مهاجرت کاری هند

حقوق بازنشستگی در هند

حقوق بازنشستگی در هند

حقوق بازنشستگی در هند به افرادی که به سن 58 سالگی رسیده باشند تعلق خواهد گرفت. برای استفاده از مزایای بازنشستگی باید اقامت را بدست آورید. این کشور، کشوری در جنوب آسیا است. این کشور هفتمین کشور بزرگ از نظر مساحت، دومین کشور پرجمعیت و پرجمعیت ترین دموکراسی در جهان است. این کشور از جنوب به اقیانوس هند، از جنوب غربی به دریای عرب و از جنوب شرقی به خلیج بنگال محدود می شود، از غرب با پاکستان، از شمال با چین، نپال و بوتان و بنگلادش و میانمار در شرق مرزهای مشترک دارد. در اقیانوس هند، این کشور در کنار کشورهای سریلانکا و مالدیو می باشد. جزایر آندامان و نیکوبار با تایلند، میانمار و اندونزی مرز دریایی مشترک دارند.

انسان ‌های امروزی حداکثر 55000 سال پیش از آفریقا به شبه قاره هند رسیدند. این کشور بعد از آفریقا در تنوع ژنتیکی انسان دوم است. زندگی ساکن در شبه قاره در حاشیه غربی حوضه رود سند 9000 سال پیش پدید آمد و به تدریج به تمدن دره سند در هزاره سوم قبل از میلاد تبدیل شد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش مزایا و حقوق بازنشستگی در هند را بازگو کرده اند.

سیستم بازنشستگی در هند

سن عادی بازنشستگی برای مزایای بازنشستگی مرتبط با درآمد از طرح بازنشستگی کارکنان 58 سال با حداقل 10 سال حق بیمه است. سن بازنشستگی برای طرح صندوق تامین کارکنان مرتبط با درآمد 55 سال است. طبق سرشماری سال 2011 حدود 12% از نیروی کار (یا تقریبا 58 میلیون نفر) تحت پوشش سیستم های بازنشستگی مختلف قرار دارند. افراد تحت پوشش متعلق به بخش‌های سازمان ‌یافته و در استخدام دولت، شرکت ‌های دولتی، شرکت‌ های بخش دولتی و خصوصی هستند که اجبارا تحت پوشش سازمان صندوق تأمین کارکنان (EPFO) هستند.

کارفرمایان با 20 کارمند یا بیشتر تحت پوشش EPFO ​​هستند. 88% باقی مانده نیروی کار عمدتا در بخش غیرسازمان‌ یافته (خوداشتغال، کارگران روزمزد، کشاورزان و غیره) و برخی نیز در بخش سازمان‌ یافته هستند، اما اجبارا تحت پوشش نیستند. EPFO برای این سهم از نیروی کار، صندوق تأمین عمومی (PPF) و طرح ‌های پس ‌انداز پستی به طور سنتی ابزارهای اصلی پس ‌انداز بلندمدت بوده‌ اند، اما این ابزارها تنها به بخش نسبتا کوچکی از این جمعیت پاسخ می‌ دهند.

بررسی حقوق بازنشستگی در هند

حقوق بازنشستگی در هند به یک کارمند بازنشسته دولتی تعلق می گیرد تا از داشتن درآمد ثابت و زندگی مطمئن مطمئن شود. مقررات بازنشستگی برای اطمینان از اینکه مقامات دولتی بازنشسته وضع مالی خوبی دارند و می توانند از نظر مالی مستقل باشند و بتوانند زندگی بازنشسته خود را بدون هیچ گونه چالش مالی سپری کنند، وضع شده است. مزایای بازنشستگی عمدتا شامل وجوه مرخصی کارکنان (کارکنان مجاز به جمع آوری مرخصی و مبادله آن با پول نقد در دوران بازنشستگی خود)، انعام بازنشستگی و مبلغی است که در طول خدمت خود به حساب صندوق تأمینی خود کمک می کردند.

همه این ها، وقتی کنار هم قرار گیرند، منجر به یک مجموعه قابل توجه می شود. این مبلغ ستون فقرات زندگی بازنشستگی کارمند خواهد بود. استفاده عاقلانه از این مقدار نیاز به وابستگی به دیگران برای رسیدگی به هزینه های مالی را کاهش می دهد. این به آن ها احساس اعتماد مالی می دهد.

دیگر مزایا و حقوق بازنشستگی در هند

دیگر مزایا و حقوق بازنشستگی در هند

به غیر از مزایا و حقوق بازنشستگی در هند ذکر شده در بالا، مقامات بازنشسته دولتی نیز واجد شرایط دریافت مزایای بازنشستگی هستند. این مزایا به آن‌ها اجازه می ‌دهد تا یک زندگی بازنشستگی آرام و بدون هیچ مشکلی از نظر مالی داشته باشند. انواع مستمری بازشنستگی دولتی در پایان دوران خدمت عبارتند از:

  • مستمری بازنشستگی
  • بازنشستگی
  • مستمری بازنشستگی اختیاری
  • کمک‌هزینه ‌های مشفقانه
  • مستمری عائله‌ مندی
  • مستمری جبرانی
  • مستمری فوق ‌العاده

طرح‌ های حقوق بازنشستگی برای آن دسته از افسران بازنشسته دولتی که تا 60 سالگی به خدمت ادامه می‌دهند، وجود دارد. مستمری داوطلبانه به آن دسته از مقامات دولتی که مایل به بازنشستگی هستند، تنها 3 ماه پس از اتمام خدمت برای یک دوره 20 ساله پرداخت می شود. طرح‌ های بازنشستگی فوق‌العاده نوعی طرح بازنشستگی است که به آن دسته از کارکنان بازنشسته دولتی که دارای معلولیت یا معلولیت جسمی متفاوت هستند و یا به خانواده ‌های آن دسته از کارمندان دولت که در خدمت اشتغال خود در دولت جان خود را از دست داده ‌اند، پرداخت می ‌شود. برای اطلاع از بازنشستگی در این کشور می توانید مقاله ویزای بازنشستگی هند را مطالعه کنید.

هزینه زندگی در هند

این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بسیار ارزان است. هزینه زندگی در هند به 2 عامل زیر بستگی دارد:

2 عامل هزینه زندگی در هندمیانگین هزینه های اولیه زندگی، مانند غذا، آب و مسکن در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به روپیه
حداقل15000INR
حداکثر20000INR

بسته به هزینه، این می تواند منجر به تعداد بیشتر یا کمتر شود. این کشور فقط پول ملی، روپیه را می پذیرد و اولین چیزی که مهاجران و بازدیدکنندگان در این کشور به دنبال آن هستند، صرافی ارز است. دستگاه های خودپرداز زیادی در خیابان های شهرهای کوچک این کشور موجود نیست. اما شما همیشه می توانید در برخی از شهرهای بزرگ پول برداشت کنید. شهرها عبارتند از:

  • بمبئی
  • پونا
  • بنگلور
  • دهلی
  • کلکته
  • جیپور
  • حیدرآباد

خبر خوب این است که شما می توانید با کارت اعتباری در برخی از فروشگاه ها، رستوران ها یا هتل ها در شهرهای بزرگ پرداخت کنید. هزینه زندگی در نمودار زیر بررسی شده است:

شرح هزینه زندگی در هند زندگی در اینجا به عنوان یک توریست می تواند گران باشد. از آنجایی که قرار است غذاهای محلی بخورید و کارهای زیادی انجام دهید. هزینه زندگی در این کشور بسیار بالاتر از سایر نقاط جهان است. در این کشور، اجاره مسکن بسیار سودآورتر از خرید زمین است. اجاره ماهانه در مقایسه با بقیه شهرهای جهان به اندازه کافی ارزان است. آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 10000INR (روپیه) است. در حالی که فضای مشابه در خارج از مرکز شهر 5000INR (روپیه) است. اما برای شهرهایی مانند بنگلور، بمبئی، پونا، دهلی، این کاملا به موقعیت مکانی بستگی دارد که امکانات بیشتری مانند اتوبوس شهری، مترو، اتصال قطار محلی و غیره را فراهم می کند. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به هند و نحوه آشنایی با انواع روش های مهاجرتی می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بخواهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *