مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته آسیب شناسی در اوکراین

رشته آسیب شناسی در اوکراین

دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در رشته آسیب شناسی در اوکراین هستند همیشه در دانشگاه های ملی بیشترین استقبال را دارند. دانشجویان خارجی از هر گوشه جهان به اوکراین می آیند. یکی از دلایل عمده استقبال ناشی از هزینه های کم تحصیل در اوکراین است و دلیل دیگر به این باز می گردد که غالب اساتید دانشگاه در فضاهای کاری به عنوان یک پاتولوژیست مشغول به کار هستند و هم آموزش بهتری به دانشجویان می دهند و هم دانشجویان مستعد را به فضای کار جلب می کنند. اگر شما جزو متقاضیان اخذ پذیرش در این رشته هستید، می توانید امور مهاجرتی خود را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت واگذر نمایید تا در زمانی کوتاه مقدمات و بسترهای مهاجرت شما فراهم شود.

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در اوکراین

برای زندگی راحت در حالی که در سراسر اوکراین هستید، به حدود 1200$ تا 1500$ (دلار) در سال برای هزینه های زندگی به اضافه هزینه های تحصیل نیاز دارید. هزینه زندگی در اوکراین در مقایسه با بسیاری از شهرهای اروپایی دیگر پایین است. به دلیل تفاوت در سبک زندگی دانشجویی، ارائه آمار دقیق دشوار است. مسکن یکی از هزینه های اصلی تحصیل و زندگی در اوکراین است. قیمت آپارتمان ها بستگی به شهر، متراژ آپارتمان و موقعیت آن (مرکز یا حومه) دارد. شما می توانید یک آپارتمان یک اتاقه را با 100$ (دلار) دور از مرکز اجاره کنید. یا حتی در میان شهرهای کوچک. هزینه آپارتمان بستگی به شرایط تعمیر آپارتمان و مبلمان دارد. اکیداً به دانشجویان توصیه می شود قبل از اجاره آپارتمان، وجود مبلمان را تعیین کنند. اکثر دانشجویان در یک مسافرخانه زندگی می کنند و بیش از 70$ (دلار) در ماه پرداخت نمی کنند.

در حالی که دانشجویانی که آپارتمان اجاره می کنند، معمولاً بیش از 150$ (دلار) پرداخت نمی کنند (این همه به نیاز شما بستگی دارد). گران ترین شهرها کیف و اودسا هستند. ارزان ترین ها عبارتند از: Lviv، Kharkov، Dnipropetrovsk. شهرهایی مانند Kherson، Mykolaiv، Poltava، Ivano-Frankivsk و Chernivtsi نسبت به سایر شهرها ارزان تر خواهند بود. از نظر حمل و نقل، اگر در خانه دانشگاه زندگی می کنید، برای رسیدن به دانشگاه نیازی به استفاده از وسایل حمل و نقل ندارید. برای نقل مکان به قسمت دیگری از شهر، حمل و نقل در اوکراین بسیار کم است. یک بلیط تنها برای حمل و نقل محلی (اتوبوس، تراموا، مترو، واگن و غیره) از $0.4 تا 0.7$ (دلار) هزینه دارد. کارت های ماهانه مترو از $8 تا 12$ (دلار) شروع می شود (انواع مختلفی از کارت ها وجود دارد).

در شکل زیر به سایر هزینه های زندگی در اوکراین اشاره شده است:

سایر هزینه های زندگی در اوکراین

معرفی رشته آسیب شناسی در اوکراین

پاتولوژی در اوکراین در دانشگاه های ملی تدریس می شود و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از دانشکده های پاتولوژی فارغ التحصیل می شوند. استادان خود آسیب شناس هستند و بهترین ها را به دانشجویان داخلی و خارجی خود در دانشکده های آسیب شناسی در اوکراین ارائه می دهند. دانشجویان خارجی در کل دوره تحصیل خود در دانشکده های آسیب شناسی به دلیل محیط آکادمیک بسیار دلپذیر در اوکراین برای دانشجویان بین المللی، خود را در اوکراین بسیار راحت می یابند. این آسیب شناسان آینده که در اوکراین تحصیل می کنند در خوابگاه هایی اقامت دارند که توسط دانشگاه های ملی اداره می شوند و با تمامی امکانات زندگی در این خوابگاه ها در اوکراین زندگی می کنند. اکثر دانشجویان خارجی در اوکراین از کشورهای آسیایی و آفریقایی می آیند و برای هر دو مقطع تحصیلی تحصیل می کنند.

سطوح تحصیلی برای مطالعه پاتولوژی در اوکراین برای هر دو سطح مدرک، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود که در مقطع لیسانس، پاتولوژی برای دوره آموزشی 4 سال و 10 ماهه به دانشجویان خارجی ارائه می شود، زیرا این دانشجویان بین المللی در سال اول در دانشکده مقدماتی تحصیل می کنند و سپس برنامه مقطع کارشناسی پاتولوژی خود را شروع می کنند. کارشناسی ارشد در اوکراین برای پاتولوژی به مدت 2 سال در دانشگاه های ملی ارائه می شود و دانشجویان خارجی که برای اولین بار به اوکراین می آیند و دارای مدرک لیسانس از کشور خود هستند، باید سال اول را در دانشکده مقدماتی تحصیل کنند و سپس برنامه کارشناسی ارشد خود را در پاتولوژی شروع کنند. همه دانش آموزان خارجی که دوره متوسطه خود را با موضوعات علمی گذرانده اند می توانند برای پذیرش در اوکراین در دانشکده های پاتولوژی مقطع کارشناسی اقدام کنند.

شرایط ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در اوکراین

شرایط دانشجویان کشورهایی که نیاز به ویزا دارند یا توافق نامه ای را برای دوره بدون روادید تا 90 روز امضا کرده اند (مسافرت توریستی، خصوصی و تجاری) باید برای ویزای اقامت طولانی مدت نوع D به اوکراین درخواست دهند که به شما امکان اقامت می دهد بیش از 90 روز در اوکراین بمانید. اتباع کشورهایی که اوکراین با آنها توافقنامه رژیم بدون روادید امضا کرده است (گرجستان، مولداوی، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستان، روسیه) نیازی به ویزای اوکراین ندارند، اما باید یک نسخه اصلی یا فتوکپی از «دعوتنامه تحصیلی» ارائه دهند. اما سایر کشورها حتما نیاز دارند که ویزا دریافت کنند. چنین شهروندانی برای دریافت ویزای اقامت طولانی مدت باید یک سری مدارک را به کنسولگری یا سفارت اوکراین در کشور مربوطه ارسال کند که در وب سایت سفارت مشخص شده است.

صرف نظر از جایی که مدارک خود را ارسال می کنید، همیشه از شما خواسته می شود که اصل “دعوتنامه برای تحصیل” را درج کنید. به یاد داشته باشید که مدارک تحصیلات قبلی شما باید قبل از ارائه به کنسولگری به طور رسمی تایید شود. این کار را می توان به یکی از 2 روش فوق انجام داد: قانونی شدن توسط وزارت آموزش و علوم، وزارت امور خارجه و سفارت اوکراین در کشور متقاضی یا تایید شده با مهر و قانونی شدن در سفارت اوکراین در کشور متقاضی. این مدارک باید در اوکراین به رسمیت شناخته شوند تا دانشگاه اوکراین بتواند گواهی دیپلم شما را پس از فارغ التحصیلی صادر کند. تمام «دعوتنامه‌های تحصیلی» صادر شده توسط دانشگاه ‌ها قبل از صدور برای متقاضیان در وزارت آموزش و علوم اوکراین ثبت اجباری می ‌شوند.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در اوکراین

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در اوکراین

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در اوکراین کار می کند، معمولاً حدود 53400UAH (گریونا) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت می شود و از 27800 UAH (گریونا) در ماه (حداقل حقوق) تا 81700 UAH (گریونا) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می یابد. با این حال متوسط ​​حقوق 51200 UAH (گریونا) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 51،200 UAH (گریونا) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 51،200 UAH (گریونا) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 35500 UAH (گریونا) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 35500 UAH (گریونا) درآمد دارند. همچنین ، 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 63800 UAH (گریونا) درآمد دارند.

بر مبنای تجربه که عامل مهم در تغییر سطح حقوق است، یک پزشک آسیب شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 31500 UAH (گریونا) در ماه است. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 42300 UAH (گریونا) در ماه درآمد کسب کند، که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 55000 UAH (گریونا) در ماه دارد که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در اوکراین می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در اوکراینشما با مطالعه مطالب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با قوانین اوکراین برای زندگی پیش از آغاز تجربه زندگی دانشجویی آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *