مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته آسیب شناسی در بلغارستان

رشته آسیب شناسی در بلغارستان

اگرچه اخذ پذیرش در رشته آسیب شناسی در بلغارستان، به جهت رقابت بسیار بین دانشجویان بین المللی سخت به نظر می رسد. اما جذابیت دریافت مدرک دانشگاه های بلغارستان آنچنان زیاد است که افراد کنجکاو منصرف نمی شوند. در واقع باید گفت اعتبار مدارک دانشگاه های بلغارستان به جهت پیروی از سیستم آموزش علمی اتحادیه اروپا به شدت افزایش یافته است و فارغ التحصیلان پزشکی بلغارستان از مزیت های مختلف در زمان انتخاب موقعیت شغلی برخوردار هستند. موضوع دیگر به هزینه ارزان تحصیل در بلغارستان باز می گردد که در نسبت با هزینه ارزان، کیفیت زندگی بالایی نیز به دانشجویان مهاجر عرضه می شود. اگر شما یکی از متقاضیان مهاجرت علمی به بلغارستان هستید، می توانید بر مشاوره های متخصصان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده در ارتباط با نحوه اخذ پذیرش، حساب ویژه ای باز کنید.

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در بلغارستان

در حال حاضر، ساکنان بلغارستان به طور متوسط ​​حداقل دستمزد 260€ (یورو) برای یک ماه دارند. این ارزش در چهار سال گذشته افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است. به طور معمول، در واقعیت، میانگین درآمد در حال حاضر 500€ (یورو) در ماه است هزینه زندگی در بلغارستان به جنبه های بسیار مهمی تقسیم می شود. به عنوان مثال یک مسکن ساده دو خوابه در یا اطراف مرکز شهر شهرهای بزرگی مانند صوفیه یا وارنا بسته به لوکس بودن یا محل قرارگیری آنها می تواند بین 300€ تا 350€ (یورو) در ماه هزینه داشته باشد. در خارج از مرکز شهر، قیمت اجاره بها 50€ (یورو) کاهش می یابد و شهرها و شهرک های کوچکتر حتی مسکن ارزان تری دارند. یافتن یک آپارتمان یک خوابه با قیمت 200€ (یورو) یا کمتر در بسیاری از مناطق کشور بسیار رایج است.

به طور معمول، هر چه یک شهر یا شهرک از مرکز اصلی فعالیت دورتر باشد، ارزان تر می شوند. با این حال، قیمت اجاره بها در شهرهایی مانند پلوودیو و بانسکو به میزان یک چهارم یا یک سوم کاهش می یابد. حمل و نقل در بلغارستان بسیار موثر و ساده است. برای جابجایی در سراسر کشور گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. اتوبوس، قطار، تاکسی، تراموا و خدمات حمل و نقل مترو در سراسر کشور وجود دارد. بلیط اتوبوس معمولاً 0.80€ (یورو) برای هر سفر هزینه دارد، در حالی که یک بلیط اتوبوس یک روزه 2€ (یورو) است که تمام مقاصد را در یک روز انجام می دهد. همچنین اخیراً دولت برای هر مکان و به همان تعداد یک پاس سه روزه ارائه کرده است که فقط 10€ (یورو) هزینه دارد. هزینه تاکسی در داخل شهر حدود 3€ تا 4€ (یورو) در هر سفر است.

مزایای تحصیل رشته آسیب شناسی در بلغارستان

رشته آسیب شناسی در زیرمجموعه رشته پزشکی در بلغارستان محسوب می شود و بنابراین بسیاری از ویژگی های تحصیلی این رشته با پزشکی عمومی یکسان است. بر این اساس باید گفت که اکثر دانشجویان خارجی در بلغارستان در رشته پزشکی به زبان انگلیسی تحصیل می کنند. به عنوان یک پزشک، باید مهارت های کار گروهی، حل مسئله و ارتباطی عالی داشته باشید. علاوه بر این، شما باید به طور مداوم برای بهبود این مهارت ‌ها تلاش کنید، دانش را در زمینه کاری خود گسترش دهید، روندهای تحقیقات بالینی را دنبال کنید و تمام آنچه را که تاکنون آموخته‌ اید در زندگی روزمره خود پیاده کنید. در پایان، به عنوان یک فارغ التحصیل در رشته پزشکی، مسیرهای شغلی زیادی پیش روی خود خواهید داشت و تأثیر مثبتی که بر زندگی افراد می گذارید. چهار جنبه اصلی دانشجویان خارجی را به بلغارستان جذب می کند که در ادامه اشاره شده است.

مدارک بین المللی شناخته شده، فرصت های شغلی عالی پس از فارغ التحصیلی، هزینه های زندگی مقرون به صرفه و هزینه های تحصیل و همچنین محیط چند فرهنگی. اگر تصمیم به تحصیل پزشکی در بلغارستان دارید، با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل خواهید شد که در خارج از کشور به رسمیت شناخته شده است زیرا بلغارستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است. این یک فرصت بسیار خوب برای افرادی است که مایل به کار یا تحصیل در خارج از کشور پس از اتمام تحصیلات خود هستند و می خواهند از فرصت های شغلی مختلف در سراسر جهان استفاده کنند. علاوه بر این، هزینه های زندگی و شهریه در بلغارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است. هزینه های تحصیل دندان پزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی بین 7000€ تا 8000€ (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر است، در حالی که هزینه سالانه دانشگاه های معتبر اروپای غربی بسیار بالاتر است.

دانشگاه های تحصیل رشته آسیب شناسی در بلغارستان

6 دانشگاه بلغارستان پزشکی و گرایش آسیب شناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. هزینه تحصیل بین 7000€ تا 8000€ (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر است و مدت دوره 6 سال است. متقاضیان باید در یک آزمون ورودی در زیست شناسی و شیمی شرکت کنند تا برای پذیرش در نظر گرفته شوند. برخی از دانشگاه ها آزمون زبان انگلیسی نیز دارند که متقاضیان باید آن را قبول کنند. برنامه درسی همه دانشگاه ها شامل دوره های کارآموزی و فارغ التحصیلان دانشجو با مدرک کارشناسی ارشد می باشد. دانشگاه پزشکی صوفیه یکی از دانشگاه های پزشکی پیشرو در بلغارستان است و هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی 8000€ (یورو) در هر سال تحصیلی است. این شهر در مرکز شهر پایتخت واقع شده است که به دانشجویان امکان می دهد از یک محیط چند فرهنگی، فعالیت های اوقات فراغت متعدد و همچنین بزرگترین فرودگاه بین المللی بلغارستان استفاده کنند.

دانشگاه دیگری که در پایتخت بلغارستان واقع شده است و پزشکی را نیز به زبان انگلیسی ارائه می دهد، دانشگاه صوفیه سنت کلیمنت اهریدسکی است. این یکی از موسسات آموزش عالی در بلغارستان است که دارای بالاترین رتبه است. شهریه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه صوفیه 7700€ (یورو) در سال است دانشگاه پزشکی پلوودیو نیز یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی بلغارستان است. محوطه دانشگاهی آن شامل بسیاری از مراکز تحقیقاتی و سالن های سخنرانی مدرن است. تحصیل رشته داروسازی در بلغارستان هم در این دانشگاه امکان پذیر است.

دانشگاه های تحصیل رشته آسیب شناسی در بلغارستان

شرایط ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در بلغارستان

بسته به وضعیت مهاجرت، دانشجویان بین المللی را می توان به 2 دسته تقسیم کرد: اتباع اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا. شهروندان اتحادیه اروپا باید برای اجازه اقامت بلندمدت اتحادیه اروپا اقدام کنند و نیازی به ویزا ندارند. با این حال، در عرض 3 ماه پس از ورود به بلغارستان، آنها باید برای اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا درخواست دهند. این سند برای مدت 1 سال صادر می شود و باید برای هر سال تحصیلی تمدید شود. درخواست برای اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا تنها پس از پذیرش موفقیت آمیز قابل ارائه است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید برای ویزای دانشجویی بلغارستان اقدام کنند. دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا باید برای ویزای دانشجویی نوع D م اقدام کنند. در پایان دوره ویزای دانشجویی، دانشجو باید بلغارستان را ترک کند و او مجاز به تغییر مسیر ویزا دیگری نیست.

ویزاهای دانشجویی برای دوره های پاره وقت اعطا نمی شود. پس از اتمام موفقیت آمیز فرآیند پذیرش، دانشجویان باید مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا را از طریق سفارت/کنسولگری بلغارستان در کشور خود جمع آوری و آماده کنند: نامه پذیرش مبنی بر اینکه آن متقاضی رسماً به عنوان دانشجو در یک مؤسسه آموزشی بلغارستان پذیرفته شده است و یک مکان رزرو شده برای سال تحصیلی آینده دارد. فتوکپی پاسپورت که باید حداقل 6 ماه پس از تاریخ بازگشت در نظر گرفته شده معتبر باشد. شواهدی مبنی بر رعایت حداقل الزامات مالی. متقاضی باید بتواند هزینه های برنامه و هزینه های زندگی (نگهداری) را برای یک سال آموزش پوشش دهد. مبلغ کل بسته به شرایط متقاضی متفاوت خواهد بود. سند بانکی صادر شده به عنوان مدرکی مبنی بر پرداخت شهریه (در صورت وجود). یک عکس اخیر. بیمه درمانی که پوششی برای هزینه های مراقبت برای مدت اقامت ارائه می دهد.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در بلغارستان

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در بلغارستان کار می کند، معمولاً حدود 7780BGN (لئو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 3580 BGN (لئو) در ماه (حداقل حقوق) تا 12400 BGN (لئو) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می کند. با این حال حقوق متوسط ​​8400 BGN (لئو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 8400 BGN (لئو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 8400 BGN (لئو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 5390 BGN (لئو) درآمد دارند، در حالی که 75% از آنها بیش از 5390 BGN (لئو) درآمد دارند. همچنین 75% کمتر از 11200 BGN (لئو) درآمد دارند.

یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 4060 BGN (لئو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 5430 BGN (لئو) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 8020 BGN (لئو) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

علاوه بر اطلاعات موجود در این مقاله، متقاضیان برای آگاهی از هزینه زندگی در بلغارستان می توانند به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایند و از مشاوران در خصوص اعزام دانشجو به بلغارستان مشورت اخذ نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *