مهاجرت کاری هلند

حقوق ماهیانه کار در هلند

حقوق ماهیانه کار در هلند

برای شروع کار جدید در هلند، داشتن اطلاعات درباره حقوق ماهیانه کار در هلند و چگونگی محاسبه آن، میزان مالیات و حداقل دستمزد بسیار مهم است. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه می دهند که به شما کمک می کند تا از میزان حقوق ماهیانه کار در هلند و حداقل دستمزد در هلند آگاه شوند.

درباره حقوق ماهیانه کار در هلند

میزان حقوق ماهیانه کار در این کشور به طور متوسط ​​و احتمالاً کمی پایین تر از ایالات متحده و انگلیس است. در این کشور مالیات بر درآمد در سطح بالایی قرار دارد. همانند سایر کشورهای دنیا، میزان حقوق ماهیانه کار در این کشور به کارفرما، موقعیت شغلی و میزان تجربه متقاضیان متفاوت می باشد. کارمندان این کشور حداقل 20 روز تعطیل در سال و 1 ماه پاداش تعطیلات (8% از حقوق سالانه) دریافت می کنند که در ماه مه پرداخت می شود. براساس برنامه دفتر مرکزی این کشور، متوسط ​​درآمد ناخالص سال 2023 در این کشور 38500€ (یورو) است. این بدان معنی است که حقوق ماهیانه کار در این کشور به طور خالص در حدود 2150€ (یورو) است.

در جدول زیر به میانگین حقوق ماهیانه کار در این کشور در برخی از مشاغل ذکر شده است:

مشاغلحقوق ماهیانه کار به یورو
مدیریت€3000
بانکداری€4500
تولید€3411
صنایع خدماتی€2771
بیمه€3832
بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی€4021
فناوری اطلاعات€5386

حداقل حقوق ماهیانه کار در هلند

در این کشور میزان حداقل دستمزد ملی هر ساله 2 بار به روز می شود. از ژانویه سال 2023، حداقل حقوق ماهانه دراین کشور برای افرادی که حداقل 21 سال دارند 1756€ (یورو) است.

همچنین رشد اشتغال در این کشور با توجه به آمار نمودار زیر می باشد:

نرخ اشتغال در هلند

سطح حداقل حقوق ماهیانه کار در این کشوربرای افراد 15 تا 21 ساله نیز وجود دارد که به صورت زیر می باشد:

رده سنیدرآمد در ماه به یورو
15 ساله€526
16 ساله€605
17 ساله€693
18 ساله€878
19 ساله€1053
20 ساله€1404

درآمد متوسط ناخالص مهاجران در آمستردام در سال 2023 که توسط آمار رسمی گزارش شده 49000€ (یورو) است. مجموعه حقوق و دستمزد مورد استفاده برای محاسبه ارقام، از مهاجران با مشاغل بهتر تشکیل شده است. برای اخذ ویزا به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر، متقاضیان زیر 30 سال باید دارای 3938€ (یورو) درآمد و متقاضیان بالای 30 سال می باید ثابت کنند دارای حداقل درآمد ماهانه 4712€ (یورو) هستند. همچنین دانشجویان بین المللی که در 3 سال گذشته در هلند فارغ التحصیل شده اند می توانند با کسب 2500€ (یورو) در ماه (30000€ (یورو) در سال) واجد شرایط اقامت هلند و زندگی در این کشور شوند.

حداقل حقوق ماهیانه کار در هلند

شرایط و پاداش کار در هلند

علاوه بر حقوق استاندارد ماهانه، در ماه مه، افرادی که در این کشور کار می کنند. حقوق تعطیلات معادل 8% از درآمد سالانه (تقریباً یک ماه حقوق) دریافت می کنند. این حقوق برای تأمین هزینه های تعطیلات تابستانی افراد است. برخی از کارفرمایان همچنین جوایز مبتنی بر عملکرد ارائه می دهند که ممکن است ماهانه، 3 ماهه یا سالانه پرداخت شود. از دیگر مزایایی که متقاضیان می توانند با کار در این کشور از آنها بهره مند شوند. بدین ترتیب می توان به امکان استفاده از ماشین شرکت، تلفن همراه یا پوشش هزینه های ماهانه برای حمل و نقل اشاره کرد. مهاجران بسیار ماهر که از خارج ازاین کشور در شرکت های این کشور استخدام شده اند، اغلب از مزایای بسیار خوب مانند حمل و نقل اولیه، اسکان و اقامت کوتاه مدت و گاهی اوقات کمک هزینه مدارس بین المللی برای فرزندان خود برخوردار می شوند.

از این رو در یک هفته کاری افراد چند ساعت می باید کار کنند، اما معمولاً در یک هفته کامل افراد 36، 38 یا 40 ساعت کار می کنند. به یاد داشته باشید که کارفرمایان هلندی باید برای استخدام کارمندان خارج از اتحادیه اروپا می باید درخواست مجوز اشتغال کنند. برای صدور مجوز، کارفرما متقاضیان باید حداقل دستمزدی را که برای کارمندان 21 سال و بالاتر به آن تعلق می گیرد، پرداخت کند. حتی اگر کارمند جوانی از 22 سال داشته باشد یا به طور پاره وقت کار کند. جهت کار در این کشور می توانید مقاله ویزای کاری هلند را مطالعه بفرمائید.

میزان حقوق ماهیانه کار در هلند براساس تجربه و تحصیلات

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق در این کشور اروپایی است. طبیعتا افراد با تجربه تر می توانند از حقوق بیشتری بهره مند شوند. در این کشورکارکنان با تجربه از 2 تا 5 سال به طور متوسط ​​32% بیشتر از کارکنان جوان در تمام صنایع و رشته ها درآمد کسب می کنند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد دارای 5 سال یا کمتر سابقه کار درآمد کسب می کنند. تغییر حقوق و دستمزد بر اساس تجربه به شدت در شرکت های مختلف متفاوت است. همچنین میزان حقوق افراد با در نظر گرفتن تحصیلات آنها متفاوت است. در این کشور به طور متوسط ​​17% بیشتر از همسالان خود که فقط به مقطع دبیرستان رسیده اند، درآمد کسب می کنند.

کارمندانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده اند، 24% بیشتر از کسانی که فقط موفق به کسب مدرک دانشگاهی یا دیپلم شدند، درآمد کسب می کنند. افرادی که به عنوان کارکنان حرفه ای شناخته می شوند. موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شده اند. 29% بیشتر از افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند حقوق دریافت می کنند. همچنین دارندگان مدرک دکترا به طور متوسط 23% بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد کسب می کنند. میزان حداقل حقوق ماهیانه کار در این کشور هر 15 ماه یک بار افزایش می یابد. برای کسب اطلاعات کامل از شرایط و انواع ویزاهای مهاجرت به هلند و همچنین شرایط کار در این کشور و یا سایر کشورهای پیشرفته دنیا مانند کشورهای استرالیا، آلمان، انگلیس، آمریکا، سوئد، سوئیس، فرانسه و سایر نقاط، هموطنان عزیز می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *