مهاجرت تحصیلی سریلانکا

دانشگاه های رایگان سریلانکا

دانشگاه های رایگان سریلانکا

علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های رایگان سریلانکا در صورت داشتن تابعیت یا شهروندی می توانند در دانشگاه های ملی به صورت رایگان تحصیل کنند. تحصیلات در سریلانکا برای دانشجویان خارجی و بین المللی رایگان نیست و این دانشجویان باید شهریه بپردازند. لازم به ذکر است فقط در صورتی تحصیلات رایگان می شود که این دانشجویان بتوانند از معدود بورسیه های تحصیلی در این کشور استفاده کنند. میزان تقاضای زیاد برای ورود به دانشگاه های ملی سریلانکا باعث افزایش رقابت و سختی ورود شده است. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های رایگان همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشته را تدارک دیده اند.

معرفی دانشگاه های رایگان سریلانکا

تحصیلات دانشگاهی یکی از مولفه های مهم توسعه است که مهارت ها و آموزش های سطح بالا را در بسیاری از مشاغل فراهم می کند. این افراد و مهارت های آموزش دیده اقتصاد کشور را هدایت می کنند و از جامعه مدنی حمایت می کنند. افزایش بی سابقه تقاضا برای آموزش عالی در سریلانکا خصوصا پس از سال 1980 منجر به افزایش تعداد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خصوصی شد. اما گسترش دانشگاه ها در سریلانکا موقت بود و به درستی برنامه ریزی نشده بود. استانداردهای دانشگاه در سریلانکا به دلیل اقدام برای تبدیل موسسات آموزش عالی به موسسات آموزشی که اولویت تحقیق را دارند، کاهش یافت. دانشگاه ها نتوانستند کادر علمی واجد شرایط را به خدمت بگیرند و دانشگاههای خصوصی نیز دارای مشکل در جذب کادر متخصص دارد. تغییرات عمده در آموزش و تحقیق و تکنیک های جدید آموزشی برای ایجاد نتایج خوب یادگیری انجام شده است.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های ملی سریلانکا که به عنوان دانشگاه های رایگان سریلانکا شهرت دارند را مشاهده کنید:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه کلمبوکلمبو
دانشگاه موراتواموراتوا
دانشگاه سری جایواردنپورانوگگودا
دانشگاه پرادنیاپرادنیا
دانشگاه کلانیاکلانیا
دانشگاه روهوناماتارا
دانشگاه جافناجافنا

تحصیل رایگان در سریلانکا

انقلاب ارتباطات از راه دور در دهه 1980 درهای مختلفی را برای آموزش، استفاده از اینترنت، طراحی موثر برنامه درسی و محتوای دوره، طیف گسترده ای از رویکردهای یادگیری، مانند مطالعه مستقل هدایت شده، یادگیری مبتنی بر پروژه، یادگیری مشارکتی، و آزمایش تحقق یافته است. متوسط ​​بودن سطح دانشگاه های سریلانکا همچنان ادامه دارد، زیرا مدیران آموزش عالی ناکارآمد با سرمایه گذاری اعتبار محدود در برنامه های آموزشی، برنامه های بی کیفیت را تداوم می بخشند. آینده برای دانشگاه های سریلانکا گلگون نیست، مگر اینکه کیفیت و دقت تحقیق و تدریس به شدت مطابق با استانداردهای بین المللی بهبود یابد. در هر صورت هزینه تحصیل در سریلانکا مقرون به صرفه است و به خصوص دانشجویان بین المللی این کشور بیشتر از کشورهای هند و کشورهای آسیایی است. تحصیل رایگان در سریلانکا در صورت اخذ بورسیه تحصیلی در سریلانکا امکان پذیر است.

توجه داشته باشید هزینه تحصیل در سریلانکا نسبت به مدت زمان تحصیل و میزان ترم های دانشگاهی متفاوت می باشد. در نمودار زیر می توانید مدت زمان تحصیل در سریلانکا را مشاهده کنید.

مدت زمان تحصیل در سریلانکا در مقاطع مختلف

مزایای تحصیل در دانشگاه های رایگان سریلانکا

سریلانکا کشوری جذاب برای بازدید و زندگی است. این جزیره واقع در جنوب هند دارای جاذبه های گردشگری فراوان و فرهنگ غنی است. مذهب بودا و سایر مذاهب در این کشور وجود دارند و قومیت های متفاوتی در این کشور در حال زندگی هستند. سریلانکا برای افراد خارجی می تواند مکان مناسبی برای زندگی و تحصیل باشد. سریلانکا در حال افزایش کیفیت نظام دانشگاهی خود است و از این رو بودجه زیادی را برای توسعه آموزش و پرورش خود را صرف می کند. تحصیل رایگان در سریلانکا و دانشگاه های رایگان سریلانکا موجب اخذ مدرک معتبر در آسیا شده و این دانشجویان می توانند وارد بازار کار در آسیا و هر کشور دیگری با معادل سازی شوند.

از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه های رایگان سریلانکا:

  • تحصیل در دانشگاه های ملی سریلانکا
  • زندگی و اقامت در کشور سریلانکا
  • اخذ اقامت پس از تحصیل در سریلانکا
  • اخذ پاسپورت سریلانکا
  • کسب مدارک علمی معتبر
  • استفاده از بورسیه های تحصیلی در سریلانکا

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان سریلانکا

شرایط جهت تحصیل در دانشگاه های رایگان سریلانکا بسیار سخت است چرا که میزان ظرفیت ورودی محدود و آزمون ورودی ملی این کشور بسیار سخت و مشکل است. جهت ورود به این دانشگاه ها، دانشجویان باید در آزمون ملی GCE A/L شرکت کنند. سپس، پس از کسب نمره قبولی می توانند در دوره کارشناسی وارد شوند. همچنین دانشگاه های سریلانکا در مقاطع بالاتر نیز مانند مقطع کارشناسی ارشد در سریلانکا و دکترا دوره های مختلف را برگزار می کنند. لازم به ذکر است دوره های تحصیلی دانشگاه های سریلانکا به 3 زبان سینهالی، تامیلی و انگلیسی ارائه می شوند. لذا دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور و دانشگاه های رایگان سریلانکا نیاز به ارائه مدرک زبان دارند. شایان ذکر است تحصیل رایگان در سریلانکا برای دانشجویان خارجی با بورسیه تحصیلی انجام پذیر است و این بورسیه ها بر اساس شایستگی دانشجویان ارائه می شود.

سری جایواردنپورا از دانشگاه های رایگان سریلانکا

دانشگاه سری جیواردنپورا دانشگاهی رایگان در سریلانکا است. این دانشگاه در Gangodawila ، Nugegoda، نزدیک در پایتخت است. این مرکز در سال 1958 به نام Vidyodaya Pirivena، یک مرکز آموزشی بودایی تشکیل شد. دانشگاه سری جیواردنپورا مربوط به سال 1873، زمانی که نایکا ترو سنگ بنای دانشگاه را به عنوان پیروینا (موسسه مطالعات بودایی و شرقی) به نام Vidyodaya (به معنای بیداری دانش) گذاشت. این بنا در زمینی در مالیگاکاندا، حومه کلمبو، با بودجه اهدا شده توسط Andiris Perera ساخته شده است. موهوتیواته گوناناندا، که نیرویی بزرگ در ظهور این پیرو بود، قصد داشت راهبان فرهیخته تحصیل کرده را برای نجات بودیسم تربیت کند. به همین منظور او منطق را در آموزش اجباری کرد. پیروینا مطالعات بودایی و همچنین علوم شبه مانند طالع بینی را که به طور گسترده ای مورد پذیرش و احترام زیادی در جامعه سنتی است، تدریس می کرد.

دانشگاه کلانیا از دانشگاه های رایگان سریلانکا

دانشگاه کلانیا از دانشگاه های رایگان سریلانکا

دانشگاه کلانیا دانشگاه دولتی سریلانکا است. درست در خارج از محدوده شهرداری کلمبو، در شهر کلانیا، این دانشگاه دارای دو پردیس بزرگ، هفت مکان، شش دانشکده و چهار موسسه است. منشأ دانشگاه كلانيا در سال 1875 به عنوان مركز آموزش راهبان بودايي بود تاسيس شد. با تاسیس دانشگاه های مدرن در سریلانکا در دهه های 1940 و 1950 ، این دانشگاه در سال 1959 به دانشگاه Vidyalankara تبدیل شد، سپس در سال 1972 به پردیس ویدیلانکارا از دانشگاه سیلان و در نهایت در 1978 به دانشگاه کلانیا تبدیل شد. دانشگاه کلانیا پیشگام تعدادی از تحولات جدید در آموزش عالی است. این دانشگاه یکی از اولین دانشگاههایی بود که تدریس علوم را در سینهال آغاز کرد و اولین دانشگاهی بود که دانشکده هنرهای سنتی را به سه دانشکده علوم انسانی، علوم اجتماعی و بازرگانی و مدیریت بازسازی کرد.

این مرکز دارای چندین بخش است که به طور کلی در سیستم دانشگاه سریلانکا یافت نمی شود و برخی از نوآوری های کلانیا متعاقباً توسط دانشگاه های دیگر پذیرفته شده است. اینها شامل گروههای مدیریت صنعتی و میکروب شناسی در دانشکده علوم است. همچنین گروه های زبان شناسی، هنرهای زیبا، زبان های مدرن و هندی در دانشکده علوم انسانی و ارتباطات جمعی و علوم کتابداری و اطلاع رسانی در دانشکده علوم اجتماعی است. این دانشگاه با رعایت ریشه تاریخی خود، یکی از مراکز ملی برتر در مطالعات پالی و بودایی و رشته های مرتبط است. این دانشکده دارای بخش های توسعه یافته مطالعات پالی و بودایی (شامل کرسی هایی در تمدن بودایی و فلسفه بودایی)، سانسکریت، زبانشناسی، فلسفه، سینهالی و هندی و همچنین موسسه تحصیلات تکمیلی مطالعات پالی و بودایی است.

دانشگاه ملی علوم ورزشی سریلانکا

موسسه ملی علوم ورزشی (NISS) موسسه برتر و رایگان آموزش علوم ورزشی در سریلانکا است. این موسسه در سال 1973 تاسیس شد و با افتتاح آن در سال 1978 تحت وزارت امور مجلس و ورزش موسسه ورزش نامگذاری شد. در سال 1996 تحت مقررات قانون پارلمان، که دوباره قانون اصلی ورزشی را اصلاح کرد و به دانشگاه ملی علوم ورزشی تغییر نام داد. این موسسه همچنین در سال 1992 به بخش توسعه ورزش پیوست. NISS از اول ژانویه 2006 به عنوان یک دانشگاه جداگانه تحت وزارت ورزش فعالیت می کند. سازمان های دولتی مانند وزارت ورزش، وزارتخانه های ورزش استان، وزارت آموزش و پرورش، شورای خدمات ملی جوانان، نیروهای مسلح، وزارت پلیس و غیره تحصیلات ورزشی خود را از این موسسه می بینند.

عمده فعالیت های علمی این موسسه شامل دیپلم علوم ورزشی است (یک سال)، دیپلم پیشرفته مربیگری مربیان ورزشی (شش ماه)، دوره گواهینامه مدیریت ورزشی و دوره های کوتاه مدت مربیگری ورزشی است. جدا از آن، این موسسه برنامه های آمادگی جسمانی، کارگاه های آموزشی، کنفرانس ها و سخنرانی ها را بر اساس خواسته ها و الزامات حوزه ورزشی انجام می دهد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اطلاع از هزینه های تحصیل و زندگی در سریلانکا نیز مقاله لینک شده را ارائه کرده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *