مهاجرت تحصیلی آلمان

دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

تحصیل دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان از موضوعاتی می باشد که هر ساله ذهن زیادی از افراد متقاضی را به خود اختصاص می دهد. کسانی که قصد تحصیل زبان در کشورهای خارجی را دارند، به دنبال یافتن پاسخی برای سوال مطروحه هستند که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا ضمن مقاله پیش رو این مسئله را مورد بررسی قرار دهد. افراد از سراسر دنیا به دنبال این موضوع هستند که در کوتاه‌ زمان ممکن موفق به یادگیری زبان آلمانی شوند. بنابراین با ما همراه باشید تا راه‌ های سریع‌ تر و آسان‌ تر را جهت انجام این امر به شما معرفی نماییم.

تعداد کشورهای دنیا جهت یادگیری زبان آلمانی، محدود است. از میان آنها می‌ توان به مجارستان و ترکیه اشاره نمود که این خدمات آموزشی را ارائه می‌نمایند. با حضور در این کشورها به راحتی می‌ توانید در کلاس‌ های آموزشی زبان آلمانی شرکت نمایید. اگر قصد داشته باشید از طریق سفارت آلمان این زمان را اخذ نمایید، مدت آن 18 ماه به طول می‌ انجامد.

ویژگی دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

ترکیه از همسایگان ایران محسوب می‌ گردد. بنابراین به‌ راحتی می‌ توانید دوره‌ های آموزش زبان آلمانی را در این کشور سپری کنید. چرا که ترکیه از لحاظ فرهنگی و آداب و رسوم با کشور ایران تقریبا یکسان است. از طرفی مسافت کوتاه و همچنین مخارج زندگی و تحصیل در این کشور بسیار پایین است. لازم است بدانید هزینه‌ ها در کشور ترکیه، از هزینه‌ ها در کشور مجارستان هم به‌ صرفه‌ تر و کمتر است. بنابراین افرادی که محدودیت مالی دارند، ترکیه بهترین گزینه فراگیری زبان آلمانی است.

متقاضیان می‌ توانند دوره‌ های آموزشی زبان آلمانی را در ترکیه پشت سر بگذارند. سپس بعد از گذشت 5 الی 6 ماه از پایان آموزش، اقدام به وقت سفارت آلمان در ترکیه نمایید. بدین ترتیب به انجام مراحل و روند اداری مهاجرت به آلمان بپردازید. چنان چه شخصی به‌ مدت حداقل 6 ماه از طریق هر نوع ویزایی، در کشوری اقامت نماید،‌ می‌ تواند مراحل را از همان کشور انجام دهد. اگر می‌ خواهید خانواده‌ نیز در این سفر همراه‌ شما باشند، می‌ توانید با اخذ ویزای همراه برای آنها، اقدام نمایید. در اکثر موارد با درخواست همراه، موافقت می‌ گردد. اخذ وقت سفارت آلمان در ترکیه بسیار سریع‌ تر از کشور ایران انجام می‌ گردد. بنابراین می‌ توانید طی زمان اندکی موفق به دریافت وقت سفارت آلمان گردید.

شرایط همراه در دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

بعد از اتمام دوره، می‌ توانید از همین کشور جهت مهاجرت به کشور آلمان اقدام نمایید. هزینه‌ های زندگی در کشور مجارستان نسبت به کشور ترکیه بیشتر است. اما مزایایی دارد که می‌ تواند شرایط را به شکل بهتری جهت اخذ اقامت آلمان فراهم آورد. کشور مجارستان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. بنابراین برای شخصی که تمایل به آموزش زبان آلمانی دارد، پوئن مثبتی به حساب می‌ آید. چنانچه زبان آلمانی را در مجارستان یاد بگیرید، می‌ توانید ازطریق ویزای شنگن به کشورهای اروپایی از جمله آلمان سفر کنید. پس جهت سفر به کشورهایی اروپایی نیاز به اخذ ویزا نداشته و در این زمینه هیچ محدودیتی متوجه شما نیست.

برخلاف تحصیل در ترکیه، درخواست ویزای همراه توسط متقاضی در کشور مجارستان ممکن است مورد موافقت این کشور قرار نگیرد. در این صورت،‌ همراه شما می‌ تواند به صورت اخذ ویزای توریستی به مدت 3 ماه وارد خاک مجارستان شود. در صورت تمایل می‌ تواند درخواست تمدید نماید. همچنین بسیاری از متقاضیان جویای مطالعه مقاله ویزای کار آلمان می باشند.

همچنین تعداد متقاضیانی که در این کشور مشغول تحصیل می باشند در نمودار زیر بیان گردیده است:

تعدا متقاضیان محصل در آلمان

مزایای دوره زبان آلمانی در مجارستان

در آموزش دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان، در هر 2 کشور معایب و مزایایی وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

مزایاتوضیحات
امکان کار در آلمانهمزمان با تحصیل در کشور مجارستان می‌ توان نسبت به یافتن کار در آلمان اقدام کرد
امکان رفت و آمد بدون ویزامجارستان عضو اتحادیه اروپا می‌ باشد. بنابراین برای رفت‌ و‌ آمد به آلمان نیازی به ویزا نیست.
امکان حضور سریع در آلمانکسی که زبان آلمانی را در مجارستان می‌ آموزد نسبت به کسی که در ترکیه این دوره را می گذراند. شانس بیشتری جهت فعالیت شغلی در آلمان را داراست. زیرا با دریافت پیشنهاد شغلی سریعا می تواند خود را به آلمان برساند.
نیاز به نیروی کار مهندسی و علوم پزشکیشخصی که در مجارستان، آلمانی یاد گرفته، می‌ تواند اقامت یک ساله جهت جستجوی کار بگیرد. از سوی دیگر، به مدت 6 ماه فرصت دارد شغل مورد نظر خود را پیدا کند

شرایط آموزش دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

شرایط سفر و آموزش دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان با یکدیگر تفاوت دارند. تحصیل و اعزام دانشجو به مجارستان طرفداران زیادی دارد. در ذیل به شرح شرایط در کشور مجارستان می‌ پردازیم.

به طور کلی، کلیه مدارکی که باید توسط متقاضی به کشور مجارستان ارائه گردد عبارتند از:

  • ارائه اسناد و مدارک مربوط به هویت متقاضی شامل شناسنامه، کارت ملی و غیره
  • ارائه مدارک تحصیلی متقاضی
  • ارائه پاسپورت متقاضی
  • ارائه تعداد 2 قطعه عکس
  • ارائه گواهی یا نامه‌ ای که پذیرش متقاضی از دانشگاه مورد نظر را ثابت نماید.
  • ارائه نامه تمکن مالی متقاضی جهت دریافت ویزای مجارستان
  • ارائه گواهی یا نامه‌ ای که سلامت پزشکی متقاضی را تصدیق نماید.
  • ارائه نامه یا گواهی عدم سوء پیشینه از سوی متقاضی

شرایط آموزش دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

شرایط آموزش زبان‌‌ آلمانی

شرایط افراد جهت آموزش دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان متفاوت از یکدیگر است. این تفاوت در زیر بررسی می شود:

  • وضعیت مالی
  • شرایط خانوادگی
  • کل هزینه باید قبل از مهاجرت به کشور انتخابی جهت آموزش زبان آلمانی واریز گردد.
  • فیش واریزی نزد متقاضی نگه داشته شود.

در صورت انتخاب آموزش دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرد. ما می‌ توانیم با ارائه جزئیات معایب و مزایای بین این 2 کشور به طور کامل، تصمیم ‌گیری را برای شما آسان نماییم. این موسسه سعی دارد در بهترین و ساده‌‌ ترین راه جهت آموزش زبان آلمانی و اخذ اقامت در آلمان را به شما ارائه نماید. راه های ارتباطی شما عزیزان از طریق تلفن با موسسه ما می باشد. بی صبرانه منتظر دریافت نظرات و انتقادات شما هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

  1. yousef گفت:

    سلام، آیا محدودیت سنی برای شرکت در دوره زبان آلمانی در کشور مجارستان وجود دارد؟؟ با سن 36 سال هم می توان شرکت کرد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *