مهاجرت کاری کویت

حقوق بازنشستگی در کویت

حقوق بازنشستگی در کویت

حقوق بازنشستگی در کویت به افرادی که در این کشور کار کرده اند تعلق گرفته و مزیایی که برای بازنشستگان در نظر گرفته شده بسیار عالی است. بزرگترین مزیت زندگی در این کشور فرصت های متعدد سفر است. پروازهای مستقیم زیادی از دبی وجود دارد که 1 ساعت پرواز کوتاه از این کشور است. کشورهای اطراف زیادی برای کشف وجود دارد. سفرهای کوتاه و تعطیلات آخر هفته آسان است. این کشور همچنین بسته به حرفه شما تعطیلات رسمی زیادی دارد. بنابراین، یافتن زمان برای تعطیلات می تواند بسیار راحت تر از زندگی در کشورهای دیگر باشد. نکاتی که درباره حقوق بازنشستگی در کویت حائز اهمیت است در این نگارش توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

بازنشستگی برای مهاجران در کویت

چند کشور با کویت توافقنامه دوجانبه ای دارند که به آن ها اجازه می دهد سال ها در این کشور کار کرده اند تا بازنشستگی دولتی آن ها محاسبه شود. با طرح ایالتی خود در مورد جزئیات پرس و جو کنید. اگر کشور شما اجازه نمی دهد سال های کار در کویت به حساب بازنشستگی دولتی شما حساب شود، ممکن است فرصتی برای بازخرید زمان پس از بازگشت به کشور خود و مشارکت مجدد در طرح بازنشستگی وجود داشته باشد. باز هم، با طرح ایالتی خود در مورد جزئیات پرس و جو کنید.

برخی از شرکت های تجاری فعال در این کشور ممکن است مزایای شرکت را به کارکنان خود ارائه دهند یا ندهند. به طور کلی، مردم به این کشور می آیند تا امکان کسب درآمد بسیار بیشتر از کشور خود را داشته باشند. دستمزدهای سنگین انگیزه بزرگی برای بسیاری است و بسیاری را ترغیب می کند که بخواهند بیایند و در این کشور کار کنند. برای افرادی که در پست‌ های مدیریتی بالاتر قرار دارند، گزینه ‌های سهام ممکن است علاوه بر دستمزد سخاوتمندانه و اغلب چند برابر افزایش یابد.

اگر کارمند یا کارگر غیرنظامی بومی در هر یک از ادارات اداری، مقامات و شرکت های دولتی در ایالت کار کند، کارفرما اجباری او را ثبت می کند مشروط بر اینکه مدارک زیر پیوست شود:

  • فرم ثبت نام تایید شده از کارفرما
  • یک کپی از گواهی ملیت
  • کپی شناسنامه
  • کپی گواهی شهروندی
  • یک کپی از قرارداد کار که به تایید کارفرما رسیده باشد.
  • بیانیه تفصیلی حقوق (Contribution Salary) که توسط کارفرما تایید می شود.

بررسی حقوق بازنشستگی در کویت

بررسی حقوق بازنشستگی در کویت

برای کارمندان بومی، طبق قانون تامین اجتماعی، حق بیمه ماهیانه توسط کارفرما و کارمند قابل پرداخت است. سهم کارفرما و کارمند در جدول زیر نشان داده است:

پارمترحق بیمه
سهم کارفرما11.5%
سهم کارمند8%

حقوق بازنشستگی در کویت تا سقف 2750KWD (دینار کویت) در ماه است. مزایای ارائه شده شامل مستمری بازنشستگی و کمک هزینه ازکارافتادگی، بیماری و فوت است. علاوه بر حق الزحمه های فوق، از اول ژانویه 2015، سهم کارمندان طبق قانون تامین اجتماعی به میزان 2.5% حقوق ماهانه تا سقف 1500 کیلو وات در ماه افزایش می یابد. در حال حاضر هیچ تعهدی برای تامین اجتماعی برای کارگران مهاجر در این کشور وجود ندارد. با این حال، قانون کار در کویت برای چنین کارگرانی که خارج از کشور هستند، پرداخت غرامت پایانی را پیش بینی می کند. که فقط برای کسانی که 3 سال از خدمت خود را به پایان رسانده اند قابل اعمال است. به طوری که، با 15 روز حقوق در سال برای 3 سال اول خدمت محاسبه می شود.

حقوق بازنشستگی خصوصی در کویت

در حال حاضر هیچ برنامه بازنشستگی در این کشور برای کارگران خارجی وجود ندارد. اکثر مهاجران یک برنامه بازنشستگی را در کشور خود تنظیم می کنند و از این طریق کمک می کنند. اگر به بازنشستگی دولتی در کشور خود پرداخت می‌کردید، توصیه می‌شود که به این کار ادامه دهید. با این حال، باید از درآمد قابل تصرف بالایی که در این کشور دریافت می کنید نیز استفاده کنید و یک برنامه بازنشستگی شخصی تنظیم کنید. هر کشوری مجموعه ای از طرح های بازنشستگی خاص خود را دارد و آن ها با یکدیگر بسیار متفاوت هستند.

به عنوان مثال، در ایالات متحده، 2 نوع عمده بازنشستگی وجود دارد که در نمودار زیر نشان داده شده است:

2 نوع عمده بازنشستگی در کویتیک طرح مزایای تعریف شده، توسط کارفرما، شرکت یا کسب و کار شما تامین می شود و به شما قول می دهد مبلغ مشخصی ماهانه پس از رسیدن به سن بازنشستگی دریافت کنید. این طرح ممکن است مبلغ دقیق ماهانه مانند 100$ (دلار) در ماه را به شما وعده دهد. یا در اغلب موارد، سود شما را با استفاده از فرمول تخصصی محاسبه می کند که مواردی مانند حقوق، سن و حتی تعداد سال هایی که در آن شرکت خاص مشغول به کار بوده اید را در نظر می گیرد. یک مثال خوب می تواند این باشد که پرداخت مستمری شما ممکن است معادل 1% از میانگین کلی دستمزد یا حقوق پرداختی شما برای 5 سال آخر کار باشد که سپس در کل سال های خدمت شما به شرکت یا کسب و کار ضرب می شود.

حقوق ماهیانه کار در کویت در نمودار زیر نشان داده شده است:

بررسی حقوق ماهیانه کار در کویتزندگی در کویت

مهاجرانی که برای لذت بردن از فرصت های شغلی و زندگی عالی به این کشور مهاجرت می کنند، به کشوری نقل مکان می کنند که گران ترین ارز جهان را نیز دارد. این به این معنی است که برای بسیاری از مهاجرانی که می توانند درآمد بیشتری کسب کنند، این مقصد بسیار مورد توجه است. زیرا، دینار کویت به دلار آمریکا وابسته است. با این حال، لزوما کشور ارزانی برای زندگی نیست. به ویژه برای اروپایی ها، هزینه های زندگی مشابه کشورشان است. برای اطلاعات بیشتر هزینه اقامت کویت را مطالعه کنید.

زندگی روزمره در این کشور معمولا آسان است. با این حال، هرگز نباید انتظار داشته باشید که کاری به سرعت انجام شود. در این کشور همه چیز زمان می برد. فروشگاه های مواد غذایی به راحتی قابل دسترسی هستند. اگرچه، ممکن است برای یافتن اقلامی که به آن ها عادت کرده اید نیاز به بازدید از چندین فروشگاه داشته باشید، آن ها معمولا در دسترس هستند. همچنین انتخاب مناسبی از محصولات وارداتی از کشورهای غربی وجود دارد. سیستم بانکی کاملا متفاوت از ایالات متحده است. حساب های بانکی مشترک مجاز نیست و برای افتتاح حساب باید ویزای کاری و کاری خود را داشته باشید. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به کویت می توانید مقاله آن را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *