مهاجرت کاری قبرس

حقوق بازنشستگی در قبرس

حقوق بازنشستگی در قبرس

حقوق بازنشستگی در قبرس به افرادی که تا سن 65 سالگی در این کشور کار کرده اند تعلق گرفته و از مزایای آن برخوردار میشوند. مهاجرانی که به مدیریت روان و کارآمد عادت دارند ممکن است سیستم این کشور را ناامید کننده بدانند. بیشتر سیستم ‌ها و فرآیندها با بیشترین عجله اجرا نمی‌ شوند. به‌ ویژه وقتی با دولت سروکار دارند. زیرساخت های این کشور در طی یکی 2 دهه گذشته به طور قابل توجهی توسعه یافته است. اما مهاجران باید به خاطر داشته باشند که هنوز هم با سرعتی آرام عمل می کند.

در حالی که گویش یونانی قبرسی هنوز رایج ترین زبان است، انگلیسی توسط بسیاری از مردم محلی، به ویژه در نسل های جوان، صحبت و درک می شود. زبان انگلیسی نیز در تابلوها رایج است، که هم ارتباط و هم رفت و آمد در این کشور را برای بازدیدکنندگان و ساکنان غیریونانی قابل مدیریت می کند. پیر و جوان مهاجران بیشتر خواسته ها و نیازهای خود را برآورده می کنند.

می توانند تابستان های گرم را در سواحل زیبا تجربه کنند، در میان کوه ها و جنگل های پیچ در پیچ رانندگی کنند، یا از بناهای تاریخی مختلف جزیره و صومعه های باستانی دیدن کنند. این کشور که توسط آب های آبی روشن مدیترانه احاطه شده است، تجربه منحصر به فردی از زندگی جزیره ای غرق در آفتاب را ارائه می دهد. این کشور دارای تأثیرات فرهنگی بسیاری است. زیرا، بخشی از امپراتوری روم، مستعمره بریتانیا بوده و اخیرا پس از تهاجم ترکیه بین شمال و جنوب تقسیم شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به طور کامل درباره حقوق بازنشستگی در قبرس توضیح داده است.

بازنشستگی در قبرس

این کشور از نظر بسیاری یکی از بهترین مکان هایی است که می توان بازنشسته شد. این کشور هزینه کم زندگی، کیفیت زندگی بالا و سطوح کیفری پایین آن را به مقصدی امن برای بازنشستگی تبدیل کرده است. این کشور دارای تعدادی سواحل با پرچم آبی، آب و هوای گرم زیبا، سطح بالای مهمان نوازی و تاریخ و فرهنگ غنی است. مکان های تاریخی مختلفی برای بازدید، دهکده های سنتی جذاب و غذاهای لذیذ مدیترانه ای برای چشیدن وجود دارد.

این کشور همچنین میزبان جامعه بزرگ مهاجران است و انگلیسی به طور گسترده در این جزیره صحبت می شود و انتقال به این کشور جدید را آسان می کند. علاوه بر این، این کشور همچنین دارای کیفیت بالایی از مراقبت های پزشکی با کلینیک های خصوصی مختلف است و همچنین یکی از کشورهای اتحادیه اروپا با تمام مزایایی است که به همراه دارد. حقوق بازنشستگی در قبرس برای مهاجران به 2 روش مختلف مشمول مالیات است.

حقوق بازنشستگی خارجی دریافت شده در این کشور را می توان تحت نرخ های عادی مالیات شخصی که در زیر مشاهده می شود مشمول مالیات قرار داد:

حقوق ماهیانه به یورونرخ مالیات
بین 0€ تا 19500€0%
بین 19501€ تا 28000€20%
بین 28001€ تا 36300€25%
بین 36301€ تا 60000€30%
بالای 60000€35%

روش دومی که می توان در این کشور از حقوق بازنشستگی خارجی مالیات گرفت، نرخ ثابت 5% برای هر مبلغی که بیش از 3420€ (یورو) در سال است، می باشد. برای اطلاعات بیشتر ویزای بازنشستگی قبرس را مطالعه کنید.

بررسی حقوق بازنشستگی در قبرس

مستمری قانونی شامل 2 بخش است که عبارتند از:

مستمری قانون بازنشستگی در قبرسمبلغ هفتگی مستمری پایه معادل 60% ارزش هفتگی میانگین سالانه امتیاز بیمه ای است که در دوره مرجع به بیمه پایه بیمه شده واریز شده است. در صورت داشتن ذینفع به 80%، 90% یا 100% افزایش می یابد. به ترتیب 1، 2 یا 3 وابسته در مورد بیمه شده فاقد همسر تحت تکفل به ازای هر فرد تحت تکفل حداکثر تا 2 نفر 10% افزایش پرداخت می شود. مستمری تکمیلی هفتگی معادل 1.5% ارزش هفتگی کل امتیازات بیمه ای بیمه تکمیلی بیمه شده می باشد. مجموع مستمری نمی تواند کمتر از 85% مستمری پایه باشد که در صورت داشتن بیمه کامل در بخش استاندارد طرح، به ذینفع پرداخت می شد.

به منظور محاسبه نرخ مستمری، درآمدهای بیمه‌ شده پایه بیمه ‌شده براساس میزان درآمدهای پایه بیمه‌ شده در روز بازنشستگی تجدید ارزیابی می‌ شود. نرخ مستمری ماهانه با 4 برابر کردن مبلغ هفتگی محاسبه می شود. در دسامبر هر سال سیزدهمین قسط مستمری معادل 1/12 مستمری پرداختی کل سال پرداخت می شود. حقوق بازنشستگان هر ساله براساس افزایش درآمدهای قابل بیمه و افزایش شاخص قیمت بازنشستگی تعدیل می شود. مزایای ویژه برای افراد مبتلا به تالاسمی مانند بازنشستگی قانونی در سن بازنشستگی محاسبه می شود. مستمری بگیری که در فاصله زمانی بین تاریخ استحقاق مستمری تا رسیدن به سن 65 سال تمام کار کرده و دارای درآمد بوده است، مستمری هفتگی معادل 1.52 از 1.5% آن درآمد را افزایش می دهد.

بررسی حقوق بازنشستگی در قبرس

نحوه پرداخت حقوق بازنشستگی در قبرس

طبق قوانین قبرس، حقوق بازنشستگی در قبرس در پایان هر ماهی که مقرر است مستمری پرداخت شود، پرداخت می شود. چک حقوقی به آدرس محل سکونت گیرنده ارسال می شود یا پول به حساب بانکی بازنشستگان واریز می شود. در این صورت باید درخواستی با درخواست انتقال مزایای بازنشستگی به حساب بانکی ارسال شود. چک حقوق باید ظرف 6 ماه پس از دریافت آن نقد شود.

در نمودار زیر میزان درآمد هفتگی بیمه شده را نشان می دهد:

میزان درآمد هفتگی بیمه شده در قبرس همچنین در این کشور، قراردادهای دوجانبه ای با بریتانیا، یونان، مصر، کانادا، استرالیا، اتریش، اسلواکی، جمهوری چک، سوئیس، هلند، بلغارستان، صربستان و سوریه وجود دارد که براساس آن، تحصیلات دانشگاهی یا تجربه کاری در یکی از این کشورها در این کشور شمارش خواهند شد. بسیار مهم است که از قبل به فکر سالمندی باشید و پول خود را در صندوق بیمه اجتماعی در این کشور سرمایه گذاری کنید.

این کشور آب و هوای عالی دارد و قیمت غذا و املاک گران نیست. این یک گزینه عالی برای سالمندی در آنجا است. دریافت حقوق بازنشستگی در قبرس به این معناست که سنی مناسب برای خود فراهم کنید. شرکت ما به شما کمک می کند تا همه چیز را به درستی ترتیب دهید و به سرعت و به راحتی در این کشور مستمری بگیرید. می توانید برای مهاجرت به قبرس از کارشناسان خبره در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *