مهاجرت تحصیلی انگلستان

دانشگاه ساری انگلستان

دانشگاه ساری انگلستان

کشور اروپایی انگلستان دانشگاه های بسیار بزرگ، قدیمی و عالی رتبه ای را در خود جای داده است که یکی از آن ها دانشگاه ساری انگلستان است. آغاز به کار این دانشگاه از سال 1966 و در شهری به همین نام (ساری) بوده است و به همین دلیل جزء دانشگاه های این کشور محسوب می گردد. در حال حاضر تعداد 12000 دانشجو در این دانشگاه پذیرش شده اند و مشغول تحصیل می باشند.

  • شرایط تحصیل در انگلیس برای دانشجویان بین المللی در سال 2023 چیست؟
  • شهربه در دانشگاه ساری انگلستان چقدر است؟

نکته بسیار مهمی که در این باره وجود دارد این است که در فهرست وزارت علوم ایران، دانشگاه ساری جزو دانشگاه های ممتاز جای گرفته و به شدت مورد تایید وزارت علوم است. چه بسا همواره سعی کنید در دانشگاه های معتبر، ممتاز و مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشور ایران به تحصیل بپردازید. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

تاریخچه دانشگاه ساری انگلستان

این دانشگاه در سال 1968 به یک پردیس 30 هکتاری در استگ هیل (Stag Hill) در گیلدفورد (Guildford)، مجاور کلیسای جامع گیلدفورد نقل مکان کرد. دانشگاه یک زمین 90 هکتاری (222 هکتار) دیگری هم داشت که تا سال 2005 دست نخورده باقی مانده بود. پردیس جدید منور پارک (Manor Park) که به عنوان یک دهکده خودرو آزاد طراحی شده است، یک مایل از پردیس استگ هیل فاصله دارد و در طرف دیگر جاده A3 قرار دارد. این پردیس دارای امکانات اقامتی برای دانشجویان و کارکنان، ساختمان هایی برای تحقیق و تدریس و امکانات ورزشی است.

در (November) نوامبر 2007، به این دانشگاه مجوز برنامه ریزی برای ساخت مرکز چند مذهبی ساری (Surrey Multifaith Centre) داده شد. این نخستین ساختمان در بریتانیا خواهد بود در آن، زیر یک سقف کنیسه، نمازخانه مسلمان، گوردوارا و چپل به طور جداگانه ساخته می شود. در (September) سپتامبر 2009، دانشکده بازیگری گیلدفورد به یک ساختمان ویژه در پردیس استگ هیل منتقل شد که بخشی از طرح ادغام راهبردی 2 سازمان بود. سالن ورزش قدیمی به مرکز هنرهای آیوی (Ivy Arts Centre) تغییر کاربری داده شده است و اکنون 1 سال هنرهای نمایشی به ظرفیت 200 نفر است که دارای استودیو و فضای برگزاری کارگاه نیز می باشد.

موقعیت جغرافیایی دانشگاه ساری انگلستان

در این بخش شاهد موقعیت جغرافیایی دانشگاه ساری انگلستان می باشیم:

رنکینگ دانشگاه ساری انگلستان

دانشگاه ساری انگلستان از دانشگاه های عالی رتبه این کشور محسوب می شود که توانسته در سال های متمادی و از دیدگاه نظام های رتبه بندی مختلف، جایگاه بسیار خوبی را برای خود به دست آورد. برای مثال گزارشاتی که از آمارهای سال 2015 میلادی به دست ما رسیده است نشان می دهد این دانشگاه در نظام رتبه بندی QS،‌ رتبه 314 را از آن خود نموده است و در نظام های رتبه بندی Leiden و Shanghai نیز به ترتیب رتبه های 262 و 401، 500 را به خود اختصاص داد. دانشگاه مذکور همچنان جزء دانشگاه های برتر این کشور به شمار می رود.

رنکینگ QS این دانشگاه طبق نمودار زیر می باشد:

رنکینگ دانشگاه ساری انگلستان

بورسیه تحصیلی دانشگاه ساری انگلستان

دانشگاه ساری انگلستان با هدف جذب دانشجویان در رشته های مختلف، بورسیه های تحصیلی متعددی را با مبالغ گوناگون برای دانشجویان واجد شرایط در نظر گرفته است. برای مثال نوعی بورسیه از سوی این دانشگاه به دانشجویان خارجی اعطاء می گردد، که صرفا در رشته های روانشناسی و گرایش های مربوطه نظیر روش های پژوهش در روانشناسی، روانشناسی اجتماعی، مداخله روانشناسی، روانشناسی محیط زیست و روانشناسی رشد مشغول تحصیل هستند. شرایط اعطاء این بورسیه به گونه ای است که تنها در مقطع کارشناسی ارشد بوده و ارزش آن به مبلغ 5000£ (پوند) تعیین گردیده است. تحت پوشش بودن دانشجو توسط این بورسیه تا زمانی است که تحصیل متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد به پایان برسد. بازه زمانی مشخصی برای آن مشخص نگردیده و تا زمانی که ظرفیت پر شود، می توان برای دریافت آن درخواست داد.

مدارک لازم جهت دریافت بورسیه دانشگاه ساری بریتانیا

واضح است که در اعزام دانشجو به انگلستان و دریافت بورسیه از سوی دانشگاه ساری انگلستان در هر رشته ای نظیر رشته روانشناسی شرایطی لازم است. چنانچه دانشجوی متقاضی شرایط به شرح ذیل را دارا باشد، می تواند از بورسیه بهره مند گردد:

  • دانشجو باید گواهینامه کارشناسی ارشد را در رشته روان شناسی یا گرایش های مربوطه اخذ نموده باشد.
  • داشتن گواهی زبان آیلتس که دارای حداقل نمره 7 باشد.
  • مهارت های ارتباطی را در سطح عالی بداند.
  • مدارک تحصیلی سال های قبل همراه با ریز نمرات
  • نامه انگیزشی
  • توصیه نامه تحصیلی
  • رزومه تحصیلی و فردی (CV)

دانشکده های دانشگاه ساری انگلستان

دانشگاه ساری انگلستان متشکل از 4 دانشکده است که ارائه دهنده انواع رشته های تحصیلی می باشند. اسامی این دانشکده ها عبارتند از:‌

  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده اقتصاد، بازرگانی و حقوق
  • دانشکده مهندسی و علوم فیزیکی
  • دانشکده بهداشت، درمان و علوم پزشکی

رشته های تحصیلی دانشگاه ساری انگلستان

تعداد رشته های تحصیلی که در دانشگاه ساری انگلستان تدریس می شوند، بسیار گسترده و وسیع هستند. دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند مطابق با علاقه خود به رشته ای خاص، آن را انتخاب نموده و در همان رشته تحصیلات تکمیلی و عالی خود را ادامه دهند.

برخی از این رشته ها به قرار زیر می باشند:

  • حسابداری
  • زیست شناسی
  • اقتصاد مدیریت
  • مهندسی کامپیوتر
  • موسیقی
  • مهندسی برق
  • زبان انگلیسی
  • جرم شناسی و پژوهش اجتماعی
  • تغذیه
  • توریسم
  • بازاریابی
  • روانشناسی

رشته های تحصیلی دانشگاه ساری انگلستان

شهریه تحصیلی دانشگاه ساری

مبالغ شهریه دانشگاهی برای دانشجویان خارجی متغیر می باشد که در واقع به نوع رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. در مجموع هزینه های تحصیل در انگلستان و در این دانشگاه بریتانیایی را می توان به صورت زیر برشمرد:

مقطع کارشناسیشهریه به پوند
حسابداری£17000
زیست شناسی£18000
اقتصاد مدیریت£18000
بازاریابی£18000
مهندسی شیمی£19500
جرم شناسی£15000
مقطع کارشناسی ارشدشهریه به پوند
مالی و حسابداری
£19500
بازیگری
£16500
اقتصاد
£17500
مهندسی برق
£19000
روانشناسی اجتماعی
£19000

شرایط خوابگاه دانشجویی دانشگاه ساری

دانشگاه ساری شرایط ایده آلی برای خوابگاه های خود دارد. این شرایط به گونه ای است که دانشجوی متقاضی تحصیل در دوره لیسانس، نیازی ندارد که پیش از ورود به خاک انگلستان نسبت به رزرو خوابگاه دانشجویی این دانشگاه اقدام نماید. چرا که دانشگاه ساری انگلستان بدون استثنا خوابگاه های خود را در اختیار دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی قرار می دهد و آن ها ملزم به اقامت در خوابگاه می باشند. کلیه امکانات رفاهی که برای برای دانشجویان نیاز است، از سوی این دانشگاه مهیا گردیده است. امکانات اقامتی در ایام تعطیل (شامل تعطیلات تابستان یا تعطیلات سال نو) در اختیار دانشجویان قرار دارد.

الزامات پذیرش در دانشگاه ساری

دانشجویان خارجی به منظور پذیرش تحصیلی در دانشگاه ساری انگلستان بایستی دارای شرایط لازم باشند که به صورت زیر تشریح می گردد:

دوره International Foundation Year جهت پذیرفته شدن در این دوره، حداقل شرایط سنی برای متقاضیان سنین بالای 17 سال بوده و بایستی مقطع دبیرستان را با اخذ معدل و نمرات بالا گذرانده باشند. ضمنا دانشجو باید نمره 5.5 را در دوره زبان انگلیسی آیلتس اخذ نموده باشد.

شهریه هایی که در این دوره دریافت می شود بستگی به رشته تحصیلی متقاضیان دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • رشته های کسب و کار، اقتصاد، حقوق و مطالعات اجتماعی به مبلغ 15550£ (پوند)
  • رشته های مهندسی و علوم فیزیک به مبلغ 16550£ (پوند)
  • رشته های علوم زیستی به مبلغ 16550£ (پوند)

گذراندن دوره زبان در بریتانیا

برای شرکت در دوره زبان در دانشگاه ساری، سن متقاضی بایستی از 17 سال به بالا باشد و مدرک آیلتس با حداقل نمره 4.5 را نیز کسب کرده باشد. هزینه ای که برای این دوره تعیین شده است معادل 4870£ (پوند) می باشد. اطلاعات جامع تری در زمینه مهاجرت به انگلستان از روش تحصیلی وجود دارد که با مراجعه حضوری به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت امکان دست یافتن به آنها را خواهید داشت. مشاوره هایی که به صورت تلفنی ارائه می گردند، رایگان بوده و بسیار مفید هستند.

سوالات متداول در باب دانشگاه ساری انگلستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب دانشگاه ساری انگلستان

  • دانشگاه ساری انگلستان در چه رتبه ای قرار دارد؟ دانشگاه ساری انگلستان در جهان رتبه 305 را به خود اختصاص داده است.
  • شهریه دانشگاه ساری انگلستان چقدر است؟ شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه ساری حدود 17000£ الی 28000£ (پوند) در سال است.
  • رشته های ارائه شده در دانشگاه ساری به چه صورت هستند؟ رشته های تحصیلی بسیار گسترده و وسیع هستند. حسابداری، زیست شناسی، اقتصاد مدیریت، مهندسی کامپیوتر، موسیقی، مهندسی برق، زبان انگلیسی، جرم شناسی و پژوهش اجتماعی، تغذیه، توریسم، بازاریابی و روانشناسی از رشته های مهم هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *