مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا

اجاره آپارتمان در کانادا

اجاره آپارتمان در کانادا

یافتن محل اقامت مناسب و به طور کلی اجاره آپارتمان در کانادا اولین مواردی است که هر مهاجر می خواهد آن را در صدر در لیست کارهای خود قرار دهد. بسته به شرایط شما، ممکن است بخواهید در این کشور به صورت موقت اقامت داشته باشید. به همین دلیل به جای خرید آپارتمان یا خانه در کانادا، قصد اجاره آپارتمان در کانادا یا خانه های اجاره ای در کانادا را دارید. این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، از مرحله اول تا امضاء اجاره نامه و سایر موارد، شامل اطلاعات بسیار مفیدی می شود. گزینه های زیادی در مورد مهاجرت به کانادا، اسکان و اجاره خانه و آپارتمان وجود دارد. از اجاره کوتاه مدت و انواع مختلف خانه ها و آپارتمان های اجاره ای، این مقاله شما را به طور کامل آگاه می سازد.

شرایط اجاره در کانادا

اگر به فکر این هستید که چگونه می توانید خانه ها یا آپارتمان خود را در کانادا اجاره کنید، چندین روش برای انجام این کار وجود دارد:

  • کریگلیست
  • کیجیجی
  • روزنامه های محلی
  • تابلوهای اعلانات
  • گروه های رسانه های اجتماعی
  • آشنایان، دوستان و اقوام

با این حال، اکثر اوقات، آپارتمان های جدید از طریق سایت ها و به صورت اینترنتی و آنلاین اجاره داده می شوند. با گفتن این نکته، لازم است که مراقب خریدهای اینترنت باشید زیرا تعداد زیادی از منفعت طلبان تمایل دارند کار خود را از طریق وب سایت های مختلف انجام دهند. پیدا کردن مکانی برای زندگی یکی از اولین کارهایی است که مهاجران هنگام رسیدن به این کشور باید انجام دهند. بسته به وضعیت شخصی شما (داشتن خانواده یا دوستان یا سایر)، ممکن است در حالی که به دنبال یک قرارداد بلند مدت و به فکر اجاره یک آپارتمان هستید. اجاره بلند مدت می تواند گزینه مناسبی برای مهاجران باشد زیرا تعهد دائمی وجود ندارد و گاهی ارزان تر از خرید ملک کانادا است.

نکات مهم درباره اجاره آپارتمان در کانادا

برای اجاره آپارتمان در این کشور، صاحبخانه ها معمولا اطلاعاتی راجع به فرد متقاضی درخواست می کنند تا اطمینان حاصل کنند که وی قادر به پرداخت اجاره می باشد. نمونه اسنادی که می توانند درخواست شوند عبارتند از:

  • رسید پرداخت حقوق یا هر سندی که درآمد را اثبات کند.
  • صورتهای بانکی با اثبات پول کافی برای پرداخت چند ماه اول اجاره
  • نامه ارجاع از صاحبخانه قبلی، با بیان اینکه فرد مستاجر خوبی است که اجاره را به موقع پرداخت کرده است.

در صورتی که متقاضی سابقه اعتباری نداشته باشد و هنوز در این کشور مشغول به کار نشده باشد، بسیاری از صاحبخانه ها آپارتمان خود را به وی اجاره نمی دهند و این می تواند برای تازه واردان کاملا ناخوشایند باشد. با این حال توصیه می شود که متقاضیان برای مهاجرت و اجاره آپارتمان در این کشور پول کافی در حساب بانکی خود داشته باشند تا بتوانند ثابت کنند که شرایط مناسب و توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های اقامت و زندگی در این کشور را دارند. به یاد داشته باشید که اکثر آپارتمان های اجاره ای در کانادا مبله نیستند. متقاضیان برای اجاره آپارتمان مبله باید با دقت عمل کنند. همچنین در اکثر شهرهای کانادا صاحبخانه ها حق دارند هر 12 ماه یک بار میزان اجاره آپارتمان خود را افزایش دهند. اما آنها معمولا 3 ماه قبل از افزایش میزان اجاره مستاجرین را مطلع می سازند.

هزینه اجاره آپارتمان در کانادا

به طور کلی، منطقه ویندزر انتاریو طبق آمار رسمی در بین 24 منطقه کلان شهری پایین ترین میزان اجاره را دارد. در این منطقه، پایین ترین میزان اجاره آپارتمان تک خوابه 750CAD (دلار کانادا) و برای آپارتمان های 2 خوابه نیز 990CAD (دلار کانادا) می باشد. هزینه اجاره آپارتمان در سایر شهرهای کشور کانادا که در لیست پیشنهادات قرار می گیرند، عبارتند از:

شهراجاره آپارتمان تک خوابه به دلار کانادااجاره آپارتمان 2 خوابه به دلار کانادا
سنت جان810CAD890CAD
ساسکاتون830CAD1010CAD
رجینا860CAD1080CAD
ادمونتون880CAD1110CAD
کبک910CAD1200CAD
ابوتسفورد950CAD1080CAD
وینیپگ970CAD1240CAD

به طور کلی، اگر به فکر کسب اطلاعات درباره متوسط اجاره آپارتمان در کانادا هستید، در اینجا میانگین هزینه ها در سراسر کشور بررسی شده است:

نوع آپارتمانمتوسط اجاره ماهانه به دلار کانادامحدوده اجاره ماهانه به دلار کانادا
یک خوابه در مرکز شهر1205CADCAD800 الی 1800CAD
یک خوابه در خارج از مرکز شهر980CADCAD700 الی 1500CAD
3 خوابه در مرکز شهر1960CADCAD1300 الی 3000CAD
3 خوابه در خارج از مرکز شهر1593CADCAD1100 الی 2500CAD

همچنین در نمودار زیر به گرانترین شهرهای کانادا از لحاظ متوسط اجاره آپارتمان یک خوابه و 2 خوابه اشاره شده است:

گرانترین شهرهای کانادا از لحاظ متوسط اجاره آپارتمان

فرآیند و قوانین اجاره آپارتمان در کانادا

اجاره نامه های در کانادا به طور معمول یک ساله می باشند، اما همچنین می توانند برای مدت کوتاه تر یا ماه به ماه باشد. پس از گذشت یک سال، قرارداد اجاره آپارتمان در این کشور برای یک سال دیگر قابل تمدید است. این شرایط بهتر است قبل از امضاء قرارداد با صاحبخانه بررسی شود. قوانین افزایش اجاره در این کشور متفاوت است. در برخی استان ها، این قوانین توسط دولت تعیین شده است و هر سال در معرض تغییر هستند. برخی استان ها مانند آلبرتا نیز قوانین خاصی ندارند. در انتاریو، حداکثر میزان افزایش اجاره آپارتمان در حال حاضر 1.8% می باشد. در بریتیش کلمبیا حد مجاز 2.5% است. اگر صاحبخانه ها مایل به افزایش بیش از این اجاره باشند، باید تأییدیه قانونی کسب کنند.

افزایش اجاره فقط در هر 12 ماه قابل انجام و همانطور که گفته شد، صاحبخانه ها باید حداقل 90 روز قبل به مستاجر خود اطلاع دهند. سایر قوانین و انتظارات صاحبخانه ها در مورد اجاره آپارتمان در خانه ها با مذاکره با صاحبخانه ها مخص می شود (مواردی مانند اختیارات، خانه داری، نوسازی و سایر موارد مرتبط). توصیه می شود حتماً به عنوان مستاجر با قوانین سکونت در آپارتمان و حقوق خود آشنا شوید. این قوانین و حقوق در استان های مختلف این کشور متقاوت می باشند. هزینه زندگی در کانادا به طور کامل در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

نحوه اجاره آپارتمان در کانادا

پس از پیدا کردن آپارتمان مورد علاقه، متقاضیان می توانند با صاحبخانه تماس بگیرند و برای مشاهده آپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهند. در صورت پسندیده شدن آپارتمان، صاحبخانه یک فرم درخواست برای تکمیل و اعلام نظر خود به فرد ارائه می دهد. متقاضی باید به صاحبخانه خود حداقل 48 ساعت فرصت دهد تا با او تماس بگیرد. اگر یک فرد به عنوان مستاجر پذیرفته شود، صاحبخانه وی قرارداد اجاره نامه را برای بررسی برای متقاضی ارسال می کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، متقاضی قرارداد را امضا می کند، فیش واریز خود را تحویل می دهد. از اینرو هماهنگی های لازم را برای ورود به آپارتمان را انجام می دهد. در روز اسباب کشی، فرد اجاره ماه اول خود را پرداخت می کند و کلید خانه جدید خود را دریافت می کند.

قرارداد اجاره به طور معمول شامل انتظارات مستاجر و قوانینی که باید مستاجر آنرا بپذیرد می باشد. قرارداد اجاره یک سند حقوقی است، بنابراین قبل از امضا توصیه می شود مستاجر اطمینان حاصل کند که همه چیز را کاملا خوانده و آن را درک کرده است. در صورت نیاز، مستاجر می تواند به همراه یک وکیل معتبر به بررسی اجاره نامه بپردازد. اجاره نامه معمولی نیز شامل موارد زیر است:

  • نام، آدرس و اطلاعات مستاجر و صاحبخانه
  • مدت زمان اجاره
  • مبلغ اجاره ماهانه
  • پرداخت قبوض آب و برق (به عنوان مثال سیستم گرمایش، آب، برق)
  • شرایط فسخ قرارداد اجاره
  • افزایش اطلاعات اجاره (وقتی صاحبخانه می تواند افزایش یابد و تا چه میزان)
  • مبلغ و شرایط سپرده

نحوه اجاره آپارتمان در کانادا

اجاره آپارتمان در تورنتو کانادا

در حال حاضر بازار اجاره ‌نشینی در تورنتو داغ است. تورنتو، مانند بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا، تعداد زیادی مسکن اجاره ای در دسترس دارد. تأثیر همه‌ گیری COVID-19 شاهد کاهش شدید تعداد دانشجویان و مهاجران بوده است. در نتیجه، تقاضا را کاهش داد. علاوه بر این، محدودیت های سفر و الزامات مربوط به قرنطینه، بسیاری از اجاره های کوتاه مدت را مجبور به تبدیل به اجاره های بلند مدت کرده است. برای اجاره آپارتمان در تورنتو کانادا نیازهای خود را شناسایی کنید.

قبل از اینکه به دنبال آپارتمانی برای اجاره در تورنتو بگردید، فهرستی از آنچه برای شما مهم است تهیه کنید:

  • امکانات رفاهی
  • محله
  • قابلیت پیاده روی
  • حمل و نقل و غیره

میانگین اجاره املاک مشابه در منطقه تورنتو که مد نظر شماست را بیابید. این به شما ایده خوبی از آنچه باید پرداخت کنید، می دهد. همچنین شما را با اطلاعات لازم برای مذاکره در مورد شرایط و نرخ ها در صورت لزوم تجهیز می کند. علاوه بر این، با پای پیاده از محله عبور کنید. با توجه به اینکه حداقل برای 12 ماه اجاره خواهید کرد، این به شما ایده بهتری از منطقه، خدمات و امکانات می دهد. یکی از راه ‌های جلوگیری از کلاه برداری و صاحبخانه ‌های بی ‌اعتبار این است که از قبل درباره صاحبخانه خود تحقیق کنید.

در شکل زیر میزان اجاره آپارتمان در تورنتو کانادا به صورت متوسط آمده است:

میزان اجاره آپارتمان در تورنتو کانادا

اجاره کوتاه مدت در کانادا

افرادی که تازه وارد خاک این کشور می شوند، ممکن است بخواهند به عنوان گزینه اولیه مسکن به اجاره نامه های کوتاه مدت نگاه کنند. اجاره آپارتمان در کانادا به صورت کوتاه مدت به چند دلیل اصلی گزینه مناسبی به شمار می رود مانند:

  • آشنایی با ساکنین محله و شرایط زندگی در آن منطقه
  • بررسی کامل آپارتمان مورد نظر و تغییر محل سکونت و اجاره آپارتمان جدید
  • تجربه زندگی در مناطق مختلف

موسسات مسیحی، آپارتمان ها و خانه های مشترک، هتل آپارتمان ها، متل ها و مسافرخانه ها، خوابگاه های دانشجویی و سایر محل های مشابه از گزینه های مختلف اجاره موقت در این کشور می باشند. هموطنان عزیزی که به فکر مهاجرت و زندگی در کانادا و همچنین گرفتن اقامت کانادا هستند می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از شرایط و هزینه های امور مربوطه به طور کامل آگاه شوند. متخصصان مجرب ما همواره آماده راهنمایی تمام ایرانیان محترم در زمینه های مختلف مهاجرت به کشورهای برتر خارجی مانند کشورهای کانادا، آلمان، کشورهای نوردیک، فرانسه، استرالیا و سایر می باشند.

سوالات مختلف در خصوص اجاره آپارتمان در کانادا

در این بخش چندین سوال که از سوی شما به کرات پرسیده شده است را در خصوص شرایط اجاره آپارتمان در کانادا را پاسخ داده ایم:

  • بهترین راه برای پیدا کردن آپارتمان مناسب در کانادا چیست؟ در واقع بهترین راه چک کردن آپارتمان در کانادا بررسی در سایت های معروف و معتبر است که می توانید با کارشناسان آن نیز ارتباط داشته باشید.
  • آیا شرایط خاصی برای اجاره آپارتمان در کانادا وجود دارد؟ بله ارائه فیش حقوقی ثابت و صورت حساب بانک و در برخی موارد نامه ارجاع موجر.
  • ارزان ترین و گران ترین شهر برای اجاره آپارتمان کدامند؟ ارزان ترین شهر برای اجاره آپارتمان شهر سنت جان و گران ترین شهر برای اجاره آپارتمان وینیپگ می باشد.
  • آیا مبلغ اجاره آپارتمان در کانادا از سوی وزارتخانه تعیین و نظارت می شود؟ بله و موجر حق ندارد بیش از آن از فردی اجاره بگیرد.
  • آیا شرایط خاصی برای یک خارجی برای اجاره مسکن در کانادا وجود دارد؟ در این زمینه با متخصصان در موسسه حقوقی سروش سعادت مشورت نمایید تا شما را راهنمایی کنند.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *