مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا که در سال 1827 تاسیس گردیده و یکی از 40 دانشگاه برتر جهان برای متقاضیان بین المللی می باشد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های معتبر است. این دانشگاه، دانشگاهی تحقیقاتی است که به دنبال روش های خلاق و نوآورانه برای آموزش می ­باشد. این دانشگاه همواره از دانشجویانی که دارای تفکرات و ایده های خلاق و جسورانه برای تغییر در جهان هستند، استقبال می ­نماید. دانشجویان می ­توانند مقاطع تحصیلی را اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را در این دانشگاه به زبان انگلیسی به پایان برسانند. هر ساله این دانشگاه دانشجویان زیادی را پذیرش می­ نمایند که از این میان تعداد زیادی را دانشجویان بین المللی تشکیل می­ دهد. از جمله افتخارات این دانشگاه می ­توان به کسب مدال طلای کانادا و هزاران مدارک بین المللی دیگر در سال 2014 را اشاره نمود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در پی آنست تا دانشجویان بتوانند دانشگاه های برتر با بهترین شرایط تحصیلی را شناسایی نمایند. دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای 34 دانشکده و مدرسه می ­باشد. هر یک از این مراکز رشته های مختلف تحصیلی زیادی را به دانشجویان ارائه می­ نماید. از آنجاییکه هزینه های تحصیل در کانادا نسبت به دیگر کشورها بیشتر است، این دانشگاه با در نظر گرفتن سطح علمی دانشجویان بورسیه ها و کمک هزینه هایی را جهت جذب دانشجویان بین المللی قرار داده است. دانشجویان از این طریق می­توانند به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند.

تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا دارای دانشکده های بسیاری است که دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال های اخیر به موفقیت های بسیاری دست یافته است. دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از بهترین دانشکده های پزشکی در آمریکای شمالی محسوب می­ شود. آموزش در این دانشکده به گونه ای است که دانشجویان 2 دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی را بایستی سپری نمایند. تحصیل پزشکی در کانادا در این دانشگاه بگونه ای است که دوره های تئوری در کلاس های درس برگزار می­ گردد. دانشجویان برای گذراندن دوره های بالینی بایستی در بیمارستان های این کشور حاضر شده است. در کنار اساتید برجسته این دانشگاه مشغول به یادیگری مفاهیم عملی گردند. تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا راهی است که بسیاری از دانشجویان پس از اتمام تحصیلات می­ توانند جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور اقدام نمایند.

دانشکده ها و دپارتمان های آموزشی دانشگاه برتیتش کلمبیا کانادا

بطور کلی دانشگاه بریتیش در کلمبیا یکی از بزرگترین دانشگاه های کانادا است. این دانشگاه دارای 2 پردیس بزرگ می­ باشد. هر کدام از این پردیس ها در شهرهای ونکوور و کلونا موقعیت دارند. دانشکده های مختلفی تحت نظارت این دانشگاه در حال فعالیت می­ باشند که رشته ها و برنامه های متنوعی را به دانشجویان ارائه می­ دهند.

پردیس های شهر ونکوور عبارتند از:

  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده هنر
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده جنگلداری
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده زمین و سیستم های غذایی

دانشکده های علوم کاربردی، مدیریت، دانشکده آموزش، دانشکده تحصیلات تکمیلی و دانشکده مطالعات خلاقانه نیز در شهر کلونا مشغول به فعالیت می­ باشند. همچنین 12 دپارتمان آموزشی و 2 کالج دیگر نیز توسط این دانشگاه اداره می گردد.

دانشکده ها و دپارتمان های آموزشی دانشگاه برتیتش کلمبیا کانادا

رنکینگ دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بزرگترین دانشگاه های کانادا است که دارای قدمتی چندین ساله می­ باشد. این دانشگاه در طول فعالیت های خود جوایز و موفقیت های بسیاری را کسب نموده است. همچنین طبق رتبه بندی های مختلفی که هر ساله جهت عملکرد دانشگاه های جهان انجام می­ گیرد. این دانشگاه توانسته رتبه های بالایی را از ان خود نماید.

رتبه بندی این دانشگاه بدین صورت است:

آیتمرتبه
webometric29
shanghi44
US news35
Qs47
Times40

این دانشگاه هر ساله پذیرای دانشجویان زیادی است. تا به امروز نیز دانشجویان بین المللی زیادی تحصیلات را در این دانشگاه به اتمام رسانیده اند. بطوریکه تعداد دانشجویان خارجی که تا به هم اکنون از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده اند به 306000 دانشجو می رسد. از جمله دانشمندان برجسته که در این دانشگاه تحصیل نموده اند می­ توان به جورج، بترم، روبرت اشاره نمود.

شهریه ها و هزینه های تحصیل در دانشگاه کلمبیا

تحصیل در دانشگاه های کانادا با شهریه های بالا همراه است. اما از آنجائیکه دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا یک دانشگاه بین المللی بشمار می ­رود. هزینه های تحصیل در این دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاه های کانادا بسیار ارزان تر است. دانشجویان در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف هزینه های متفاوتی را پرداخت می­ نمایند. اما تمامی دانشجویان ملزم هستند تا پایان دوره تحصیلی خود تمامی شهریه های تحصیلی خود را پرداخت نمایند.

ما در جدول زیر شهریه برخی از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی را نشان داده ایم:

رشته تحصیلیشهریه به دلار کانادا
هنر26399CAD
بازرگانی29579CAD
علوم26399CAD
علوم کاربردی30798CAD

ناگفته نماند، امکان اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا در دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا وجود دارد. دانشجویان می­ توانند جهت دریافت این بورسیه ها در سال اول تحصیلی خود اقدام نمایند. پس از پایان اعتبار بورسیه خود نیز می­ توانند تا پایان دوره تحصیلی تمدید نمایند. اکثر این بورسیه ها دارای ارزشی برابر با 28000$ (دلار) می­ باشد. بطوریکه سالانه 7000$ (دلار) به دانشجویان پرداخت می نمایند.

شرایط پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا

افراد زیادی متقاضی ادامه تحصیل در این دانشگاه می ­باشند. به همین دلیل این دانشگاه نیز شرایطی را جهت پذیرش دانشجویان قرار داده است. از جمله مهم ترین شرایط پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا عبارتند از:

  • برخورداری از مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • محاسبه میانگین پذیرش براساس امتحانات و واحدهای سال آخر
  • ارائه مدارکی که مهارت زبان انگلیسی دانشجویان را اثبات نماید.

دانشجویان می­ توانند از راهنمایی های مفید مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­ مند شوند. با توجه به شرایط خود با گزینه های تحصیل در دیگر کشورها آشنا گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *