مهاجرت کاری لیختین اشتاین

حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین

حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین

حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین یکی از نکاتی است که به افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند کمک می کند تا آگاهانه تصمیم بگیرند. 2 سوم شرقی این کشور از دامنه های ناهموار رشته کوه های راتیکون، بخشی از آلپ مرکزی تشکیل شده است. بلندترین قله گراسپیتز است که به 8527 فوت می رسد و بیشتر شاهزاده در ارتفاع بالای 6000 فوت قرار دارد. دامنه‌ های پایین ‌تر کوه‌ ها توسط جنگل ‌های همیشه سبز و گل‌ های آلپ پوشیده شده است، در حالی که قله ‌های برهنه آن ‌ها توسط برف پوشیده شده است. این کوه ها شامل 3 دره اصلی هستند و توسط رودخانه سمینا زهکشی می شوند. بخش غربی شاهزاده توسط دشت سیلابی رودخانه راین اشغال شده است که همراه با دره رودخانه ایل، یک دشت مثلثی شکل را تشکیل می دهد که به سمت شمال گسترش می یابد.

دره رودخانه زمانی باتلاقی بود، اما یک کانال زهکشی که در دهه 1930 ساخته شد، خاک های غنی آن را برای کشاورزی بسیار مناسب کرده است. آب و هوای این کشور معتدل است و به شدت تحت تأثیر باد گرم جنوبی به نام فوئن است. میزان بارندگی سالانه، با توجه به موقعیت مکانی، از حدود 35 تا 47 اینچ متغیر است. اگرچه، برخی از مناطق در کوهستان می توانند تا 75 اینچ را دریافت کنند. در زمستان دما به ندرت به زیر 5 درجه فارنهایت درجه می رسد. در حالی که در تابستان میانگین حداکثر دمای روزانه از 60 درجه فارنهایت بالا تا 80 درجه فارنهایت پایین متغیر است. اگر قصد دارید درباره حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین اطلاعات بیشتری کسب کنید، این نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه کنید.

سیستم بیمه اجتماعی در لیختن اشتاین

تامین اجباری دولتی اولین رکن سیستم بیمه اجتماعی این کشور را تشکیل می دهد. همه افراد مقیم یا شاغل در این کشور به صورت اجباری بیمه می شوند. اگر فردی در این کشور و در یک ایالت همسایه به صورت سودآور مشغول به کار باشد، آنگاه سهم بیمه اجتماعی بر کل درآمد کسب شده در محل اقامت لیختن اشتاین قابل پرداخت است. طرح بازنشستگی یک سازمان مستقل تحت قوانین عمومی است که توسط دولت نظارت می شود. کارمندان و کارفرمایان بخشی از حقوق را به این طرح پرداخت می کنند. کارفرما موظف است مبالغ مربوطه را از حقوق کسر و به طرح بازنشستگی ارسال کند.

افراد خوداشتغال با توجه به میزان درآمد خود، سهمیه ها را به صورت پلکانی پرداخت می کنند. افرادی که در شغل پردرآمد نیستند، سهم سالانه ای را پرداخت می کنند که به دارایی، درآمد بازنشستگی و سایر عوامل بستگی دارد. کارمندان 3.95% از حقوق خود را برای OASI پرداخت می کنند، در حالی که کارفرمایان 4.15 را کسر می کنند. برای ایجاد حق بازنشستگی OASI، فرد باید حداقل یک سال سهم OASI را پرداخت کرده باشد.

OASI مزایای زیر را ارائه می دهد:

  • مستمری سالمندی
  • مستمری کودک برای بازنشستگی سالمندی
  • مستمری بازماندگان
  • مستمری بیوه
  • مستمری یتیم
  • حمایت بیشتر

سیستم حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین

سیستم حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین

سیستم حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین دارای 2 رکن است که در جدول زیر نشان داده شده است:

رکنتوضیحات
رکن 1میزان بازنشستگی با توجه به 2 عامل دوره حق بیمه (یا بیمه) و «متوسط ​​درآمد سالانه استاندارد» محاسبه می‌شود.
رکن 2میزان مستمری بازنشستگی شغلی بستگی به پس ‌انداز بازنشستگی جمع‌ آوری‌شده دارد.

در رکن 1، برای یک دوره حق بیمه بدون وقفه (بین 19 سال تا واقعه بیمه شده)، بیمه شده استحقاق دریافت مستمری کامل طبق 43 مقیاس بازنشستگی را دارد.

درآمد ماهانه کارمندان در نمودار زیر آمده است:

درآمد ماهانه کارمندان در لیختن اشتایندر نمودار زیر می توانید بازه حقوق بازنشستگی در این کشور را مشاهده کنید:

بازه حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاینبرای یک دوره سهمیه ناقص، بیمه شده استحقاق دریافت مستمری جزئی در مقیاس بازنشستگی از 1 تا 42 را دارد. حقوق بازنشستگی 13 بار در سال با 2 پرداخت مستمری در ماه دسامبر (معروف به “کمک هزینه کریسمس”) پرداخت می شود. هر 2 سال یکبار تعدیل با روند دستمزد و قیمت انجام می شود. کمک هزینه تکمیلی 40% از حداقل مقدار در مقیاس بازنشستگی قابل اجرا ممکن است برای کودکان اعطاء شود.

طبق ترتیبات ستون 2، بخشی از مبالغ پرداختی به طرح بازنشستگی به عنوان پس انداز بازنشستگی برای هر بیمه شده به حساب بازنشستگی واریز می شود و با رسیدن به سن بازنشستگی با استفاده از نرخ تبدیل تعیین شده به مستمری تبدیل می شود. به جای پرداخت مستمری عادی سالمندی، شخص مشمول می تواند حقوق بازنشستگی سالمندی خود را به عنوان مستمری یا به صورت یکجا پرداخت کند. در صورتی که فرد مشمول متاهل باشد، در صورت رضایت کتبی همسر، مبلغ مقطوع به عنوان مستمری قابل پرداخت است. حقوق بازنشستگی ستون دوم ممکن است به صورت پیش از موعد مقرر در راستای مقررات یا زمانی که فرد در اولین فرصت به 60 سال برسد، اخذ شود.

بررسی حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین

افرادی که با کار در لیختن اشتاین به سن بازنشستگی می رسند در دوران بازنشستگی مستحق دریافت حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین هستند. سن بازنشستگی قانونی برای مردان و زنان 64 سال است. مانند مورد رکن 1، مزایای بازنشستگی شغلی ممکن است قبل از رسیدن به سن بازنشستگی عادی اخذ شود. بیمه شدگان از سن 60 سالگی به بعد مشمول بازنشستگی پیش از موعد می شوند. با این حال، طرح‌ های بازنشستگی این حق را دارند که به بیمه ‌شدگان خود سن بازنشستگی کمتری ارائه دهند، به همین دلیل است که برخی از طرح ‌های بازنشستگی اجازه می ‌دهند که مستمری بازنشستگی از سن 58 سالگی گرفته شود. به طور کامل تعلق گرفته است. سرمایه با استفاده از نرخ تبدیل کمتر به مستمری بازنشستگی تبدیل می شود. این به این معنی است که خروج پیش از موعد منجر به مزایای بازنشستگی کمتری می شود.

در صورت داشتن درجه از کارافتادگی حداقل 40% و اخذ مستمری از بیمه از کارافتادگی کشوری، بیمه شده حق دریافت مستمری شغلی را دارد. در صورت از کارافتادگی قبل از رسیدن به سن بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی سالانه حداقل 30% حقوق قابل انتساب باید بیمه شود. این نرخ در صورت ناتوانی کامل اعمال می شود. در مورد ناتوانی جزئی، ممکن است نرخ ها به نسبت پایین تر تعیین شود. طرح ‌های بازنشستگی همچنین آزادند تا در مقررات خود، مستمری‌ های از کارافتادگی بالاتر را پیش ‌بینی کنند. در صورت از کارافتادگی قبل از رسیدن به سن بازنشستگی، مستمری فرزندان حداقل به میزان 6% حقوق متعلقه باید بیمه شود. این ها برای کاهش کمبود تأمین ناشی از معلولیت طراحی شده اند. برای آگاهی از شرایط مهاجرت به لیختن اشتاین مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *