مهاجرت تحصیلی اندونزی

رشته آسیب شناسی در اندونزی

رشته آسیب شناسی در اندونزی

رقابت در پذیرش به عنوان یک مانع مهاجرتی است و باید گفت چنانچه قصد تحصیل رشته آسیب شناسی در اندونزی را دارید، با سختی مواجه نخواهید بود. چراکه از سویی این کشور در حوزه رشته آسیب شناسی آزمون های سخت و دست و پاگیر برای پذیرش ندارد و از سوی دیگر به جهت حمایت دلت از علوم پزشکی و وجود بورسیه های بین المللی تحت حمایت دانشگاه های دیگر، امکان پذیرش داشجویان بین المللی بیش از هر زمانی افزایش یافته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش است تا با توجه کادر مجرب خود، بسترهای لازم مهاجرت و شرایط اخذ ویزا را برای دانشجویان مشتاق مهاجرت به اندونزی فراهم نماید و از سوی دیگر آماده است تا هرگونه ابهام در مورد مهاجرت علمی را از طریق کارشناسان خود پاسخ دهد.

شرایط زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در اندونزی

اندونزی یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان است که بیش از 30 دانشگاه دولتی و بیش از 1000 دانشگاه خصوصی در اندونزی وجود دارد. با این حال، دانشگاه‌ های زیر به عنوان بهترین دانشگاه‌ های کشور رتبه‌ بندی شده‌ اند و می‌ توان به دانشگاه‌ های اندونزی، دانشگاه آتما جایا، مؤسسه فناوری باندونگ اشاره کرد. معتبرترین آنها دانشگاه اندونزی است که در جاکارتا با پردیس هایی در دپوک و جاکارتا واقع شده است. وزارت آموزش ملی مستقیماً بر آموزش عالی در اندونزی نظارت می کند و موسسات دولتی دارای استانداردهای آموزشی بالاتر از دانشگاه های خصوصی هستند. به عنوان مثال، در نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه جهانی QS، دانشگاه‌ های اندونزی و GadjahMada دانشگاه از 100 تا 150 در بالاترین رتبه‌ بندی دانشگاه ‌های آسیایی قرار گرفتند.

از نظر هزینه در اندونزی، شهریه دانشگاه‌ های دولتی در مقایسه با هزینه ‌های دانشگاه ‌های خصوصی به دلیل یارانه دولت برای شهروندان پایین است. اگر قصد دارید به عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی درخواست دهید، می ‌توانید فرآیند درخواست پذیرش در هر دانشگاه مورد نظر خود را به صورت آنلاین آغاز کنید و یک بار هزینه درخواست غیرقابل استرداد 100$ (دلار) را پرداخت کنید. شما فقط اولین باری که برای شرکت در کلاس های برنامه خود ثبت نام می کنید، هزینه پذیرش را پرداخت می کنید. برای برنامه کارشناسی، هزینه هایی از 1250$ (دلار)، کارشناسی ارشد 1500$ (دلار) و دکترا 2000$ (دلار) پرداخت می کنید. برای تدریسی که دریافت خواهید کرد، در هر ترم شهریه پرداخت می کنید. برای برنامه کارشناسی، هزینه ها از 2650$ (دلار)، کارشناسی ارشد 2650$ (دلار) و دکترا 3150$ (دلار) شروع می شود.

شرایط زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در اندونزی

شرایط و مراحل ویزای رشته آسیب شناسی در اندونزی

اگر برای ادامه تحصیل و گسترش افق های فرهنگی خود با تحصیل در خارج از کشور در اندونزی هیجان زده هستید، باید ویزای دانشجویی اندونزی دریافت کنید. ویزای دانشجویی اندونزی از 3 مدرک رسمی تشکیل شده است: مجوز تحصیل، ویزای ورودی VITAS و اجازه اقامت موقت KITAS که ویزای ورودی تا 6 ماه طول می کشد، در حالی که مجوز اقامت به مدت 12 ماه معتبر است و باید سالانه تا زمانی که برنامه خود را تکمیل کنید، تمدید شود. اگرچه هزینه ها بسته به ملیت و نرخ ارز در زمان سفر شما متفاوت است، هزینه کل فرآیند حدود 135$ (دلار) است. مراحل کامل درخواست ویزا را می توان به 3 بخش و چندین مرحله تقسیم کرد. پیروی از این موارد به شما اطمینان می دهد که بیشترین احتمال پذیرش را دارید.

بخش نخست شامل نحوه درخواست مجوز تحصیل است که پذیرش یک مکان در دانشگاه اندونزی به این شکل است که شما به عنوان متقاضی باید یک نامه رسمی پذیرش دریافت کنید و هزینه های ثبت نام را بپردازید. سپس دانشگاه شما روند درخواست را آغاز می کند و موسسه شما از طرف شما با استفاده از پورتال آنلاین وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ درخواست را آغاز می کند. مرحله بعدی ارسال مدارک است که دانشگاه شما برای تکمیل درخواست به چندین سند پشتیبانی نیاز دارد. در بخش بعدی فهرست کاملی از اسناد مورد نیاز را خواهید دید. مرحله بعد ارسال درخواست و انتظار تصمیم است که زمان تحویل درخواست ها بین یک تا 2 هفته است. وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ مجوز تحصیل در اندونزی تایید شده و مجوز ویزا را به اداره مهاجرت در کشور شما ارسال می کند تا بتوانید روند درخواست ویزا را آغاز کنید.

مراحل دیگر ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در اندونزی

بخش دوم نحوه درخواست ویزای ورودی است که با سفارت یا کنسولگری محلی خود تماس بگیرید: برای درخواست ویزا وقت بگیرید وباید چندین سند را به قرار ملاقات خود ببرید. در قرار ملاقات، علاوه بر ارسال مدارک، از شما سؤالات ساده ای نیز پرسیده می شود. موضوع دیگر پرداخت هزینه درخواست است که درخواست شما تا زمانی که پرداخت نکنید پردازش نمی شود. ارزش بررسی روش ‌های پرداخت پذیرفته ‌شده را دارد زیرا این روش‌ ها می‌ توانند در کنسولگری‌ ها متفاوت باشند و در نهایت پس از تایید ویزای شما، باید برای دریافت پاسپورت اندونزی و مدارک خود به کنسولگری بازگردید.

بخش سوم شامل نحوه درخواست برای اجازه اقامت KITAS است که بسیار مهم است که این کار را ظرف 30 روز پس از ورود به اندونزی انجام دهید. تبدیل VITAS شما به KITAS حدود 10 روز پس از ارسال طول می کشد. پس از صدور KITAS ، باید نامه گزارش پلیس را از اداره پلیس محلی خود دریافت کنید و آن را به اداره جمعیت شهرداری خود ببرید. در ازای آن گواهی ثبت نام برای اقامت موقت یا SKPPS به شما ارائه می شود. در هر مرحله از فرآیند درخواست از شما خواسته می شود اسناد مختلفی را ارسال کنید.

در جدول زیر لیست مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای دانشجویی اندونزی اشاره شده است:

ردیفمدارک موردنیاز برای ویزای دانشجویی اندونزی
1نامه رسمی پذیرش از دانشگاه
2توصیه نامه از دانشگاه
3توصیه نامه از یک سفارت، نمایندگی، یا کنسولگری اندونزی در کشور خود
4فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
53 کپی از پاسپورت
62 عکس در اندازه پاسپورت
7رزومه و گواهی سلامت که اخیرا صادر شده باشد.
8نامه ضمانت مالی برای اثبات اینکه شما منابع مالی برای پوشش هزینه های خود را در زمان اقامت در اندونزی دارید.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در اندونزی

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در اندونزی کار می کند، معمولاً حدود 26900000IDR (روپیه) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت می شود و از IDR13200000 (روپیه) در ماه (حداقل حقوق) تا IDR41900000 IDR (روپیه) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق IDR 27400000 (روپیه) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از IDR27400000 (روپیه) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 27400000IDR درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از IDR18300000 (روپیه) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 18300000IDR (روپیه) درآمد دارند.

همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از IDR35300000 (روپیه) درآمد دارند. یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 15600000 (روپیه) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، IDR20100000 (روپیه) در ماه درآمد داشته باشد، یعنی 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 27700000IDR (روپیه) در ماه دارد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در اندونزی می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در اندونزی

برای اطلاع از بهترین شهرهای اندونزی و انتخاب آن برای شروع زندگی علمی، می توانید سوالات خود را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *