مهاجرت تحصیلی برزیل

رشته آسیب شناسی در برزیل

رشته آسیب شناسی در برزیل

با توجه به پیشرفت های چشمگیر پزشکی در برزیل اما همچنان رشته آسیب شناسی در برزیل به عنوان یکی از مهم ترین تخصص های پزشکی باقی مانده است. که نقشی اساسی در تشخیص و همچنین در روشن کردن علت چندین بیماری ایفا می کند. آسیب شناسان معمولاً پلی بین علوم پایه و عمل بالینی ایجاد می کنند و بازیگران مهمی در تحقیقات زیست پزشکی ترجمه ای هستند. با توجه به اطلاعات فوق، واضح است که آسیب شناسی یک قطعه مهم در آموزش پزشکی است، زیرا بستر یادگیری منحصر به فردی را فراهم می کند که تغییرات مولکولی، سلولی، مکانیکی و ساختاری بیماری های انسانی را متحد می کند و از همین رو در برزیل به طور جدی به این دانش نگاه می شود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر از ساختار زمانی و محتوای برنامه های این رشته می توانید از موسسه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

هزینه زندگی دانشجویی در برزیل

برای درک بهتر هزینه زندگی در برزیل، ابتدا باید شهری که در آن سفر خواهید کرد را بشناسید، زیرا به عنوان مثال قیمت غذا در برزیل بسیار متفاوت است. رفتن به شهری گران ‌تر همچون ریودوژانیرو تقریباً 130$ (دلار) در ماه هزینه غذا دارد. با این وجود، اگر از شهرهای ارزان‌ تری مانند ناتال یا ماسیو بازدید کنید، حدود 108$ (دلار) در ماه در آنجا هزینه خواهید کرد. در هر دو مورد، قیمت ها ارزان تر از ایالات متحده است و در کل قیمت میوه ها و سبزیجات در برزیل ارزان تر از کشورهای توسعه یافته است. به عنوان مثال، برای برنج سفید 0.30$ (دلار)، 0.61$ (دلار) برای سیب و 0.30$ (دلار) برای پیاز هزینه دارد. هزینه اجاره نیز بسته به مکانی که در آن اقامت خواهید کرد متفاوت است. ریودوژانیرو و سائوپائولو گران هستند و هزینه بیشتری نسبت به سایر شهرهای برزیل دارند.

اما اگر به یک شهر ارزان ‌تر در برزیل مانند Maceió بروید، تقریباً 245$ (دلار) در ماه برای شما هزینه دارد، از سوی دیگر، اگر به ریو بروید، به طور متوسط ​​تقریباً 370$ (دلار) برای زندگی در یک منطقه معمولی هزینه خواهید کرد. حتی اگر در یک منطقه گران قیمت در ریودوژانیرو زندگی می کنید، باید به طور متوسط ​​600$ (دلار) برای یک استودیو 45 متر مربعی بپردازید. اگر فضای بیشتری برای زندگی می خواهید، شاید بتوانید یک آپارتمان 85 متر مربعی انتخاب کنید. هزینه اجاره در شهر بزرگی مانند ریودوژانیرو برای یک آپارتمان مبله مانند آن حدود 460$ (دلار) است، در حالی که هزینه های آب و برق به طور متوسط ​​نزدیک به 135$ (دلار) است. در Maceió، هزینه اجاره برای یک آپارتمان هم اندازه حدود 304$ (دلار) و 68$ (دلار) برای آب و برق است.

در شکل زیر به سایر هزینه های زندگی در برزیل اشاره شده است:

سایر هزینه های زندگی در برزیل

هزینه های درمان در برزیل

برزیل دارای سیستم بهداشت عمومی است و اگر به این کشور سفر می کنید، نیازی به پرداخت هزینه برای مراجعه به پزشک در بیمارستان و دریافت درمان پزشکی ندارید. سیستم بهداشت برزیل SUS نام دارد و برای همه رایگان است. این سیستم مشکلات خود را دارد، با این حال، برای اکثر درمان ها، ارزش آن را دارد. اگر فقط برای چند روز یا چند ماه قصد بازدید از برزیل را دارید، نیازی به پرداخت هزینه مراقبت های بهداشتی ندارید، زیرا سیستم عمومی می تواند برای هر چیزی که نیاز دارید به خوبی به شما خدمات ارائه دهد. با این حال، اگر قصد زندگی در برزیل را دارید، می ‌توانید بیمه درمانی را نیز در نظر بگیرید، زیرا پزشکان متخصص SUS معمولاً صف‌ های طولانی دارند و بیمارستان ‌های اورژانسی گاهی اوقات در مقایسه با بیمارستان ‌های خصوصی، در کیفیت خدمات دچار شکاف هستند.

بنابراین اگر می‌ خواهید انعطاف ‌پذیری بیشتری در برنامه ‌ریزی قرار ملاقات‌ های پزشکی، بیمارستان ‌های با بهترین کیفیت، و پولی برای استفاده داشته باشید، خوب است به داشتن یکی از آنها فکر کنید. در برزیل، قیمت بیمه درمانی بسته به برنامه شما می تواند متفاوت باشد. طرح های انفرادی برای هر نفر از طرح های آشنا گران تر است و بیمه کارکنان نیز ارزان تر از طرح های خودساخته است. اگر برای کار در یک شرکت برزیلی نقل مکان می‌کنید، خوب است که از آنها برنامه ‌های بیمه سلامت بخواهید، زیرا می ‌تواند مقداری پول را برای شما پس انداز کند. در غیر این صورت، می توانید یک طرح خوداشتغالی نیز بخرید. دانشجویان بین المللی در صورتی که شغلی پیدا نکنند، باید هزینه طرح ها را خود بپردازند، مگر اینکه تحت حمایت بورسیه های تحصیلی باشند.

معرفی رشته آسیب شناسی در برزیل

معرفی رشته آسیب شناسی در برزیل

رشته آسیب شناسی در برزیل به عنوان پلی بین علوم مختلف شناخته می شود اما علیرغم امکانات متعدد ارائه شده توسط عمل پاتولوژی، برزیل با کمبود متخصصین آسیب شناسی مواجه است، که عمدتاً علاقه مند به آسیب شناسی دانشگاهی و تحقیقاتی هستند. از آنجایی که تعداد دانشکده های پزشکی در برزیل در چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، این وضعیت روند رو به وخامت دارد. در چنین شرایطی، طراحی راهکارهایی برای افزایش کارایی آسیب شناسی تشخیصی و جذب دانشجویان پزشکی به این تخصص تقریباً الزامی است. دوره های آسیب شناسی در برزیل در طول 6 سال ارائه می شود که در 2 سال اول کالبد شکافی را مبنای آموزش قرار می دهند. ایده این است که از یک سرویس کالبد شکافی بزرگ استفاده کنند که سالانه حدود 15000 کالبد شکافی مرگ های غیر خشونت آمیز را انجام می دهد.

در این سرویس یک سیستم تصویربرداری پیشرفته نصب می کنند که شامل سی تی اسکنر 16 کانال، اسکنر اولتراسوند، دستگاه تصویربرداری تشدید مغناطیسی 7 تسلا برای تحقیق و آموزش طراحی شده است. از سوی دیگر دانشگاه های این کشور روش هایی را توسعه داده اند که قادر به انجام آنژیوگرافی پس از مرگ و متابولومیک طیف سنجی هستند. در این فعالیت‌ ها، دانشجویان جوان پزشکی در معرض یک بحث بالینی، تصاویر in-vivo و پس از مرگ قرار می ‌گیرند و به دنبال آن کالبد شکافی انجام می‌ شود، که به صورت بلادرنگ از اتاق کالبد شکافی مجهز به امکانات تصویری مخابره می ‌شود. این فعالیت یک دوره کامل 4 ساعته را اشغال می کند و با حضور دانشمندان پایه، پاتولوژیست های بالینی و تشریحی، پزشکان عمومی و رادیولوژیست ها انجام می شود. این فعالیت ها در 2 سال اول دانشکده پزشکی به صورت هفتگی انجام می شود.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در برزیل

فردی که به عنوان یک پزشک پاتولوژی در برزیل کار می کند، معمولاً حدود 20100BRL (رئال) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 9230 BRL (رئال) در ماه (حداقل حقوق) تا 31900 BRL (رئال) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می کند. با این حال حقوق متوسط ​​21700 BRL (رئال) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک – پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 21700 BRL (رئال) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 21700 BRL (رئال) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان – پاتولوژی کمتر از 13900 BRL (رئال) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 13900 BRL (رئال) درآمد دارند.

بر اساس تجربه، یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 10500 BRL (رئال) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 14000 BRL (رئال) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 20700 BRL (رئال) در ماه دارد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. پزشک مرد آسیب شناسی در برزیل به طور متوسط ​​16% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در برزیل می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در برزیلعلاوه بر مطالب این مقاله، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا در زمینه هزینه تحصیل و زندگی در برزیل، شما را راهنمایی نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *