مهاجرت کاری ایرلند

حقوق ماهیانه کار در ایرلند

حقوق ماهیانه کار در ایرلند

یکی از کشورهای مدرن در اروپا ایرلند است. بررسی حقوق ماهیانه کار در ایرلند برای افرادی که به فکر مهاجرت کاری هستند، حائز اهمیت است. ایرلند کشوری با اقتصاد قوی و پویا است و در سال های اخیر میزان نرخ بیکاری در آن کاهش مناسبی داشته است. ایرلند یکی از مقاصد اصلی شرکت های بزرگ و نام آشنا در جهان مانند گوگل، مایکروسافت، اپل و سایر است. لذا در بازار کار ایرلند افراد خارجی زیادی در شرکت های خارجی در ایرلند مشغول به کار هستند. میزان حقوق در ایرلند در شرایط مناسبی است و از بالاترین ها در اروپا است.

برای بررسی میزان حقوق و مشاغل در ایرلند در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در غالب این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده اند:

  • متوسط حقوق ماهیانه کار در ایرلند چقدر است؟
  • حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در کشور ایرلند چه میزان است؟
  • قوانین و شرایط کار در کشور ایرلند چگونه است؟
  • میزان حقوق ماهیانه مشاغل مختلف در ایرلند چگونه است؟

میانگین حقوق ماهیانه کار در ایرلند 2023

ایرلند یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن در اروپا است که میزان حقوق متوسط در آن در رده مناسبی قرار دارد. طبق آمارهای گرفته شده از مشاغل مختلف در ایرلند میزان دستمزد و حقوق ماهیانه کار در ایرلند در سال 2023 در حدود 3120€ (یورو) است که سالانه در حدود 38500€ (یورو) می باشد. همچنین طبق این آمارها بیشترین میزان حقوق حدود 172000€ (یورو) و کم ترین آن در حدود 9730€ (یورو) اعلام شده است. لازم به ذکر است میزان حقوق ماهیانه کار در ایرلند با توجه به افزایش تجربه فرد و داشتن مدارک بالای علمی بیش از مقدار میانگین خواهد بود.

در نمودار زیر درصد مشارکت درآمد میانگین مردم کشور ایرلند آورده شده است:

درصد مشارکت درآمد میانگین مردم کشور ایرلند

حداقل حقوق ماهیانه کار در ایرلند

حداقل دستمزد ملی در یک دستورالعمل توسط وزیر امور، تجارت و اشتغال تعیین شده است. حداقل دستمزد ملی در مورد کلیه کارمندان شامل کارمندان تمام وقت، نیمه وقت، موقت و غیر رسمی اعمال می شود، به استثنای دسته های زیر یا کارمندانی که از مفاد آن مستثنی هستند:

  • کارکنانی که از نزدیکان کارفرما هستند، مانند همسر، پدر، مادر، پسر، دختر، برادر یا خواهر.
  • کارمندانی که تحت آموزش ساختاری مانند کارآموزی (غیر از کارآموزی آرایشگری) قرار می گیرند.

به کارمندی که به سن 18 سال تمام نرسیده باشد، نرخی پرداخت می شود که کمتر از %70 حداقل نرخ ساعتی ملی نباشد. کارمندی که به سن 18 سال تمام رسیده است باید حداقل 80% حداقل دستمزد را در سال اول خود پس از شروع به کار و حداقل 90% حداقل دستمزد را در سال دوم خود پس از شروع کار دریافت کند. کارفرمایان مجاز به پرداخت حقوق به کارمندان زیر 18 سال، متقاضیان کار برای اولین بار یا کسانی که تحت آموزش ساختاری هستند، نرخ های مشخص شده را پرداخت می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در ایرلند را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر می توانید حداقل حقوق ماهیانه کار در ایرلند را مشاهده کنید:

آیتمحداقل حقوق در سال 2023 به یوروحداقل حقوق در سال 2022 به یورو
حداقل حقوق ساعتی افراد زیر 18 سال7.21€7.14€
حداقل حقوق ساعتی افراد 18 سال8.28€8.16€
حداقل حقوق ساعتی افراد 19 سال9.30€9.18€
حداقل حقوق ساعتی افراد بیش از 20 سال10.30€10.20€

پرداخت حقوق ماهیانه کار در ایرلند

قانون پرداخت دستمزد 1991 نحوه پرداخت حقوق کارمندان را تنظیم می کند. در قراردادهای کار باید نرخ دستمزد، زمان و نحوه پرداخت و جزئیات مربوط به کارمزد یا پاداش ذکر شود. طبق قانون پرداخت حقوق در ایرلند می تواند از طرق زیر پرداخت شود:

  • نقدی
  • چک یا پیش نویس بانکی که روی هر یک از بانک های تجاری یا یک بانک پس انداز
  • حکم پستی، حواله ای یا حکمی قابل پرداخت که توسط پست ارسال شده است.
  • انتقال اعتبار به حسابی که توسط کارمند مشخص شده است.
  • دستور یا حکم قابل پرداخت صادر شده توسط وزیر دولت، مقامات محلی و غیره

کارفرمایان باید در هنگام پرداخت، صورتحساب کتبی حقوق و کسر را به کارمندان ارائه دهند و موظفند تمام اقدامات منطقی را برای اطمینان از محرمانه بودن انجام دهند. همچنین کسر از حقوق و دستمزد کارفرمایان ممنوع است مگر اینکه به موجب قانون یا قرارداد کاری مجاز باشد یا با رضایت کارمند. هر کارفرما باید یک دوره مرجع پرداخت را برای هر کارمند منفرد انتخاب کند.

به عنوان مثال، شروع به عنوان یک فروشنده، تحلیلگر مالی یا مشاور می تواند به شما این امکان را بدهد که حقوق بالایی دریافت کنید و در عین حال از کارشناسان یاد بگیرید و تجربه لازم برای کسب روزی یک مدیر یا موقعیت اجرایی را به دست آورید. ایرلند شبیه بسیاری از کشورهای دیگر است به این معنا که صنعت مراقبت های بهداشتی یکی از پردرآمدترین صنایع است. کسانی که در بخش مراقبت های بهداشتی کار می کنند معمولا باید زمان زیادی را در مدرسه صرف توسعه مهارت های خود کنند. بنابراین منطقی است که حقوق آنها با تلاشی که برای کسب عنوان شغلی خود انجام می دهند مطابقت داشته باشد.

قرارداد کار و حقوق ماهیانه کار در ایرلند

هرکسی که با دستمزد یا حقوق منظم نزد کارفرما کار می کند به طور خودکار قرارداد کار دارد. اگرچه لازم نیست قرارداد کامل به صورت کتبی باشد، باید به شما (کارمند) بیانیه کتبی شرایط کار داده شود. از 4 مارس 2023، شما باید در 5 روز اول شروع کار، بخشی از این بیانیه، حاوی شرایط اصلی استخدام را دریافت کنید. شما باید ظرف مدت 2 ماه از شروع کار، شرایط باقی مانده را به صورت کتبی دریافت کنید. بیشتر کارمندان تحت قراردادهای کاری بی پایان کار می کنند. به عبارت دیگر، قرارداد تا پایان کارفرما یا کارمند ادامه می یابد. با این وجود بسیاری از افراد دیگر تحت قراردادهای مدت دار یا هدف مشخص کار می کنند. اینها قراردادهایی هستند که در یک تاریخ مشخص یا با اتمام یک کار خاص به پایان می رسند.

قرارداد کار شامل برخی یا تمام عناصر زیر خواهد بود (صرف نظر از اینکه کارفرما و کارمند آنها را مشخص کرده باشند یا نه):

  • شرایطی که طبق قانون برای هر قرارداد کاری اعمال می شود. به عنوان مثال وظیفه هر کارمند در انجام کار در حد توان خود.
  • شرایطی که باید در نتیجه قوانینی که تصویب شده است بخشی از قرارداد باشد. به عنوان مثال، حق مرخصی زایمان. چنین
  • شرایطی که باید در هر قراردادی مطابق با قانون اساسی ایرلند باشد. به عنوان مثال می توان به حق عضویت یک کارمند در اتحادیه کارگری اشاره کرد.
  • قراردادهای جمعی
  • آیین نامه کمیته مشترک کار
  • قوانین اتحادیه اروپا

قرارداد کار و حقوق ماهیانه کار در ایرلند

شرایط اصلی استخدام و قرارداد کار در ایرلند

شهروندان خارجی برای کار در ایرلند باید پیشنهاد کاری دریافت کنند و قرارداد کاری امضا کنند. همانطور که در قانون استخدام آمده است، باید 5 روز از شروع کار خود بیانیه کتبی مربوط به 5 اصطلاح اصلی را دریافت کنید. این قانون از 4 مارس 2019 اعمال می شود. کارفرمایان در صورت عدم رعایت مجازات های جدی مواجه می شوند. اصطلاحات اصلی که باید ارائه شوند عبارتند از:

  • نام کامل کارفرما و کارمند
  • آدرس کارفرما
  • مدت زمان مورد انتظار قرارداد (در صورت قرارداد موقت یا ثابت)
  • نرخ یا روش محاسبه دستمزد و دوره مرجع پرداخت
  • آنچه کارفرما انتظار دارد در طول عادی روز و هفته کاری شما کار انجام شود.

مطابق با قوانین باید ظرف 2 ماه از شروع کار، بیانیه کتبی مربوط به شرایط باقی مانده اشتغال (قرارداد خود) را دریافت کنید. اما اگر کمتر از یک ماه شاغل باشید این شرط اعمال نمی شود. این باید شامل موارد زیر باشد:

  • محل کار و اقامت ایرلند
  • عنوان شغل یا ماهیت کار
  • تاریخ شروع استخدام
  • فواصل پرداخت (به عنوان مثال، هفتگی یا ماهانه)
  • شرایط و ضوابط مربوط به ساعت کار (از جمله اضافه کار)
  • مرخصی استحقاقی (غیر از مرخصی استعلاجی)، از جمله مرخصی سالانه و حق تعطیلات رسمی
  • غرامت ایام بیماری
  • طرح های بازنشستگی

حقوق بازنشستگی در ایرلند

طرح های بازنشستگی در جمهوری ایرلند به طور کلی توسط سازمان بازنشستگی تنظیم می شود. برای کارفرمایان بزرگ، داشتن طرح های بازنشستگی شغلی معمول است، اما هیچ تعهدی قانونی برای کارفرمایان برای ارائه آنها ندارند. اعضای طرح ها در رابطه با مواردی مانند اطلاعات از حقوق خاصی برخوردار هستند. مشارکت در طرح های بازنشستگی شغلی مصوب ممکن است تخفیف مالیاتی را جلب کند. مقررات مربوط به اهداف مالیاتی توسط ناحیه مزایای بازنشستگی کمیسیونر درآمد کنترل می شود. طرح های بازنشستگی شغلی که به عنوان بازنشستگی کار، مستمری شرکت یا مستمری کار نیز شناخته می شوند، توسط کارفرمایان برای کارمندان خود در زمان بازنشستگی یا افراد تحت تکفل بازمانده در اثر مرگ یک کارمند تنظیم می شود. طرح های بازنشستگی شغلی دو نوع است:

  • مشارکت، که در آن هر دو کارفرما و کارمند به حقوق بازنشستگی کمک می کنند.
  • بدون مشارکت جایی که کارفرما تمام پرداخت ها را انجام می دهد.

تقریبا تمام طرح های شغلی بودجه می گیرند. کمک ها به صندوق تعیین شده وارد می شود و مزایای آن از این صندوق پرداخت می شود. قابل توجه ترین استثنا، ترتیب بازنشستگی خدمات عمومی است که در آن هیچ صندوق وجود ندارد و مزایا از بودجه دولت فعلی پرداخت می شود. همچنین صندوق ذخیره بازنشستگی کشوری (NPRF) تاسیس شده است تا بتواند صندوقی را تامین کند که بتواند برای پرداخت های آینده خدمات عمومی و حقوق بازنشستگی اجتماعی تأمین شود. این با طرح های بازنشستگی بودجه ای متفاوت است.

ساعات کاری در ایرلند

ایرلندی ها به طور کلی اهل کار نیستند. آنها زندگی اجتماعی خود را برای این امر بسیار ارزشمند می دانند. روز اداری استاندارد ایرلند از 9 صبح تا 5.30 بعدازظهر با یک ساعت ناهار است که بین 12 تا 14 بعد از ظهر طول می کشد. بسیاری از دفاتر، از جمله ادارات دولتی، بین ساعت 12.30 تا 2 بعد از ظهر تعطیل هستند. متوسط ​​هفته کاری ایرلند 39 ساعت و حداکثر قانونی 48 ساعت است (توجه داشته باشید که این یک میانگین چهار ماهه است، بنابراین ساعات کار واقعی شما می تواند به طور قابل توجهی تغییر کند). ساعات کار با دستورالعمل های اتحادیه اروپا تنظیم می شود، که مقرر می دارد حداقل 24 ساعت در هر 24 ساعت و حداقل در یک روز کاری بیش از 6 ساعت یک استراحت مداوم داشته باشید.

همچنین هر هفته حداقل 24 ساعت استراحت مداوم داشته باشید. کارفرمایان ملزم به جبران خسارت کارمندان روز یکشنبه (یعنی بیشتر از دستمزد روزانه خود به آنها پرداخت می کنند) و کارگران شبانه قبل از شروع کار شبانه و در فواصل منظم پس از آن حق ارزیابی رایگان بهداشتی را دارند. چنانچه قصد مهاجرت به ایرلند را دارید می توانید از مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط مهاجرت به ایرلند را می توانید از آنها بپرسید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *