مهاجرت کاری کانادا

حقوق بازنشستگی در کانادا

حقوق بازنشستگی در کانادا

مزایا و حقوق بازنشستگی در کانادا از سوی دولت پرداخت می شود و کسانی که سن 60 سال به بالا داشته باشند می توانند بازنشسته شوند. این کشور همچنان یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی است و بیش از 650000 بریتانیایی در حال حاضر آن را خانه می دانند. با فضاهای باز و شهرهای امن و ثروتمند، مزایای زندگی در شمال سفید بزرگ واضح است. این کشور یکی از امن ‌ترین و شادترین کشورهای روی کره زمین است که مزایای اضافی متعددی از خرس‌های قطبی گرفته تا شفق شمالی دارد.

نرخ پایین جرم و جنایت این کشور در سراسر جهان، به ویژه در میان همسایگان جنوبی آن مورد توجه است. جنایات خشونت آمیز بسیار نادر است و مالکیت اسلحه تقریبا 4 برابر کمتر از ایالات متحده است. این امر شهرت جهانی این کشور را افزایش داده است و در سال 2014، شاخص زندگی بهتر OECD به این کشور امتیاز چشمگیر 9.7 از 10 را برای ایمنی و امنیت اعطاء کرد. مالکیت اسلحه تا حدی پایین تر است. زیرا، مردم این کشور به سادگی احساس امنیت می کنند. فرآیند دریافت مجوز و اسلحه گرم نیز طولانی و سخت، به ویژه در مقایسه با ایالات متحده است. حقوق بازنشستگی در کانادا توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش بررسی شده است.

بازنشستگی در کانادا

دولت معتقد است که همه مردم این کشور مستحق بازنشستگی ایمن، مطمئن و با عزت هستند. با این حال در سال های اخیر ورشکستگی شرکت ها نگرانی هایی را در مورد امنیت حقوق بازنشستگی در کانادا، دستمزد و مزایا برای کارگران و بازنشستگان ایجاد کرده است. مطابق با تعهد بودجه 2018 خود، دولت به دنبال بازخورد از بازنشستگان، کارگران، شرکت ها، کارشناسان و سایر ذینفعان است تا رویکردی مبتنی بر شواهد و کل دولتی را برای رسیدگی به امنیت بازنشستگی برای همه مردم این کشور اتخاذ کند.

در حالی که چارچوب قانونی RIS فعلی این کشور از امنیت بازنشستگی محافظت می کند، دولت باید اطمینان حاصل کند که RIS به همگامی با تحولات بازار ادامه می دهد و دیدگاه های همه مردم این کشور را در نظر می گیرد. پرونده های ورشکستگی اخیر نگرانی های ذینفعان قابل توجهی را در مورد شکاف های بالقوه در محیط نظارتی حقوق بازنشستگی، ورشکستگی، شرکت ها و مزایای کارکنان ایجاد کرده است. دولت از دیدگاه‌ها در مورد اینکه آیا اقدامات اضافی برای محافظت بهتر از حقوق بازنشستگی و حقوق کارکنان در برابر خطر ورشکستگی کارفرما ضروری است، استقبال می‌کند.

شرایط اخذ حقوق بازنشستگی در کانادا

شرایط اخذ حقوق بازنشستگی در کانادا

حقوق بازنشستگی برنامه بازنشستگی کانادا (CPP) یک مزیت ماهیانه و مشمول مالیات است که جایگزین بخشی از درآمد شما در هنگام بازنشستگی می شود. اگر واجد شرایط باشید، مستمری بازنشستگی CPP را برای بقیه عمر خود دریافت خواهید کرد. برای واجد شرایط بودن باید:

  • حداقل 60 سال سن داشته باشد.
  • حداقل یک مشارکت معتبر در CPP داشته باشند.

کمک های معتبر می تواند از کاری باشد که در این کشور انجام داده اید، یا در نتیجه دریافت اعتبار از همسر سابق یا شریک عادی سابق در پایان رابطه باشد. اگر مستمری بازنشستگی CPP دریافت می کنید، بدون کاهش مبلغ بازنشستگی، همچنان می توانید کار کنید. در واقع، شما می توانید آن را با استفاده از مزایای پس از بازنشستگی CPP افزایش دهید. اگر در حین دریافت مستمری بازنشستگی CPP کار می کنید و کمتر از 70 سال سن دارید، همچنان می توانید سهم CPP را بپردازید.

هر سالی که به CPP کمک می کنید، مزایای پس از بازنشستگی را به همراه خواهد داشت و درآمد بازنشستگی شما را افزایش می دهد. این کشور به طور خودکار این مزایا را در سال بعد به شما پرداخت خواهد کرد. شما آن را تا آخر عمر دریافت خواهید کرد. می‌ توانید انتخاب کنید که پس از بازنشستگی با رسیدن به سن 65 سالگی، کمک‌های CPP شما متوقف شود، حتی اگر هنوز کار می‌ کنید.

بررسی حقوق بازنشستگی در کانادا

مبلغی که هر ماه به عنوان حقوق بازنشستگی در کانادا دریافت می کنید براساس میانگین درآمد شما در طول زندگی کاری، سهم شما در CPP و سنی است که تصمیم به شروع بازنشستگی CPP خود دارید. مشارکت شما در CPP بر اساس درآمد شما است. سن استاندارد برای شروع مستمری 65 سال است. با این حال، می توانید از سن 60 سالگی یا تا 70 سالگی آن را دریافت کنید. اگر زودتر دریافت مستمری خود را شروع کنید، مبلغ ماهیانه ای که دریافت خواهید کرد کمتر خواهد بود. اگر تصمیم دارید دیرتر شروع کنید، مبلغ ماهیانه بیشتری دریافت خواهید کرد. هیچ مزیتی برای صبر کردن پس از 70 سالگی برای شروع دریافت مستمری وجود ندارد. حداکثر مبلغ ماهیانه ای که می توانید دریافت کنید زمانی که 70 ساله شوید به دست می آید.

در نمودار زیر حقوق ماهیانه بازنشستگان در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه بازنشستگان در کاناداعوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر میزان دریافتی شما تأثیر بگذارد. برای مثال، می توان به زمان مرخصی از محل کار در کانادا برای مراقبت از کودکان خردسال اشاره کرد. در مورد میزان دریافتی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین می توانید در حین دریافت مستمری بازنشستگی CPP کار کنید.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه اقامت در کانادا ممکن است کمتر یا بیشتر باشد، بسته به منطقه ای که زندگی می کنید و سبک زندگی که انتخاب می کنید. هزینه های مسکن کمتر است و ساکنان دائمی مراقبت های بهداشتی رایگان دریافت می کنند. با این حال، بسیاری از این که متوجه می شوند تقریبا هر چیز دیگری در این کشور گران تر است، شگفت زده می شوند. ممکن است مالیات بر فروش بیشتر از محل زندگی شما باشد. بیشتر مواد غذایی از ایالات متحده وارد می‌شوند و بسیار گران‌تر هستند. اگر قصد دارید در منطقه جدید خود رانندگی کنید، خودروی فعلی شما ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد تا استانداردهای آلایندگی و ایمنی دولت این کشور را برآورده کند. بنزین در این کشور نیز گران تر است. ممکن است بین 20% تا 25% بیشتر از مبلغی که در حال حاضر برای سوخت هزینه می‌کنید بپردازید.

جدول زیر هزینه زندگی را نشان می دهد:

پارامترهزینه به دلار
شاخص هزینه زندگی66.18$
شاخص اجاره29.28$
شاخص مواد غذایی63.4$
شاخص قیمت رستوران59.6$

برترین شهرهای این کشور عبارتند از:

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاریبرترین شهرهای کانادا و از طرق دیگر به خصوص برای افراد سالمند می تواند بهترین گزینه باشد. برای شروع این مسیر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *