مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته آسیب شناسی در بلژیک

رشته آسیب شناسی در بلژیک

در میان کشورهای مختلف اروپایی، بلژیک بخاطر آب و هوا و کیفیت زندگی بالا به مقصد مورد استقبال تبدیل و انتخاب رشته آسیب شناسی در بلژیک، جذاب است. از سوی دیگر دانشگاه های بلژیک با داشتن امکانات و تکنولوژی های مدرن در حوزه پزشکی و استفاده از اساتید معتبر اتحادیه اروپا به مدارک خود اعتبار خاصی بخشیده اند. به طوری که دانشجویان پزشکی فارغ التحصیل شده از دانشگاه های بلژیک در سرتاسر جهان به راحتی پست ها و موقعیت های پزشکی را به خود اختصاص می دهند. اگر شما نیز یکی از علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به بلژیک هستید، می توانید از طریق موسسه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای فراهم کردن بستر مهاجرت خود اقدام نمایید.

هزینه زندگی دانشجویی در بلژیک

در بلژیک برای محل اقامت می توانید در یک خوابگاه دانشجویی در محوطه دانشگاه زندگی کنید یا یک مسکن خصوصی اجاره کنید. هزینه زندگی در بلژیک دانشجویی و مقرون به صرفه است، اما همه اینها به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و سبک زندگی شما بستگی دارد. در منطقه فلاندر و بروکسل، خوابگاه های دانشجویی نسبتاً محدود است و اکثر دانشجویان در آپارتمان های دانشجویی خصوصی زندگی می کنند. با این حال، زندگی در یک خوابگاه دانشجویی به شما در کاهش هزینه های زندگی در بلژیک کمک می کند. اگر بتوانید در یک خوابگاه دانشجویی دانشگاه جایی پیدا کنید، قیمت ها فقط از 200€ (یورو) در ماه شروع می شود. اگر به خوابگاه خصوصی دانشجویی علاقه مند هستید، هزینه ای بین 300€ تا 500€ (یورو) در ماه برای شما خواهد داشت.

در شکل زیر برخی از هزینه های زندگی در بلژیک اشاره شده است:

 

به طور کلی، به عنوان یک دانشجو در بلژیک از شما انتظار می رود که 800€ الی 1000€ (یورو) در ماه هزینه کنید. پیدا کردن یک مکان برای زندگی به تنهایی گران تر است، به خصوص در شهری مانند بروکسل که حدود 600€ الی 800€ (یورو) در ماه است. در شهرهای کوچکتر مانند گنت یا لوون، هزینه خوابگاه خصوصی دانشجویی کمتر است. برای حمل و نقل ماهانه به عنوان دانشجو در بلژیک، فقط باید 20-25 یورو با تخفیف دانشجویی پرداخت کنید. هزینه کتاب و مواد آموزشی برای شما حدود 50€ (یورو) در ماه است، بسته به برنامه ای که در حال مطالعه هستید و هزینه های سوپرمارکت حدود 300€ (یورو) در ماه است. از تخفیف های دانشجویی استفاده کنید، از دوچرخه استفاده کنید یا حتی اگر می توانید تا دانشگاه پیاده روی کنید و به جای غذا خوردن روزانه در بیرون از خانه، بیشتر آشپزی کنید.

معرفی رشته آسیب شناسی در بلژیک

آسیب شناسی در بلژیک، علم مطالعه بیماری است، به ویژه ناهنجاری های ساختاری ناشی از بیماری. علاوه بر توصیف مطالعه بیماری، کلمه آسیب شناسی همچنین می تواند برای توصیف ویژگی های خود بیماری استفاده شود. 3 زیرگروه گسترده پاتولوژیدر بلژیک عبارتند از: آسیب شناسی تشریحی، آسیب شناسی بالینی و آسیب شناسی مولکولی. آسیب شناسی تشریحی مطالعه ویژگی های آناتومیکی است، مانند بافت برداشته شده از بدن، یا حتی کل بدن در صورت کالبد شکافی، برای تشخیص و افزایش دانش بیماری. آسیب شناسی تشریحی می تواند شامل نگاه کردن به سلول ها در زیر میکروسکوپ باشد، اما همچنین شامل نگاه کلی به اندام ها (مانند پارگی طحال) است. همچنین شامل بررسی خواص شیمیایی سلول ها و نشانگرهای ایمونولوژیک آنها می شود. چندین زیرمجموعه گسترده از آسیب شناسی تشریحی وجود دارد: آسیب شناسی جراحی، بررسی بافت های برداشته شده در حین جراحی است.

هیستوپاتولوژی به بررسی سلول هایی در زیر میکروسکوپ گفته می شود که با رنگ رنگ آمیزی شده اند تا آنها را قابل مشاهده یا راحت تر ببینند. اغلب، از آنتی بادی ها برای برچسب زدن قسمت های مختلف سلول با رنگ های مختلف رنگ یا فلورسانس استفاده می شود. پس از فراگیر شدن میکروسکوپ در آسیب شناسی، روش های مختلفی برای حفظ و رنگرزی بافت ایجاد شد. سیتوپاتولوژی مطالعه گروه های کوچکی از سلول ها است که در مایعات بدن ریخته می شوند یا از طریق خراش دادن به دست می آیند، مانند سلول هایی که در طی آزمایش پاپ اسمیر گردن رحم گرفته می شوند. آزمایش پاپ اسمیر سرطان دهانه رحم و برخی از انواع عفونت ها را تشخیص می دهد. سلول ها با سواب گیری از دهانه رحم گرفته می شوند و سپس برای بررسی ناهنجاری ها تحت میکروسکوپ پردازش و بررسی می شوند.

شرایط ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در بلژیک

برای تحصیل در بلژیک، دانشجویان بین المللی ممکن است به ویزا و اجازه اقامت نیاز داشته باشند. اما چگونه می توان فهمید که نیاز به ویزا دارید یا خیر؟ این بستگی به ملیت و مدت تحصیل شما دارد: دانش‌آموزان اتحادیه اروپا و سوئیس نیازی به ویزا یا اجازه اقامت ندارند. در صورتی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا قصد دارند 90 روز یا کمتر در بلژیک بمانند، باید برای ویزای D درخواست دهند. اگر طول تحصیل آنها بیشتر باشد، باید برای ویزای D و درخواست مجوز اقامت دنبال کنند. بر این اساس شما به عنوان یک دانشجوی مهاجر غیراروپایی برای ویزا از سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشور خود درخواست دهید. برای ویزای تحصیلی اجازه اقامت طولانی مدت، توصیه می شود حداقل دو ماه قبل از خروج از سفارت وقت بگیرید. برای ویزای اقامت کوتاه مدت، حداقل 3 هفته قبل از خروج وقت بگیرید.

در برخی از سفارتخانه ها/کنسولگری ها می توانید با ارسال ایمیل به سفارت وقت آنلاین بگیرید و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. طی 2 روز کاری آینده پاسخی با تایید قرار ملاقات دریافت خواهید کرد. در صورتی که می خواهید وقت خود را لغو یا تغییر دهید به سفارت اطلاع دهید پردازش درخواست ویزای شما بسته به ملیت، مدت تحصیل و تعداد افرادی که برای ویزا درخواست می دهند، می تواند از چند هفته تا بیش از 3 ماه طول بکشد. هرچه زودتر برنامه خود را شروع کنید، بهتر است. شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد دانش کافی از زبانی که دوره تحصیلی شما در آن تدریس می شود دارید. اگر زبان مادری هستید، یا اگر تحصیلات قبلی خود را به همان زبانی که به عنوان وسیله آموزشی برای مدرک انتخابی شما استفاده می شود، به پایان رسانده اید، از شرط زبان معاف هستید.

شرایط ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در بلژیک

مدارک ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در بلژیک

همانطور که پیش تر گفته شد، شما برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز به داشتن مدرک زبان دارید که گواهی های پذیرفته شده بر اساس زبان انتخابی شما: انگلیسی: تافل یا آیلتس، هلندی: دیپلم هلندی، فرانسوی: DELF یا DALF، آلمانی: DSH یا TestDaF است. علاوه بر مدرک زبان مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا در بلژیک عبارتند از:

  • پاسپورت (با اعتبار 3 ماه بیشتر از ویزا)
  • 2 فرم اصلی درخواست ویزا
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه بلژیک (معمولا مدرک اصلی به اضافه 2 کپی)
  • کپی گواهی های تحصیلی
  • نامه انگیزشی
  • اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش تمام هزینه های شما در طول یک سال تحصیلی (670€ (یورو) در ماه)
  • گواهی پزشکی
  • گواهی حسن رفتار (یا معادل محلی) اگر بالای 21 سال دارید (از جمله اثر انگشت)
  • هزینه درخواست ویزا (70€ (یورو) برای ویزای اقامت کوتاه مدت و 210€ (یورو) برای ویزای اقامت طولانی)

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در بلژیک

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در بلژیک کار می کند، به طور معمول حدود 13600€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 6250€ (یورو) (کمترین) تا 21600€ (یورو) (بالاترین) متغیر است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. با این حال حقوق متوسط ​​​​14700€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک – پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 14700€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 14700€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژیک کمتر از 9420€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که 75% آنها بیش از 9420€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 19600€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 19600€ (یورو) درآمد دارند. بر مبنای تجربه نیز حقوق ها تغییر می کند.

بر این اساس یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 7100€ (یورو) در ماه است. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 9480€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 14000€ (یورو) در ماه دارد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است پزشک مرد پاتولوژی در بلژیک به طور متوسط ​​7% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در بلژیک می باشد:

 

برای اطلاع از هزینه اقامت در بلژیک، هم می توانید از مطالب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید و هم با کارشناسان ما در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *