مهاجرت کاری مجارستان

حقوق بازنشستگی در مجارستان

حقوق بازنشستگی در مجارستان

مزایای حقوق بازنشستگی در مجارستان بسیار عالی بوده و به همین دلیل متقاضیان بسیاری در اقصی نقاط جهان قصد اخذ اقامت این کشور را دارند. در این کشور، سن بازنشستگی برای مدت طولانی بدون تغییر باقی مانده بود و برای مردان 60 سال و برای زنان 55 سال تعیین شد. به منظور انطباق با تغییرات جمعیتی بلندمدت و حفظ ظرفیت تامین مالی مستمر سیستم بازنشستگی، در نیمه اول دهه 1990 تصمیمی برای افزایش تدریجی سن بازنشستگی و برای هماهنگ کردن سن بازنشستگی هر 2 جنس اتخاذ شد. براساس این تصمیم سن بازنشستگی مردان در سال 1998 و 2000 به ترتیب 1 سال افزایش یافت و به 62 سال رسید.

سن بازنشستگی زنان تا سال 2008 هر 2 سال 1 سال افزایش می یابد. به عنوان مثال، زنان متولد 1942 می توانند در سن 57 سالگی، متولدین 1943 در 58 سالگی و متولدین 1944 در سن 59 سالگی بازنشسته شوند. افزایش سن بازنشستگی زنان بر این اساس ادامه داد. سن بازنشستگی 62 سال ابتدا برای متولدین سال 47 اعمال می شود.

در همان زمان علاوه بر افزایش سن بازنشستگی، به اصطلاح بازنشستگی انعطاف پذیر مطرح شد. در چارچوب بازنشستگی انعطاف پذیر، به اصطلاح مستمری پیشرفته برای کسانی که مدت خدمت طولانی را به پایان رسانده بودند، قابل دسترسی بود. مردان برای واجد شرایط بودن برای بازنشستگی پیش از موعد , از زمان معرفی سیستم جدید تا سال 2011، باید 60 سال سن داشته باشند. تا سال 2000، معیار سنی برای بازنشستگی پیشرفته 55 سال برای زنان بود که به 56 سال افزایش یافت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به بررسی و توضیح حقوق بازنشستگی در مجارستان پرداخته است تا متقاضیانی که قصد اخذ اقامت این کشور را دارند، بتوانند اطلاعات مفیدی درباره بازنشستگی در این کشور داشته باشند.

مزایای قبل از بازنشستگی در مجارستان

«مزایای قبل از سن بازنشستگی» به موارد زیر پرداخت می شود:

ردیفتوضیحات
1افرادی که قبل از 31 دسامبر 2011 دارای شرایط سنی و مدت خدمت مورد نیاز برای مستمری پیشرفته یا مستمری پیشرفته با مبلغ کاهش یافته هستند.
2افرادی که قبل از تاریخ شروع مزایای قبل از سن بازنشستگی، اما حداکثر تا 31 دسامبر 2012، به دلیل شرایط کاری خطرناک، مستحق بازنشستگی پیش از موعد سابق شدند. امکان کسب این دوره ها برای استحقاق تا 31 دسامبر 2014 باز بود. این مزایا تا زمانی که به سن بازنشستگی برسند به افرادی که قبل از آن تاریخ حق کسب کرده اند پرداخت می شود.
3افرادی که رابطه کاری آن ها قبل از 1 ژانویه 2012 خاتمه یافته است و واجد شرایط دریافت مزایای بازنشستگی پیش از موعد در آن تاریخ هستند.
4افرادی که قبل از 31 دسامبر 2011 مستمری مستمری خدمت حرفه ای نیروهای مسلح را داشتند.
5افرادی که قبل از 31 دسامبر 2011 مستحق دریافت مستمری معدنچی شدند.
6افرادی که قبل از 31 دسامبر 2011 مستحق دریافت مستمری پیری برای هنرمندان شدند.
7کسانی که به دلیل شرایط خطرناک کار در مجارستان مستمری بازنشستگی پیش از موعد را دارند می توانند به اندازه سال های قبل از رسیدن به سن بازنشستگی به اندازه سال های بازنشستگی پیش از موعد تا 31 دسامبر 2012 به دلیل شرایط خطرناک کار یا اگر روز شروع سود در سال 2012 باشد.

سیستم حقوق بازنشستگی در مجارستان

بازنشستگی باید برای استفاده از فرم استاندارد اعمال شود. اگر در این کشور زندگی می کنید، می توانید فرم را به صورت حضوری، از طریق پست یا الکترونیکی به ادارات دولتی پایتخت و شهرستان محل سکونت ارسال کنید. در موارد بازنشستگی بین المللی، باید درخواست خود را به اداره دولتی اداره پایتخت بوداپست ارسال کنید.

میزان حقوق بازنشستگی در مجارستان به دو عامل زیر بستگی دارد:

میزان حقوق بازنشستگی در مجارستان طول مدت خدمت درواقع همان دوره بیمه است. متوسط دستمزدی که به عنوان مبنای محاسبه مستمری سالمندی استفاده می شود، به عنوان یک قاعده کلی، براساس درآمد مشمول حق بازنشستگی از اول ژانویه 1988 تا تاریخ بازنشستگی تعیین می شود.

حقوق ماهیانه کار در مجارستان در نمودار زیر آمده است:

نمودار حقوق ماهیانه کار در مجارستان

بررسی حقوق بازنشستگی در مجارستان

مزایای ارائه شده توسط سیستم بازنشستگی قانونی، حقوق بازنشستگی سالمندی (فقط بالای سن بازنشستگی)، دوره واجد شرایط بودن 40 سال برای زنان و مزایای بازماندگان است. افرادی که به سن بازنشستگی قانونی رسیده اند و سالهای لازم را حق بیمه پرداخت کرده اند مشمول دریافت مستمری سالمندی هستند.

اگر همچنان به شغل پرسود مشغول هستید و درخواست بازنشستگی ارائه می کنید، خاتمه این شغل سودمند دیگر معیار واجد شرایط بودن برای حقوق بازنشستگی در مجارستان نیست. مستمری بگیرانی که خوداشتغال هم هستند باید حق بازنشستگی را بپردازند و در صورتی که درآمدشان 18 برابر حداقل دستمزد باشد، این مزایا تا پایان سال به حالت تعلیق در می آید.

سیستم بازنشستگی این کشور حداقل حقوق بازنشستگی را با شرایط واجد شرایط حداقل 20 سال خدمت، 28500HUF (فورینت) در ماه فراهم می کند. در صورتی که میانگین پایه حق بیمه کمتر از حداقل مستمری باشد، مستمری معادل 100% متوسط دستمزد ماهانه خواهد بود.

بررسی حقوق بازنشستگی در مجارستان

سیستم بازنشستگی برای زنان در مجارستان

تنها معافیت دائمی و سیستماتیک مقررات جدید که سن بازنشستگی را از 62 سال به 65 سال افزایش داد و تقریبا به طور کامل امکان بازنشستگی پیش از موعد را قطع کرد، مستمری سالمندی برای زنان با دوره واجد شرایط بودن حداقل 40 سال است. این مستمری سالمندی ناشی از زنان بدون معیار سنی مشخص براساس 40 سال دوره واجد شرایط بودن است. یعنی به رسمیت شناختن عملکرد دوگانه زنان در طول زندگی:

  • در محل کار
  • در داخل خانواده به طور همزمان

با توجه به این عملکرد دوگانه، دوره واجد شرایط بودن به مقوله باریک ‌تری نسبت به مدت زمان خدمت عمومی اشاره دارد. زیرا، تنها دوره امکان ‌پذیر برای انجام فعالیت سودمند و دوره پرداخت مزایای تربیت فرزند تحت این شرایط پذیرفته می‌شود. به عنوان یک معیار دیگر، زمان دقیق امکان ‌پذیری دوره انجام فعالیت ‌های سودآور در حداقل 40 سال دوره واجد شرایط بودن ممکن است کمتر از 32 سال نباشد. در مواردی که 5 فرزند یا بیشتر رشد کرده باشند، این شرایط ممکن است به 25 سال کاهش یابد.

شهرهای مناسب بازنشستگی در مجارستان

شهر تفریحی Balatonfured مجارستان در ساحل شمالی دریاچه بالاتون قرار دارد و بیش از 13000 نفر جمعیت دارد. این مکان مجموعه ای از اسپا، هتل ها، بارها و رستوران ها را در خود جای داده است. همچنین جایی است که بیمارستان دولتی قلب، تفرجگاه تاگور و غار Loczy را خواهید دید. این یکی از پرتقاضاترین مقاصد بازنشستگی در مجارستان برای مهاجران و افراد محلی است. اگرچه اکثر مهاجران سفرهای زندگی جدید خود را در بوداپست آغاز می کنند، اما به عنوان مقصد بازنشستگی نادیده گرفته می شود. اما وقتی مردم دوست ‌داشتنی پایتخت، معماری خیره‌کننده و تاریخ غنی را در نظر می‌گیرید، منطقی است که مهاجران بازنشسته بخواهند روزهای اوقات فراغت خود را در اینجا بگذرانند. محل زندگی بیش از 60000 نفر، Sporon درست خارج از مرز اتریش قرار دارد. این شهر زیباست که تاریخ غنی ای دارد که به دوران امپراتوری روم باز می گردد.

به دلیل نزدیکی آن به اتریش، قیمت اجاره در شهر برای مثال بسیار بالاتر از بوداپست است، اما کیفیت زندگی در اینجا بی نظیر است. با انبوهی از روستاهای کوچکتر اطراف شهر، برای مهاجرانی که انتخاب می‌کنند در اینجا بازنشسته شوند، حال و هوای روستایی غیرقابل فراموشی در هوا وجود دارد. شهر گیور با سرعت کمتری نسبت به بوداپست، حس شهرنشینی دارد و بیش از 125000 نفر را در خود جای داده است. مسکن مقرون به صرفه است و می‌توانید با دوچرخه و اتوبوس در هر جایی رفت و آمد کنید. زندگی در حومه شهر گیور و فضای حومه شهر آن را به یکی از امیدوار کننده ترین مقاصد بازنشستگی در مجارستان تبدیل می کند. هویز که تنها 2 ساعت در جنوب غربی بوداپست در دریاچه هویز قرار دارد، پناهگاهی برای مهاجران بازنشسته است. متقاضیان مهاجرت به مجارستان می توانند با مشاوران موسسه حقوقی سروش سعادت سفیران ارتباط برقرار نموده و سوالات خود را مطرح نمایند.

سوالات متداول در باب حقوق بازنشستگی در مجارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب حقوق بازنشستگی در مجارستان کی باشیم:

  • حقوق بازنشستگی در مجارستان چقدر است؟ سیستم بازنشستگی این کشور حداقل حقوق بازنشستگی را با شرایط واجد شرایط حداقل 20 سال خدمت، 28500HUF (فورینت) در ماه فراهم می کند. در صورتی که میانگین پایه حق بیمه کمتر از حداقل مستمری باشد، مستمری معادل 100% متوسط دستمزد ماهانه خواهد بود.
  • سیستم بازنشستگی برای زنان در مجارستان چگونه است؟ تنها معافیت دائمی و سیستماتیک مقررات جدید که سن بازنشستگی را از 62 سال به 65 سال افزایش داد و تقریبا به طور کامل امکان بازنشستگی پیش از موعد را قطع کرد، مستمری سالمندی برای زنان با دوره واجد شرایط بودن حداقل 40 سال است. این مستمری سالمندی ناشی از زنان بدون معیار سنی مشخص براساس 40 سال دوره واجد شرایط بودن است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *