مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه مک مستر کانادا

دانشگاه مک مستر کانادا

دانشگاه مک مستر کانادا در سال 1887 توسط سناتور ویلیام مک مستر در تورنتو تأسیس و بعداً در سال 1930 به همیلتون منتقل شد. این دانشگاه دارای محور تحقیقاتی است. این دانشگاه رویکرد مبتنی بر مسئله را برای یادگیری آغاز کرده است که بعداً به عنوان مدل مک مستر شناخته شد. مک مستر محل استقبال دانشجویان بین المللی از 120 کشور در سراسر جهان است. تعداد کل دانشجویان این دانشگاه حدود 33147 نفر است که از این تعداد 28.290 دانشجوی کارشناسی و 4 هزار و 857 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد هستند. بعلاوه، در این دانشگاه 1.011 عضو هیئت علمی وجود دارد که از این تعداد 97% اعضا دارای مدرک دکترا هستند. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دانشگاه مک مستر کانادا از لحاظ مختلف خواهند پرداخت.

بررسی اجمالی دانشگاه مک مستر کانادا

دانشگاه مک مستر کانادا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در همیلتون، استان انتاریو، در کشور کانادا است. نام این دانشگاه دارای از نام ویلیام مک مستر، سناتور و بانکدار برجسته کانادایی گرفته شده است است که مبلغ 900.000$ (دلار کانادا) برای تاسیس این دانشگاه اختصاص داد. دانشگاه مک مستر این کشور بیش از 27.000 دانشجوی کارشناسی و بیش از 4000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد. فارغ التحصیلان و دانشجویان سابق آن در سراسر کانادا و در 139 کشور جهان زندگی می کنند. تیم های ورزشی آن به عنوان Marauders شناخته می شوند و عضو U Sports هستند. فارغ التحصیلان قابل توجه دانشگاه مک مستر کانادا شامل مقامات دولتی، دانشگاهیان، رهبران تجاری، دانشمندان، محققان گیتس کمبریج و برندگان جایزه نوبل هستند. دانشگاه مک مستر این کشور عضو U15، گروهی از دانشگاه های پرتحرک و تحقیقاتی در این کشور است.

این دانشگاه شامل 6 دانشکده اصلی می شود که عبارتند از:

  • دانشکده تجارت DeGroote
  • دانشکده مهندسی
  • علوم بهداشتی
  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی
  • علوم

در جدول زیر به اطلاعات کلی درباره دانشگاه مک مستر اشاره شده است:

آیتمشرح
نوع دانشگاهدانشگاه دولتی
سال تاسیس دانشگاه1887 (133 سال پیش)
تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه1.011
تعداد کارکنان اداری دانشگاه10.891
تعداد دانشجویان دانشگاه31.843
تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه27.282
دانشجویان بین المللی در دانشگاه13.3%
موقعیت مکانی دانشگاههمیلتون، انتاریو، کانادا

علاوه بر این، با مشاهده نمودار زیر می توانید از رتبه بین المللی دانشگاه مک مستر در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال های مختلف آگاه شوید:

رتبه بین المللی دانشگاه مک مستر

امکانات دانشگاهی دانشگاه مک مستر کانادا

پردیس دانشگاه از سال 1928 طور مستمر در حال پیشرفت و توسعه بوده است. بزرگترین دانشکده این دانشگاه مرکز پزشکی دانشگاه مک مستر است، یک بیمارستان تحقیقاتی چند منظوره که دومین واحد مراقبت های ویژه نوزادان و سومین واحد بهداشت روان کودک و نوجوان در این کشور است. این ساختمان به ساختمان علوم زندگی و مرکز مایکل دگروت برای یادگیری و کشف متصل است، که بسیاری از گروه های تحقیقاتی با بودجه خوب در زمینه های ژنتیک، بیماری های عفونی و چندین بخش خاص را در خود جای داده است. علاوه بر این، دانشگاه مک مستر این کشور دارای کتابخانه و موزه، امکانات مناسب برای اقامت دانشجویی و امکانات خارج از دانشگاه می باشد. در ادامه با امکانات دانشگاه مک مستر این کشور بیشتر آشنا خواهید شد.

کتابخانه و موزه دانشگاه مک مستر کانادا

سیستم کتابخانه دانشگاه عضو 31 سازمان از جمله انجمن کتابخانه های تحقیقاتی است. در طول سال تحصیلی 2016، حدود 2.8 میلیون مقاله از مجموعه مجلات الکترونیکی سیستم کتابخانه بارگیری شد. در كتابخانه دانشگاه 138 كاركنان حرفه ای و پشتیبان مشغول به كار هستند. هزینه منابع کتابخانه برای سال تحصیلی 2016 و 2017 حدود 11.5 میلیون $ (دلار) بود. سیستم کتابخانه دانشگاه مک مستر شامل 4 کتابخانه است که 1.274.265 کتاب و مقاله و 3.689.973 منبع که شامل فیلم، نقشه، صدا ضبط شده و میکروفیلم می باشد.

نقش اصلی موزه هنر دانشگاه مک مستر پشتیبانی از مأموریت دانشگاهی دانشگاه مک مستر و کمک به گفتمان هنر در کانادا است. این موزه بیشترین آمار حضور در یک موزه وابسته به دانشگاه در کانادا را دارد و 30.000 بازدید کننده در سال 2016 داشت. موزه این دانشگاه در سال 1967 تأسیس شد، ا مجموعه هنرهای دانشگاه را در خود جای داده و آنها را به نمایش می گذارد. از سال 2015، آن مجموعه 5.971 قطعه دارای ارزش 98.7 میلیون $ (دلار) بوده است. این مجموعه شامل آثاری از گوستاو کوربت، کلود مونت، کامیل پیساررو، والتر سیکرت و وینسنت ون گوگ است.

کتابخانه و موزه دانشگاه مک مستر کانادا

مسکن و امکانات دانشجویی مک مستر کانادا

از مارس 2019، مک مستر دارای دوازده خوابگاه دانشجویی بدون می باشد. اقامتگاه دانشجویی مک مستر می تواند 3685 دانشجو را در خود جای دهد. آخرین اقامتگاهی که ساخته شد، لس پرنس هال، یک ساختمان بزرگ مشترک بود که در سال 2006 تکمیل شد. اقامتگاه ها دارای اتاق های سنتی و بورد، سبک آپارتمان مبله و اسکان به سبک اتاق می شوند. لازم به ذکر است که سیستم اقامت در دانشگاه مک مستر توسط کارمندان خوابگاه ها که راهنمایی و کمک های مختلف اقامت و زندگی در دانشگاه را به دانشجویان سال اول ارائه می دهند، نظارت می شود. مرکز دانشجویی دانشگاه مک مستر مرکز زندگی و برنامه نویسی دانشجویان است و دارای کافه، فضای مطالعه، مناطق مشترک و چندین بخش اداری از جمله سالن کنفرانس CIBC است.

این مرکز همچنین شامل دفاتر تعدادی از سازمانهای دانشجویی، از جمله اتحادیه دانشجویان مک مستر و روزنامه هفتگی The Silhouette و سایر خدمات مانند مرکز بهداشت پردیس و دندانپزشک دانشگاه می باشد. این دانشگاه بیش از بیست فروشگاه غذاخوری در سراسر دانشگاه دارد. این دانشگاه دارای چندین مرکز گیاهخواری، مانند یک کافه کاملا گیاهی معروف به Bridges Café و غرفه بازار کشاورزان است.

امکانات مک مستر کانادا

از سال 2010 دانشکده تجارت DeGroote دانشگاه مک مستر یک پردیس 1.82 هکتاری در شهر برلینگتون را اداره می کند. توجه به ساختمان جدید در سال 2004 آغاز شد، هنگامی که دانشگاه مک مستر قصد اولیه خود را برای ساخت یک پردیس جدید هنری و فناوری با همکاری شهر برلینگتون اعلام کرد. علاوه بر این، مک مستر چندین دفتر اداری در مرکز شهر خود دارد. مرکز آموزش مداوم مک مستر، که دارای برنامه های گواهینامه و دیپلم و همچنین برنامه های توسعه شخصی و حرفه ای است، در میدان لوید دی جکسون واقع شده است. هموطنان عزیز می توانید برای آشنایی با شرایط تحصیل در کانادا، مهاجرت تحصیلی به کانادا و همچنین دانشگاه های برتر این کشور به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *