مهاجرت کاری فیلیپین

حقوق بازنشستگی در فیلیپین

حقوق بازنشستگی در فیلیپین

اگر شما شخصی که هستید که به فیلیپن مهاجرت کرده اید و سن شما به دوران بازنشستگی نزدیک است لذا حقوق بازنشستگی در فیلیپین برای شما دارد. در این کشور مهاجران زیادی هستند که از جوانی به این کشور به قصد تحصیل و کار آمده اند و همچنان به اقامت خود ادامه داده اند و حال که سن 50 و 60 نزدیک می شوند به فکر حقوق بازنشستگی و گذران اوقات خود در طول سالیان بعد هستند. همچنین ممکن است شما خانوادگی مهاجرت کنید و در میان اعضای خانواده شما شخصی این دغدغه و چالش را داشته باشد. در این مقاله به بررسی شرایط اخذ حقوق بازنشستگی در فیلیپین می پردازیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان مهاجرت به فیلیپین مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

برنامه های حقوق بازنشستگی در فیلیپین

اگر در فیلیپین زندگی یا با ویزای کار در فیلیپین کار کرده‌اید، یا بازماندگان کسی هستید که در فیلیپین و کانادا زندگی یا کار کرده است، ممکن است واجد شرایط دریافت حقوق بازنشستگی یا مزایای فیلیپین باشید. با این حال، مزایای پرداختی توسط هر کشور صرفاً بر اساس دوره های اعتباری شما تحت برنامه بازنشستگی آن کشور خواهد بود. به عبارت دیگر، این کشور مبلغی را پرداخت خواهد کرد که منعکس کننده بخشی از دوره های شما است که تحت برنامه بازنشستگی در فیلیپین قابل اعتبار است، و فیلیپین مبلغی را که منعکس کننده بخشی از دوره های اعتباری شما تحت برنامه بازنشستگی فیلیپین است، پرداخت خواهد کرد. اگر شما واجد شرایط دریافت مزایای طرح بازنشستگی بر اساس سهم خود در نباشید، دوره هایی را که تحت برنامه بازنشستگی فیلیپین اعتبار می شود به عنوان دوره های مشارکت در طرح بازنشستگی در نظر گرفته می شود.

برنامه های بازنشستگی که در این سال ها گنجانده شده اند عبارتند از برنامه بازنشستگی و برنامه امنیت سالمندی. اگر به دلیل اینکه حداقل سال‌ها در فیلیپین زندگی نکرده‌اید، واجد شرایط دریافت مستمری امنیت سالمندی نباشید، فیلیپین دوره‌هایی را که تحت برنامه بازنشستگی فیلیپین اعتبار می‌یابد به عنوان دوره‌های اقامت در فیلیپین در نظر می‌گیرد. موافقت نامه های بین المللی تامین اجتماعی دولت فقط مزایای امنیت سالمندی و برنامه بازنشستگی کشورهای خاصی را پوشش می دهد. برنامه بازنشستگی این کشور شامل سیستم تامین اجتماعی و سیستم بیمه خدمات دولتی است. این فرصت مزایایی را برای همه کارمندان خصوصی و افراد خوداشتغال فراهم می کند. مزایای به همه کارکنان در بخش دولتی فراهم می کند. برای واجد شرایط بودن برای مزایای برنامه بازنشستگی فیلیپین، معمولاً باید حداقل چند سال در فیلیپین اقامت داشته باشید.

برنامه های حقوق بازنشستگی در فیلیپین

مزایای حقوق بازنشستگی در فیلیپین

مزایای بازنشستگی یک مزیت نقدی است که به صورت مستمری ماهانه یا به صورت یکجا به عضوی که به دلیل کهولت سن دیگر نمی تواند کار کند پرداخت می شود. مستمری ماهانه مزایای نقدی مادام العمر که به طور منظم به یک بازنشسته پرداخت می شود. مبلغ مقطوع پرداخت یکباره به بازنشستگان است. عضو حداقل 60 سال سن برای بازنشستگی اختیاری، یا 65 سال یا 60 سال، اگر کارگر معدن زیرزمینی برای بازنشستگی فنی باشد، و کمتر از 120 حق بیمه ماهانه پرداخت کرده باشد. به عضوی که درخواست مزایای بازنشستگی را ارائه می دهد و کمتر از 120 سهم ماهانه پرداخت کرده است، باید این اختیار را داشته باشد که به پرداخت سهم ادامه دهد تا 120 ماه را تکمیل کند تا از مزایای کامل از طریق مستمری ماهانه استفاده کند.

کارمند تحت پوشش پس از رسیدن به سن 60 سالگی یا بالاتر، اما نه بیشتر از سن 65 سالگی، از تمام دارایی های موجود در حساب شخصی خود برخوردار است. این مزایا به صورت یکجا یا پرداخت مستمری قابل پرداخت است. هیچ تضمینی برای حداقل سود اعمال نخواهد شد. برداشت‌های زودهنگام مشمول جریمه‌هایی به جز پرداخت‌های ناشی از ناتوانی، مرگ مالک و سایر دلایلی هستند که در قوانین اجرایی ارائه می‌شوند. جریمه خروج زودهنگام 50% مبلغ برداشت شده بدون احتساب آن بخش شامل مشارکت کارکنان است. کارمندان باید 1 بار اختیار داشته باشند که تحت پوشش یا تحت برنامه بازنشستگی موجود در مدت 1 سال از زمان اجرای این لایحه بمانند. در صورتی که کارمند بخواهد تحت پوشش این لایحه قرار گیرد، کارفرما موظف است تمام مشارکت های انجام شده، از جمله تمام درآمدهای جمع شده در زمان انتقال را به حساب منتقل کند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش حقوق بازنشستگی در فیلیپین هستید:

یزان افزایش حقوق بازنشستگی در فیلیپین

شرایط حقوق بازنشستگی در فیلیپین

در کشور فیلیپین قانون توسعه بازار سرمایه با هدف توسعه یک سیستم بازنشستگی برای کمک به کارکنان برای دستیابی به آمادگی و امنیت بازنشستگی از طریق یک برنامه کاملاً قابل حمل و تامین مالی است. این برنامه در عین حال موجب افزایش عمق و نقدینگی بازار سرمایه داخلی و افزایش عرضه سرمایه در دسترس بخش مالی برای تحریک رشد اقتصادی کشور این همچنین با هدف اجرای یک برنامه آموزش سرمایه گذار جامع و جهانی به عنوان وسیله ای برای ارتقای شمول مالی و تشویق پس انداز و سرمایه گذاری های محتاطانه از جانب کارکنان است. شرایط سنی برای دریافت حقوق بازنشستگی در فیلیپین حدود سن 55 و 60می باشد. اما در شرایطی می توان زودتر از موعد نیز بازنشسته شد.

هر کدام از این 3 فرمول بیشترین مقدار را به دست آورد، مبنای حقوق بازنشستگی شما خواهد بود. در جدول زیر شاهد این 3 شیوه می باشید:

پارامترشرح
فرمول 1بازنشستگی = PhP 300 + 20٪ + 2 %40برای هر CYS بیش از 10 سال
فرمول 21000 PhP اگر CYS کمتر از 10 سال باشد. PhP 1200 اگر CYS بیشتر از 10 سال باشد. و PhP 2400 اگر CYS برابر یا بیشتر از بیست (20) سال باشد.
فرمول 3بازنشستگی = 40% AMSC

براساس قوانین فیلیپین عضو باید حداقل 120 حق بیمه ماهانه قبل از ترم بازنشستگی پرداخت کرده باشد و هر کدام از موارد زیر باشد:

  • حداقل 60 سال سن داشته باشد و از محل کار جدا شده باشد یا از بازنشستگی اختیاری خارج شده باشد.
  • حداقل 65 سال سن، خواه هنوز شاغل باشد یا نه.
  • حداقل 55 سال سن داشته باشد و از شغل جدا شده باشد یا از کار خارج شده باشد، اگر کارگر معدن زیرزمینی باشد (بازنشستگی اختیاری).
  • حداقل 60 سال سن، چه هنوز شاغل باشد یا نه، اگر کارگر معدن زیرزمینی باشد.
  • یک مستمری بگیر از کارافتادگی کلی که از کارافتادگی بهبود یافته و حداقل 60 سال سن داشته باشد (یا حداقل 55 سال، اگر کارگر معدن زیرزمینی باشد).
  • بازنشستگی-بازنشستگی سابق که مستمری ماهانه اش به دلیل اشتغال مجدد/خوداشتغالی به حالت تعلیق درآمد و اکنون از استخدام جدا شده است خارج شده است.

میزان حقوق بازنشستگی در فیلیپین

همانطور که در قانون جمهوری ارائه شده است، کارفرما می تواند صندوق را به عنوان مزایای بازنشستگی با داشتن پاسپورت فیلیپین جایگزین برای کارکنان خود در نظر بگیرد تا زمانی که آنها در سهم کارمند سهیم باشند. بیایید فرض کنیم که شما 20000 PhP در ماه دریافت می کنید، که حداکثر اعتبار حقوق ماهانه است، و شما مستحق دریافت حقوق بازنشستگی هستید. اگر از 20 سالگی در شرکت خود بوده اید و در 60 سالگی بازنشسته می شوید، تا زمان بازنشستگی چقدر دریافت خواهید کرد؟ فرمول: حداقل حقوق بازنشستگی [2] = نرخ روزانه [3] x 22.5 [4] x تعداد سال های خدمت. محاسبه: PhP 600,300 = PhP 667 x 22.5 x 40. دریافت حدود نیم میلیون پزو به اندازه کافی خوب به نظر می رسد. علاوه بر حقوق بازنشستگی، ممکن است از مزایای دولتی مانند مستمری سیستم تامین اجتماعی نیز بهره مند شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط ویزای همراه فیلیپین مشاور و راهنمای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *