مهاجرت کاری اسپانیا

دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا

دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا

برای مهاجرت مطمئن و قانونی به اسپانیا بایستی با نحوه اخذ ویزای این کشور و همچنین دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا آشنا باشید. نوع ویزایی که متقاضیان سفر به اسپانیا دریافت می کنند به هدف سفر متقاضیان و مدت زمان اقامت آن ‌ها در کشور اسپانیا بستگی دارد. مدت زمان ویزاهای کوتاه‌ مدت کمتر از 90 روز می ‌باشد و ویزاهای بلند مدت بیشتر از 90 روز می ‌باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است، درباره شرایط اخذ ویزای اسپانیا و دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا صحبت می کنیم.

ویزاهای رایج اسپانیا

در این بخش می خواهیم به انواع ویزاهایی که کشور اسپانیا به مردم سراسر دنیا برای ورود به این کشور ارائه می دهد اشاره کنیم. بعد از نام بردن ویزاهای مختلفی که افراد با گرفتن آن‌ ها امکان ورود به کشور اسپانیا را می یابند، درباره دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا صحبت می کنیم. رایج ‌ترین ویزاهای اسپانیا که متقاضیان امکان دریافت آن را دارند به شرح زیراست:

رایج ‌ترین ویزاهای اسپانیا

شرایط اخذ ویزای اسپانیا

کسانی که قصد دریافت ویزای اسپانیا را دارند، بایستی با رعایت یکسری شرایط و نکات مانع از بروز دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا بشوند. در ادامه یکسری عوامل و شرایط را بیان می کنیم که افرادی که می خواهند ویزای اسپانیا را دریافت کنند بایستی به رعایت این نکات توجه کنند. رعایت این شرایط احتمال موفقیت در اخذ ویزای اسپانیا را بالا می برد. همچنین در صورت رعایت نکات مربوطه سرعت اخذ ویزای اسپانیا هم افزایش می یابد. برخی از اسن موارد عبارتند از:

  • ارائه بلیط هواپیما
  • ارائه فیش حقوقی شش ماه اخیر فرد
  • ارائه‌ی رسید رزرو هتل در کشور اسپانیا و یا محلی که برای اقامت در نظر گرفته شده است.
  • ارائه سند مالکیت و کپی آن
  • ارائه گردش مالیاتی3 سال گذشته فرد
  • مدرک گواهی اشتغال برای دانشجویان و هیئت علمی
  • ارائه نامه پوششی توسط فرد متقاضی ویزا که در این نامه فرد بایستی هدف خود از سفر و تاریخ دقیق سفر و افرادی که همراه او هستند که به طور دقیق مشخص کند.

معنی ریجکتی ویزای اسپانیا

ریجکت شدن ویزا یکی از مشکلاتی است که افراد از طرف سفارت با آن رو به رو می شوند. شما وقتی درخواست ویزای کشوری را می دهید با دو حالت رو‌برو می شوید. یا ویزای شما قبول و پذیرفته می شود یا ویزای شما رد یا همان ریجکت می شود. در ادامه مقاله ما انواع دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا را برای کسانی که قصد دریافت ویزای این کشور را دارند بیان می کنیم. اگر ویزای شما ریجکت شود طی نامه‌ ای دلیل ریجکتی ویزا و خبر آن به شما اعلام می شود.

بررسی دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا

دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا متنوع و متفاوت است که از این میان می خواهیم به چند مورد از شایع ‌ترین و رایج‌ ترین دلایل رد شدن ویزای اسپانیا اشاره کنیم. مقامات مربوطه به دلایل مختلفی ممکن است از صدور ویزای افراد متقاضی برای سفر به اسپانیا امتناع می کنند و دلایل و مدارک ارائه شده توسط فرد متقاضی سفر به اسپانیا مقامات را قانع نکند که به درخواست دریافت ویزای او جواب مثبت دهند این عوامل عبارتند از:

  • تکمیل ناقص فرم (شما بایستی فرم درخواست ویزا را به طور کامل پر کنید.)
  • اسناد و مدارک نصفه و نیمه
  • ارائه مدارک و اطلاعات نادرست که باعث قرار گرفتن نام شما در لیست سیاه می شود.
  • عدم تطابق امضای شما در فرم با امضای شما در پاسپورت
  • پاسپورت آسیب دیده
  • داشتن سوءسابقه کیفری جهت تحصیل در اسپانیا و کار در اسپانیا
  • نداشتن بیمه مسافرتی؛ شما بایستی سقف بیمه ‌ای تا 3000€ (یورو) داشته باشید.

بررسی دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا

اقدامات مورد نیاز رفع ریجکتی ویزای اسپانیا

در صورتی که یکی از دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا در درخواست ویزای شما مشاهده شد و ویزای شما رد شد، 6 ماه بعد و با تکمیل و تصحیح مدارک می توانید دوباره اقدام به دریافت ویزا کنید. شما می توانید نامه‌ای در جهت اعتراض به ریجکتی ویزای اسپانیا بنویسید و آن را تحویل سفارت دهید. این نکته را بایستی بدانید که نامه اعتراض را خود فردی که درخواست ویزای او رد شده بایستی به سفارت بدهد. توضیحات شما دوباره بررسی می شود و اگر دلایل شما قانع کننده باشد ممکن است در اعطای ویزا تجدید نظر شود.

بررسی گلدن ویزای اسپانیا در اینجا.

اطلاعات موجود در نامه رفع ریجکتی ویزای اسپانیا

نامه تجدید نظر به دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا بایستی شامل موارد زیر باشد. اولین موردی که در نامه تجدید نظر بایستی نوشته و وجود داشته باشد اطلاعات شخصی فرد شامل ( نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، آدرس محل سکونت فعلی فرد، شماره تلفن و آدرس ایمیل متقاضی) می باشد. مورد بعدی که بایستی در نامه تجدید نظر رعایت شود تاریخ ریجکت شدن ویزا است که نوشتن آن لازم و ضروری است. بعد از این‌ امور بایستی دلیل ریجکت شدن ویزای اسپانیا را مشخص کنید. بعد از نوشتن این سه مورد حالا نوبت نوشتن دلایل درخواست تجدید نظر شماست. شما در این قسمت بایستی دلایل خود را ارائه دهید برای این که بگویید چرا ریجکت شدن ویزای شما نادرست است. شما بایستی اطلاعاتی و دلایلی ارائه دهید که ثابت کند رد درخواست ویزای شما توسط سفارت نادرست است.

پس این قسمت مهم‌ ترین بخش نامه است و در نوشتن این قسمت بایستی توجه و دقت لازم را انجام دهید. در بخش آخر نامه هم بایستی امضای فردی که درخواست ویزای او رد شده مشاهده شود. در این نوشته همان طور که خواندید ما انواع ویزاهایی که اسپانیا به متقاضیان ورود به این کشور می دهد را نام بردیم. همچنین درباره شرایط اخذ ویزای اسپانیا صحبت کردیم و شرایطی که روند اخذ ویزای اسپانیا را سرعت می بخشد را نام بردیم. بعد از آن درباره شرایط و دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا صحبت کردیم و همچنین نحوه نوشتن نامه اعتراضی به ریجکت شدن ویزای اسپانیا را با هم مرور کردیم. چنانچه قصد سفر به اسپانیا به دلایل مسافرتی و تحصیل در اسپانیا و کار و سایر موارد را دارید و می خواهید مانع از ریجکت شدن ویزای خود شوید می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *