مهاجرت به کشور سنت کیتس

قوانین سنت کیتس

قوانین سنت کیتس

قوانین سنت کیتس و نظام حقوقی کشور سنت کیتس بر اساس قوانین رایج در انگلستان است. این کشور که مدت طولانی مستعمره انگلستان بوده. این کشور تاثیرات زیادی از این کشور گرفته و قوانین آن نیز بر اساس قوانین انگلستان دنبال می شود. در صورت مشکلات حقوقی، اگر توانایی پرداخت هزینه خدمات خصوصی را ندارید، حق نمایندگی حقوقی را دارید و واجد شرایط دریافت کمک حقوقی هستید. اتباع خارجی باید از حمایت های قانونی مشابه شهروندان محلی برخوردار شوند.

سیستم حقوقی سنت کیتس و نویس بر اساس قانون مشترک انگلیس است. اعتراضات ابتدا به دادگاه عالی کارائیب شرقی و در نهایت به کمیته قضایی شورای محرمانه در لندن انجام می شود. دادگاه عالی کارائیب شرقی در سنت لوسیا مستقر است و دادگاه عالی کشورهای عضو منطقه است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قوانین سنت کیتس تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را منتشر کرده اند.

معرفی کشور سنت کیتس

سنت کیتس یک جزیره کوچک در کارائیب است که همراه با جزیره خواهر خود نویس که در فاصله کمی از جنوب خود قرار دارد کوچکترین کشور در نیمکره غربی را تشکیل می دهد. این جزایر زیبا و اصیل همه آنچه را که از تعطیلات و یا زندگی در کارائیب انتظار دارید را ارائه می دهد. این کشور دارای یک قلعه در فهرست میراث جهانی یونسکو، یک راه آهن زیبا، رویدادها و فعالیت های جالب مانند زیپ لاین و غواصی تا پیاده روی در جنگل های بارانی و زمین های گلف را ارائه می دهد. همچنین غذای عالی، همراه با میوه تازه، خرچنگ دریایی و میوه های گرمسیری انتخاب متنوعی را در هتل های ساحلی برای گردشگران فراهم می کند.

دما در این کشور در حدود 20 الی 30 درجه سانتی گراد است و یکی از کشورهای معروف منطقه کارائیب برای گردشگری است. سنت کیتس فقط 18 مایل طول دارد و منظره ای سبز متمرکز بر قلب کوهستانی دارد که توسط کوه آتشفشانی اما خاموش لیاموئیگا در میان جنگل های سرسبز سر به فلک کشیده است. در جنوب شرقی شبه جزیره ای زیبا و مواج واقع شده است که با سواحل شن های طلایی نیز پوشانده شده است.

از جمله اطلاعات مهم درباره سنت کیتس:

  • زبان رسمی این کشور انگلیسی است و اکثریت مردم آن اصالتا آفریقایی هستند.
  • این کشور فقط 53 هزار نفر جمعیت دارد.
  • پایتخت و پر جمعیت ترین شهر این کشور شهر باستر است.
  • واحد پول این کشور دلار کارائیب شرقی است که با نام اختصاری XCD شناخته می شود.

سیستم حقوقی و قوانین سنت کیتس

نظام حقوقی و قوانین این کشور همانند سیستم حقوقی در انگلستان است. قانون اساسی استقلال سال 1983 اساساً تفکیک قوا را بین سه قوه دولت

  • پارلمان
  • مجریه
  • قوه قضائیه

منعکس می کند. طبق قانون اساسی “مجلس شورای ملی” قانونگذار ملی یا پارلمان نامیده می شود. پس از انتخابات عمومی، رهبر حزب اکثریت یا رهبر ائتلاف اکثریت معمولاً توسط فرماندار کل به عنوان نخست وزیر منصوب می شود. با این حال، هنگام تعیین انتصاب، استاندار کل قضاوت را تعیین می کند تا مشخص کند کدام یک از نمایندگان منتخب احتمال حمایت اکثریت نمایندگان مذکور را دارند. قوه مجریه به طور رسمی از رئیس دولت، که ملکه الیزابت دوم است، متشکل از یک فرماندار کل است که براساس مشاوره دولت سنت کیتس و نویس انتخاب می شود. اختیارات اجرایی موثر در واقع توسط کابینه وزیران انتخاب شده توسط نخست وزیر، عمدتا از میان اعضای منتخب حزب سیاسی به ریاست وی اعمال می شود. شعبه قضایی متشکل از قضات دادگاه عالی و دادگاه تجدیدنظر دادگاه عالی کارائیب شرقی است که توسط یک پروسه قانون اساسی منصوب می شوند.

قوانین مهاجرتی سنت کیتس

اداره مهاجرت سنت کیتس وظیفه اجازه اقامت و صدور ویزا را دارد. به طور کلی اکثر شهروندان کشورهای آمریکایی برای حضور در سنت کیتس تا 3 ماه نیازی به اخذ ویزا ندارند اما سایر شهروندان برای ورود به این کشور نیاز به دریافت ویزای توریستی سنت کیتس دارند. این کشور همچنین اجازه اقامت بلند مدت و حتی تابعیت را به شهروندان خارجی بر طبق قوانین و راه های تعیین شده می دهد.

در جدول زیر می توانید راه های مهاجرت به سنت کیتس را مشاهده کنید:

روش مهاجرتینوع اقامت
مهاجرت از طریق تحصیل به سنت کیتستا اتمام تحصیل
مهاجرت از راه ازدواج در سنت کیتسبلند مدت
مهاجرت از روش کار در سنت کیتساقامت کوتاه مدت و بلند مدت 1 ساله
مهاجرت از راه تولد در کشور سنت کیتساقامت دائم
از طریق سرمایه گذاری در سنت کیتساقامت بلند مدت

قوانین سنت کیتس و سیستم دادگاه

قوانین سنت کیتس و سیستم دادگاه

سیستم قضایی در سنت کیتس و نویس بی طرفانه تلقی می شود. قضات منصوب می شوند نه منتخب. قاضیان معمولاً از میان وکلای ارشد باتجربه از کل کشورهای مشترک المنافع انتخاب می شوند. قانون اساسی به دادگاه ها این اختیار را می دهد كه هرگونه قانونی را كه ادعا می شود تصویب شده اما از نظر قضایی مغایر اصول قانون اساسی است از جمله شامل حقوق اساسی و آزادی هایی كه قانون اساسی از آنها حمایت می كند، باطل اعلام كند. دادگاهها چندین بار از این قدرت قضایی قوانین استفاده کرده اند و احکام دادگاهها توسط دولتهای متوالی که شاخه اجرایی دولت را تشکیل داده اند مورد احترام قرار گرفته است. سیستم مدرن آیین دادرسی مدنی در سال 2000 به اجرا درآمد و این امر اجرای عدالت را در امور مدنی بسیار تسریع و بهبود بخشیده است.

این قوانین جدید صراحتا میانجی گری را در نظر گرفته و سایر قوانین نیز به طرف های قرارداد اجازه می دهد تا در مورد داوری به عنوان وسیله جایگزین برای حل اختلافات توافق کنند. سیستم حقوقی سنت کیتس و نویس مبتنی بر قانون عادی انگلیس است، تغییراتی در قانون اساسی، قوانینی که توسط شورای ملی وضع شده و تصمیمات قضایی که ممکن است قانون مشترک را تدوین کند، به منظور اطمینان از تناسب آن با شرایط محلی در صورت لزوم، ایجاد می شود. برخی از قوانین برای اجرای متقابل احکام در رابطه با تعدادی از کشورها پیش بینی شده است. در مواردی که چنین قانونی قابل اجرا نباشد، ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که می توان بسیاری از احکام خارجی را به صورت محلی اجرا کرد.

قوانین سیاسی سنت کیتس

سنت کیتس و نویس همچنین طبق قانون اساسی سنت کریستوفر و نویس یا فدراسیون سنت کیتس و نویس، یک دموکراسی پارلمانی و یک کشور مستقل در کشورهای مشترک المنافع است. اختیارات اجرایی به نخست وزیر و کابینه اختصاص دارد که مجموعا در برابر پارلمان (یعنی شورای ملی) مسئول هستند. نخست وزیر توسط فرماندار کل به عنوان عضوی منتخب شورای ملی منصوب می شود که بتواند پشتیبانی اکثریت اعضای منتخب را کنترل کند. نخست وزیر معمولاً کابینه ای را از اعضای حزب سیاسی خود در شورای ملی انتخاب می کند.

دولت کنونی متشکل از ائتلافی از سه حزب سیاسی (حزب کارگران خلق، جنبش اقدامی مردم و جنبش شهروندان) از زمان انتخابات عمومی روی کار است. در حال حاضر، ائتلاف حاکم مذکور معروف به اتحاد متشکل از 7 کرسی از 11 کرسی منتخب شورای ملی، که کرسی های دیگر توسط نمایندگان سایر احزاب سیاسی در اختیار گرفته شده است. علاوه بر یازده کرسی منتخب، عضویت شورای ملی مجلس می تواند شامل سناتورهای منصوب، یک دادستان کل به طور رسمی و یک رئیس مجلس باشد که دومی توسط اعضای شورای ملی می باشد.

قوانین سنت کیتس در مورد کار

طبق قوانین سنت کیتس افراد خارجی با دریافت مجوز کار و همچنین ویزای کاری سنت کیتس در این کشور مشغول به کار شوند و مهاجرت کاری داشته باشند. تمامی قوانین مندرج در قانون اساسی این کشور درباره کار نیز برای شهروندان خارجی صدق می کند. لذا این افراد با ارائه مدارک لازم برای ویزای کار در سنت کیتس می توانند مجوز ورود و کار در کشور را داشته باشند. کارفرمایان همچنین موظف هستند به قرارداد بسته شده پایبند باشند. ویزای کاری در سنت کیتس برای افراد خارجی به صورت 1 ساله صادر می شود و در صورت نیاز تمدید می گردد.

شایان ذکر است مجوز کار فقط بر اساس یک نوع کار و یک کارفرما ارائه می شود و برای کار دیگر اعتبار ندارد. این ساعات کاری بدین قرار است:

پارامترشرح
ساعات کاری40 ساعت در هفته
حداکثر اضافه کاری2 ساعت در روز
سن بازنشستگی62 سال
حداقل حقوق ساعتی در سنت کیتس9$ (دلار)

نرخ بیکاری در کشور سنت کیتس در کنار سایر کشورهای منطقه در نمودار زیر آورده شده است:

نرخ بیکاری در کشور سنت کیتس

مالیات در سنت کیتس

سیستم مالیات در این کشور یکی از بهترین سیستم های مالیاتی در جهان است. در این حوزه، درآمد جهانی، ارث، ثروت و هدایا مشمول مالیات نیستند. مالیات بر سود سرمایه فقط درصورتی که دارایی طی 12 ماه کسب شود، اخذ می شود (نرخ مالیات 20% است). برای داشتن حق کار و شرایط کار در سنت کیتس و نویس، باید مجوز ویژه ای را دریافت کنید که هزینه آن 1500XCD (دلار کارائیب شرقی) یا در سال است. کارمندان 5% از درآمد خود را به صندوق تأمین اجتماعی پرداخت می کنند اما مبلغ پرداختی بیش از 6500XCD (دلار کارائیب شرقی) نیست.

علاوه بر این، هزینه ساخت و ساز و ساخت مسکن نیز در نظر گرفته شده است. جدول زیر اندازه مالیات بسته به درآمد سالانه متفاوت است:

میزان درآمد به XCD (دلار کارائیب شرقی) نرخ مالیات
1000 الی 65003.5%
6500 الی 800010%
بیش از 8000 در سال12%

برای اطلاع از قوانین کشور مورد نظر خود برای مهاجرت می توانید با مشاورین و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *