مهاجرت تحصیلی مجارستان

دانشگاه پزشکی مجارستان

دانشگاه پزشکی مجارستان

دانشگاه پزشکی مجارستان یکی از معتبرترین دانشگاه ها می باشد، زیرا تحصیل در دانشگاه پزشکی مجارستان شامل دانشگاه های معتبر مختلفی می باشد. برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی را در عرض 6 سال به دانشجویان ارائه می دهند. تحصیل در دانشگاه پزشکی مجارستان منجر به اخذ مدرک Doctor of Medicine می گردد که از معتبرترین مدارک اتحادیه اروپایی به شمار می رود. همه ساله ما شاهد رقابت شدید بین داوطلبان تحصیل پزشکی در کنکور می باشیم که در این میان، بسیاری از داوطلبان با وجود علاقه و استعداد کافی از ادامه مسیر باز می مانند. اما توصیه کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که شما با درخواست پذیرش از دانشگاه پزشکی مجارستان می توانید شانس خود را برای تحصیل در اروپا با مشاوره های تخصصی این موسسه افزایش دهید.

دانشگاه پزشکی مجارستان اسملویس

زمانی که صحبت از دانشگاه اسملویس مجارستان می شود در حقیقت ما درباره باسابقه ترین و تخصصی ترین دانشگاه مجارستان صحبت می کنیم. این دانشگاه در حدود 250 سال پیش و در سال 1769 تاسیس شده است. این دانشگاه در واقع پس از جنگ جهانی دوم به صورت دانشگاه پزشکی مستقلی درآمد و در آموزش دانشگاهی پزشکی، دندان پزشکی، داروشناسی، علوم بهداشتی و نیز آموزش تربیت بدنی توسعه یافت. در حال حاضر، دانشگاه اسملویس دارای 5 دانشکده می باشد. دوره های آموزشی از لیسانس تا سطح دکتری را به زبان های مجاری، انگلیسی، و آلمانی به دانشجویان ارایه می دهند:

  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده بهداشت و خدمات عمومی
  • دانشکده علوم بهداشتی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی

دانشکده پزشکی دانشگاه اسملویس استاندارد آموزشی تهیه می کند. از این رو کاملا منطبق با دانشگاه های پزشکی اروپایی کیفیت بالا می باشد. برنامه پزشکی (که به اخذ مدرک M.D. منتهی می شود) به زبان های مجاری، انگلیسی و آلمانی در دسترس است. برنامه پزشکی شامل تحصیل 6 ساله می باشد:

  • 2 سال تحصیلات پزشکی عمومی
  • 3 سال تحصیلات کیلینیکی
  • 1 سال دوره انترنی چرخشی

دانشگاه علوم پزشکی پکس مجارستان

اولین دانشگاه مجارستان یعنی دانشگاه پکس توسط لوییز اول در سال 1367 تاسیس شد. ثبت امتیاز صادره توسط پاپ اوربان پنجم مشابه دانشگاه وین اتریش صادر شد. در آن زمان دانشگاه به 2 دانشکده فقه و دانشکده الهیات تقسیم شده بود. اما بعدها دانشگاه مدرن پکس با دانشکده های جدید و علمی پیشرو در سال 1912 تاسیس گردید. دانشکده پکس هم اکنون، دامنه وسیعی از برنامه های تحصیلی را با بیش از 25000 دانشجو و تقریبا 2000 هیئت علمی پوشش می دهد. دانشکده علوم پزشکی دانشگاه پکس یکی از دانشگاه های علوم پزشکی مطرح در مجارستان می باشد. به دلیل ارائه آموزش های کیفیت بالا و اساتید برتر در سطح جهانی معروف است. این دانشکده هر سال از طریق برگزاری آزمون پذیرش نسبت به جذب داوطلبان تحصیل در رشته پزشکی اقدام می کند.

در نمودار زیر به بررسی تعداد دانشجویان در این کشور خواهیم پرداخت:

تعداد دانشجویان خارجی در مجارستان

مرکز علوم بهداشتی و درمانی دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن یک دانشگاه دولتی پژوهشی واقع در دبرسن مجارستان می باشد. این موسسه یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در مجارستان (از سال 1538) می باشد. این دانشگاه برنامه معروفی برای دانشجویان خارجی مخصوصا در رشته پزشکی دارد. برای اولین بار آموزش به زبان انگلیسی در سال 1986 برگزار شد. فعلا، در حدود 4000 دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در این دانشگاه می باشند. از جمله دانشکده ها و مراکز علمی و تحقیقاتی معروف دانشگاه دبرسن مجارستان، مرکز علوم بهداشتی و درمانی آن می باشد. داوطلبان تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان برای ورود به دوره های پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه بایستی در یک آزمون رقابتی شرکت کرده و حایز حداکثر امتیاز باشند تا در جمع پذیرفته شدگان دانشگاه دبرسن قرار گیرند.

دانشگاه پزشکی مجارستان سگد

دانشگاه سگد مجارستان به عنوان برترین دانشگاه ملی این کشور می باشد. این دانشگاه در سومین شهر بزرگ مجارستان قرار دارد. این دانشگاه علاوه بر دانشکده های متعدد، دارای دانشکده علوم پزشکی نیز می باشد. دانشگاه پزشکی آلبرت سزنت- گیورگی مستقل حالا فقط یک دانشکده آن هم با نام این دانشکده پزشکی معروف است. دندانپزشکی و داروسازی بخشی از مرکز پزشکی و داروسازی آلبرت سزنت- گیورگی دانشگاه سگد محسوب می شود. این برنامه ها منتهی به اخذ مدرک دکتر پزشکی، دکتر جراح دندان و مدرک دکتر داروسازی می گردد. این برنامه ها به ترتیب تا 6 سال، 5 سال و مجددا 5 سال طول می کشد.

برنامه پزشکی این دانشگاه توسط WHO و انجمن پزشکی کالیفرنیا به رسمیت شناخته شده است. همچنین در اتحادیه اروپایی جزء مدارک معتبر علمی شناخته می شود. شما برای تحصیل در دانشکده پزشکی این دانشگاه علاوه بر مدارک تحصیلی و ریزنمرات تحصیلات قبلی به نمره مدرک زبان معتبر همانند IELTS و TOEFL و نیز بایستی قبل از درخواست پذیرش، در آزمون پذیرش این دانشگاه شرکت کرده است. در این آزمون حدنصاب تعیین شده را کسب نمائید. اولین بار، برنامه های بین المللی در رشته پزشکی در سال 1984 به زبان انگلیسی و در سال 1999 به زبان آلمانی ارائه شدند.

دانشگاه پزشکی مجارستان سگد

اهمیت تحصیل در مجارستان

همه ساله، دانشگاه پزشکی این کشور میزبان هزاران دانشجویان خارجی از بیش از 50 کشور جهان از جمله دانشجویان ایرانی می باشد. دلیل این استقبال دانشجویان، ثانیا چشمگیر دانشجویان خارجی از تحصیل در دانشگاه پزشکی این کشور به واسطه اولا اخذ شهریه های معقول و مقرون به صرفه از شرایط و مدارک پذیرش آسان و ثالثا مدرک معتبر بین المللی و اروپایی است. از آن طریق به راحتی می توانید جذب بازار کار شوید.

از جمله شرایط پذیرش در دانشگاه پزشکی این کشور شرکت در آزمون ورودی می باشد. هزینه شرکت در این آزمون 200$ (دلار) می باشد. سرفصل های مطرح شده در آزمون زیست شناسی و شیمی می باشد. از جمله مدارک لازم ارائه مدرک زبان انگلیسی و مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه می باشد. همه ساله، به دلیل تحصیل رایگان، امکان اقامت آسان، اخذ پذیرش آسان و غیره ما شاهد گرایش بیشتر دانشجویان ایرانی به سمت تحصیل در مجارستان می باشیم. اگر شما هم متقاضی تحصیل پزشکی در مجارستان می باشید. پس قبل از هر اقدامی با کارشناسان و مشاوران برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسات مهاجرتی ایران می باشد، در تماس باشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *