مهاجرت تحصیلی فنلاند

دانشگاه های رایگان فنلاند

دانشگاه های رایگان فنلاند

برای تحصیل در دانشگاه های رایگان فنلاند دانشجویان بایستی در نخستین گام درباره شرایط تحصیل رایگان و هزینه های تحصیل اطلاعات کافی داشته باشند. دانشگاه های رایگان فنلاند در صورتی تبدیل به دانشگاه های رایگان می شوند که دانشجویان و متقاضیان دارای شرایط مورد نیاز باشند. به طور کلی، ملیت دانشجویان تاثیر بسیار زیادی بر هزینه تحصیل آنها در کشور فنلاند دارد. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوق سفیران سروش سعادت قصد دارند هموطنان عزیز را از شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان فنلاند و به طور کلی هزینه های تحصیل در این کشور در سال 2023 مطلع سازند.

شرایط و هزینه های تحصیل در فنلاند در سال 2023

دانشگاه های دولتی فنلاند به دانشگاه های معمولی و دانشگاه های علوم کاربردی تقسیم می شوند. همه آنها برای دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس هستند، رایگان می باشند. دانشجویان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی نیستند و قصد دارند در برنامه های تحصیلی شرکت کنند که به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند، بایستی شهریه پرداخت کنند. با این وجود، برنامه های مطالعاتی که به فنلاندی یا سوئدی تدریس می شوند، برای همه دانشجویان بین المللی رایگان است.

میزان هزینه ها برای دانشجویان به شرح زیر است:

  • برنامه های تحصیلی 1500 الی 15000€ (یورو)
  • متوسط زندگی دانشجویی 700 الی 1300€ (یورو)

لازم به ذکر است که شهریه تحصیل در دانشگاه هلسینکی از سایر موسسات تحصیلی در کشور فنلاند بیشتر است. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی فنلاند دانشجویان بایستی هزینه های بیشتری پرداخت کنند. البته هزینه های زندگی دانشجویی و به طور کلی اقامت در هلسینکی می تواند بیشتر باشد.

درباره دانشگاه های رایگان فنلاند

همانطور که در سایر مقالات ما ذکر شده است، دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس نیستند، برخلاف دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس هستند، جهت تحصیل رایگان در کشور فنلاند میباید اقدام به کسب کمک هزینه های تحصیلی یا بورس تحصیلی کنند. در غیر این صورت، دانشجویان بایستی شهریه دانشگاهی پرداخت کنند.

اما به طور کلی، دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس هستند می توانند در دانشگاه های رایگان فنلاند که نام آنها در جدول زیر ذکر شده است مشغول به تحصیل شوند:

نام دانشگاهتاریخ تاسیس
دانشگاه واسا1968
دانشگاه هلسینکی1640
دانشگاه تامپره2019
دانشگاه ییواسکیلا1934

دانشگاه واسا در لیست دانشگاه های رایگان فنلاند

دانشگاه واسا یک دانشگاه چند رشته ای است که بیش از 5000 دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی از لیسانس گرفته تا کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. تقریباً 12% از دانشجویان و 20% از اعضای هیات علمی بین المللی هستند. این دانشگاه جوان و با رشته ها و برنامه های تحصیل متنوع، آماده جذب تمامی دانشجویان داخلی و بین المللی می باشد. یکی از زبان های اصلی تدریس در این دانشگاه زبان انگلیسی می باشد. در دانشگاه واسا فنلاند طیف گسترده ای از راهنمایی و پشتیبانی مطالعه و همچنین خدمات شغلی برای دانشجویان دانشگاه ها در دسترس است. به علاوه، دانشگاه واسا به همه دانشجویان بین المللی آموزش های اولیه ارائه می دهد. در طول سال تحصیلی، آموزگاران برای دانشجویان بین المللی انواع مختلف فعالیت ها و رویدادها را برنامه ریزی می کنند.

دانشگاه هلسینکی در لیست دانشگاه های رایگان فنلاند

دانشگاه هلسینکی در لیست دانشگاه های رایگان فنلاند

دانشگاه هلسینکی قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزش دانشگاهی در فنلاند است که دارای 40000 دانشجو و محقق می باشد. در رده بندی دانشگاه های بین المللی، دانشگاه هلسینکی به طور معمول در بین 100 دانشگاه برتر قرار دارد. دانشگاه هلسینکی به دنبال راه حل هایی برای چالش های جهانی است و راه های جدیدی برای تفکر را برای بهترین های بشریت ایجاد می کند. علاوه بر این که دانشگاه هلسینکی در بین دانشگاه های رایگان فنلاند قرار می گیرد، دلایل دیگری نیز موجب جذب دانشجویان بین المللی به این دانشگاه می شوند که عبارتند از:

  • دانشگاه هلسینکی یک نیروی اجتماعی مسئول، طرفدار علم و بورسیه و یک عضو ارزشمند در جامعه علمی است.
  • تدریس در دانشگاه هلسینکی مبتنی بر تحقیق است.
  • دانشگاه هلسینکی قصد دارد تحقیقاتی را در زمینه استاندارد بین المللی بالا در همه زمینه ها انجام دهد.

دانشگاه تامپره فنلاند

دانشگاه تامپره، دانشگاه صنعتی تامپره و دانشگاه علمی کاربردی تامپره به منظور ایجاد الگویی جدید برای آموزش عالی در فنلاند به نام دانشگاه های تامپره به نیروها پیوسته اند. رشته های اصلی تحصیل در دانشگاه تامپره شامل موارد زیر است:

  • بهداشت و درمان
  • علوم اجتماعی
  • فناوری

قدرت تدریس و تحقیقات این دانشگاه در ترکیب این رشته ها نهفته است. دانشگاه تامپره در نظرسنجی ملی بهترین مکان های تحصیلی فنلاند رتبه اول را کسب کرده است و بیش از 20000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. تحقیقات در دانشگاه تامپره به ویژه در مباحث مربوط به فناوری، بهداشت و جامعه متمرکز است. گروه ها و شبکه های تحقیقاتی متعددی در این دانشگاه فعالیت دارند که مطالعات چند رشته ای و متنوعی را در مرزهای سازمانی انجام می دهند.

دانشگاه ییواسکیلا فنلاند

دانشگاه ییواسکیلا یکی از بزرگترین و محبوب ترین دانشگاه های چند رشته ای در فنلاند است. این دانشگاه حدود 2500 کارمند و نزدیک به 15000 دانشجو از حدود 100 کشور جهان دارد. بودجه سالانه دانشگاه 201 میلیون € (یورو) است. در این دانشگاه 14 برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله مبتنی بر تحقیق به زبان انگلیسی به دانشجویان بین الملللی ارائه می شود که منجر به کسب یک مدرک رسمی به رسمیت شناخته شده فوق لیسانس و واجد شرایط تحصیل در دوره دکترا می شود. سالانه تقریباً 160 پزشک از دانشگاه ییواسکیلا فارغ التحصیل می شوند. در این دانشگاه متخصصان تحقیق و کارشناسان توانمند و همه کاره را در زمینه های مختلف برای نیازهای جامعه آموزش داده می شوند.

برای مطلع شدن از شرایط کسب ویزای دانشجویی فنلاند و هزینه های مهاجرت تحصیلی به فنلاند می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *