مهاجرت کاری لوکزامبورگ

درآمد رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

درآمد رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

در سال 2023 با توجه به آمارهای منتشر شده در لوکزامبورگ میزان درآمد رشته های پزشکی در لوکزامبورگ جزء بالاترین مشاغل پردرآمد در لوکزامبورگ است. به طوری که حرفه جراحی در این کشور به عنوان پردرآمد ترین شغل در سال 2023 معرفی شده است. رشته های پزشکی با توجه به حساسیت و اهمیت این رشته و تاثیر آن بر سلامت جامعه و افراد و همچنین میزان ریسک بالای آن همواره جزء مشاغل حساس و خاص به شمار آمده و نیازمند تخصص و مهارت زیاد همراه با تجربه فراوان می باشد.

تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور با توجه به کوچک بودن یا همکاری دیگر دانشگاه های اتحادیه اروپا امکان پذیر می باشد. در ادامه این نوشتار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا نگاه دقیق تری به درآمد رشته های پزشکی در این کشور داشته باشید.

مشاغل پر درآمد رشته های پزشکی در لوکزامبورگ 2023

طبق آمار اعلام شده میزان درآمد متوسط رشته های پزشکی در این کشور جزء بالاترین ها بوده است و از میزان متوسط درآمد رشته های پزشکی در اتحادیه اروپا بالاتر است. این کشور یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان با بودجه دولتی در اروپا را دارد. این سیستم مبتنی بر 3 اصل اساسی بیمه درمانی اجباری، انتخاب رایگان ارائه دهنده خدمات برای بیماران و رعایت اجباری ارائه دهنده با مجموعه هزینه خدمات ثابت می باشد. خدمات درمانی که تحت نظارت اتحادیه صندوق های بیماری این کشور است، تضمین می کند خدمات بهداشتی با کیفیت، رایگان و یارانه ای در دسترس همه شهروندان و ساکنین بلند مدت قرار گیرد. سیستم ایالتی بخش عمده ای از درمان های ارائه شده توسط پزشکان عمومی و متخصصان و همچنین آزمایش های آزمایشگاهی، بارداری، زایمان، توانبخشی، نسخه و بستری را در بر می گیرد.

در ابتدا بیمار باید هزینه های پزشکی را بپردازد، که سالانه تصمیم گرفته و مورد بازنگری قرار می گیرد و سپس رسید دریافتی را برای بازپرداخت ارائه می دهد که از 80% تا 100% متغیر است. گروه های آسیب پذیر موظف به پرداخت هیچگونه هزینه ای نیستند و دانشجویان، بیکاران و کودکان تا سن 27 سالگی تحت پوشش قرار می گیرند.

همچنین درمان دندانپزشکی و چشم پزشکی واجد شرایط بازپرداخت می باشد اما برخی از خدمات باید از قبل تایید شوند در جدول زیر مشاغل پر درآمد رشته های پزشکی در لوکزامبورگ در سال 2023 را مشاهده می کنید:

رتبهشغلمیزان درآمد میانگین به یورو
1جراح، پیوند قلب18500€
2سرپرست جراح17900€
3جراح، ارتوپدی17300€
4جراح پلاستیک16700€
5متخصص قلب و عروق16500€
6جراح، عصب شناسی16000€
7جراح کودکان14400€
8اورولوژیست13700€
9پزشک امراض داخلی12900€
10سرپرست روانشناسی12300€

درآمد متوسط رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

فردی که در رشته های پزشکی و بهداشت در این کشور تخصص دارد به طور معمول در هر ماه €6120 (یورو) درآمد بدست می آورد. این در حالی است که پایین ترین میران درآمد رشته های پزشکی €1300 (یورو) در ماه است و بیشترین میزان آن €18500 (یورو) است. این میانگین حقوق ماهیانه شامل تمامی مشاغل مربوط به رشته های پزشکی از جراحی گرفته تا پرستاری را شامل می شود. سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور عمدتا از طریق بیمه سلامت اجتماعی تامین می شود. کلیه کارمندان به طور متوسط %​​5.44 از درآمد ناخالص به این سیستم می دهند که مستقیما از حقوق آنها کسر می شود و نیمی از آن توسط کارفرما پرداخت می شود.

نمودار نرخ بیکاری در این کشور بدین صورت می باشد:

نرخ بیکاری در لوکزامبورگ

از آنجا که این کشور کوچک است، تصمیمات در مورد تخصیص منابع، به جزء بودجه بیمارستان، به مقامات محلی واگذار می شود. بودجه های بیمارستان بین هیئت های اداری بیمارستان و اتحادیه صندوق های بیماری مورد مذاکره قرار می گیرد، در حالی که پرداخت به متخصصان بهداشت و درمان براساس میزان هزینه قانونی تعیین شده و همچنین توسط اتحادیه صندوق های بیماری تعیین می شود. در جدول زیر میزان درآمد متوسط رشته های پزشکی در مقایسه با دیگر رشته ها را مشاهده می کنید.

میزان درآمد رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

همانطور که اشاره شد میزان درآمد رشته های پزشکی با توجه به فیلد کاری، نوع حرفه، تجربه و میزان تخصص متفاوت می باشد. در اینجا برای درک بهتر میزان درآمد رشت های پزشکی، درآمد میانگین ماهیانه برخی از رشته های پزشکی را ذکر کرده ایم:

شغلمیزان درآمد میانگین به یورو
تکنسین بیهوشی4450€
مدیر خدمات سرپایی5700€
دستیار کاردرمانی3180€
متخصص بیهوشی11900€
تکنسین قلب2720€
مددکار اجتماعی بالینی2850€
متخصص مغز و اعصاب بالینی7750€
سیتوژنتیک بالینی5700€
آلرژیست7580€
دندانپزشک9210€
متخصص پوست و مو11900€
پزشک عمومی7750€
متخصص شنوایی4040€
داروساز2860€
پرستار2960€
پزشک رادیولوژی12700€

میزان درآمد رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

افزایش درآمد رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

میزان افزایش درآمد رشته های پزشکی در این کشور به عوامل مختلفی از جمله میزان تحصیلات و همچنین تجربه بستگی دارد. متخصصان حوزه بهداشت و پزشکی در این کشور احتمالا هر 16 ماه یکبار افزایش تقریبا 9% حقوق و درآمد را مشاهده می کنند. متوسط درآمد سالانه ملی برای همه مشاغل 8% برای کارمندان در هر 17 ماه می باشد. ارقام ارائه شده در اینجا به طور متوسط می باشند. این ارقام باید به عنوان دستورالعمل کلی گرفته شود. افزایش حقوق از شخص به فرد دیگر بستگی دارد و به عوامل زیادی بستگی دارد و عملکرد و سهم شما در طول کار شما ملاک می باشد. طبق آمار های اعلام شده افرادی که در رشته های پزشکی فعالیت می کنند به ازای 10 سال تجربه اول آنها حقوق آنها 2 برابر می شود. در حال حاضر میزان حقوق ساعتی رشته های پزشکی در این کشور نیز 35€ (یورو) می باشد و یکی از بسیاری از رشته ها حقوق بالاتری دارد.

شرایط کار در رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

جهت کار در رشته های پزشکی در این کشور بایستی دارای مدرک معتبر تحصیلات پزشکی باشید. چنانچه در اتحادیه اروپا تحصیل کرده اید و مدرک معتبر پزشکی خود را در کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، بلژیک و دیگر کشورها گرفته باشید برای کار در این کشور کافی است مدرک معتبر خود را به زبان رسمی این کشور فرانسوی یا آلمانی ترجمه کنید و رزومه کاری خود را برای کارفرمایان، کلینیک ها و بیمارستان ها در این کشور ارسال نمایید. چنانچه خارج از اتحادیه اروپا هستید شرایط متفاوت خواهد بود و مدرک شما بایستی مورد تایید وزارت بهداشت این کشور قرار گیرد و معادل سازی شود. پیشنهاد می شود برای کار در رشته های پزشکی در این کشور مدرک تحصیلی خود را در اتحادیه اروپا کسب کنید و یا در رشته های پزشکی مانند تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ ادامه تحصیل دهید.

به طور کلی از شرایط اصلی جهت کار در رشته های پزشکی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک تحصیلی معتبر و ترجمه شده
  • تسلط بر زبان های رسمی لوکزامبورگ شامل زبان فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی
  • داشتن سابقه کاری در بیمارستان ها و کلینیک های معتبر
  • دریافت ویزای کاری این کشور

درآمد دندانپزشکی در لوکزامبورگ

دندانپزشکی یکی از زیر مجموعه های رشته های پزشکی است که به سلامت دهان و دندان اختصاص دارد و درآمد دندانپزشکی در این کشور نیز یکی از مشاغل پر درآمد در این کشور است چرا که یک دندانپزشک در این کشور نزدیک به 10000€ (یورو) در ماه درآمد دارد. متقاضیان دندانپزشکی در این کشور می توانند با تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ و یا دیگر کشورهای اروپایی مدرک معتبر خود را دریافت کنند و وارد بازار کار دندانپزشکی در لوکزامبورگ شوند. بیشترین درآمد یک دندانپزشک در این کشور در سال 2023 به میزان 17300€ (یورو) اعلام شده است. میزان تجربه در رشته دندانپزشکی نیز در میزان درآمد نقش مهمی دارد. یک دندانپزشک با 1 تا 3 سال تجربه می تواند در سال حدود 118000€ (یورو) درآمد کسب کند در حالی که یک دندانپزشکی با تجربه بیش از 8 سال می تواند در سال حدود 216000€ (یورو) درآمد داشته باشد.

در اینجا درآمد برخی از مشاغل مربوط به دندانپزشکی را می بینید:

  • دستیار دندانپزشک: 1750€ (یورو)
  • تکنسین آزمایشگاه دندانپزشکی: 2550€ (یورو)
  • پذیرش دندانپزشکی: 2120€ (یورو)
  • تراپیست دندانپزشکی: 3740€ (یورو)
  • بهداشت دندانپزشکی: 2560€ (یورو)

امیدواریم با مطالعه این مقاله، اطلاعات لازم در رابطه با میزان درآمد رشته های پزشکی در این کشور را بدست آورده باشید و با دیدی بهتری جهت کار در لوکزامبورگ و یا قصد تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور را داشته باشید. در هر حال موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاورین مجرب و کار کشته خود آماده بررسی شرایط شما برای مهاجرت به کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی هستند و متناسب با انتخاب شما، روش های موجود را برای شما شرح خواهند داد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *