مهاجرت تحصیلی آمریکا

دانشگاه کلمبیا در آمریکا

دانشگاه کلمبیا در آمریکا

دانشگاه کلمبیا در آمریکا یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان با قدمتی 250 ساله است و این دانشگاه در سال 1754 در شهر نیویورک واقع گردیده است. در لیست دانشگاه های ممتاز مورد تأیید وزارت علوم قرار دارد و دانشجویان زیادی علاقمند تحصیل در این دانشگاه هستند. تدریس در دانشگاه کلمبیا به زبان انگلیسی است. شرایط تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان فراهم است. این دانشگاه افتخارات زیادی همچون کسب 82 جایزه نوبل را در تاریخ بنام خود ثبت نموده است. شخصیت های سیاسی برجسته ای همچون باراک اوباما، فرانکلین رزوولت و تئودور رزولت تحصیلات را در این دانشگاه به اتمام رسانیده اند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارند تا با معرفی برترین دانشگاه های جهان، دانشجویان عزیز را در مسیر تحصیلی همراهی نمایند.

دانشگاه کلمبیا در آمریکا با ارائه بیش از 1000 رشته تحصیلی دانشجویان زیادی را جذب نموده است. در حال حاضر این دانشگاه میزبان 24708 دانشجو می باشد. این دانشگاه مجهز به آزمایشگاه و مراکز تحقیقاتی می باشد. در طی فعالیت خود به دستاوردهایی همچون رادیو اف.ام، پروتئین فلورسانت، ال ای دی و ال سی دی و بسیاری دیگر از اکتشافات پزشکی دست یافته است. کمپ اصلی این دانشگاه موسوم به مورنینگ ساید در شهر نیویورک و کمپ دیگر آن با وسعتی برابر با 17 هکتار در شمال محوطه اصلی قرار دارد. هر 2 کمپ مجهز به خوابگاه هایی می باشد که زمینه اقامت دانشجویان را فراهم نموده است.

تحصیل در دانشگاه کلمبیا در آمریکا

دانشگاه کلمبیا از 14 دانشکده تشکیل گردیده است که هر یک از این دانشکده ها در زمان های مختلف تاسیس شده اند. دانشکده پزشکی قدیمی ترین دانشکده این دانشگاه است که در سال 1767 تاسیس گردیده است. پس از آن به ترتیب دیگر دانشکده ها همچون حقوق، مهندسی، هنر، معماری، تربیت معلم و پرستاری و سایر به آن اضافه گردید. هر یک از این دانشکده ها رشته های متنوعی را به دانشجویان ارائه می نمایند.

برخی از رشته های ارائه شده در دانشکده های کلمبیا عبارتند از:

  • مطالعات آمریکا
  • مردم شناسی
  • تاریخ هنر و باستان شناسی
  • انفورماتیک پزشکی
  • مطالعات کلاسیک
  • علوم دندانپزشکی
  • زبان و فرهنگ شرق آسیا و بیش از صدها رشته دیگر

 رنکینگ دانشگاه کلمبیا در آمریکا

همانطور که در مقدمه اشاره شد دنشگاه کلمبیا در آمریکا یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است. هر ساله دانشجویان زیادی را در مقاطع مختلف پذیرش می نماید.

جدول زیر رنکینگ دانشگاه کلمبیا را براساس رتبه بندی های جهانی نشان داده است:

نظام رتبه بندی جهانیرتبه دانشگاه
Times16
ARWU9
QS16
U.S News9

لازم بذکر است هر ساله جوایز روزنامه نگاری و نویسندگی تحت نظارت دانشگاه کلمبیا به دانشجویان رشته های هنر اهدا می گردد. علاوه بر این دانشگاه کلمبیا مجهز به کتابخانه ای با بیش از 400000 جلد کتاب است. بزرگترین منبع کتاب در زمینه معماری و هنرهای زیبا در جهان بشمار می رود. جهت تحصیل در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در آمریکا خالی از لطف نخواهد بود.

میانگین تعداد متقاضیانی که از سال 2019 تا 2021 در این کشور مشغول به تحصیل می باشند در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

خوابگاه های دانشگاه کلمبیا در آمریکا

دانشگاه کلمبیا خوابگاه هایی را برای اقامت دانشجویان ایجاد کرده است. به صورت اتاق های خصوصی یک نفره و چند نفره می باشد. این خوابگاه ها از امکانات مناسبی برخوردار هستند. این خوابگاه ها در نزدیکی کلاس های درسی بنا شده اند. دانشجویان براحتی و بدون استفاده از وسایل نقلیه امکان حضور در کلاس ها را خواهند داشت. جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

از مهمترین امکانات دانشگاه کلمبیا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان استفاده رایگان از اینترنت در خوابگاه ها و سالن ها
  • مستخدم 24 ساعته
  • آشپزخانه های مجهز به امکانات فر، اجاق گاز
  • ماشین لباسشویی و خشک شویی
  • حوله و ملحفه
  • امکان تهویه هوا

کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه کلمبیا آمریکا

تحصیل در دانشگاه های آمریکا بصورت رایگان نمی باشد. دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود می باید هزینه هایی را بابت تحصیل در آمریکا پرداخت نمایند. دانشگاه کلمبیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. دانشجویان در صورتی که از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیلی خود برخوردار باشند. امکان ارسال درخواست پذیرش به این دانشگاه را دارند. اما دانشگاه کلمبیا در آمریکا کمک هزینه ها و وام هایی را با هدف حمایت از دانشجویان پرداخت می نماید. بدین طریق شرایط تحصیل در آمریکا را برای دانشجویان تسهیل نموده است.

کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه کلمبیا شامل موارد زیر است:

  • بورسیه های تحصیلی و هدایا
  • مبالغی که بعنوان تشویقی به دانشجویان به ازای کاهش شهریه تحصیلی پرداخت می گردد.
  • وام هایی که از سوی دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد.
  • وام هایی که از سوی دولت آمریکا به دانشجویان پرداخت می شود.

ناگفته نماند دانشجویان در این کشور شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا را خواهند داشت. از این طریق می توانند برخی از هزینه های خود در این کشور را پوشش دهند.

چگونگی پذیرش در دانشگاه کلمبیا در آمریکا

آغاز شروع ترم های تحصیلی دانشگاه کلمبیا در ترم های پاییز، بهار و زمستان است. دانشجویان می باید قبل از شروع ترم تحصیلی نسبت به اخذ پذیرش خود در این دانشگاه اقدام نمایند. بدین منظور ارائه مدارک زیر جهت اخذ پذیرش تحصیلی به دانشگاه کلمبیا الزامی است:

  1. مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آن ها
  2. ارائه 2 توصیه نامه از اساتید دوره های پیشین
  3. ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل با نمره 100 و یا آیلتس با حداقل نمره 7
  4. کسب نمره قبولی در آزمون های استاندارد بین المللی SAT، ACT
  5. پرداخت هزینه ای معادل $85 (دلار) بابت بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی دانشجویان

هزینه فوق در صورتیکه مدارک دانشجویان مورد تأیید قرار نگیرد مسترد نخواهد شد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه کلمبیا را دارند، توجه داشته باشند این دانشگاه گواهی آزمون PTE مورد قبول این دانشگاه نمی باشد.

ویزای تحصیلی آمریکا

دانشجویانی که موفق به پذیرش تحصیلی دانشگاه های آمریکا و یا دانشگاه کلمبیا شده اند، برای ورود و ادامه تحصیل در این کشور ملزم به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا هستند. ویزای تحصیلی این کشور به انواع مختلفی تقسیم می گردد. اما دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های آمریکا را دارند، می باید نسبت به اخذ ویزای F1 اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ این ویزا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی دوره های پیشین
  • رزومه شخصی
  • ارسال پروفایل کاری برای رشته های طراحی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای نوع F
  • پرداخت هزینه های ویزا

دانشجویان عزیز در تمامی مسیر مهاجرت تحصیلی خود به آمریکا و یا دیگر کشورها می توانید از تجارب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید. همچنین می توانید از شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا مطلع گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *