مهاجرت کاری کره جنوبی

حقوق بازنشستگی در کره جنوبی

حقوق بازنشستگی در کره جنوبی

حقوق بازنشستگی در کره جنوبی انواع مختلفی دارد و به افراد 65 سال به بالا، تعلق میگیرد و آن ها بنا بر شرایط از مزایای آن برخوردار میشوند. این کشور خانه سنتی هنرهای رزمی مختلف از جمله تکواندو است. ورزش های غربی نیز به خوبی جا افتاده است و تیم فوتبال کره از موفقیت های بین المللی و المپیک برخوردار است. این کشور با پیروی از سنت نوآوری فناوری خود، در خط مقدم پیشرفت در ورزش های الکترونیکی قرار دارد و بازی های ویدیویی مانند امتیاز Starcraft عملا به ورزش ملی تبدیل شده اند.

فرهنگ کنفوسیوس که زمانی غالب بود با تاکید بر احترام به اجداد، سن و سالخوردگی همچنان بر خانواده، کار و زندگی اجتماعی کره ‌ای تأثیر می ‌گذارد. علاوه بر عوامل دیگر، مانند وضعیت اقتصادی و موقعیت در سلسله مراتب کسب و کار، سن و وضعیت تأهل از جمله عوامل تعیین کننده ارشدیت نسبی است و انتظار می رود که حتی بین آشنایان اجتماعی نیز این عوامل به ویژه سن بر روابط تأثیر بگذارد. برای اطلاع شما از حقوق بازنشستگی در کره جنوبی این نگارش را موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کرده است.

بازنشستگی در کره جنوبی

طرح بازنشستگی این کشور نسبتا در مقایسه با سایر کشورهای دموکراتیک معرفی شده است. نیمی از جمعیت 65 ساله و بالاتر کشور در فقر نسبی یا تقریبا 4 برابر میانگین 13% کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) زندگی می کنند. این امر فقر سالمندی را به یک معضل اجتماعی فوری تبدیل می کند. هزینه های اجتماعی عمومی توسط دولت عمومی (دولت های مرکزی، ایالتی و محلی، از جمله صندوق های تامین اجتماعی) نصف میانگین OECD است و به عنوان درصد تولید ناخالص داخلی در میان کشورهای عضو OECD کمترین است.

این کشور 65 ساله یا بالاتر ممکن است 3 نوع درآمد مستمری دریافت کند که عبارتند از:

  • رفاه اجتماعی
  • مستمری عمومی
  • مستمری خصوصی

طرح های پایه بازنشستگی سالمندی افراد 65 ساله و بالاتر را تحت پوشش قرار می دهد که کمتر از مقدار تعیین شده توسط رئیس جمهور درآمد داشتند.

نمودار زیر حقوق بازنشستگی را نشان می دهد:

نمودار حقوق بازنشستگان در کره جنوبی

بررسی حقوق بازنشستگی در کره جنوبی

حقوق بازنشستگی کره جنوبی پایه خود را در سال 2008 معرفی کرد. به گفته وزارت بهداشت، رفاه و امور خانواده، مستمری پایه سالمندی برای ارتقای رفاه سالمندان با ارائه پرداخت مستمری ماهانه به سالمندان نیازمند طراحی شده است. مقرری مستمری به نفع کارگرانی بود که در طرح ملی بازنشستگی مشارکت داشتند. تا سال 2012، حقوق بازنشستگی تنها 16% از حداقل هزینه زندگی را پوشش می داد و 67% از جمعیت بالای 65 سال کره از آن بهره مند می شدند. در سال 2014 تمدید شد تا کمک هزینه ماهانه تقریبا 179$ (دلار) برای افراد بالای 65 سال در صدک 70 پایین درآمد به دست آمده ارائه شود. در سال 2014، تقریبا 4.9 میلیون نفر از این برنامه بهره مند شدند.

طرح بازنشستگی سالمندی این کشور پوشش مادام العمر را برای افراد 60 ساله یا بیشتر فراهم می کند. مشروط بر اینکه حداقل شرط 20 سال مشارکت در طرح بازنشستگی ملی را از قبل برآورده کرده باشند. کسانی که حداقل 10 سال حق بیمه داشته باشند و به سن 60 سالگی رسیده باشند، مشمول طرح «کاهش مستمری سالمندی» می شوند. علاوه بر این، یک طرح «بازنشستگی فعال سالمندی» وجود دارد که افراد 60 تا 65 ساله را که به فعالیت های درآمدزا مشغول هستند را پوشش می دهد. کسانی که بین 55 تا 60 سال سن دارند و به فعالیت های درآمدزا اشتغال ندارند، واجد شرایط طرح «بازنشستگی پیش از موعد سالمندی» هستند. حدود 60% از کره ای های 65 ساله و بالاتر، به طور متوسط ​​90000KRW (وون) دریافت می کنند، از مزایایی معادل 5% از درآمد متوسط ​​گذشته خود برخوردار هستند.

مزایای دیگر حقوق بازنشستگی در کره جنوبی

امنیت پایه معیشتی ملی (NBLS) یک سیستم حمایتی دولتی است که درآمد تضمین شده ای را برای شهروندان سالخورده ای که از حمایت خانواده برخوردار نیستند و درآمد آن ها زیر خط فقر ملی است، فراهم می کند. در سال 2000 توسط دولت این کشور در واکنش به افزایش بیکاری و فقر ناشی از بحران مالی کره در سال 1997 اجرا شد. دولت کره همچنان بر توسعه سریع اقتصادی متمرکز بود و توجه ناکافی به برنامه های رفاه اجتماعی منجر به شبکه ایمنی ضعیف شد. دستورالعمل‌های ملی فقر که در برنامه بازنشستگی قبلی اعمال می شد، تحت سیستم امنیت پایه معیشتی ملی بازنگری شد.

جدول زیر حقوق بازنشستگی در کره جنوبی را با توجه به هزینه زندگی در کره جنوبی فرد بازنشسته نشان می دهد:

پارامترحقوق به وون
حداقل هزینه در سال 2000324011KRW
حداقل هزینه در سال 2005401466KRW

علیرغم دستورالعمل اصلاح شده فقر، تنها 15% از سالمندان 65 سال و بالاتر، به دلیل شرایط واجد شرایط بودن، مزایای امنیت پایه معیشتی ملی را دریافت کردند.

مزایای دیگر حقوق بازنشستگی در کره جنوبی

درباره کره جنوبی

این کشور با ارائه تلفیقی از فرهنگ پویای آسیایی با زیرساخت های تکنولوژیکی پیشرو در جهان، کشوری جذاب برای زندگی و تحصیل در خارج از کشور است. فرصت های یادگیری یک زبان آسیایی و ارتباطات حمل و نقل مناسب به چین و ژاپن نیز کره را به مکانی عالی برای ارتقای رزومه خود در حین انجام تحصیل در کره جنوبی تبدیل می کند. با وجود مدرنیزه شدن و بین المللی شدن سریع، این کشور همچنان به آداب و رسوم سنتی ارزش می دهد. بسیاری از این‌ها اساس جشنواره‌ ها و جشن ‌هایی را تشکیل می‌دهند که ارزش آن‌ ها را در طول اقامت خود دارند.

آداب معاشرت در این کشور مهم است و احترام به سن و سالمندی در فرهنگ این کشور ریشه دوانده است. این برای شما هنگام تعامل با معلمان، سرپرستان یا حتی دانشجویان تحقیقاتی پیشرفته ‌تر در دانشگاه شما مهم خواهد بود. مگر اینکه غیر از این مشخص شده باشد، باید افراد را با استفاده از عنوانی که رتبه علمی آن ها اعطاء می شود خطاب کنید و از استفاده از نام کوچک خودداری کنید. برای امتحان طیف گسترده ای از آشپزی این کشور با مشکل مواجه خواهید شد. در حالی که برخی از غذاهایی که با آن ها روبرو خواهید شد با سایر غذاهای آسیایی آشنا هستند، بسیاری از آن ها آشنا نیستند و شما این فرصت را خواهید داشت که همه آن ها را در یک سرویس غذاخوری سنتی این کشور تجربه کنید.

برترین شهرهای این کشور عبارتند از:

برترین شهرهای کره جنوبیتمامی کسانی که قصد مهاجرت به کره جنوبی دارند با یاری کرشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند این پروسه را پشت سر بگذارند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *