WHO تایید شده اند. حدود 8 سال تحصیل برای کسب مدرک M.D تحت این برنامه طول می کشد. دانشجویان عموماً باید در ابتدا 4 تا 5 ترم را در دانشکده پزشکی کارائیب به پایان دوره‌ های علوم پایه قبل از ارائه آن به مرحله اول USMLE اختصاص دهند. برنامه‌ های علوم پایه در کارائیب مشابه برنامه ‌های درسی ایالات متحده است. پس از موفقیت آمیز بودن مرحله 1 USMLE، دانشجویان به مطالعات بالینی خود ادامه می دهند، که معمولاً در خارج از دریای کارائیب مطالعه می شود.

دانشجویان می توانند بین شروع ژانویه، مه یا سپتامبر هر سال تحصیلی را در رشته آسیب شناسی انتخاب کنند. بعد از شروع ترم ابتدایی، موقعیت های ورودی و برنامه های کارآموزی در هر دانشگاه قابل دسترسی است. در مورد محتوای علمی دروس باید گفت که در دومینیکا نیز برحسب گرایش های مختلف درون رشته آسیب شناسی از شاخه مولکولی تا آناتومی، نوع محتوای دروس تفاوت می کند. اما در نهایت بر مبنای شیوه تدریس در اروپا و آمریکا طراحی شده است.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در دومینیکا

فردی که به عنوان پزشک – پاتولوژی در دومینیکا کار می کند معمولاً حدود 3360XCD (پزو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 1550 XCD (پزو) در ماه (حداقل حقوق) تا 5340 XCD (پزو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط میانگین حقوق 3630 XCD (پزو) در ماه است، به این معنی که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 3630 XCD (پزو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 3630 XCD (پزو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 2330 XCD (پزو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 2330 XCD (پزو) درآمد دارند.

بر اساس تجربه یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 1760 XCD (پزو) در ماه تولید می کند. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 2340 XCD (پزو) در ماه کسب کند، که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 3460 XCD (پزو) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. برای کسب اطلاع از چگونگی فراهم کردن مقدمات اقامت دومینیکا جهت آغاز زندگی دانشجویی، می توانید مسائل خود را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *