مهاجرت تحصیلی امارات

رشته آسیب شناسی در امارات

رشته آسیب شناسی در امارات

دانشجویانی که قصد تحصیل رشته آسیب شناسی در امارات را دارند ابتدا باید شرایط اقامت خود را برنامه ریزی کنند، زیرا هزینه زندگی بسیار بالا است. هزینه های زندگی بسته به عوامل مختلفی مانند اجاره، غذا، سرگرمی، حمل و نقل و سایر هزینه های متفرقه (ویزا و اجازه اقامت) متفاوت است. اما جدای از این دغدغه ها که همگی قابل برطرف شدن است، امارات یکی از بهترین بسترهای مطالعه در علم آسیب شناسی و حوزه پزشکی را فراهم می کند. چراکه دانشجویان دانشگاه ها بیش از هرجای دیگری در معرض علم و امکانات علمی مدرن قرار دارند. در همین زمینه مین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یک موسسه مهاجرتی در رابطه با اعزام دانشجو به امارات دارای تجارب پرشماری است که آماده است تا از طریق کارشناسان خود منتقل نماید.

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در امارات

برای اینکه بتوانیم تصور درستی از هزینه زندگی در امارات داشته باشید، ما میانگین شهریه های پرداخت شده توسط دانشجویان و همچنین هزینه های زندگی و هزینه های اقامتی که در حین تحصیل در موسسات آموزشی امارات متحمل شده اند را فهرست کرده ایم. هرچند اکثر این موسسات برتر امارات در دبی مستقر هستند. اگر بخواهیم از همین دبی مثال بزنیم، باید گفت که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دبی بین AED37500 الی AED70000 (درهم) در سال و هزینه های زندگی بین AED2600 الی AED3900 (درهم) در سال متغیر است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دبی بین 55000AED تا AED7500 (درهم) در سال و هزینه های زندگی بین AED2600 الی AED 3900AED (درهم) در سال متغیر است. البته محل اقامت به 2 بخش تقسیم می شود: اقامت در دانشگاه و خارج از دانشگاه. محبوب ترین گزینه اقامت در محوطه دانشگاه است، زیرا هزینه کمتری نسبت به زندگی در شهر دارد. دانشجویان باید هر چه زودتر ترتیب زندگی خود را برنامه ریزی کنند، زیرا مکان های اقامتی به سرعت در دانشگاه های برتر دبی پر می شود. بیش از 63 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در دبی وجود دارد و تنها تعداد کمی از آنها خوابگاه دانشجویی ارائه می دهند. برای کسانی که توانایی پرداخت آن را دارند، دانشگاه‌ ها همچنین با هتل ‌های محلی ارتباط برقرار می ‌کنند. اگر دانشگاه امکانات اقامتی را فراهم نکند، دانشجویان می توانند به دنبال اقامتگاه خصوصی در دبی باشند.

اعتبار مدرک رشته آسیب شناسی در امارات

قرن نوزدهم، زمانی که امارات متحده عربی هنوز به عنوان ایالات متخلف نامیده می شد، آغاز مراقبت های بهداشتی مدرن در این کشور بود. در این دوره بیمارستان ها و کلینیک هایی ساخته شد که منجر به تقاضای متخصصان بهداشتی شد. در نتیجه، ملت برای اولویت بندی آموزش، از جمله پزشکی، سرمایه گذاری کرد. آموزش پزشکی امارات متحده عربی از آن زمان به بعد با یک هدف اصلی بهبود یافته است: ارائه مراقبت های استاندارد بالا و عالی از بیمار. همین موضوع موجب شد که امارات از اساتید بین المللی و انگلیسی زبان برای تدریس دعوت کند و فضای تحصیل دانشجویان بین المللی را بیش از هر زمان دیگری آزاد سازد. در نتیجه این سیاست ها، امارات امروز به جمع عرضه دانش پزشکی در سطح بین المللی راه یافته است. در این میان دانشکده های پزشکی دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه شارجه و خلیفه دانشجویان بین المللی را می پذیرند.

زبان انگلیسی نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین موانع زبانی کمتر مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی است. با این حال، آنها به دانشجویان خارج از کشور نیاز دارند که گواهینامه تافل یا آیلتس داشته باشند. آموزش پزشکی در امارات متحده عربی جوان است و تنها حدود 50 سال سابقه دارد، با این حال، بسیاری از دانشگاه های امارات در حال حاضر در رتبه ‌بندی برتر دانشگاه‌ های پزشکی در سطح جهان ظاهر می‌ شوند.

در شکل زیر به برخی از دانشگاه های معتبر امارات در حوزه پزشکی و آسیب شناسی اشاره شده است:

برخی از دانشگاه های معتبر امارات در حوزه پزشکی و آسیب شناسی

شرایط ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در امارات

در مورد ویزای تحصیلی امارات باید گفت که انواعی از ویزای دانشجویی وجود دارد. به عنوان مثال از 24 نوامبر 2018، دولت امارات تصمیمی مبنی بر اعطای ویزای 5 ساله به دانشجویان ممتاز را تصویب کرد. شرایط اخذ ویزای 5 ساله عبارتند از: دانشجویان دانشگاه ها باید با نمره حداقل 95% از مدارس متوسطه دولتی یا خصوصی فارغ التحصیل شوند. دانشجویان دانشگاه باید با معدل متمایز حداقل 3.75 از دانشگاه های داخل و خارج از کشور فارغ التحصیل شوند. مزایای ویزا شامل خانواده دانشجویان ممتاز نیز می شود. اما در کل ویزای دانشجویی برای چه کسانی است؟ ویزای دانشجویی برای یک دانشگاه یا دانشجوی کالج در حال تحصیل در امارات است. برای ویزای عادی دانشجویی دانشجو باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. الزامات اصلی ویزای دانشجویی برای دریافت ویزای دانشجویی سال اول، متقاضی باید نامه پذیرش رسمی از دانشگاهی که در آن تحصیل می کند دریافت کند.

برای دانشجویان بزرگتر گواهی ادامه تحصیل الزامی است. سایر الزامات عبارتند از: قبولی در آزمون آمادگی جسمانی پزشکی حامی ویزا، یا خود دانشگاه یا یکی از والدین یا خویشاوندان تایید اداره کل اقامت و امور خارجی مربوطه. اما یک پرسش متداول این است که مدت اعتبار ویزای دانشجویی چقدر است؟ در حال حاضر، ویزای دانشجویی برای مدت یک سال، هر بار، با مدرک رسمی مبنی بر ادامه تحصیل صادر شده از مؤسسه آموزش عالی مربوطه در امارات متحده عربی که دانشجو در آن پذیرش می شود، برای مدت مشابهی قابل تمدید است و می تواند توسط ساکنانی که حامی فرزندان خود هستند و یا توسط یکی از دانشگاه ها/کالج های معتبر در امارات متحده عربی تضمین شود. درخواست های ویزا از طریق مقامات ویزا که توسط اداره کل اقامت و امور خارجی مربوطه در هر امارت نمایندگی می شود، بررسی می شود.

پرسش های متداول ویزای رشته آسیب شناسی در امارات

چگونه دانشگاه ها و کالج ها می توانند برای دانشجویان خود ویزا بگیرند؟ دانشگاه‌ ها و کالج ‌های معتبر در امارات می‌ توانند برای دانشجویان خود، چه دانشجویان بین ‌المللی و چه دانشجویانی که قبلا در امارات اقامت دارند، روادید دریافت کنند. دانشجویان باید به شرایط و ضوابط ذکر شده در هر دانشگاه یا کالج مراجعه کنند تا از شرایط خاص برای فرآیند پذیرش و ویزا مطلع شوند. پذیرش در یکی از دانشگاه های امارات تضمینی برای صدور ویزا نمی باشد. پرسش دیگر این است که ساکنان امارات متحده عربی چگونه می توانند ویزای دانشجویی را برای فرزندان خود تضمین کنند؟ قوانین امارات متحده عربی به مهاجران مقیم اجازه نمی دهد که به حمایت مالی از فرزندان پسر بالای 18 سال خود ادامه دهند. برای دانشجویان پسری که تحصیلات خود را در یکی از موسسات آموزش عالی در امارات یا خارج از کشور ادامه می دهند استثنا قائل می شوند.

بنابراین، دانشجویان پسر بالای 18 سال می‌ توانند تا زمانی که مدرکی دال بر حضور در یک موسسه آموزشی عالی برای دوره حداقل 1 ساله ارائه دهند، تحت حمایت ویزای اقامت والدین خود باقی بمانند. والدین مهاجر ممکن است به حمایت مالی از فرزندان دختر خود برای تحصیل، صرف نظر از سن فرزندان خود ادامه دهند. توجه: قوانین جدید برای ویزای کودکان با حمایت والدین از 21 اکتبر 2018، به دانشجویانی که از دانشگاه ‌ها یا مدارس متوسطه خود فارغ ‌التحصیل می‌ شوند و یا 18 سال سن را کامل می ‌کنند، ویزای اقامت یک ساله اعطاء می‌ شود که برای یک سال دیگر از تاریخ فارغ‌ التحصیلی یا پس از اتمام 18 سال قابل تمدید است. برای این نوع ویزا، والدین نیازی به سپرده گذاری بانکی ندارند. هزینه ویزا 100 AED (درهم) برای اولین بار صدور و تمدید خواهد بود.

پرسش های متداول ویزای رشته آسیب شناسی در امارات

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در امارات

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در امارات متحده عربی کار می کند، معمولا حدود 46600AED (درهم) در ماه درآمد دارد که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 22800 AED (درهم) در ماه (حداقل حقوق) تا 72700 AED (درهم) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر می باشد. با این حال حقوق متوسط ​​47500 AED (درهم) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک آسیب شناس کار می کنند کمتر از 47500 AED (درهم) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 47500 AED (درهم) درآمد دارند. علاوه بر این 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 31700 AED (درهم) درآمد دارند، در حالی که 75% آنها بیش از 31700 AED (درهم) درآمد دارند. همچنین 75% پزشکان پاتولوژی کمتر از 61300 AED (درهم) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 61300 AED (درهم) درآمد دارند.

بر اساس تجربه یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 27100 AED (درهم) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 34800 AED (درهم) در ماه درآمد کسب کند، که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 48000 AED (درهم) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در امارات می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در امارات

برای آشنایی بیشتر با شرایط اقامت و زندگی در امارات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالبی را در سایت خود منتشر نموده که با مراجعه آن می توانید اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *