مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته آسیب شناسی در اسپانیا

رشته آسیب شناسی در اسپانیا

تخصص رشته آسیب شناسی در اسپانیا پس از تحصیل 6 سال پزشکی در این کشور دنبال می شود. پزشکی به عنوان رشته ای که سلامت و رفاه را ارتقا می دهد. نه تنها در اسپانیا بلکه در همه کشورهای جهان بسیار مورد توجه و احترام است. اگر در اسپانیا پزشکی را انتخاب کنید، این فرصت را خواهید داشت که بین بیش از 40 دانشکده پزشکی در اسپانیا یکی را انتخاب کنید. هدف این دانشگاه ها تربیت دانشجویان سخت کوش، صمیمی و حامی است که ارزش های حرفه پزشکی را تجسم کنند.

اسپانیا نه تنها انتظارات آموزشی شما را برآورده می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد که با ملاقات با افراد جدید و کاوش در فرهنگ، آداب و رسوم و سنت های غنی، تجربه ای بی نظیر داشته باشید. برای بررسی رشته آسیب شناسی در اسپانیا تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالب زیر را منتشر کرده اند.

اخذ تخصص در اسپانیا

تصمیم گیری برای تحصیل در یکی از گرایش های رشته پزشکی، یکی از مهمترین کارهایی است که هر کسی می تواند انجام دهد. تعیین اینکه کدام کار خاص را باید انجام دهید اغلب حتی برای کنجکاوی سرگرم کننده است. تخمین دانش و قدرت خود و یافتن آنچه می خواهید برای آن تلاش کنید، امری مهم است. شما می توانید این موارد را با مجموعه مهارت ها با دوره های گواهی در اسپانیا تطبیق دهید. دوره های متعددی برای گسترش دامنه دانش افراد بدون توجه به موقعیت آنها وجود دارد. شانس مانور دادن در حرفه پزشکی انتخابی بی پایان است. چشم انداز تحصیل و اخذ تخصص شبیه هیچ چیز دیگری نیست و به صورت خاص مسیر کاری شما را تعیین می کند.

هنگامی که تشخیص دادید که می خواهید کجا باشید، فقط یک موضوع آموزش صحیح و به کارگیری استعدادهای آموخته شده با آموزش پزشکی اورژانس در اسپانیا است. چه گواهینامه EMT، چه پرستاری و چه تخصص و رشته های دیگر دانشکده پزشکی، اهداف خود را در نظر داشته باشید و به خاطر انجام یک شغل فوق العاده پزشکی از تشکر خود بهره مند خواهید شد. لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است از شما خواسته شود در یک آزمون ورودی شرکت کنید. این بستگی به رشته و دانشگاهی دارد که برای آن درخواست می دهید. اگر می خواهید پس از تصمیم گیری در مورد جایی که می خواهید در اسپانیا تحصیل کنید، این موضوع را بررسی کنید.

در این بخش شاهد تخصص های مرتبط با آسیب شناسی در اسپانیا هستید:

تخصص های مرتبط با آسیب شناسی در اسپانیا

 

تحصیل رشته آسیب شناسی در اسپانیا

در اسپانیا، تکمیل یک برنامه پزشکی به 6 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد. در طول سال های اول تحصیل، شما بیشتر بر روی تحصیل در رشته پزشکی پیش بالینی تمرکز خواهید کرد که در آن بیشتر در مورد مبانی مطالعات پزشکی در موضوعاتی مانند فیزیک، زیست شناسی، فیزیولوژی، آناتومی پایه و همچنین در مورد موضوعات مختلف اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. فرآیندهایی که در سیستم های اندام ما اتفاق می افتد. در پایان دوره تحصیلی، دوره پیش بالینی خود را تکمیل کرده و سپس تحت نظر پزشکان به تحصیلات بالینی خود ادامه دهید.

پس از گذراندن این دوره 6 ساله، می‌توانید در یکی از رشته‌ های متعدد پزشکی از جمله تحصیل رشته آسیب شناسی در اسپانیا تخصص بگیرید. اسپانیا برای ارائه دوره های آموزشی در زمینه های مختلف پزشکی شناخته شده است، بنابراین برای پیدا کردن آنچه مورد علاقه خود شماست مشکلی نخواهید داشت.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده برای تحصیل رشته آسیب شناسی در اسپانیا معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه بارسلونا
2دانشگاه کامپولتنس مادرید
3دانشگاه خودمختار بارسلونا
4دانشگاه وال دهبرون بارسلونا

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در اسپانیا

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در اسپانیا برای مدرک پزشکی خیلی سخت تر از درخواست برای رشته های دیگر در اسپانیا نیست. طبق معمول، شما باید تمام مدارک خود را ارزیابی کنید و این کار از طریق سفارت اسپانیا در کشور شما انجام می شود. هنگامی که سفارت شما تصمیم گرفت که مدارک شما با مدارک اسپانیایی برابر است، اجازه خواهید داشت برای دانشگاه های مورد نظر خود درخواست دهید. درخواست برای این دانشگاه ها معمولا از طریق پورتال درخواستی که در وب سایت دانشگاه انتخابی شما نشان داده شده است انجام می شود. کاری که باید انجام دهید این است که مدارک خود را به همراه مدارک مورد نیاز ذکر شده در قسمت الزامات ارسال کنید. توجه داشته باشید که درخواست قبل از پایان مهلت بسیار مهم است زیرا رقابت برای مدرک پزشکی بسیار شدید است و شما در خطر رد شدن درخواست خود هستید.

از شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در اسپانیا این است که متقاضیان بایستی به زبان اسپانیایی مسلط باشند. این بسیار مهم است زیرا شما باید در سال پایانی آموزش خود را در بیمارستان ها انجام دهید. دانستن زبان، ارتباط شما را با همکارانتان آسان تر می کند. سایر شرایطی که شما را واجد شرایط پذیرش در برنامه های پزشکی می کند عبارتند از:

  • دیپلم دبیرستان یا گواهی معادل مدرک اسپانیایی
  • رونوشت های رسمی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • ویزا برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا
  • مدرک مهارت زبان اسپانیایی

مزایای تحصیل پزشکی در اسپانیا

یک حرفه پزشکی موفق با یافتن دانشکده های پزشکی عالی برای تحصیل در اسپانیا شروع می شود. اسپانیا به داشتن برخی از بهترین دانشکده های پزشکی در جهان مشهور است. این فقط به شما در انتخاب دانشگاهی کمک می کند که به بهترین وجه با اهداف شما برای شغل آینده شما مطابقت دارد. اکنون با توجه به اینکه دانشکده های پزشکی اسپانیا در برخی از رتبه های برتر دنیا حضور دارند، تحصیلات شما از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود و دانش گسترده ای در زمینه پزشکی به شما ارائه می دهد. بسیاری از دانشجویان بین المللی ادعا می کنند که به دلیل صمیمیت شگفت انگیز بومی ها و همچنین خارجی ها در کشور، اسپانیا را دوست دارند.

همچنین می توانید از هوای گرم اسپانیا به همراه هزاران دانشجوی بین المللی که اسپانیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود برای اخذ مدرک پزشکی انتخاب می کنند، لذت ببرید. یکی از بهترین چیزهای اسپانیا فرهنگ و مناظر آن است. برای دانشجویان بین المللی، اسپانیا به دانشجویان این فرصت را می دهد که در فرهنگ اسپانیایی غوطه ور شوند و همچنین از مناظر زیبای زیبای این کشور لذت ببرند. بنابراین، قبل از ورود به اسپانیا، باید فهرستی از مکان‌ هایی را که می‌خواهید هنگام حضور در این کشور بازدید کنید، تهیه کنید.

مزایای تحصیل پزشکی در اسپانیا:

  • دانشگاه های با کیفیت
  • هزینه مقرون به صرفه
  • مرکز توریستی
  • فرهنگ عالی با مردم مهمان نواز

کار در رشته آسیب شناسی در اسپانیا

کار در رشته آسیب شناسی در اسپانیا یک رشته فریبنده و جذاب پزشکی است، و در حالی که مطمئناً یک مسیر شغلی ایده آل برای کسانی است که از چالش حل مسئله تحصیل کرده لذت می برند، لزوماً برای افراد ضعیف نیست. پاتولوژیست ها متخصصانی هستند که هم با زنده و هم با متوفی کار می کنند (دومی از طریق کالبد شکافی) و به منشاء، پاتوژنز و پیامدهای تشریحی و عملی بیماری و پیشگیری از بیماری و اثرات مستقیم و غیر مستقیم درمان می پردازند. آسیب شناسی می تواند شامل تشخیص، درمان، مشاهده و درک پیش آگهی بیماری ها یا وضعیت پزشکی در انسان با استفاده از معاینه مورفولوژیکی، میکروسکوپی، شیمیایی، میکروبیولوژیکی یا هر نوع دیگر از معاینه آزمایشگاهی باشد که بر روی بیمار یا هر ماده به دست آمده از بدن انسان است.

با ویزای کاری اسپانیا می توانید جهت کار در این کشور پس از تحصیل اقدام کنید. در نمودار زیر میزان درآمد کار در رشته آسیب شناسی در اسپانیا ذکر شده است:

میزان درآمد کار در رشته آسیب شناسی در اسپانیا

انجمن پاتولوژی اسپانیا

انجمن پاتولوژی اسپانیا (به اسپانیایی: Sociedad Española de Anatomía Patológica، SEAP) یک انجمن پزشکی-علمی است که در سال 1959 تأسیس شد و در حال حاضر توسط دکتر خوزه پالاسیوس در دوسالانه اداره می شود. هدف آن تشویق و ترویج مطالعات پاتولوژی و سیتولوژی به منظور بهبود کیفیت مراقبت، آموزش و پژوهش در این تخصص و در بین اعضای آن است. این سازمان جلسات علمی محلی و ملی (کنفرانس ملی دوسالانه، نشست های سالانه و چندین دوره محلی) را با هماهنگی رئیس جمهور یا نمایندگان محلی و همچنین نشست های بین المللی سازماندهی و شرکت می کند.

همچنین سیستم های تضمین کیفیت را برای فعالیت های تخصصی از طریق دوره های آنلاین و کلاس درس ترویج و ارائه می دهد. هدف SEAP نیز تقویت روابط با نهادهای علمی و فرهنگی و سایر انجمن های علمی مرتبط و همچنین نمایندگی آسیب شناسان اسپانیایی در جوامع بین المللی آسیب شناسی است. به طور مشابه، SEAP یک مجله علمی دارد، مجله اسپانیایی پاتولوژی، Patología (Elsevier)، که در سال 1968 تأسیس شد، به صورت فصلی منتشر می شود. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا را در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ببینید.

سوالات مکرر در باب رشته آسیب شناسی در اسپانیا

در این قسمت از مطلب به سوالات مکرر در باب رشته آسیب شناسی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته آسیب شناسی در اسپانیا کدامند؟ دانشگاه بارسلونا- دانشگاه کامپولتنس مادرید- دانشگاه خودمختار بارسلونا- دانشگاه وال دهبرون بارسلونا
  • شرایط تحصیل در رشته آسیب شناسی در اسپانیا چیست؟ تسلط به زبان اسپانیایی- داشتن مدرک پزشکی 6 ساله- ارائه ریز نمرات-مدارک شناسایی و پاسپورت
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *