مهاجرت تحصیلی روسیه

دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه

تحصیل در دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه

دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه با هدف ارتقاء علم و بوجود آوردن دستاوردهای علمی و فلسفی تأسیس گردید. تومسک یکی از دانشگاه های معتبر است. این دانشگاه در طول حیات خود توانسته به موفقیت های چشمگیری در ایجاد و توسعه علم و فرهنگ و آموزش و پرورش دست یابد. دانشگاه تومسک دارای قدمتی 139 ساله است. دانشجویان می ­توانند در این دانشگاه در رشته های مختلف و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل بپردازند. دانشجویان علاوه بر اینکه می توانند در برنامه های حضوری این دانشگاه شرکت کنند. امکان استفاده از دوره های مجازی را نیز خواهند داشت. دانشگاه تومسک از امکانات بسیار مناسبی همچون کتابخانه و سالن های ورزشی برخوردار می­ باشد. بیشترین تمرکز این دانشگاه بر روی مسائل نو و جدید می­­ باشد.

دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه علاقمند به ارتباط و همکاری با مراکز بین المللی برای تبادل دانش و اطلاعات می ­باشد. هر ساله نیز دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می ­نماید. بطور کلی می­توان گفت دانشگاه تومسک یک دانشگاه تحقیقاتی می ­باشد. مأموریتش حفظ و تقویت ارزش های معنوی بشریت در تولید و انتشار دانش در جهت ترقی دانش و اطلاعات و ارائه آموزش های نوین می­ باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی بر این دارد تا بروزترین اطلاعات در زمینه دانشگاه های مختلف را در اختیار دانشجویان قرار داد.آنان را در تمامی مراحل پذیرش و ورود به دانشگاه های معتبر یاری و راهنمائی می نمایند.

درباره دانشگاه تومسک روسیه

دانشگاه تومسک اولین دانشگاه در سیبری بود. در واقع، آموزش عالی را در سیبری آغاز کرد. در سال 1888 تنها یک بخش پزشکی افتتاح شد که 72 دانشجو در آن پذیرفته شدند. 10 سال بعد، بخش دوم حقوق، اولین دانشجویان حقوق را ثبت نام کرد. دپارتمان فیزیک و ریاضیات و دپارتمان های تاریخ، زبان شناسی و فلسفه تنها در سال 1917 افتتاح شد. امروزه دانشگاه ایالتی تومسک یک دانشگاه بزرگ با طیف گسترده ای از فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی است. میزبان 12000 دانشجوی کارشناسی است. 7500 نفر از آنها دانشجوی تمام وقت هستند. حدود 3000 سخنرانی درگیر آموزش هستند. دانشگاه گزینه های شغلی متعددی را ارائه می دهد. این مجموعه شامل 4 موسسه تحقیقاتی، 6 موزه، یک کتابخانه و یک باغ گیاه شناسی است. دانشگاه به طور مداوم در حال هزینه کردن است و رشته های تخصصی جدید و دوره های جدید ارائه می دهد.

TSU که در سال 1878 تأسیس شد، اولین دانشگاه روسی در سیبری و خاور دور بود. این دانشگاه در حال حاضر یکی از بزرگترین دانشگاه های روسیه است و دارای وضعیت دانشگاه ملی تحقیقاتی است. TSU بیش از 15000 دانشجو دارد و هیات علمی آن شامل بیش از 238 دکترای علوم و 563 کاندیدای علوم، از جمله 51 برنده جایزه دولتی روسیه در علم و فناوری است.

بخش های مهم این دانشگاه عبارت است از:

  • آزمایشگاه فناوری اطلاعات کوانتومی، تحقیقات ملی دانشگاه دولتی تومسک
  • مرکز منطقه ای علمی و آموزشی ریاضی دانشگاه دولتی تومسک
  • موسسه علمی تحقیقاتی ریاضیات و مکانیک کاربردی توسط دانشگاه دولتی تومسک
  • موسسه فیزیک و فنی سیبری دانشگاه دولتی تومسک
  • گروه ریاضیات کاربردی
  • گروه انفورماتیک
  • اداره اطلاعات
  • گروه شیمی
  • گروه فیزیک و مهندسی
  • گروه رادیوفیزیک
  • دانشکده مکانیک و ریاضیات
  • دانشکده فیزیک

شرایط تحصیل در دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است. با ارزیابی و بررسی روش های تحقیق به دنبال کشف علوم جدید می باشد. دانشجویان در این دانشگاه می­ توانند در 79 رشته تخصصی در مقطاع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در مقطع دکترا در 22 رشته تخصصی به تحصیل بپردازند. زبان تدریس در این دانشگاه به زبانهای روسی و انگلیسی می ­باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، می­ باید مدرک زبان انگلیسی خود را به این دانشگاه ارائه نمایند. در حال حاضر در این دانشگاه دانشجویان زیادی مشغول به تحصیلند که 22000 از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می ­دهد. این دانشجویان در رشته های مختلف مشغول به یادگیری علوم تخصصی می­ باشند.

تحصیل در دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه

دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه است. از 21 دانشکده و مرکز آموزشی تشکیل شده است. با توجه به اعتبار این دانشگاه در میان دانشگاه های جهان و امکان تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی هر روزه بر تعداد دانشجویان بین المللی این دانشگاه افزوده می ­شود. دانشگاه تومسک در سال 1880 تأسیس گردید. تا به امروز 150000 دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده اند. همانطور که بیان نمودیم دانشگاه تومسک بزرگترین دانشگاه تحقیقاتی روسیه است. این دانشگاه دارای بخش های آموزشی موسسه منابع طبیعی، موسسه فیزیک فناوری بالا، موسسه فیزیولوژی، موسسه فیزیک و فناوری، موسسه تست غیر مخرب،موسسه مهندسی برق، پژوهشگاه علوم انسانی، موسسه همکاری های راهبردی، موسسه آموزشی بین المللی و ارتباطات،یادگیری الکترونیکی و موسسه یورگا فناوری می­ باشد.

تحصیل در دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه

پذیرش در دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه

دانشگاه تومسک هر ساله در تاریخ های 15 ژوئن از میان متقاضیانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارند، پذیرش می­ نماید. همچنین علاقمندانی که قصد تحصیل مقطع پیش دانشگاهی در این دنشگاه را دارند. می­ باید در تاریخ 15 ژوئیه نسبت به ارسال درخواست پذیرش خود اقدام نمایند. دانشجویان ابتدا درخواست پذیرش خود را به همراه مدارک زیر به دانشگاه تومسک ارسال می­ نمایند، این دانشگاه نیز تمامی مدارک دانشجویان را بررسی و ارزیابی خواهد نمود.

  • 6 قطعه عکس
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی قبلی
  • بیمه نامه
  • ارائه گواهی پزشکی مبنی بر سلامت دانشجو
  • ارائه آزمایشات HIV
  • دانشجویانی که از کشورهای مغولستان و یا کشورهای مشترک المنافع جهت ادامه تحصیل به این دانشگاه مراجعه نموده اند. می­ باید گواهی تولد خود را نیز ارائه نمایند.

رنکینگ دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه

دانشگاه تومسک جزء برترین و معتبرترین دانشگاه های روسیه است که مدارک صادر شده از این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم ایران نیز می ­باشد. این دانشگاه دارای رتبه 323 در رتبه بندی QS می­ باشد. همچنین در رتبه بندی EECA که در سال 2018 انجام گردید. این دانشگاه رتبه های 11 و 12 را بخود اختصاص داده است. ناگفته نماند این دانشگاه در رشته های علوم و نجوم و زبان های مدرن نیز موفق به اخذ رتبه 300 در جهان گردیده است.

امکانات دانشگاه تومسک در روسیه

دانشگاه ایالتی Tomsk در روسیه امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده است. در سال 1880 این دانشگاه باغ گیاه شناسی را در محوطه دانشگاه بنا نمودند. کتابخانه و سالن های ورزشی این دانشگاه از دیگر امکاناتی است. دانشجویان می توانند از آن بهره­ مند گردند. این دانشگاه مجهز به 6 موزه می­ باشد. دانشجویان می­ توانند در زمان های مختلف از آنان دیدن نمایند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه

بطور کلی اکثر دانشگاه های کشور روسیه از معتبرترین مراکز آموزشی در سطح جهان هستند. بهترین خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه می ­نمایند. مدارکی که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور اخذ می­ نمایند. تقریباً در تمامی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است. دانشجویان براحتی می توانند به انجام کار در روسیه و یا دیگر کشورها بپردازند.

با توجه به بالا بودن کیفیت آموزشی در دانشگاه های روسیه، هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر از دیگر دانشگاه های اروپایی و یا انگلستان می باشد. به طور مثال دانشجویان رشته های پزشکی با پرداخت 40000RUB (روبل روسیه) در سال می­ توانند به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. البته هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است. دانشجویان هزینه های متفاوتی را پرداخت می­ نمایند. همچنین دانشجویان امکان دریافت بورسیه تحصیلی در روسیه را خواهند داشت. از این طریق می­ توانند از مزایای تحصیل رایگان در روسیه بهره ­مند گردند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی دانشجویان را با شرایط تحصیل در دیگر کشورها آشنا نمود. بهترین گزینه را برای ادامه تحصیل به آنان پیشنهاد می­ دهند.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه tomsk در روسیه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در همین باب می باشیم:

  • رنکینگ دانشگاه تومسک روسیه چند است؟ دانشگاه تومسک جزء برترین و معتبرترین دانشگاه های روسیه است که مدارک صادر شده از این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم ایران نیز می باشد. این دانشگاه دارای رتبه 323 در رتبه بندی QS می باشد. همچنین در رتبه بندی EECA که در سال 2018 انجام گردید. این دانشگاه رتبه های 11 و 12 را بخود اختصاص داده است. ناگفته نماند این دانشگاه در رشته های علوم و نجوم و زبان های مدرن نیز موفق به اخذ رتبه 300 در جهان گردیده است.
  • شرایط پذیرش دانشگاه تومسک روسیه چیست؟ دانشگاه تومسک هر ساله در تاریخ های 15 ژوئن از میان متقاضیانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارند، پذیرش می نماید. همچنین علاقمندانی که قصد تحصیل مقطع پیش دانشگاهی در این دنشگاه را دارند. می باید در تاریخ 15 ژوئیه نسبت به ارسال درخواست پذیرش خود اقدام نمایند. دانشجویان ابتدا درخواست پذیرش خود را به همراه مدارک زیر به دانشگاه تومسک ارسال می نمایند، این دانشگاه نیز تمامی مدارک دانشجویان را بررسی و ارزیابی خواهد نمود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *