مهاجرت تحصیلی بلاروس

رشته آسیب شناسی در بلاروس

رشته آسیب شناسی در بلاروس

از میان انتخاب های متعدد برای مطالعه در حوزه پزشکی، انتخاب رشته آسیب شناسی در بلاروس، از چند نظر مزیتی بزرگ محسوب می شود. نخست اینکه به طور معمول اگر می خواهید هر دوره ای را در خارج از کشور به زبان انگلیسی مطالعه کنید، باید نتایج آیلتس یا تافل را داشته باشید، اما برای پذیرش رشته های پزشکی در بلاروس برای دانشجویان بین المللی نیازی به آزمون زبان انگلیسی ندارید. نکته دیگر اینکه مدرک MBBS از بلاروس در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، بنابراین می توانید پس از فارغ التحصیلی از بلاروس در رشته پزشکی عمومی در هر نقطه از جهان تمرین کنید. چراکه توسط WHO به رسمیت شناخته شده اند. چناچه تصمیم خود را گرفته اید و ابهاماتی دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا از طریق دانش کارشناسان خود علاوه بر حل مسائل شما، بستر مهاجرت شما را فراهم نماید.

هزینه زندگی دانشجویی در بلاروس

بلاروس یک مقصد تحصیلی و زندگی مقرون به صرفه برای دانشجویان است. البته هزینه های تحصیل بسته به برنامه انتخابی و سطح تحصیل متفاوت است. با این حال دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که در صورتی که خود به این کشور آمده باشند، بین 1600$ تا 1800$ (دلار) برای برنامه مقدماتی 1 ساله پرداخت کنند. دانشجویان بین المللی که بر اساس توافقات بین دانشگاهی یا بین المللی آمده اند، هزینه تحصیل آنها بستگی به توافق دارد. هزینه های مرحله اول آموزش عالی بسته به دوره انتخابی و مدت دوره متفاوت است. دانشجویان می توانند حدود 2000$ (دلار) در سال انتظار داشته باشند. هزینه های مرحله دوم آموزش عالی بر اساس تخصص و برنامه درسی متفاوت است. دانشجویان بسته به تخصص می توانند حدود 2300$ (دلار) یا بیشتر در سال انتظار داشته باشند. هزینه های زندگی بین 200$ تا 300$ (دلار) است.

اسکان دانشجویان بسیاری از موسسات آموزش عالی در بلاروس به دانشجویان در محوطه دانشگاه محل اقامت می دهند. محل اقامت خارج از دانشگاه نیز برای دانشجویان بلاروس در دسترس است. اتاق های خوابگاه عموماً بین 1 تا 3 دانشجو مشترک است. هزینه بسته به افراد مشترک و نوع خوابگاه متفاوت است. می توانید انتظار داشته باشید که 15 تا 50$ (دلار) در ماه پرداخت کنید. البته دانشجویان می توانند آپارتمان در بلاروس اجاره کنند. هزینه بر اساس مکان و امکانات ارائه شده متفاوت است. بسته به موقعیت مکانی – در داخل یا خارج از مرکز شهر، تعداد اتاق ها و امکانات، می توانید بین 300$ تا 600$ (دلار) بپردازید. سیستم حمل و نقل در بلاروس به خوبی توسعه یافته است. حمل و نقل عمومی در بلاروس از تراموا، تاکسی، اتوبوس، مترو و واگن برقی تشکیل شده است و می توانید با اتوبوس یا مینی بوس در بلاروس جابجا شوید.

معرفی رشته آسیب شناسی در بلاروس

دانشجویان خارجی که برای تحصیل در رشته آسیب شناسی به بلاروس می روند، می توانند اطمینان داشته باشند که هرگز از تصمیم خود برای انتخاب دانشگاه های بلاروس پشیمان نخواهند شد. پاتولوژی در بلاروس در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. برای پذیرش در دوره لیسانس در بلاروس برای آسیب شناسی، همه دانشجویان خارجی باید مدرک دبیرستان خود را با زیست شناسی و شیمی ارائه دهندبرای کارشناسی ارشد در بلاروس، همه دانشجویان ملی و بین‌المللی باید مدرک لیسانس خود را داشته باشند و فرقی نمی‌کند که از کدام کشور این مدرک لیسانس را گرفته ‌اند. برای تحصیل پاتولوژی در بلاروس دانشجویان خارجی نیازی به ارسال مدارک پذیرش خود از طریق خدمات پستی ندارند زیرا این روش ارسال مدارک پذیرش هزینه بر و زمان بر است. به همه دانشجویان خارجی توصیه می شود مدارک خود را برای پذیرش از طریق اسکن در ایمیل ارسال کنند.

این روش توصیه شده برای ارسال مدارک برای تحصیل در بلاروس ارزان و بسیار امن است حتی در عرض چند دقیقه کارکنان پذیرش مدارک پذیرش را برای ارزیابی واجد شرایط بودن دریافت می کنند. هنگام ارسال مدارک پذیرش برای پذیرش در هر دانشگاه در بلاروس برای دوره پاتولوژی، دانشجویان خارجی باید مطمئن شوند که فرمت اسکن شده مدارک پذیرش خوانا و قابل باز بودن است. پس از دریافت مدارک پذیرش، فرآیند ارزیابی توسط کادر پذیرش آغاز شده و حداکثر ظرف مدت 2 روز این فرآیند تکمیل می شود. پس از ارزیابی، کارکنان پذیرش یک ایمیل برای هر متقاضی خارجی ارسال می کنند، مهم نیست که وی واجد شرایط پذیرش در هر دانشگاهی در بلاروس یا واجد شرایط نیست. از همه متقاضیان خارجی که واجد شرایط تشخیص داده می شوند، خواسته می شود هزینه های پذیرش خود را ارسال کنند.

در شکل زیر سایر مراحل پذیرش در رشته آسیب شناسی اشاره شده است:

مراحل پذیرش در رشته آسیب شناسی در بلاروس

شرایط ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در بلاروس

همه اتباع خارجی برای ورود به بلاروس نیاز به ویزای دانشجویی دارند بدون توجه به ملیت آنها. ویزای دانشجویی معمولاً توسط سفارت های کشورهایی که دانشجو در هر دانشگاه یا کالج پذیرش می شود صادر می شود و دارای پذیرش یا دعوت نامه از دانشگاه یا کالج مربوطه است. ویزای بلاروس انواع مختلفی دارد اما این ویزای تحصیلی برای کسانی صادر می شود که قصد تحصیل در بلاروس را در هر برنامه دانشگاهی و از هر گوشه ای از دنیا دارند. هیچ تغییر عمده ای در قوانین ویزای دانشجویی برای جلسه 2023 برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در بلاروس را دارند، وجود ندارد. برای دریافت ویزای دانشجویی بلاروس 2 راه وجود دارد. نخست (ویزای هنگام ورود) که این ویزا در فرودگاه بین المللی مینسک برای دانشجویانی صادر می شود که دارای دعوتنامه تحصیلی رسمی مورد تایید اداره مهاجرت بلاروس هستند.

آنها این دعوت نامه را به افسر مهاجرت ارائه می دهند و ویزا را در پاسپورت بین المللی متقاضی می چسبانند. سپس سفارت بلاروس یک نامه OK TO BOARD برای متقاضیان خود ارسال می کند که به آنها امکان می دهد از وطن خود خارج شوند. اتباع اکثر کشورها هنوز فرصت دارند ویزای دانشجویی خود را در فرودگاه بین المللی مینسک پس از ورود دریافت کنند، مشروط بر اینکه نامه رسمی دعوتنامه تحصیلی معتبر مورد تایید اداره مهاجرت بلاروس را داشته باشند. به دلیل عدم وجود سفارت بلاروس در اکثر کشورها، اکثراً به اتباع این نوع ویزای ورودی ارائه می شود. هزینه ویزا در باجه مهاجرت و 110$ (دلار ) پرداخت می شود. بسیار ضروری است که قبل از حرکت، کلیه دانشجویان بین المللی باید بلیط هواپیما برگشت خود را برای کارکنان پذیرش در ایمیل خود که در زیر ذکر شده است اسکن کنند.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در بلاروس

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در بلاروس

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در بلاروس کار می کند، معمولاً حدود 6740BYN (روبل) در ماه درآمد دارد که این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 3300 BYN (روبل) در ماه (حداقل حقوق) تا 10500 BYN (روبل) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​6880 BYN (روبل) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک – پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 6880 BYN (روبل) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 6880 BYN (روبل) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 4580 BYN (روبل) درآمد دارند، در حالی که 75% از آنها بیش از 4580 BYN (روبل) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 8870 BYN (روبل) درآمد دارند.

بر اساس تجربه، یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 3920 BYN (روبل) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 5030 BYN (روبل) در ماه درآمد کسب کند، یعنی 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 6950 BYN (روبل) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در بلاروس می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در بلاروسبرای اطلاع از شرایط زندگی و مشکلات زندگی در بلاروس، می توانید از راهنمایی کادر همکار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *