مهاجرت تحصیلی روسیه

دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه

دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه

یکی از بهترین دانشگاه های روسیه در سال 2023، دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه است. این دانشگاه در سال 1899 به تاسیس رسید. این دانشگاه دولتی می باشد. در حال حاضر 12 دانشکده در رشته های ذیل را شامل می گردد:

  • رشته های علوم کامپیوتر
  • رشته های مهندسی
  • رشته های فیزیک فنی
  • رشته های علم مکانیک
  • رشته های اقتصاد
  • رشته های علوم انسانی

این دانشگاه بالغ بر 30000 دانشجو را پذیرش می نماید. تعداد کارمندان و پرسنل بخش اداری این دانشگاه، 3000 کارمند می باشد. این دانشگاه در سال 2010 میلادی عنوان دانشگاه ملی تحقیقات را از آن خود ساخت. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی این موضوع دانشگاه ملی خواهند پرداخت. مطالعه مقال تحصیل در روسیه برای شما خالی از لطف نمی باشد.

رنکینگ دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه

این دانشگاه در رده بندی دانشگاه های جهان، دارای رتبه 270 است. این رتبه در سال 2023 توسط این دانشگاه دریافت گردیده است. همچنین در میان 18 موسسات آموزش عالی کشور روسیه، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در فهرست 10 دانشگاه برتر بر پایه عملکرد جای گرفته است. دارای رتبه پنجم از لحاظ دسترسی به اینترنت در بین کلیه دانشگاه های این کشور می باشد. این دانشگاه در حوزه وب ‌سایت، از میان 22000 دانشگاه، رتبه 991 را از آن خود کرده است.

بررسی دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه

این دانشگاه از به روز ترین سیستم آموزشی برخوردار است. این دانشگاه با مراکز آموزش عالی در سطح اروپا ادغام گردیده است. به توسعه آموزشی بسیار عالی دست یافته است. برنامه‌ های درسی و دوره ‌های آموزشی اعطایی از سوی این دانشگاه مطابق با بازار کسب و کار در اروپا می باشد. دانشگاه مذکور جهت آموزش های تکمیلی، اقدام به برگزاری دوره های بین المللی در رشته های فنی و اقتصاد می ‌نماید. این دوره ها نیز به زبان انگلیسی برگزار می شود.

رشته های دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه

لیست رشته‌ های ارائه شده از سوی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد به شرح ذیل می ‌باشد. ضمنا این رشته ها به زبان انگلیسی و طول مدت تحصیلی در آنها 2 سال است. به طور کلی شامل 4 ترم می گردد. این رشته ها عبارتند از:

گروه رشتهرشته
گروه علوم مهندسی دانشگاه سنت پترزبورگمهندسی عمران
بهره وری انرژی و ساخت و ساز پایدار
فناوری انرژی
مهندسی نیروگاه برق
فناوری های نوآورانه در رشته مهندسی متالورژی و مواد
سیستم های هوشمند
دینامیک پیشرفته سیستم های گسسته و پیوسته
گروه علوم طبیعی دانشگاه سنت پترزبورگفیزیک پیشرفته
سیستم های میکرو الکترونیک و مخابرات
نوروبیولوژی سلولی و ملکولی
اقتصاد و مدیریت دانشگاه سنت پترزبورگمدیریت، گرایش توسعه تجارت بین المللی
توسعه تجارت و نوآوری در محیط بین المللی

دوره های کارشناسی در دانشگاه سنت پترزبورگ

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه می باید مدارک لازم را ارائه نمایند. ارائه مدرک دیپلم متوسطه از دبیرستان می باید ارائه گردد. مشروط بر این که این مدرک معادل با مدرک دیپلم در کشور مقصد یا روسیه باشد. در این مقطع امکان تحصیل 1 سال اضافی جهت آماده سازی دانشجو وجود دارد. چراکه دانشجو می باید در مطالعات زبان و علمی یا ریاضی آمادگی لازم را داشته باشد. دوره کارشناسی مهمترین دوره آموزشی در این کشور می باشد. بسیاری از متقاضیان جویای تحصیل در این دوره به زبان انگلیسی هستند. از این رو ابتدا می باید با توجه به پذیرش دانشگاه مورد نظر خود زبان تحصیل در این کشور را انتخاب نمایند.

دوره‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه سنت پترزبورگ

دوره هایی که توسط این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد به زبان انگلیسی است. این دوره ها توسط استادان مجرب و برجسته در سطح جهانی تدریس در این دوره ها را بر عهده دارند. از مزایای ارائه این دوره‌ها، کارآموزی و انترنی‌هایی است که به صورت عملی در کمپانی‌های مشهور و معتبر انجام می‌گیرد. دوره های این مقطع، 2 ساله می باشد که 4 ترم را در خود جای داده است. هزینه تحصیل در این دوره متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در وهله اول با توجه به ملیت متقاضی تعیین می گردد. از این رو متقاضیان بین المللی در خصوص تحصیل در این مقطع می باید هزینه بیشتری پرداخت نمایند.

مزایای دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه

مزایای دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه

مزیت های تحصیل در این دانشگاه در لیست زیر بیان شده است:

  • سطح گسترده ای از رشته ها و دوره های مختلف و متنوع از سوی این دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود.
  • دوره های آمادگی و مقدماتی با دوره های مطالعات علمی ادغام گردیده است.
  • پروسه ترانسفر دانشجو به کشورهای اروپایی و بین المللی توسط این دانشگاه انجام می گیرد.
  • دانشجویان این امکان را دارند که 2 دوره تحصیلی را به صورت همزمان بگذرانند.
  • اساتید مجرب با سطح علمی بسیار بالا از دانشگاه‌های سطح اروپایی پیشرو عهده دار تدریس در این دانشگاه ها هستند.
  • فارغ التحصیلان این دانشگاه قادر به دستیابی به فرصت های شغلی سطح بالا در بازار کسب و کار جهانی هستند.
  • به دانشجویان ممتاز روسی و بین المللی، کمک هزینه های تحصیلی از سوی دانشگاه اعطاء می گردد.
  • کیفیت خوابگاه های دانشجویی در این دانشگاه بسیار بالا بوده و زندگی راحتی را برای دانشجو فراهم می آورد.
  • مزیت تحصیل در زیباترین و بهترین شهرهای روسیه برای دانشجو وجود دارد.

چگونگی پذیرش تحصیلی در دانشگاه (SPbPU) روسیه

قبل از ورود به دانشگاه این کشور می باید اقدامات زیر صورت پذیرد:

  1. قدم اول: متقاضی می باید نسبت به ارائه مدارک تحصیلی و هویتی خود اقدام نماید.
  2. قدم دوم: دعوت نامه دریافتی از سوی دانشگاه جهت اثبات پذیرش تحصیلی ارائه گردد.
  3. قدم سوم: اقدامات لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه
  4. قدم چهارم: اسناد و مدارک می باید به تایید دانشگاه برسد.
  5. قدم پنجم: ورود متقاضی می باید مورد تایید قرار گیرد.

پس از ورود و اخذ پذیرش دانشگاه می باید مراحل زیر صورت پذیرد:

  1. قدم اول: در صورتی که دانشجو نیاز به خوابگاه داشته باشد، می باید درخواست خود را به دانشگاه اعلام دارد.
  2. قدم دوم: مراجعه به قسمت ویزای دانشگاه
  3. قدم سوم: مراجعه به مسئول پذیرش دانشجویان خارجی دانشجویان بایستی با مرامعه به دفتر پذیرش و تسلیم گواهی ویزا، دستورالعمل ها را اخذ کنند.

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه سنت پترزبورگ

قبل از اقدام برای اخذ پذیرش در دانشگاه مذکور می باید ابتدا مدارک زیر را آماده نمایید:

  • تاییدیه آزمون های ورودی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
  • پرداخت هزینه های خوابگاه، ثبت نام، شهریه و سایر
  • اصل تصویر پاسپورت و ویزا
  • ارائه اصل و ترجمه کلیه مدارک تحصیلی
  • تعداد 4 قطعه عکس 4*3
  • ارائه گواهی بیمه درمانی

زندگی دانشجویی در دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ

دانش ‌آموزان در سن پترزبورگ گزارش می ‌دهند که در طول مدت اقامت خود به طور متوسط ​​حدود 80-$110 (دلار) در هفته هزینه می‌ کنند. این شامل مواد غذایی، حمل و نقل شهری، یک وعده غذایی گاه به گاه، وسایل مدرسه، سرگرمی های متوسط ​​آخر هفته، و سایر هزینه های عمومی زندگی می شود. لباس مناسب و هر وسیله الکترونیکی که نیاز دارید همراه داشته باشید. بسیاری از این چیزها در مسکو گرانتر یا حتی گرانتر خواهند بود. همچنین داروهای نسخه ‌ای که مصرف می‌کنید به مقداری همراه داشته باشید تا در خارج از کشور ماندگار شود  دارو در روسیه ارزان ‌تر است. همیشه باید مقداری انعطاف در بودجه خود برنامه ریزی کنید. مدت کوتاهی پس از ورود به سن پترزبورگ، بسیاری از دانش ‌آموزان خریدهای کوچکی برای چیزهایی مانند کتری برقی، خودکار و کاغذ، دستگاه بخور پشه‌ ها و یا فیلتر آب انجام می ‌دهند.

اینها خریدهای کوچکی هستند اما می توانند در ابتدا اضافه شوند. همیشه هزینه هایی وجود خواهد داشت که شما برای آنها برنامه ریزی نکرده اید یک چتر جدید، یک کت بهتر، یک سفر کوتاه که یک دوست جدید شما را به آن دعوت می کند و خیلی خوب است که به آن نه بگویید، نکته را متوجه می شوید. بیشتر دانشجویان در Perekrestok خرید می ‌کنند، یک فروشگاه مواد غذایی در فاصله 5 دقیقه پیاده ‌روی از خوابگاه ‌ها یا Auchan، یک فروشگاه فوق  ‌العاده تخفیف ‌خورده که حدود 10 دقیقه با تاکسی از خوابگاه فاصله دارد. در حالی که اتاق های خوابگاه فاقد یخچال هستند، هر طبقه دارای دو یخچال با اندازه کامل در آشپزخانه های مشترک است. برخی از دانش آموزان تقریباً هر وعده غذایی را می پزند، در حالی که برخی دیگر فقط در خوابگاه ها میان وعده می خورند.

شرایط بورسیه های تحصیلی دولتی سنت پترزبورگ روسیه

این دانشگاه به دانشجویان بومی و بین المللی واجد شرایط بورسیه های دولتی اعطاء می نماید. این بورسیه ها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بین المللی که به صورت تمام وقت تحصیل می نمایند، ارائه می گردد. بورسیه تحصیلی در سال 2023 مذکور از سوی وزارت آموزش و پرورش و علوم کشور روسیه تامین می گردد.

کارشناسان‌ و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مشاوره حرفه‌ ای در خصوص پذیرش دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ در خدمت شما عزیزان است. کسب مشاوره های حرفه و تخصصی از سوی وکلاء این موسسه از طریق تماس تلفنی کاملا رایگان می باشد. متقاضیان محترم تحصیل در این دانشگاه از طریق مراجعه حضوری نیز می توانند مشاوره دریافت نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ چیست؟ تاییدیه آزمون های ورودی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا-پرداخت هزینه های خوابگاه، ثبت نام، شهریه و سایر-اصل تصویر پاسپورت و ویزا-ارائه اصل و ترجمه کلیه مدارک تحصیلی-تعداد 4 قطعه عکس 4*3-ارائه گواهی بیمه درمانی.
  • شرایط تحصیل در دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ چیست؟ این دانشگاه از به روز ترین سیستم آموزشی برخوردار است. این دانشگاه با مراکز آموزش عالی در سطح اروپا ادغام گردیده است. به توسعه آموزشی بسیار عالی دست یافته است. برنامه‌ های درسی و دوره ‌های آموزشی اعطایی از سوی این دانشگاه مطابق با بازار کسب و کار در اروپا می باشد. دانشگاه مذکور جهت آموزش های تکمیلی، اقدام به برگزاری دوره های بین المللی در رشته های فنی و اقتصاد می ‌نماید. این دوره ها نیز به زبان انگلیسی برگزار می شود
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *