مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته آسیب شناسی در آذربایجان

رشته آسیب شناسی در آذربایجان

رشته آسیب شناسی در آذربایجان از رشته های ارائه شده در دانشگاه های پزشکی است. علاقه مندان به رشته آسیب شناسی پزشکی عمومی را می گذرانند. دوره های تخصصی را در بخش بالینی و همچنین تحصیلات تکمیلی در آسیب شناسی می گذرانند. دوره های ارائه شده در این کشور به زبان آذری، روسی و همچنین انگلیسی یافت می شود. سیستم علوم و آموزش پزشکی کشور تحت کنترل وزارت بهداشت متمرکز شده است. کلیه مؤسسات آموزشی پزشکی سازمان های دولتی هستند که فعالیت آنها توسط ساختارهای دولتی به ویژه وزارت بهداشت تعیین و تنظیم می شود.

ثبت نام در موسسات آموزش عالی در هر سطح علمی طبق مقررات عمومی که توسط وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون پذیرش دانشجو دولتی تعیین می شود انجام می شود. برای بررسی بیشتر رشته آسیب شناسی در آذربایجان به مقاله ارائه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

تحصیل رشته آسیب شناسی در آذربایجان

آذربایجان یک کشور دموکراتیک مدرن و به سرعت در حال توسعه در تقاطع اروپا و آسیا است. این کشور در حال حاضر در حال هماهنگ کردن قوانین ملی خود با هنجارهای بین المللی و اصلاحات علمی و پزشکی ملی خود است. استانداردهای بالاتر تحقیقات و آموزش پزشکی باعث ارتقای سلامت عمومی و حمایت از حقوق بشر برای زندگی و سلامتی می شود که در قانون اساسی آذربایجان مشخص شده است. همچنین هزینه زندگی در آذربایجان از هزینه های مقرون به صرفه در آسیا است.

دانشمندان و مقامات آذربایجانی به منظور ارتقای تحقیقات و آموزش پزشکی خود به استانداردهای بین المللی در حال مطالعه تجربیات سایر کشورها و اتخاذ تدابیری برای اجرای استانداردها و هنجارهای بین المللی در قوانین ملی این کشور هستند. ارائه کمک هزینه تحصیلی برای متخصصان جوان آذربایجانی برای تحصیل در مراکز تحقیقاتی و آموزشی پزشکی پیشرو در سراسر جهان از جمله دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان کودکان بوستون در ایالات متحده آمریکا و دانشگاه Koc در ترکیه است. دوره های تخصصی ارائه شده مانند تحصیل رشته آسیب شناسی در آذربایجان در سال های اخیر توسعه یافته و امروز به صورت تخصصی ارائه می شود. شرایط تحصیل در آذربایجان در رشته آسیب شناسی به شرح زیر است:

در شکل زیر دانشگاه های ارائه کننده جهت تحصیل رشته آسیب شناسی در آذربایجان معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پزشکی آذربایجان
2دانشگاه خزر
3دانشگاه پزشکی نریمانوف

تحصیل رشته آسیب شناسی در آذربایجان

تحصیل رشته آسیب شناسی در دانشگاه پزشکی آذربایجان

دانشگاه دولتی آذربایجان در سال 1919 با تصمیم پارلمان آذربایجان تأسیس شد. شامل 4 بخش از جمله دانشکده پزشکی بود. در سال 1919 کمیته آماده سازی ویژه به رهبری پروفسور رازوموسکی تشکیل شد و 3 ماه بعد دانشگاه اولین گروه از دانشجویان را پذیرفت. در سال 1924 اولین فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی را ترک کردند. بعداً 30 فارغ التحصیل عنوان شایستگی پزشک-دکتر را به دست آوردند. در سال 1930 دانشکده پزشکی دارای 1407 دانشجو بود که 348 نفر از آنها آذربایجانی بودند. امروزه این دانشگاه بیش از 600000 کتاب در کتابخانه و 75 بخش و کارکنان 1117 نفری خود دارد. هر ساله این دانشگاه میزبان و سازماندهی کنفرانس ها، سمپوزیوم ها و سمینارها است. این دانشگاه دارای امکانات کامپیوتری بزرگی است و تمام مدیریت کامپیوتری است.

تحصیل رشته های پزشکی از جمله رشته آسیب شناسی در دانشگاه پزشکی آذربایجان در 6 دانشکده انجام می شود:

رشته تحصیلیطول دورهدوره کارآموزی
پزشکی6 سال1 سال کارآموزی
اطفال6 سال
پزشکی-پیشگیرانه1 الی 5 سال
پزشکی – بیولوژیکی5 سال
دندانپزشکی5 سال
رشته فارماکولوژی در آذربایجان4.5 سال

در بخش های نظری آناتومی، بافت شناسی، زیست شناسی، فیزیولوژی و آسیب شناسی و فیزیولوژی پاتولوژیک و آناتومی پاتولوژیک دانش پایه نظری لازم را در مورد ساختار و عملکرد ارگانیسم کسب می کنند.

علم و آموزش در آذربایجان

آذربایجان، کشوری که در دوراهی فرهنگ های غربی و شرقی قرار دارد، هم میراث فرهنگی غنی و هم پتانسیل اقتصادی بالایی دارد. به عنوان یکی از اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی، علم و آموزش در آذربایجان در قرن گذشته بر اساس الگوی آلمانی-روسی توسعه یافت. با این حال، در سال‌ های اخیر، زمینه ‌های علمی، پزشکی و آموزشی نیز از مدل‌ های آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی و ترکیه ‌ای در توسعه استانداردهای جدید تحقیق یا آموزش استفاده می‌کنند، رهبران آذربایجان هنجارهای بین ‌المللی را با قوانین ملی و ارزش‌ های اجتماعی موجود هماهنگ می‌کنند و از مبادله استفاده می ‌کنند. چندین برنامه دولتی نه تنها از آموزش و توسعه علم، بلکه آموزش افراد واجد شرایط نیز به طور مستقیم حمایت می کند. از جمله شامل:

  • برنامه دولتی آموزش جوانان آذربایجانی در کشورهای خارجی در سال های 2007-2015
  • استراتژی ملی توسعه علم در سال های 2009-2015
  • در سال 2013 «استراتژی دولتی برای توسعه آموزش

اینها دانشجویان آذری، متخصصان جوان و دانشمندان آینده را قادر می سازد تا با دریافت تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در بیش از 300 دانشگاه از 25 کشور توسعه یافته، از جمله انگلستان، ایالات متحده، آلمان، استرالیا، سوئد، سوئیس، کانادا و غیره است.

شرایط ویزای دانشجویی آذربایجان در اینجا شرح داده شده است:

 

کار در رشته آسیب شناسی در آذربایجان

متخصصین کار در رشته آسیب شناسی در آذربایجان را پاتولوژیست می نامند. پاتولوژیست های پزشکی معمولاً آسیب شناس بالینی یا نظری هستند. آسیب شناسان بالینی عمدتاً مایعات بدن از جمله خون، ادرار و مغز استخوان را بررسی می کنند. آنها ممکن است آزمایشات سم شناسی را برای یافتن وجود داروها و سموم غیرقانونی انجام دهند، بانک خون بیمارستانی را اداره کنند و عملکرد سیستم ایمنی بیماران را برای تشخیص آلرژی و تحمل اعضای پیوندی آزمایش کنند. پاتولوژیست های تشریحی نمونه هایی از بافت و سلول ها را برای کمک به تعیین تشخیص و علت بیماری ها تجزیه و تحلیل می کنند. هنگامی که نمونه ها از طریق جراحی، بیوپسی یا آسپیراسیون با سوزن ظریف برداشته شدند، آسیب شناسان تشریحی ممکن است آنها را منجمد کرده و زیر میکروسکوپ بررسی کنند تا هرگونه ناهنجاری را مشاهده کنند.

اگرچه آنها اغلب در بیمارستان ها کار می کنند، متخصصین با کار در رشته آسیب شناسی در آذربایجان نیز می توانند در کلینیک ها، دانشکده های پزشکی و ارتش و سازمان های دولتی استخدام شوند. آنها به عنوان پزشک در نظر گرفته می شوند زیرا به پزشکان در تصمیم گیری تشخیص، درمان و مدیریت در بیمارستان ها و کلینیک ها کمک می کنند. پس از مشورت با پزشکان، آنها آزمایشات تجویز شده را انجام می دهند، نتایج را تجزیه و تحلیل می کنند و بر اساس یافته های خود گزارش تهیه می کنند. با کسب اقامت پس از تحصیل در آذربایجان می توانید در این کشور مشغول کار و زندگی شوید. برای اقدام به مهاجرت می توانید از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *