ویزای مسافرتی اندونزی

راهنمای ویزای توریستی اندونزی

راهنمای ویزای توریستی اندونزی

چنانچه علاقه مند به سفر به اندونزی هستید با مطالعه راهنمای ویزای توریستی اندونزی در این مقاله می توانید از شرایط اطلاع حاصل کنید. اندونزی کشوری معروف به هزار جزیره دارای بیش از 17000 جزیره است و یکی از کشورهای پرجمعیت و مسلمان در جهان است. اندونزی دارای سواحل و جزایر بیشمار با آب و هوای گرم و مرطوب است. این کشور به دلیل داشتن تنوع زیستی و حیوانات نادر مانند اورانگوتان مشهور است. اندونزی همچنین پایگاه اصلی مرجان های دریایی و حیوانات عجیب دریایی است. اندونزی در بخش گردشگری بسیار فعال بوده و سالیانه بیش از میلیون ها نفر به این کشور سفر می کنند. البته در سال 2020 با شیوع ویروس کرونا این تعداد تحت تاثیر قرار گرفته بود. در ادامه این مطلب همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره راهنمای ویزای توریستی اندونزی نوشته اند.

راهنمای ویزای توریستی اندونزی و گردشگری

صنعت جهانگردی اندونزی محرک اصلی اقتصادی است و با افزایش گردشگران ورودی از چین همچنان ادامه خواهد یافت. کمبود زیرساخت های گردشگری و بودجه مورد نیاز برای رفع آن چالش بزرگی برای اندونزی خواهد بود. این مشکلی است که می تواند هدف جذب 20 میلیون گردشگر را با مشکل روبرو کند. در حالی که گردشگران استرالیایی نقشی اساسی در صنعت گردشگری اندونزی دارند، اما در مورد تعداد گردشگران اندونزیایی که به استرالیا می آیند نمی توان همین حرف را زد. تنظیم شرایط ویزای استرالیا برای گردشگران اندونزیایی برای مطابقت بهتر با سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی می تواند به تشویق حضور بیشتر اندونزی در صنعت جهانگردی استرالیا کمک کند.

گردشگری در اندونزی طی یک دهه گذشته بیش از 2 برابر شده است، برخی از رسانه ها ادعا می کنند که در سال 2017 بیش از 15 میلیون گردشگر از این مجمع الجزایر بازدید کرده اند. صنعت گردشگری شکوفا شده و به محرک اصلی اقتصاد و از ویژگی های اصلی استراتژی رشد اقتصادی دولت تبدیل شده است. برای تسهیل رشد بیشتر، دولت اندونزی امیدوار است که موفقیت بالی را به عنوان یک مکان توریستی در تعدادی دیگر از مناطق گسترش یافته در اندونزی تکرار کند.

در نمودار زیر می توانید رشد گردشگری در اندونزی را مشاهده کنید:

رشد گردشگری در اندونزی

راهنمای ویزای توریستی اندونزی و ویزای ورود

برای اقامت تا 60 روز، ویزا را می توان از طریق ورود به فرودگاه ها و بندرهای خاص خریداری کرد. 11 کشور مجاور زیر برای ورود به اندونزی نیازی به ویزا ندارند:

  • برونئی
  • شیلی
  • هنگ کنگ
  • ماکائو
  • مالزی
  • مراکش
  • فیلیپین
  • پرو
  • سنگاپور
  • تایلند
  • ویتنام

با این حال، 62 کشور و یک منطقه واجد شرایط دریافت ویزا در هنگام ورود هستند. ویزای ورود می تواند پس از فرود در برخی از فرودگاه ها و بنادر دریایی در اندونزی درخواست شود و اعتبار آنها تا 30 روز است و هزینه آن $25 (دلار) است. لطفا توجه داشته باشید که ویزای ورود فقط در صورت بلایای طبیعی و بیماری جدی یا جراحت، توسط مدیرکل امور مهاجرت جمهوری اندونزی می تواند در طول 30 روز تمدید شود. در هر صورت این ویزا قابل تبدیل یا تمدید به مجوز مهاجرت کامل نیست. بازدیدکنندگان بیش از روز اقامت باید جریمه ای معادل $20 (دلار) در روز بپردازند، مگر اینکه برای 30 روز دیگر با $25 (دلار) اضافی تمدید شود. بیش از 60 روز اقامت منجر به مجازات 5 سال زندان یا جریمه 25.000.000IDR (روپیه) خواهد شد.

راهنمای ویزای توریستی اندونزی و معرفی آن

ویزای توریستی اندونزی یک نوع ویزی بازدید و به صورت کوتاه مدت است. ویزاهایی هستند که دارندگان گذرنامه های عادی می توانند آنها را دریافت کنند و از ورودی های مختلف به چند ورودی متفاوت هستند. ویزاهای بازدید شامل ویزاهای تجاری، توریستی، ویزیت اجتماعی، روزنامه نگاری و ویزاهای تحقیقاتی است. متقاضیان باید با جزئیات وضعیت خاص خود و جزئیات مربوط به بازدید خود، به سفارت اندونزی مربوطه خود نامه بنویسند. به عنوان مثال، برای یک درخواست تحقیق، متقاضی باید به سفارت خود بنویسد و جزئیات تحقیقاتی را که در اندونزی انجام خواهد داد.

ویزای یک بار ورود تا 60 روز اعتبار دارد و هزینه آن $45 (دلار) است. به همین ترتیب، ویزای چند بار ورود به مدت 60 روز معتبر است و گذرنامه شما باید حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد. هزینه ویزای چند بار ورود $100 (دلار) است. شما باید ویزای خود را به سفارت اندونزی کشور خود ارسال کنید و انجام مراحل آن بیش از 7 روز بیشتر طول نمی کشد.

در جدول زیر به صورت خلاصه ویزای توریستی اندونزی معرفی شده است:

نام ویزامدت زمان اقامتاعتبارقابلیت تمدید
ویزای توریستی اندونزی7.14 و 30 روز3 ماهندارد مگر در موارد خاص

راهنمای ویزای توریستی اندونزی و معرفی آن

راهنمای ویزای توریستی اندونزی در زمان کرونا

اندونزی محدودیت های موقت ورود اکثر بازدید کنندگان خارجی را تا 22 فوریه 2021 تمدید کرده بود. با این حال، به برخی از بازدید کنندگان خارجی اجازه ورود داده می شود. این در مقابله به شیوع ویروس کرونا است که به چندین کشور آسیایی گسترش یافته است. فقط خارجیانی که اجازه کار در اندونزی یا اقامت دارند می توانند وارد اندونزی شوند، اگرچه 5 روز در قرنطینه قرار می گیرند و پس از ورود، با هزینه شخصی خود باید در تست کرونا شرکت می کنند. شهروندان اندونزیایی می توانند برگردند اما همچنین باید به مدت 5 روز قرنطینه شده و پس از ورود، آزمایش COVID-19 را انجام دهند. با این حال، این خدمات برای شهروندان اندونزیایی رایگان خواهد بود.

از 9 فوریه 2021 در مورد خارجیانی که دارای اجازه کار، اقامت دائم، ویزای دیپلماتیک و همچنین کسانی که با توافق نامه ویژه به اندونزی سفر می کنند استثنائاتی وجود دارد. بازدید کنندگان باید برای کسب اطلاعات بیشتر با نزدیکترین سفارت اندونزی خود تماس بگیرند. ورود کلیه مسافران خارجی به اندونزی ممنوع است مگر اینکه در یکی از دسته های زیر قرار گیرند:

  • دارندگان ویزای دیپلماتیک یا ویزای رسمی برای بازدیدهای رسمی وزیران یا بالاتر
  • دارندگان پروانه اقامت اندونزی (KITAS ، KITAP)
  • خدمه پرواز
  • شهروندان اندونزی از این ممنوعیت معاف هستند.

شرایط ورود به اندونزی

برای مسافران اندونزیایی و خارجی که وارد کشور می شوند پروتکل های بهداشتی سخت تری وجود دارد. آنها قبل از سفر باید علاوه بر یک ویزای کار یا اقامت معتبر، مسافر خارجی باید یک نتیجه آزمون PCR ارائه دهد که در آن مشخص شده است که آنها بدون COVID-19 هستند که ظرف 48 ساعت از زمان عزیمت گرفته شده است. آنها همچنین باید کارت الکترونیکی سلامت (e-HAC) را پر کنند که می تواند به صورت رایگان در فروشگاه بارگیری شود. پس از ورود، مسافر باید گواهی تست PCR منفی خود را به مقامات نشان دهد و همچنین بررسی درجه حرارت بدن را انجام دهد. سپس آنها باید مجددا در آزمون PCR در فرودگاه شرکت کنند. خارجی ها باید با هزینه شخصی پرداخت کنند، در حالی که این خدمات برای شهروندان اندونزیایی رایگان است.

مسافران خارجی پس از آزمون به مراکز قرنطینه که در آنجا موظف به اقامت 5 روزه هستند، اسکورت می شوند. باز هم، این هزینه با مسافر خارجی است، اما برای شهروندان اندونزیایی رایگان است. در روز پنجم، مسافر یک آزمایش PCR دیگر انجام می دهد و اگر نتایج منفی باشد، می تواند به سفر خود ادامه دهد. اگر نتیجه مثبت باشد، مسافر به بیمارستان ارجاع می شود جایی که هزینه های آن به عهده مسافران خارجی است اما برای اندونزیایی ها رایگان است. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اندونزی مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

نکاتی درباره سفر به اندونزی

اگر از قبل برنامه ریزی نکنید، ممکن است هنگام ورود مشکلات زیادی داشته باشید. مهمترین چیز در هنگام برنامه ریزی برای انتقال خود به خارج از کشور، زمانبندی است. اطمینان حاصل کنید که همه کارهایی را که باید انجام دهید از قبل بخوبی در نظر گرفته اید و از تمام مهلت های انجام هر کار مطلع هستید. بررسی کنید که گذرنامه شما معتبر است. درخواست ویزا ممکن است چندین ماه طول بکشد و برخی از کشورها برای صدور ویزا حداقل به شش ماه اعتبار گذرنامه نیاز دارند، بنابراین مراقب باشید. بدانید آیا شما و یا اعضای خانواده به ویزا احتیاج دارید یا خیر و در صورت نیاز سریعاً درخواست را ارائه دهید. بلیط خود را بخرید و برای سفر خود هرگونه رزرو لازم را انجام دهید.

  • اطمینان حاصل کنید با توجه به شیوع ویروس کرونا مرزهای کشور اندونزی بر روس مسافرین باز است یا خیر.
  • بیمه سفر و بیمه درمانی خود را در خارج از کشور ترتیب دهید (سایر اعضای خانواده را فراموش نکنید).
  • بررسی کنید که آیا مشمولان بازنشستگی شما در کشوری که به آن نقل مکان می کنید شناخته می شوند یا خیر.
  • اطمینان حاصل کنید که شما و خانواده تان معاینات پزشکی و دندانپزشکی انجام می دهید، یک نسخه از نتایج را بگیرید.
  • همچنین اسنادی را که پوشش بیمه شما را اثبات و توصیف می کند، به همراه داشته باشید.

چنانچه خواهان کسب اطلاعات بیشتر درباره اندونزی هستید به این مقاله تهیه و منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید. همچنین برای کسب ویزای توریستی کشورهای مختلف می توانید از این مجموعه کمک بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *