مهاجرت کاری مالزی

حقوق بازنشستگی در مالزی

حقوق بازنشستگی در مالزی

یکی از نکاتی که متقاضیان هنگام مهاجرت به مالزی باید در نظر بگیرند و از اهمیت بالایی برخوردار است، حقوق بازنشستگی در مالزی می باشد. جمعیت این کشور چند قومیتی است. در حال حاضر حدود 30 میلیون نفر در این کشور زندگی خود را می گذرانند که اکثریت آن ها در شبه جزیره مالزی زندگی می کنند. 50.4% از آن ها مالایی هستند، در حالی که بومیان تقریبا 11% از جمعیت را تشکیل می دهند. وضعیت به اصطلاح بومی پوترا به مالایی ها و همچنین برخی از افراد بومی غیرمالایی که قرن ها در این کشور زندگی می کنند اعطاء می شود. 24.6% دیگر از جمعیت چینی تبار و 7.1% از نژاد هندی هستند. کارگران مهاجر و مقیمان خارجی ممکن است حدود 7% از جمعیت را تشکیل دهند.

از دهه 1970، بومیپوتراس طبق قانون اساسی از “موقعیت ویژه” برخوردار است، و به آن ها حق درمان ترجیحی در زمینه های خاصی از زندگی عمومی را، به عنوان مثال تحصیلات می دهد. این سیاست در ابتدا برای از بین بردن نابرابری ‌ها در میان گروه‌ های قومی مختلف در مالزی، به‌ ویژه با توجه به تسلط اقتصادی چین در این کشور اعمال شد. با این حال، تا حدودی نتیجه معکوس داشته و به تنش های جدیدی منجر شده است. برای اینکه از مزایا و حقوق بازنشستگی در مالزی آگاه شوید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را آماده کرده است.

سیستم بازنشستگی در مالزی

سیستم بازنشستگی عمومی این کشور شامل صندوق تامین اجباری کارمندان (EPF) برای کارگران بخش خصوصی است که مزایای یکجای سالمندی، بازماندگان و از کارافتادگی را ارائه می ‌کند. اعضای EPF ممکن است در سن 55 سالگی وجوه خود را برداشت کنند و تا 75 سالگی به کار خود ادامه دهند. دولت اعلام کرد که هیچ برنامه فوری برای افزایش سن خروج از EPF به 60 سال وجود ندارد. یک سیستم داوطلبانه بیمه اجتماعی برای افراد کم درآمد، مزایای ناتوانی و آسیب ناشی از کار را فراهم می کند.

قانون جدید جریمه 3230$ (دلار) را برای هر کارفرمایی از 600000 شرکت ثبت شده که به دلیل الزام کارمند به بازنشستگی قبل از 60 سالگی مقصر شناخته شود، اعمال خواهد کرد. اگر قرارداد خدمات یا قرارداد جمعی که در مورد شغل آن ها اعمال می شود، اجازه بازنشستگی زودتر را بدهد، بیش از 60 سال سن دارند. در ابتدا، کارفرمایان می ‌توانستند معافیت موقت از سن بازنشستگی جدید (تا 31 دسامبر 2013) درخواست کنند، مشروط بر اینکه تا 30 آوریل 2013 درخواست خود را ثبت کرده باشند.

سن افراد جهت اخذ حقوق بازنشستگی در مالزی

برای اخذ حقوق بازنشستگی در مالزی یکی از عوامل مهم سن افراد است. حداقل سن بازنشستگی برای اکثر کارگران بخش خصوصی براساس قانون حداقل سن بازنشستگی 2012 یعنی 60 سال تعیین می شود. تا کنون، حداقل سن قانونی وجود نداشته است، اما در عمل اکثر کارفرمایان آن را 55 سال برای کارمندان خود تعیین می کنند. دولت پیش ‌بینی می ‌کند که در 5 سال آینده، تقریبا 500000 کارگر از مجموع نیروی کار تخمین زده شده حدود 12 میلیون نفر تحت تأثیر این تمدید قرار خواهند گرفت.

به طوری که، باید به بسیاری از شرکت ‌ها این امکان را بدهد که کارگران ماهر را حفظ کنند و همچنین به کارگران فرصت بیشتری برای پس انداز تا بازنشستگی برخلاف افزایش تدریجی سن بازنشستگی، افزایش چشمگیر یکباره نشان دهنده اضطرار دولت برای مقابله با پیری جمعیت و همسو کردن سن بازنشستگی با سایر کشورهای منطقه است. منابع رسمی پیش‌ بینی می‌کنند که سهم جمعیت 60 ساله یا بالاتر از 7% (در حال حاضر) به 15% تا سال 2030 به بیش از 2 برابر افزایش یابد. در عین حال، انتظار می ‌رود امید به زندگی از 72.6 سال برای مردان و 77.5 سال برای زنان افزایش یابد.

درآمد قابل بازنشستگی عبارتند از:

  • درآمد به عنوان تمام حقوقی که شامل حقوق پایه ماهانه، پاداش، کمک هزینه، کمیسیون، پرداخت مرخصی های استفاده نشده و سایر پرداخت ها می شود، تعریف می شود.
  • مستثنیات عبارتند از هزینه های خدمات، اضافه کاری، انعام، مزایای پایان کار در مالزی، و کمک هزینه سفر

مزایای حقوق بازنشستگی در مالزی

مزایای حقوق بازنشستگی در مالزی

صندوق تأمین کارکنان (EPF) یک نهاد قانونی فدرال تحت نظارت وزارت دارایی است که برنامه پس انداز اجباری و برنامه ریزی بازنشستگی را برای کارگران بخش خصوصی در این کشور مدیریت می کند. عضویت در EPF برای شهروندان بومی شاغل در بخش خصوصی اجباری و برای شهروندان غیر بومی داوطلبانه است. اعضای صندوق تامین کارکنان شامل کارمندان بخش دولتی خصوصی و غیر مستمری و کسانی هستند که مشارکت را انتخاب کرده اند.

کارمند و کارفرما باید درصدی از درآمد تحت پوشش را براساس مقیاس مربوط به سن مشارکت دهند:

پارامترکارمندکارفرما
بومی، غیر بومی دارای کارت اقامت و غیر بومی (ثبت نام در 1 آگوست 1998)13%11%
غیر بومی (ثبت نام خارج از 1 آگوست 1998)0%11%

زندگی در مالزی

این کشور برای مهاجرت در بین مردم بسیار محبوب است. زیرا، نه تنها یک ماجراجویی در دوردست ها است، بلکه مکانی زیبا با گنجینه های طبیعی بسیاری است که در طول اقامت خود به کاوش در آن می پردازند. فرصت های شغلی فراوان و هزینه زندگی در مالزی نسبتا پایین است.

نمودار زیر هزینه زندگی در این کشور را بررسی کرده است:

نمودار هزینه های زندگی در مالزیاین کشور دارای امکانات عالی مراقبت های بهداشتی است و مدارس بین المللی زیادی وجود دارد که در صورت اقامت در اینجا با کودکان می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. این کشور یک کشور توسعه یافته است. بنابراین، تغییر در دوران گذار چندان قابل کنترل نیست. همچنین افراد زیادی در این کشور هستند که برای کار به آنجا نیامده اند. آن ها می آیند تا از زندگی در این کشور شگفت انگیز لذت ببرند. برخی از آن ها هر سال چند ماه برای در این کشور زندگی می کنند. زیرا آب و هوای گرمسیری مطبوعی است. بنابراین، در مقایسه با آب و هوای اغلب سرد اروپا بهتر است.

برترین شهرهای این کشور عبارتند از:

برترین شهرهای  مالزیزندگی و کار در این کشور به طرق مختلف امکان پذیر است. بهترین راه این است که توسط یک کارفرمای بین المللی به عنوان یک مهاجر به این کشور اعزام شوید. این بهترین راه است. زیرا، یک بسته مهاجرتی معمولا به این معنی است که شما می توانید در اینجا در این کشور زندگی ثروتمندی داشته باشید. معمولا بهترین شرایط زمانی است که افراد بر خلاف افرادی که شانس خود را پس از رسیدن به این کشور امتحان می کنند به این کشور اعزام می شوند. برای آگاهی از مهاجرت به مالزی می توانید با مشاوران و کارشناسانی که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حضور دارند، تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *