مهاجرت تحصیلی هلند

دانشگاه های رایگان هلند

دانشگاه های رایگان هلند

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های رایگان هلند باید ابتدا اطلاعات کافی داشته باشند. در حال حاضر سیستم آموزشی این کشور رایگان نیست. تحصیل رایگان و یا تحصیل با کمترین هزینه های ممکن آرزوی هر دانشجویی می باشد که قصد دارند در یک کشور خارجی پیشرفته مشغول به تحصیل شود. برای تحصیل در این کشور، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های کاملا رایگان وجود ندارند. اما با کسب بورسیه های تحصیلی و انجام برخی از امور، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در دانشگاه های این کشور با کمترین هزینه های ممکن مشغول به تحصیل شوند. در ادامه برای مطلع شدن از شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان این کشور کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به شما عزیزان اطلاعات بسیار مفیدی ارائه دهند.

شرایط تحصیل در هلند

این کشور یا به دلیل کانال های پر آب و تاب و مفرح، مزارع خیره کننده گل لاله، مناظر آرام با گل های سنتی و شهرهای نمادین که به سبک سنتی احاطه شده است، معروف است. این کشور، کشوری است که بسیاری از مردم جهان از آن بی اطلاع هستند. این کشور در واقع در منطقه شمال غربی اروپا، یک سرزمین نسبتاً کوچک است که از 12 استان تشکیل شده است. علاوه بر این، از 3 شهر کلیدی هلند شامل بهترین دانشگاه های این کشور هستند که شهرت بالایی در سطح بین المللی دارند.

شهرهای آمستردام (پایتخت)، روتردام و لاهه این 3 شهر اصلی تحصیل در هلند هستند. همچنین علاوه بر داشتن مراکز آموزشی بسیار پیشرفته ، از شرایط و امکانات زندگی بی نظیر بهره مند هستند. هلند با اینکه یک کشور کوچک به شمار می رود، علاوه بر اینکه یکی از ثروتمندترین و توسعه یافته کشورهای اروپاست. به دلیل جمعیتی متراکم خود نیز شناخته شده است.

دانشگاه های این کشور بر حمایت و توجه دانشجویان خود تأکید جدی دارند. بنابراین تعامل زیادی بین اساتید، هیئت علمی و کارکنان دانشگاه و دانشجویان ایجاد می شود. با تمرکز بر روی کاربردهای عملی مطالعات، دانشجویان می توانند سطح علم و  دانش خود را به طور چشمگیری افزایش دهند. علاوه بر این، به دلیل ارائه برنامه های آموزشی متنوع خود در سطح بین المللی شناخته شده است. بنابراین این موضوع می تواند به نفع آینده دانشجو باشد.

علت انتخاب کشور هلند برای تحصیل

عوامل بی شماری در مورد این کشور بی نظیر، هلند را به گزینه ای بسیار وسوسه انگیز و عالی برای دانشجویان آینده نگر تبدیل می کند. وضعیت اقتصادی بسیار عالی تنها یکی از دلایل دانشجویان بین المللی می باشد. افرادی که قصد ادامه تحصیل و سپس ورود به بازار کار این کشور را دارند خواهد بود. علاوه بر این، شهرهایی مانند آمستردام سرشار از زیبایی های فرهنگی و موزه ها، گالری ها و دیدنی های بی شماری هستند. از این رو می تواند باعث افزایش هر چه بیشتر تجربیات بی نظیر دانشجویان از نقاط مختلف دنیا شود. این کشور یک کشور مرفه می باشد. دانشجویان می توانند بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود، به راحتی از فرصت های کاری در این کشور بهره مند شوند. در نمودار زیر به رشد اقتصادی هلند در سال های مخلتف اشاره شده است:

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان هلند

آموزش عالی در این کشور به طور کلی به صورت رایگان و بدون شهریه ارائه نمی شود. با این حال، مزیت تحصیل در دانشگاه های رایگان این است که دولت این کشور برای پرداخت شهریه کمک هزینه های مختلفی ارائه می دهد. این امر به گزینه ای نسبتاً مناسب برای تحصیل رایگان بر خلاف سایر کشورها تبدیل می شود. این امر در مورد دانشجویان بین المللی نیز صدق می کند. دانشجویان بین المللی نیز می توانند مشغول به تحصیل در دانشگاه های رایگان این کشور شوند. زبان اصلی آموزش در دانشگاه هلندی به طور طبیعی به زبان هلندی است. به دانشجویان بین المللی معمولاً دوره های آموزشی فشرده برای یادگیری این زبان ارائه می شود. با این وجود چندین دانشگاه در کشور دوره هایی را ارائه می دهند که به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند، هم در مقطع کارشناسی و هم کارشناسی ارشد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، شهریه تحصیل در هلند نسبتاً ارزان است. به طور کلی، دانشجویان بسته به دانشگاه و دوره می توانند انتظار داشته باشند سالانه بین €1900 الی 15000€ (یورو) بپردازند. از نظر هزینه زندگی (که شامل اقامت و سایر هزینه های اصلی زندگی است). دانشجویان و متقاضیان به طور متوسط ​​می توانند €800 الی 1200€ (یورو) در ماه هزینه کنند. (این موضوع نیز به دانشجو و محل زندگی نیز بستگی دارد).

در ادامه با دانشگاه های رایگان هلند و یا به عبارتی با ارزانترین دانشگاه های این کشور که در جدول زیر به آنها اشاره شده است آشنا خواهید شد:

نام دانشگاهتاریخ تاسیس
دانشگاه اوترخت1636
دانشگاه توئنته1961
دانشگاه رادبود1923
دانشگاه صنعتی دلفت1842

دانشگاه اوترخت یکی از دانشگاه های رایگان هلند

این دانشگاه واقع در چهارمین شهر بزرگ این کشور، اوترخت، یک موسسه عمومی آموزش عالی است که در سال 1636 تأسیس شد. دانشگاه اوترخت یکی از قدیمی ترین دانشگاه های رایگان و معتبرترین موسسات آموزش عالی در این کشور است. از سال 2019، در این دانشگاه بیش از 30000 دانشجو ثبت نام کرده اند. دانشگاه اوترخت به طور مداوم در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده است. این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در نظر گرفته می شود. در بین 100 دانشگاه برتر جهان (بر اساس رتبه بندی شانگهای دانشگاه های جهانی) قرار گرفته است. میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین  المللی 7500€ (یورو) در سال است. از این رو جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی هلند  را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه اوترخت یکی از دانشگاه های رایگان هلند

شرایط تحصیل در دانشگاه توئنته

دانشگاه توئنته یک موسسه تحقیقاتی عمومی در آموزش عالی مستقر در منطقه شرقی این کشور است. این دانشگاه در سال 1961 تأسیس و در حال حاضر بیش از 11000 نفر دانشجو دارد. علیرغم اینکه دانشگاه توئنته یک دانشگاه جدید محسوب می شود. این دانشگاه به یک موسسه مطالعاتی بین المللی شناخته شده تبدیل شده و دائماً در بین 400 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. این دانشگاه شامل 5 دانشکده است که از تعداد زیادی زیرمجموعه تشکیل شده است. دانشگاه توئنته دانشگاه بیش از 80 برنامه تحصیلی را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه توئنته 7100€ (یورو) است. در خصوص زندگی در این کشور نیز می توانید مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه رادبود در لیست دانشگاه های رایگان هلند

دانشگاه رادبود در شهر نیمیخن این کشور واقع شده است.  یکی دیگر از نهادهای عمومی آموزش عالی این کشور است که در سال 1923 تأسیس شد. این دانشگاه در یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور واقع شده است اما بر روی فعالیت های تحقیقاتی متمرکز است. در حال حاضر، این دانشگاه دارای بیش از 20000 دانشجو است که تقریباً 20% از دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تشکیل می دهند. در این دانشگاه زبان اصلی آموزش انگلیسی می باشد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه شامل موارد زیر هستند:

  • مدیریت
  • هنر
  • حقوق
  • علوم اجتماعی
  • علوم پزشکی
  • علوم و فلسفه
  • الهیات و مطالعات دینی

میانگین هزینه های تحصیل و شهریه در دانشگاه رادبود برای دانشجویان بین المللی 6000€ (یورو) در سال می باشد.

شهریه تحصیل در دانشگاه دلفت

دانشگاه صنعتی دلفت (که معمولاً با عنوان TU Delft شناخته می شود.) یک موسسه عمومی آموزش عالی با محوریت آموزش فناوری است. این دانشگاه (تقریبا رایگان) دراین کشورکه در سال 1842 تأسیس شده است. از این رو در شهر دلفت در منطقه جنوبی هلند مستقر است. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 20000 دانشجو دارد. دانشگاه دلفت از 8 دانشکده تشکیل شده است که عمدتاً در زمینه مهندسی و مطالعات معماری، صنایع، فناوری، سیاست و علوم کاربردی فنی متمرکز هستند. میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 8300€ (یورو) است. هموطنان عزیز می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند و یا کسب اقامت هلند از طریق تحصیل، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *