دسته بندی نشده

رشته آسیب شناسی در آلمان

رشته آسیب شناسی در آلمان به صورت دوره های تخصصی در آلمان ارائه می شود. در این محتوا به بررسی این مبحث پرداخته می شود. افرادی که خواهان تبدیل شدن به یک آسیب شناس یا پاتولوژیست در آلمان هستند با تحصیل پزشکی عمومی و سپس شرکت در دوره های رزیدنتی 2 تا 4 ساله در این رشته متخصص می شوند. آلمان یکی از قطب های صنعتی در دنیا دارای دانشگاه های بسیار معتبری برای تحصیل دانشجویان هستند توجه داشته باشید که داشتن تسلط به زبان آلمانی و مدرک b2 برای تحصیل رشته های پزشکی در آلمان مورد نیاز است. از طرفی ورود به دانشگاه های پزشکی آلمان با توجه به تقاضا و شرایط دانشگاه ها سخت می باشد. جهت مهاجرت تحصیلی به آلمان می توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره کنید.

تحصیل رشته آسیب شناسی در آلمان

رشته آسیب شناسی در آلمان یک تخصص پزشکی است، بنابراین برای تبدیل شدن به یک متخصص باید در رشته پزشکی تحصیل کنید. مطالعه زیست شناسی شما را به جایی نمی رساند. برخلاف ایالات متحده، آلمان دارای مدرک پزشکی 6 ساله بدون مطالعات پیش پزشکی است. تقاضای دوره تحصیل رشته آسیب شناسی در آلمان بسیار زیاد است، زیرا تنها حدود 11000 مکان در هر سال تحصیلی وجود دارد. خارجی های غیر اتحادیه اروپا معمولاً باید از طریق دانشگاه مورد نظر درخواست دهند. برای اتباع خارجی سهمیه (کمی) وجود دارد، اما گرفتن پذیرش تحصیل بسیار سخت خواهد بود. شما به بهترین نمرات ممکن در مدرسه نیاز خواهید داشت و حتی در این صورت موفقیت چندان مطمئن نیست.

پذیرش در رشته پزشکی بسیار رقابتی است. شما به بهترین نمرات نیاز دارید و دیپلم دبیرستان برای این کار کافی نیست. مدرک کاردانی شما ممکن است به شما اجازه دهد که در دانشگاه آلمان پذیرفته شوید. دانشگاه های آلمان شما را مجبور می کنند در امتحانات شرکت کنید، حتی اگر دانشگاه های خود را در آلمان تغییر دهید و هیچ کس به مدرک دانشیار اعتماد نخواهد کرد.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته آسیب شناسی در آلمان معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه هومبولت
2دانشگاه مونیخ
3دانشگاه توبینگن
4دانشگاه فرایبورگ
5دانشگاه گتینگن
6دانشگاه هیدلبرگ
7دانشگاه هامبورگ
8دانشگاه کلن

تخصص رشته آسیب شناسی در آلمان

تخصص رشته آسیب شناسی در آلمان (رزیدنتی، دکترا) یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال موقعیت آموزش مداوم پزشکی در خارج از کشور هستند. مدرک پزشکی 6 ساله و سطح خوب زبان آلمانی حداقل شرایط است. آموزش مقدماتی پزشکی در آلمان منجر به فارغ التحصیلی با مجوز (مجوز پزشکی) برابر با دکترای پزشکی می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی در آلمان یک دوره 6 ساله است و شامل 48 هفته آموزش عملی مستمر می باشد. پس از گذراندن دوره 6 ساله، دانشجویان می توانند به منظور تبدیل شدن به یک متخصص رشته آسیب شناسی در آلمان دوره رزیدنتی را که 24 ماه تا 48 ماه است شروع کنند. پزشکانی که مایل به ادامه تخصص هستند، علاوه بر آموزش مداوم پزشکی رزیدنتی و صلاحیت، می توانند صلاحیت فوق العاده در رشته های مختلف کسب کنند.

درآمد پاتولوژیست در آلمان

پاتولوژی یکی از رشته های مورد نیاز کشور آلمان است. طبق آمار به ازای هر 47989 نفر 1 پاتولوژیست در آلمان وجود دارد، تراکم پاتولوژیست ها در آلمان نسبت به جمعیت در اروپا رتبه 2 از نظر تراکم پایین است. با توجه به کمبود این مشاغل و همچنین تخصصی بودن کار در این رشته درآمد پاتولوژیست در آلمان بالاست. جهت کار در آلمان برای ایرانیان در رشته پاتولوژی می توانید میزان درآمد این مشاغل را در آلمان مشاهده کنید:

درآمد کار پاتولوژی در آلمان

تخصص های پاتولوژی در آلمان

آسیب شناسی یکی از شاخه های مهم علم پزشکی و یکی از رشته های اصلی در پزشکی و تشخیص نوین است. تخصص های پاتولوژی در آلمان متنوع هستند. وظیفه پاتولوژی استفاده از روش های مختلف برای بررسی علل بیماری، پاتوژنز و تغییرات پاتولوژیک ارگانیسم از جمله تغییرات عملکرد، متابولیسم و ​​مورفولوژی است. آسیب شناسی می تواند مبنای نظری لازم برای درک وقوع و توسعه بیماری ها را فراهم کند. برای تعیین ایمنی، اثربخشی و مکانیسم اثر عوامل درمانی بالقوه، ارزیابی جامع تغییرات پاتولوژیک ضروری است. آسیب شناسی نقش مهمی در ارزیابی ایمنی ترکیبات سرب به عنوان کاندیدای دارویی بالقوه ایفا می کند. از جمله تخصص های پاتولوژی در آلمان:

  • پاتولوژی بالینی
  • پاتولوژی مولکولی
  • پاتولوژی شیمیایی
  • پاتولوژی آناتومیک
  • نوروپاتولوژی
  • آسیب شناسی رشد و تولید مثل
  • و سایر

رشته آسیب شناسی مولکولی در آلمان

رشته آسیب شناسی مولکولی در آلمان یک رشته نسبتاً جدید است که در دهه گذشته به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است. بر مطالعه و تشخیص بیماری از طریق بررسی مولکول ‌ها در اندام‌ ها، بافت ‌ها یا مایعات بدن تأکید دارد. بسیاری از بیماری ‌ها مانند سرطان در اثر جهش یا تغییر در کد ژنتیکی فرد ایجاد می ‌شوند و شناسایی جهش ‌های مشخصه مشخص به پزشکان اجازه می‌دهد تا یک بیماری را طبقه ‌بندی کرده و درمان مناسب را انتخاب کنند. در نتیجه، تجزیه و تحلیل مولکولی راه را به سمت پزشکی شخصی هدایت می‌کند و به ما امکان می ‌دهد پاسخ بیمار به درمان ضد سرطان خاصی را بر اساس ساختار ژنتیکی خود پیش ‌بینی کنیم.

رشته آسیب شناسی مولکولی در آلمان شامل توسعه رویکردهای مولکولی و ژنتیکی برای تشخیص و طبقه بندی تومورهای انسانی و همچنین طراحی و تایید بیومارکرهای پیش بینی کننده برای پیش آگهی بیماری و استعداد ابتلا به سرطان های خاص در افراد است. سطوح بالای حساسیت ارائه شده توسط سنجش های مولکولی امکان تشخیص تومورهای بسیار کوچکی را فراهم می کند که در غیر این صورت با روش های دیگر قابل شناسایی نیستند و احتمالاً منجر به تشخیص زودهنگام، بهبود مراقبت از بیمار و نتایج بهتر برای بقا می شود. برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان و نحوه پذیرش و مهاجرت به این کشور می توانید از کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید و امور مهاجرت خود را به ما بسپارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *